A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Hétvégén megcsíptem a piros 400lovas fk8 idejét (2:28.904)
Sikerült egy 2:28.84-es időt odarakni.
Régi idő: 2:35.00 ... gumi + csatacsip hozta az elvárt eredményt
Egy kis Cayman GT4 kergetés:
Igen, továbbra is sípol a Remus, még nem volt idő rálesni.
Így ahogy Grego írja.
Egy baj van ezekkel az aftermarket felnikkel, nem hagynak helyet a kerekécsavarok felfogatására, aka nőgyógyászkodni kell.
A króm-molibdén fej már nem megy rá, szorul az Autec Clubracing felninél és a sima fém fejjel lehet csak befogatni.
Gyanítom félrekapattam.
Autec Wizard felninél több helyet hagytak, ott nagyobb a lik.
2024. március 27. 11:13:03: megválaszolva grego + által,
→ #8720
2,5éve már jártam a Red Bull Ringen (Accord TypeS-el), már akkor tudtam hogy vissza fogok térni ide, így is lett.
Inkább sajnáltam, mint tetszett, hogy egy extra sikánt építettek a T2-es kanyarba.
Egyrészt nem lett volna rossz ~220ról megfékezni a T3-at, másrészt az Accordos időhöz sem tudtam hasonlítani azt időmet. De legalább a rázókat ugyanonlyan autóbarátra építették, mint a többi helyen is van. Továbbra is parádé a pálya, nálam top2-ben van.
3 karikát mentünk (60€/20perc), délelőtt kettőt és egyet f2kor (ezt utassal). Elég nagy mázlink volt az idővel, mert csak du 4kor kezdett esni az eső és addig napsütéses 15-17fokban tudtunk csapatni.
Már megszoktuk, hogy csak mi kezdjük úgy a napot, hogy gyors regisztrációt követően kerék csere. Senki, de egy ember rajtunk kívül nem hajol le kereket cserélni. (csőves magyarok)
Elég nagy volt a forgalom szinte az összes körben, ezekről vágtam össze egy kis ízelítőt:
Sajnos az új telótartót nem sikerült túl jó helyre tenni, sokat kitakar, sry.
(igen sípol a kipuff, tudok róla, egyelőre nem tudni mitől, passz)
A technika jól bírta, semmi gond nem volt ... egyetlen egy dolgot kivéve: egy bal hátsó kerékcsavar nem jött le. Így aztán Ausztriából a racse gummán gurultam haza. Még szerencse hogy nem full sliceken megyek.
Pedig én aztán készültem mindenre, téli szettel mentem ki, hólánc a csomiban, stb stb.
10percig még havazásba is jöttem haza vasárnap délelőtt. Jóvanakkor, ez 4 évszakos innentől kezdve. ????
2024. március 27. 09:16:28: megválaszolva czizs + által,
→ #8717 2024. március 25. 13:13:38: megválaszolva grego + által,
→ #8714
Nem is tudom eddig miért nem mentem el a Pannonia-Ringre, nagyon jó pálya, nagyon fekszik a kocsinak.
Első etapom száraz volt, utána már csak vizes körülmények voltak, hol özönvíz, hol csak simán csepergett.
A target valahol 2:15-2:17 lőttem be, de leginkább egy örömautózást akartam probléma (CEL) nélkül, ami sikerült is.
A technika kiválóan vizsgázott ... a legjobb köröm 2.13.55 lett.
PB körömet visszanézve ~2mp még simán van a pályában gyakorlással.
Ha a TFTA (amatőr szervezésű verseny, de nem MTA) pro2 kategóriát nézzük akkor 5. lettem volna. Gyakorlással dobogó gyanús, de idén nem indulok ilyen rendezvényen.
Most nem a PB köröm osztom meg hanem a kergetőzést, élvezetesebb az, mint hogy egyedül kóválygok.
Amikor az ATS váltómódosítás miatt +20%-ot mutatott az óra, csináltam egy elektronikát, aminek lehet állítani a szorzóját, így be lehet lőni tetszés szerint, hogy mit mutasson az óra a valósághoz képest
Van 3 profil is ha valaki állandóan gumikat/kereket cserél vagy akár a gumikopásnak is utána lehet lőni precizistáknak
Én total pontosra akartam belőni az órát és eléggé szenvedtem, mert azt tapasztaltam, hogy egy pici lejtő/emelkedő esetén is már az óra és a GPS adat egymáshoz képest eléggé változott.
Természetesen igyekezve óra szerint állandó sebességet tartva tempomattal/lábbal.
Ahogy írtam lentebb, állandó 160-ra tettem, és ott volt többféle mértékű eltérés.Mármint a telefonoson.Furcsálltam is, mert eddig a normál gps-t néztem többször, és azon régebben csak 3-4 km eltérés volt általában. Vagy lehet csak valami zavar volt az űrben, és meghülyült. Eszembe sem jutott volna, ha a Zolié nem kerül itt elő.
2023. szeptember 7. 10:45:57: megválaszolva grego + által,
→ #8710
Állandó sebességnél nem tévednek sokat, kb semmit.
A CTR-nél összevetettem az alábbiakat:
Műszerfal által mutatott sebesség
HDS-el kiolvasott sebesség
Telefon GPS sebesség
Eredmény:
A HDS és telefon számai 1 km/h pontossággal megegyeztek, miközben a műszerfal 4-5 km/h-val többet mutat.
Az ECU a valós sebességet méri amivel jól egyezik a GPS mérés.
Minek törődsz vele, ha baszogatnak? Ezt a magad élvezetéért csinálod.....
Sokszor ment a vita, h mennyit csal az autók órája. A múlt héten próbálgattam, h mit mutat a telómon a sebesség, meg mit a kocsimé. Az volt a fura, h 160-nál volt amikor 157-et mutatott (ennyi eltérés volt régebben is tapasztalatom), de volt amikor 143-at, meg 150-et is akár. Én ezen meglepődtem, nem gondoltam volna, h ekkora az össze-visszaság, úgyhogy teljesen értékelhetetlenek ezek a telós mérések az autó órájához viszonyítva.....
2023. október 29. 08:08:11: megválaszolva fonta + által,
→ #8711 2023. szeptember 6. 20:21:20: megválaszolva Tonx + által,
→ #8706 2023. szeptember 6. 12:38:51: megválaszolva zolynet + által,
→ #8703
Most többet nem keresgélek elő, de ezek a differenciák miatt nem vettem eddig semmi féle extra kiegészítő hihetetlenül pontos mérő eszközt. Baszogatnak is vele, hogy hát kaputelefonos mérés a mostani 2:08.43.
Az sem érdekel ha 1mp-el több, mert álmomban sem gondoltam hogy full slick nélkül berakom 2:10 alá.
De aztán lehet addig basztatnak hogy veszek egy raceboxot, hogy ne ez legyen a támadások alapja.
Jelenleg nem mozgat igazán.
Ha a telefon GPS-ét használja, akkor az sajnos nem elég pontos. A GPS adat frissítése Androidnál pl. 1sec, tehát köridőnél is lehetnek elég nagy eltérések. Érdemes beszerezni egy Dragy-t és az új Lap Timer app-al sokkal precízebben lehet mérni. VIDEO
A két sebességmérő eléggé el van csúszva egymástól. Van olyan ahogy megállítom, h 40 km/h eltérés van lefelé, van ahol meg felfelé 3-4. Miért? Rosszul lett rászerkesztve?
Úgy indult a Hungaroring nyílt nap, ahogy az nálam szokásos, felvezető körön CE, még pedig a p2651-es hibakód. Elveszi a powert, kigurultam a boxba. Grego behuppant a laptopjával, kiütötte a hibakódot és beült logolni.
Ezt már harmadjára játssza el a kis ribi, már cseréltem oil swich szenzort, vtc szűrőt és vtec tömit, mert arra utal a hibakód, illetve átmeneti nem megfelelő olaj ellátottságra. 100% hogy nem az olaj ellibbenése a probléma. Meg ugye az is fura hogy csak nálam, senki másnál, aki még itt fk2-vel körözik.
No akkor Grego be, laptop kézbe, gyí ... 1 gyors 1 hűtő és még 1 gyors egy hűtő belefért a reggeli etapba. CE-nek nyoma sincs. Gondoltam mentünk egy 2:13-2:14-es körüli időt, egyáltalán nem éreztem 2:11,82-esnek.
Most tudtam rendesen menni az új szerzeménnyel: Michelin Pilot Sport M20 (medium) 235/40R18
Elképesztő a tapadás, főleg az NS2R-ek után, azok nem működtek ezen az autón, illetve keskenyek is voltak 225/40R18, azokkal júniusban 2:14.92-őt tudtam.
2 etapon elég komoly volt a forgalom, de az utolsó körökre lemaradtam, elengedtem mindenkit és lett egy nagyon üres tér előttem is és utánam is. Éreztem hogy ez most jó kör lesz, rohadtul koncentráltam, utolsó előtti kanyar kicsit sok is lett, de ezzel együtt elképzelhetetlennek tartottam hogy bemenjek full slick nélkül 2:10 alá, pedig alá mentem:
Ehhez nem csak a gumi járult hozzá, hanem LinszterPeti féle stage1, amit ezúton is köszönök!
Kicsinál ez a p2651-es visszatérő kód, muszáj megoldani, fusztrál rohadjon meg.
víz/olajhőm: 115/130°C , azt gondoltam a vastag tegiwa vízhűtőt ezt egy kicsit mérsékli, hát nem igen sikerült
2023. szeptember 5. 10:05:02: megválaszolva Kázmér + által,
→ #8696 2023. szeptember 4. 16:19:23: megválaszolva grego + által,
→ #8694
Végre sikerült egy tökéletes napot pattintani az FK2-vel a .
2014-ben és 2018-ban is voltam már itt. Egy elég szar élményt kellett eltörölni, mert utoljára itt a célegyenesben robbant fel a Vti motorja. Na az feledésbe is merült. Minden összeállt, semmi technikai hiba, őrületes nap egy jó kis csapattal.
Első etapban utassal mentem, talán jobb is volt mert folyamatosan építettem fel a köröket.
2:40.3-es kört tudtam menni. A targetet ~2:35 körüli időre tettem, de leginkább csak végre önfeledten akartam körözni egy nagyot, az időre meg leginkább b*szni. Jó is a racechrono felvételes beállítása mert nincs előttem a köridő, és nem forszírozom túl a dolgokat.
2 etapban felmentem és egy piros zászlós kiintéssel le is jöttem a pályáról. Még jó hogy rábeszéltek hogy egész délutánra (14-17h) vegyünk jegyet (150€) és ne 3x30percre (120€) .
3 etapban utas nélkül mentem fel, felvezető kör után sikerült 2:35.89-es kört menni. Lett volna jobb is de pont szarul engedtek el és ott ritmust vesztettem.
Porkás bebóbiskolt:
https://www.youtube.com/watch?v=Je25d8P2Z3A
4 etapban Péter Gondi autóztattam meg, volt pár nagyon jó meglátása, így utassal sikerült megint javítani: 2:35.68 , thx!
5 etapban megint egyedül mentem fel itt a felvezető után találtam egy nagyon üres részt és sikerült egy 2:35.000-t menni (transzopnder 2:35.015-öt mért, szóval aki szerint rosszul mér a racechrono telefonon ... nekem több ízben is igen pontos és arra pont elég is)
Aztán gondoltam van idő és megyek a hűtő kör után még egyet. Jó is lett volna, de betorpant az autó. Fél tank alatt volt a nafta, azt meg nem szeressssse ???? Jó mondom itt kell megállni, köszöntükszépenaszépnapot. ????
Továbbra is brutális ez a pálya, nagyon hosszú egyenesekkel, hullámvasutas részekkel, és olyan kanyar tempokkal hogy az félelmetes. Össze is hasonlíottuk egy másik fk2 sráccal a köreinket. Nagyon durván kijött az hogy kell a 9széles felni és rá a 245/40-es gumma.
Most 225/40R18 NS2R-ekkel mentem.
Olajhőfok: 122-128fok
Vízhőfok: 104fok fölé nem ment
Piros 400lovas FK8 2:28-as kört pattintott 265/30R19 R888R-ekkel. Ebc tárcsával!!! ????
Jó teszt volt, köv karika a Hungaroringen (05.26.). ????
Újabb pályát tudtam kihúzni a bakancslistáról: Red Bull Ring
Már tavaly le tudtam volna húzni, ha előtte 2héttel nem töröm el a lábam. Sebaj, komám kiment legalább kitaposta az ösvényt. Illetve eljött újra és csapattuk együtt, mint Brno-ban vagy mégkorábban a Nürburgringen.
Sok opció nincs pályázni a Red Bull Ring-en, van egy márciusi időpont és egy októberi, pont. A többi napon ki van bérelve a track. Van rá egy kis érdeklődés.
Vasárnap mentünk, de csak kedden (2021-10-26) volt a menés. Hétfői napon csak rákészültünk, átfelnizés, kamera konzolok beállítása, RBR múzeum, kaja pia olimpia.
RingRast-ba mindenképp nézzetek be ha erre jártok, nem nagy durr a kaja, de a kialakítás igazán autóbuziknak való.
Vasárnap már 8:04kor a regisztrációnál álltunk, tavaly a kolléga benyalta hogy f9re ért oda és egy órácskát állt a hidegben.
Turn 5 (10:40) és Turn 6 (13:00) etapokra váltottunk voucher, még júniusban, bízva abban hogy a 4 hullám vagy bármi más nem húzza keresztbe. 49€ a 20perces karika.
4 fok volt az első menéskor, még gondolkoztam is előző nap hogy fent hagyom a nyárikat, Michelin PS4 és az elsőt azzal húzom meg. De aztán úgy voltam vele hogy ha van tapadás ha nincs az R888Reket kevésbé sajnálom. Elől 1.8, hátul 1.9 nyomással mentem ki, kicsit sem bízva abban hogy bármiféle tapadás lesz. Éééééés lett, olyan mintha 20fok lett volna, nem is gondoltam volna. Felvezető utáni első gyors még egy kis tapogatózás volt, utána lett egy viszonylag tiszta köröm 2:02.03 -al. Tulajdonképp az összes kanyar megvolt, ha csak szimulátor szinten, Assetto-ban rengeteg kört és versenyt belepakoltunk. Ebben az első etaban még az utolsó körre jött össze egy 2:02.39 , viszonylag sokan voltak a pályán és nem voltak az elengedés művészei. Elől 2.3, hátul 2.2 nyomással jöttem le, ezt nem gondoltam volna.
Komám egy gyors fékbetét cserét beizzított a két etap között, fiss Ate powerdisk tárcsával és Ate kerámiabetéttel jött, természetesen bejáratta, de a betét nagyon nagyon nem ilyen körülményekre való. Ide szar, utcára lehet jó. Egy osztrák jóembernél volt egy tartalék Hawk HT10 betétet, amit lebarteleztek, gyorsan kicserélte és lőőőőn fékhatás. Amellett hogy nemkevés ferodolt dobott le, volt még ném fékpedál beesése. Na ez megszünt a Hawk betéttel, brutál jó elmondása szerint, nem is kételkedek, anno a civic-be szemeztem ezzel a márkával is.
A második (Turn6) karikára 3. ként mentem a pályára, ami nem bizonyult jó választásnak, az első 3 kör ment a kukába. Mondjuk utána volt egy 2:03.29, egy hűsító 2:22, majd erre egy 2:01.59 !
és erre még rátoltam még egy 2:02.15ös kört. Racechrono 2:00.27-es optimált ír.
Nem vágtam meg a videót, így leglább látható a forgalom is, és a kis kék rs ford is, ahogy elmegy borért a T2-es kanyarban. (11:53-nál) Nem igazán akartam elengedni, mert végre gyors körön lettem volna, de aztán mondom menjél.
/kicsit sokat kitakar a műszerfal. /
Szerintem 2perc alá be lehet tenni ezt a bálnát, még így is futómű nélkül, kicsit több nyílt nap kellene.
Összeségében ez is egy rohadt jó pálya, iszonyat emelkedőkkel és lejtőkkel, nameg az a T2-es kanyar, már majdnem kéri az egyest. D Amúgy a fokozat kiosztás szinte végig jó volt, csak ebben a T2 kanyarban esett nagyon be a fordulat.
A technika jól bírta, ahogy eddig is, a fék teljesen rendben volt, lassan lesz egy betét csere és fékfolyadék is. (olajcsere is)
Azt a 400km-t utat hazafelé már nem nagyon kívánta a testem.
Nem utoljára voltam itt, ahogy Brno-ban sem, de azért van még itt az osztrákoknál egy Salzburgring, arra is kíváncsi vagyok. Illetve akad még a bakancslistán egy-két nagyobb történelemmel bíró pálya is, talán majd legközelebb abból húzok le egyet.
Ha náthásan is de mondom kimegyek, mert mégegyszer ilyen idális körülmények nem tudom mikor lesznek.
21-22fok, szánsájn éééés már az R888R-ek figyeltek az Oz Ultraleggerákon.
1. etap (10:40)
Megyek a cimbora után (330i cabrio), felvezető utáni gyors 2:23.94 , hmm mondom ez jó lesz. Legjobb időm 2:25.11 volt NS2R-ekkel június közepén, amikor volt vagy 28-29fok. Aztán elvettem mert az üldözés után ugyan elengedett a koma, de aztán .... nézzétek végig és kiderül:
Na ott elengedtem és hűtöttem egy fél kört és mondom jó lesz ez még egy gyorsra, be is akadt egy 2:22.56
Ha valamit akkor azt nem gondoltam hogy 2:24 alá bemegyek futómű nélkül. Jött még egy hűtő kör és akkor még
egy gyors: 2:21.36
És még ebben is maradt, mert pont el kellett engednem egy csöves bömöst.
Racechrono az optimal lap-ra 2:19.83-at írt, hihetetlen!!!
2. etap (14:05)
2:22.22 lett a legjobbam , sokat nem tudok mesélni, hacsak nem annyit hogy itt legalább lett hangja a videónak.
Ja igen az előzőhöz azért raktam be zenét mert a szarházi sjcam nem vett hangot, egyemaszívét.
Erről a 2:22.22-ről van videó és még hang is , de ez a rohadék cam nem elmozdult, 'vaaanyát.
Összességében egy nagyon ideális nap volt és a kocsi is nagyon jót ment, nagy FUN volt megint!
Volt fent EGY FK2, 2:19-et ment utcai gumikkal ... vennem kell mostmár egy fk2-t és büntetni kell.
Illetve volt még kint egy ezüst gyári FN2 (gyári sperrel) , Bendegúz 2:30-at húzott, jó lesz az, van honnan faragni. Csakígytovább!
2021. szeptember 6. 21:30:24: megválaszolva grego + által,
→ #8685
Vasárnap volt egy kis menés.
Sajnos nem volt időm átgumizni (ns2r -> r888r) így sok értelme nem volt.
2:25.27 lett a legjobb köröm, de az első 2 gyors után nem vártam hogy 2:25ös időt megyek. 2:26, 2:27 karikák voltak, nyaklott, nyúúúlt el a gumi a vízhőfok meg mendegélt fel szépen. Úgyhogy 1 gyors 1 hűsítővel dolgoztam.
Nyár innentől off, majd csak ősszel, de az már legalább körvonalazódik.