A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Nem nagyon van, amennyire én tudom. Nem kisérleteznék különösebben, fölösleges. Könnyű 4gent simán kiszolgál egy yellow, én is azt használom. Nekem a 6genben bírt kb 110 gyorskört + 20 000 utcai km-t.
Igazából testvéremé az autó,ő rendezi.én csak összerakom,az Orangestuffról van valami tapasztalat?
Képet meg otthonról berakom,a céges hálózat úgy látszik ezt sem támogatja.
Nem nagyon látszik a kép. A red és a yellow között nem nagyon van árkülönbség, ha jól rémlik, szvsz én yellowt vennék, jobban bírja. Jövő hónapban megyek én is, nagyon kiváncsi vagyok az új aszfaltra. Állítólag rohadt sokat javult a tapadás.
Tesóm kezdi érezni a kocsit,a Yokohama A048 M-es keverékek erre a kocsira,ide úgy látszik ,elképzelésemnek megfelelően jó lett,az EBC Green stuff a 4. etap végére megszűnt létezni.
Jöhet a Red.
Az alig több mint 100 Le-s autóval végig utassal 2:31-2:35 közötti idők mentek,jól éreztük magunkat,Subarus cartárson segítettünk,elvoltunk,jó lis nap volt.
Úgy látszik ez ilyen pözsós beidegződés. Egyszer (azon kevés alkalmakból, amikor autóval voltam pályán) ugyan ilyen szituba keveredtem egy csotrogány pözsóssal a H.ringen. Simán utólértem, gondoltam majd elenged, de f@szt, egyenesbe tolta mint a paraszt, ott gyorsabb volt, kanyarban mindig rámentem, kanyargós részen ott mentem a seggébe végig de ugyw nem akar kockáztatni az ember egy nyílt napon rizikós előzéssel. Végül a hátsó egyenesben meguntam és kifékeztem, ő meg látván h előzni akarok szintén próbált rövidet fékezni, ki is evyenesítette a barom a pályát. Ráadásul minden balos kanyarban folyt ki a tanknyílásából a benzin. Menet végén megkerestem elbeszélgetni vele, h ez nem verseny és illik elengedni a gyorsabbat, meg folyik a benzin a kocsijából csak magyarázott h jó csata volt meg mér nem mentem el egyenesben... buta volt.mint a segg, úgyhogy jobbnak láttam ráhagyni.
Ezért jó a motoros pályanap, nincs ilyen köcsögösködés mert (jobb esetben) nincs visszapillantó a motorokon meg egyszerűbb előzni.
@Yaroslav: mindketto barom volt, de a bmws hamar hagyta a francba, a pug viszont nem tudta mit muvel. Ezert szeretek MTA-ra jarni, ott nincsenek ilyen fogalmatlan hulyek.
Basszus, ez komoly, hogy egy sima "mezei" pályanapon test-test ellen kell vívni! Ne vicceljünk már? És ezt a rendezők szó nélkül tűrték? Minden tiszteleten a higgadtságodért! Lehet, hogy én vagyok a fatökű, de remélem ezek a srácok nem lesznek kint amikor én is megint rászánom magam.
Egyébként a fotó qva jó, csak...
Ez most speckó eset volt mert évadnyitó és BMW találkozó is volt együtt. Itt a link bővebben.
Röviden most 30.000Ft volt az egész napos jegy ezért 6x20 percet mehetsz. Én csak délutánra vettem jegyet ez 15.000Ft ezért értelem szerűen 3x20 percet mehetsz.
Nem mértem semmit mert most mentem csak először pályán sofőrként meg a kocsi is most ment pályán először úgyhogy a legnagyobb elvárás az volt hogy ne a kavicságyban végezzem. De abszolút pozitív csalódás volt mert a kocsi is kibírta minden gond nélkül a 3x20 percet pedig teljes utcai setuppal és én is egész jól mentem(nem én mondtam) így elsőre.
Egy kis topik frissítés, ha már megvolt az idei első pályanap. Pannónia-ring tegnapról.
Alapvetően jó volt, fasza a pálya. Fékek továbbra is szépen helyt álltak, de valami a géppel nem stimmelt, így 3x20 perc után abbahagytam. Normál és max között folyamatosan ingadozott a vízhő, és a fűtés és az alapjárat sem befolyásolta ezt. Hazafele végig normális volt, majd a városban megint csinálta. Levettem a gyújtást menet közben, visszaadtam és beállt. Nem tudom ki próbálta megmagyarázni, hogy hűtés gond meg minden, de jobbnak láttam nem belemenni a témába, inkább nem sértenék meg senkit a véleményemmel.
2:34:319 lett, de ebből még kurva sokat lehet faragni. Szerintem valahol 2.29 körül lehet az igazság.
Ezen a tegnapi leggyorsabb köröm szerintem a második kör.
Ezen pedig az elején egy e30 tart fel nagyon, majd 8 perctől egy e92 m3 és valami pug 306. Borzasztó irritáló volt.
Ha van lehetőség angol rendszámra, és rendben vannak a papírok (pl valamilyen szerződésben állsz a céggel/személlyel, akinek a nevén az angol kocsi van), az a legjobb talán.
Ha nem gond a cső meg a többi faszság, amit a gépkönyv megkövetel, és nem bonyi az adott típust papírozni, akkor SP-rendszám.
Egy kis érdekesség hétvégéről a tököli gyorsulásról.Döntő futamom egy 232 LE-s és 290 Nm-t tudó F Astrával.Sajnos Ő nyert,de nem sokon múlott.A képen minden látszik.Nem lövöm le a poént!
Asszem csak meg van a Civicem is 200 LE El kéne vinni leméretni,csak sajnálom azt a 18.000-et 2 számért.
A reakcióidő nincs benne, az csak az elődöntőben és a döntőben számít (ugye aki hamarabb átlépi a célvonalat az nyer).
Az utcai gumi is elég tág fogalom, nekem a Toyo R888 is annak számít, hiszen nem slick, használható legálisan utcán, meg egy Wanli is az, csak rohadtul nem fog úgy tapadni, valószínűleg ha nagyon profi a sofőr akkor sem fog jó 60 lábat elérni vele, úgy meg elég nehéz jobb időt elérni. Gyakorlás az kell sajnos.
Nah a vegen sikerult mennem, haromszor, abbol egyszer az asszonnyal es meg timeslip sem volt, utanna mar nelkule mentem, abbol a 2 futambol a legjobbam 15.715 lett, 0.566es rakcioval. A masik 15.879 lett 0.705os reakcioval. Tartottam magamat ahhoz, amit irtam elotte, szoval nem ragacsrol mentem. Amugy ezek az idok magukban foglaljak a reakciot? Nem ugye? Ha beleszamit nem allna ossze a kep, mert a masodik futamon masfel tizeddel lassabban rajtoltam es jobb 60 labat mentem (2.455 vs 2.461), pedig nem csakhogy beragadtam, mint allat, hanem vissza is esett a fordulatom 4000re Tobb gyakorlas kellene...Mindenesetre kritikakat kerek.
Szerintem 15.5xx mindenkepp lehetseges igy teljesen gyarikent 15os kerekekkel utcai gumival a kezeletlen reszrol, amivel en teljesen elegedett lennek, mivel ha jol tudom a modositatlan 5/6gen Civic VTik is ekorul mennek, talan egy kicsit jobban, de azok konnyebbek, mint a del Sol.
2015. szeptember 14. 23:13:32: megválaszolva Elmör + által,
→ #8486
Ez jó kérdés, szerintem annak érdemes ragacsról indulnia akinek a "simán" nem sikerül betapadnia akár az erő akár a gumi vagy mindkettő miatt, nekem ragacsról sem volt annyival jobb az időm, hogy megérje nyúzni a féltengelyt, amiből ráadásul ott eltört 1, de ez csak az én gondolatmenetem, lehet a tapasztaltabbak mást mondanak.
En is kb. ilyen idokre tippeltem, bar, ha 15.4 osszejon elso alkalomra ott helybe lemegyek hidba Amugy nem slick, sima utcai RE002. Ragacsrol indulas sokat szamit? Feltem a feltengelyeket.
2015. szeptember 3. 22:53:03: megválaszolva Elmör + által,
→ #8482
Már az indulás kalandosan kezdődött, f6kor találkozó a budaörsi mekinél, mindenki bement osztrák matricát venni. Kb Tatánál már meg is álltunk mert az Opc féklámpái folyamatosan világítottak, bütykölés és agyalás közben az RS gazdája a fejéhez kapott, hogy ubazdmeg a bankkártyám, az bizony a kocsi tetején maradt. Walkie-talkie mindenkinél, majd utolérsz, reméljük meglesz, hát nem lett, így gyorsan lemorzsolódott. Na innentől kb 13órát mentünk esőben, úgy hogy egyszer sem állt el. Ha csak az első fokozaton dolgozott az ablaktörlő akkor már istenes volt. Ezen kívül rengeteg dugó az autópályán, egy baleset, és sok-sok útfelújítás. Így aztán a németeknél nem sikerült egyszer sem leforgatni úgy igazán.
Frankfurt felé volt egy kis alagút, na mondom jövök ezt hallgassátok. Elhúzok az Opc mellett és hirtelen egy csavart kilőttem magam alól, ami szikrázva kishíjján az opel szélvédőjében landolt ('be-Massáztam'). Mondanom sem kell a szar megállt bennem. Mint kiderült a generátor tartó konzol alsó csavarja esett le. Ezt 1EUR percdíjas rendszerrel a helyi szerviz orvosolta korrekt módon. (német precizitásról még annyit, hogy bementünk, mondtuk hogy valami leesett VALAHONNAN és amúgy az ékszíj csúszik, mondta a srác a pultnál hogy 20 perc alatt kész lesz az autó, jött a szerelő brigád, meghallgatta, megemelte majd mikor az óra percszámlálója 19ről átfordult 20-ra letette az autót ami kész is volt. )
Este jött is a nyugtató steak+sör+whisky kombináció.
Első nyílt etapra már 16körül megérkeztünk, kereket cseréltem, guminyomást ellenőriztem, megvettem 100€/4kör jegyet. Már az első körön eszméletlenül betapadtak az R888-ak, de persze még nem nyomtam neki ész nélkül. A pálya kanyarjai megvoltak, 1-2őt kivéve, de azokba természetesen nem úgy mentem be. A GTR2 szépen megcsinálta a pályát, jó volt előtte 1-2hónapig gyakorolni rajta, így meg is volt a pályaismeretem. 2. körben már kicsit bátrabban mentem, de még így sem hajkurásztam az időt, csak élveztem a pályát, mely igen széles és igen sok az emelkedős illetve lejtős rész, hullámvasút effekt. Aznap egy kék Clio áll félre a pályán, egyéb durvább esemény nem történt. Gumi + fék szinte semmit nem kopott, de nem is melegedett fel, sok az egyenes, szépen visszahűlt, nem kellett kimenni pályán kívüli +körre lehűteni.
Második nap elmentünk a várhoz, illetve relikvia boltba (bögre, rendszámtábla, póló behúzva). Délután irány a pálya, nézelődés, fotózás, dumálás. Apropo dumálás, egy S2000-es arc szinte mellém állt (akkora stop-tech fékrendszer volt rajta hogy a nyálam csordult).
Na mondom egy gyors interjút csak készítek. Hello, mi van veled hogy No-ban japánnal?! Az arc Köln mellett lakik és egy laza 400kört ment már a pályán a gépsárkánnyal, természetesen éves bérlete van. Halkan megjegyezte hogy volt egy nsx-e is, azzal csak 100köröcskét ment. Nagyon drága a fenntartása és így eladta. Ja még megfűszerezte, hogy az nsx ITB-s volt. Jólvan mondom menjünk tovább, kit érdekel. Kérdezem, h mi lenne a következő lépcső? Az új Civic Type-R?
Ha láttatok még falncsali pofát, aszongya civic, neeeeeeem, kösz de kösz nem. Az új nsx jó lenne, de 150.000€, mondom ja, Ferrari price, igen az, és hát negyedéért lehet már autót kapni, pl nissan gtr (vadul bólogatott)
Amúgy 8:25ös időket megy a S2000-el (aaaaigen), egy huzamban 9kört tud csak menni, mert elfogy a nafta.
25liter/100km a versenyfogyija. Haverom beülhetett volna mellé de fostos volt, áááh, ilyet kihagyni.
Első körben csak óvatosan nyomtam, majd mondom a másodikat meghúzom picit, ott a forgalom is jobb lesz. 10:17-es kört futottam (racechrono). Második kör első szektorban már majdnem fél perccel jobbat mentem, Flugplatz-nál egy óra szerinti 200km/h is megvolt (racechrono 189.9km/h), természetesen még a dombtető előtt fékeztem, illetve még a gyors körömben is mindenhol nem féktávokat vettem hanem bőven biztonságiakat. Nem kerestem a határokat! Közép távnál is volt egy kis tökölés, aztán egy audi TT-t ’kergettem’. Illetve 1-2 suzukit behúztam: videó
Köridő: 9:48.57 (optimálisra 9:38.99 írt a chrono)
A két nap 3-3kört tudtam menni. Szerencsém volt mert egy helyi arc megvette a kártyámon megmaradt két kört.
Illetve még az volt mák, hogy az odautat eltekintve végig száraz időnk volt.
Bőven van még a pályában, de nem célom megkeresni a legjobb időmet, mert nem éri meg, túl nagy a kockázat. Így is annyi élményt adott amit leírni nem lehet.
Hazafelé már lényegesen jobb volt a forgalom, és az eső is csak 2x esett, volt is lehetőség párszor leforgatni, tartósan 180-190km/h-val haladni.
Biztos sokakat érdekel a mennyi is az annyi, íme:
szállás: 32k (volt szobatársam, emiatt ilyen jó ár)
benzin (versenybenzinnel együtt) 76k (németeknél kva drága a benzin 1.6-1.7€, osztrákoknál 1.1-1.2€)
Nürburgring ticket: 100€ / 4 kör (6 kört mentem, mákom volt 35€ért megvette egy német úriember)
biztosítás 3napra: 4k
osztrák matrica: 3k
egyéb: 80k (kaja, pia, relikviák,...)
~240k
Köszönöm Lacee barátomnak a kitaposott utat, MikiEG6-nak az autó felkészítését
és Páromnak, hogy az utazás előtti napok idegzsábáját kibírta.