A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Na ja. Én szerencsére ki tudtam próbálni egy üzletben. Illetve a Bride low max-hez is volt szerencsém. Másnak nem merném ajánlani, csak ha tudom, hogy velem megegyező méretű nagyjából. (Én mondjuk törpe vagyok és könnyű, nincs nehéz dolgom )
Bride low max? Bár kicsit szűk, de van olyan is, ami szélesebb. A copy-k ilyen 70k/db áron mennek. 70/pár árban van az, ami itt sokaknak (nekem is) van. Fekete itr szerű copy ülés piros varrással, tépőzáras (de hogy minek?) deréktámasszal (ami egyébként nem kivehető). Nekem abszolút megfelelt ennyi pénzért. (anno valami 60 volt a pár) Minőségben nem nagy szám, nekem most a 4. évét tapossa, és kezd kicsit kopni a combtámasz. Kényelemmel sosem volt bajom, mentem vele 500 km-t is már. Azonban, ha túl magas vagy akkor lehet, hogy rövid lesz az ülőlapja.
Tud valaki jó szívvel ajánlani valami jó minőségű, lehetőség szerint nem csillagászati árú, könnyű sportülést, amibe 100kg-s vaddisznó emberek is beférnek?
Utcai/verseny autóba kéne, és néha nőt szállítok vele, szóval azért ne egy nyers kemény karbondarab legyen,
hanem valami ami még relatíve komfortos mondjuk egy Budapest-Szeged távolságon.
Ó én ha összehozok egy 2:30-as időt boldog leszek. Pedig nekem van mindenféle modd. az autóban amivel lehet(ne) csapatni. (én eddig 2,5 kört mentem egy VTi-vel, ez az összes tapasztalatom) Mondjuk a gumi nem túl acélos (Hankook Ventus V12 evo). Majd azt meghirdetem hátha elvinnék és akkor veszek valami tapadósabbat.
Hozzám ha beül egy 50kg-s ember akkor stabilan 2-3 tizeddel roszabb ha egy 85kg-s akkor 3-4 tizeddel ugyanazon a napon ugyanazon a pályán (évadnyitó hondatalin) mentem vagy 5 futamot mindkét emberrel és utána üresen és ezek az eredmények jöttek.Mondjuk egy könyebb autónál gondolom többet számít hiszen százalékosan is 800kg-hoz 80 kg az már 10% egy 1200 kilóshoz sokkal kevesebb talán ez lehet a megoldás.
Azt meg tudná nekem mondani valaki,hogy adott egy Civic megy 1/4-eden 13.75-öt,160-nal.Majd könnyebb lesz kb.20 kg-mal és megy 13.66-öt 158-cal?60 lábak rendre 1.9-esek.
14 es: mugen mr5 6j. kg ot nem tudok de könnyű. neten utána tudsz keresni biztos fent van.
15 ös: opel gm lemezfelni 5,5j.. súly passz
a legjobb kombó eddig ami bevált az matador sm2 kapszula mintás gumi,használtan vettem. 5j-s gyári crx lemezfelnin voltak fent. adatlapomon meg lehet nézni vele milyen volt a 60 láb. gyári motor, egy 60 as közép rendszerszer volt rajta 50 es véggel. kipakolva.
Legutóbbi pár gyorsuláson már az r888akkal voltam kint.
Ami érdekes,hogy a 60 lábam rengeteget javult az utcai gumi után(~2.6>2,2-2,3),viszont a célvonalim szemmel láthatóan romlott(legutóbb kicsit túlfújtam a hátsó kerekeket,és az idő is hűvösebb volt,így kb az utcai gumis célvonalim újra megközelítettem).
Meleg időben talán nagyon is betapad,most hűvősebben kicsit kapart,de érezhetően jobban is tolt.
A jelenlegi szett 195/50r15 r888 GG,alufelnin jelentősen nehezebb a 16os 205/40es kerekemtől.
Ezen szeretnék változtatni.Cseréljem az alukat lemezre,vagy váltsak kerékméretet?
Mi lenne a jobb?
(14" tól kisebb nem megy fel a vti fék miatt.)
14" ban nem találtam r888-at(meg amúgy is elég hülye méretben van a 14"os változata),ezért milyen gumi lenne az,ami hasonlóan jól tapad,mint az r888,de kisebb méretben is elérhető és streetben elfogadott?
Esetleg érdemesebb lenne kisebb kerékátmérőt választani,nem csak felnit váltóméreten belül?(sok mindenkinél láttam,erősebb autókon is,hogy 13-14" kerékkel gyorsulnak és a váltómérettől kisebb kerékátmérővel)
Egy esi,s20 b00,esetleg egy össze-legozott váltóval ezt a súlytöbbletet tudnám kompenzálni?
Szept. 28.án újra kinéztünk a Slovakiaringre, amolyan szezonzáró pályázásra.
14-18h-ig az autósoké volt a pálya, ~h1kor érkeztünk, gumicsere, fékbetét csere (ne az új kopjon ha a régin van még vagy 5mm hús), ablakpucolás,stb.
Paddock
Még az elején mondtam a srácoknak, h milyen kevés autó van, jó ha 20an pályára mentünk. Nem kellett és nem is volt különböző csoportokba sorolás. 30euro volt 30perc
a Csapat
~20-22fok szikrázó napsütés, nem tudom hány fokos volt a flaszter, de kb a pálya felénél már betapadt a gumi (1.8 guminyomás), na mondom ez jó lesz. Meg ugye már nem csak pofázok róla h bent lesz a sperr hanem már bent volt, így egy olyan plussz élmény faktor volt hogy namég!!! Itt jegyezném meg h aki pályázni akar annak must have!
Első etap inkább felmérős volt hogy hol fékezzem meg, illetve azt a két tört kanyart hogy vegyem be, mely igen trükkös. 2012-ben jártam itt, akkor nem volt sperr és r888, 'csak' parada, így akkor 3:03körül volt a legjobb időm.
Most transpondert is béreltünk, de racechrono app-al is mértük az időt, nüansznyi volt az eltérés.
Első etapom legjobb eredménye: 2:47.8
Póké: 2:46.7 ... itten gurul kifele, kép, itt meg a szedános
Második etapban utas nélkül mentem, éreztem h az előző időnél azért lehet jobbat futni bőven. Felmelegítő kör után bevártuk egymást és gyíí. (2 vti, clio rs, twingo 131le) Jó volt egymással 'harcolni', Pókomat a fűre zavarni, olyannyira húztuk egymást h még én is utána mentem. (22:46-nál)
Leginkább az a tiszta kör tetszett ahol 2:45.708-at tudtam menni.
Pók is nyomott egy új körrekordot: 2:46:354 , szép volt tesó!
Fékbetétem alig kopott valamit, így most is helyt állt. Csak nem kell 30+fokban pályázni és máris minden rendben van.
Teli tankkal indultam, 10litert hazafelére tankoltam a biztonság kedvéért, majd itthon teli tank, 41.03liter.
Átlagfogyasztás: 10,3 l / 100km
Odafelé is már volt egy-két elrugdosás, de többnyire normális közlekedés volt, a szlovákoknál meg mint a kisangyal.
kis videóösszeállítás, végre megvan
(nem egy videó van végig, hanem 4 van 'összevágva', vágási pontok: 11:36; 20:06; 26:37 ... ha valaki már nagyon unná)
sajnos a kamera tulajdonosok nem engedték meg hogy 'kívülre' tegyem az eszközt (előre gopro3+, hátra sima gopro3 rögzített), majd jövőre a sajátot az első lökösre teszem
Én ezt annó egy rally könyvben olvastam, csak nem akartam beleszólni itt a vitában, mert megkaptam volna a magamét, hogy baromságot beszélek. Murván 30% körüli slip a jó, aszfatlon pedig már említették. Ez ilyen, a tudományos hátterét nem ismerem.
Köszönjük a segítséget!Gondolom h ezek tények mert még mindig nem látom sajnos benne az ésszerűséget ha végig pörög a kerék mitől lessz nagyobb a célvonali de elfogadom mert ha értem ha nem tényleg így van A kalkulátort meg nem tudom használni mert nem lett még sajnos lemérve az autóm arra meg lusta voltam h elvigyem leméretni Kb a Gyuri súlyához saccolom az enyémet is az vele együtt 801kg ha ezt veszem alapul 260Le-vel tud 11.6-ot az autóm akkor ha ez az igaz akkor a pad "csalt" ennyit!Viszont akkor van még hova tovább motorerőben is
Én is befejeztem az elmélkedést te is jobban jársz! Ha segíteni akarsz biztos lesz egy okos aki megmagyarázza h az nem úgy van mintha hazudni jönnék ide be kell bizonyítsam a tényeket amiket tapasztaltam.Az h hány lovas az autóm nem én találtam ki seggre lemérték, padon volt, ezt írta ki, azt h milyen időt mész nem kitalálod hanem kimész és ott kipróbállod.Az irigyek meg otthon maradnak és a neten összeollózott tudásukból próbálnak bizonyítani a fórumokon.Ahelyett h egymást segítenénk vagy mások tapasztalataiból megpróbálnánk levonni a ránk vonatkozó következtetést belekötünk mert....Na ezt a miértet én már nem tudom!Biztos unatkoznak mást nem tudok elképzelni.
Na húzzál el, nem sarkítottam semmit. Kurvára nem igaz se az, hogy kisebb kerék jobb, se az hogy nagyobb kerék jobb. Tudok példát mondani ugyanolyan erős kocsiknál mindkét esetre, de unom már a sok hülyének a magyarázást. Tessék kimenni, próbálni, megmutatni. Ugyanez az injektor esete is... mivel nem tudjátok mennyi a zárási ideje, akkor az nem is érdekes, és homokba dugjátok a fejeteket mintha nem is lenne...
OFF.
Bocsi, de te beszélsz hülyeséget és sarkítod a dolgokat. Rohadtul függ ez is az erőtől. Minél erősebb egy autó, annál hosszabb áttétel kell alá, hogy le tudja vinni a talajra az erőt. Szted miért pakolnak a turbós gépekbe jó hosszú végáttételt meg fokozatokat? Miért kell egy erős turbósra nagy kerék gyorsuláshoz? Egy relatív gyenge szívót a nagy kerék visszafog már csak a méretéből eredendően is, és lehet a kisebb kerék az ezzel lerövidített áttétellel még jót is tesz neki, főleg ha nincs ereje szarráforgatni. Ha szarráforgatja, akkor lehet növelni a kerékátmérőt és javulni fog, egy ideig, ha túl nagyot rak rá megint romlani fog az eredmény.
pl túl rövid lett az áttétel már és túl elforgott a kerék miatta
vagy pl elfogy a fokozat a cél előtt és váltani kell, amiközben meg nem gyorsul az autó, csak gurul
Ez miért kekeckedés? Számomra hülyeség, hogy gyorsabban leforog és ezért gyorsabb... Akkor tegyünk fel gokartkereket, na az még gyorsabban leforog mégse lesz jobb az ideje...
És igen, nekem volt 530, 570 és 620mm átmérőjű kerék is és a nagyobbal lett jobb, próbáltam rövid végáttételt is, és mégis a hosszúnál maradtam... AZ hogy azért jobb az ideje mert kisebb a kerék full hülyeség.
Miért kell kekeckedni? Ha a nagyobb keréknél is nagyobbat raknál rá, lehet rosszabb lenne az időd, mert egy idő után visszafog az átmérő és súly miatt. Peti ha még kisebbet rakott volna fel, lehet akkor az már rosszabb lett volna. Minden autónak megvan az ideális kerékmérete is, ő kikísérletezte, hogy neki ez a jó.