A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Vasárnap volt egy kis menés.
Sajnos nem volt időm átgumizni (ns2r -> r888r) így sok értelme nem volt.
2:25.27 lett a legjobb köröm, de az első 2 gyors után nem vártam hogy 2:25ös időt megyek. 2:26, 2:27 karikák voltak, nyaklott, nyúúúlt el a gumi a vízhőfok meg mendegélt fel szépen. Úgyhogy 1 gyors 1 hűsítővel dolgoztam.
Nyár innentől off, majd csak ősszel, de az már legalább körvonalazódik.
Köszi!
Nankang NS2R gumikkal karcoltam. Első etapban elől 1.75, hátul 1.85 nyomással mentem ki.
A 2 és 3 etapban elől 1.65, hátul 1.75 nyomással gurultam.
Volt még nálam tartalékban egy szett R888R is, de csak nem gumiztattam át, majd egy következő napon megnézem azokat is.
Mtec + sárga ebc finom, szépen fog. Kicsi fékpedál puhulást tapasztaltam, azt ha nem orvosolja egy jobb fékolaj akkor talán még egy kis extrát kap, fém fékcsöveket. De így kb ennyi, nem lesz egyéb tuning.
Újra visszatértem a Hungaroringre egy kis mókára szűk 2 év után.
Azóta lett új kuplung és ha már kuplungozni kell akkor egy oem euro r lsd is bekerült. Szépen tette is a dolgát, húzott kifelé a kanyarkijáratokon. Kapott egy Oz Ultraleggera felniszettet, kerekenként majd 2kg mínusz. Kisebb okosság már csak a skunk2 váltógomb, de az is szépen pattintja befelé a sebességbe az autót, 450g a gombócka. Most hogy megnéztem a fék is más volt, akkor Zimmermann tárcsa és betét, most már Mtec + Ebc sárga kombináció volt.
Most videó nem készült mert kint konstatáltam hogy az sd kártya megkotlott. Azzal sem kellett időt elb@szni, és unalmas is lett volna , mert az első etapban olyan egyedül autóztam azt hittem csak én vagyok a pályán. Régi időm: 2:30.46 volt.
Ehhez képest az első gyors körön 2.31.89 , puhatolózásnak jó volt, itt még féktáv felmérés volt inkább.
2. gyorsra 2:27.2 , na mondom alakul, hűtőkör után mondom nézzük meg mizu, mert ilyen tiszta etapom még egy nem tudom lesz-e. 2.25.94 ... na mondom, ez így már kezd tetszeni, kb ide is vártam az accordot, úgy hogy semmi futómű nincs. (egy AP rugó van)
2. etap már zsufoltabb volt mert a 2 kategoriásokat is beengedték, muszáj volt mert volt egy kis célegyenes végi pityputty és 30perces pályazár, valahogy vissza kellett adni nekik a menés időt, elosztogatták őket. Ebben az etapban már csak 2:26 elejét tudtam menni, na mondom akkor jólvan a 2:25 teteje idő kb a top.
Racechrono optimal körre 2:24 közepét írt, hát mondom akkor itt a 3. etapra még valamit kellene pattintani. Viszont az első két gyors 26 ill 27es idő lett, elengedések, fáradtság, stb. Hűtő kör után éreztem az első pár kanyar után meg hogy a pofámba villant egy zöld delta idő hogy ez mondjuk jó lehet de az Alesiben nem engedtek el, áááá mondom nemár, át is néztem a hölgyre hogy ezt így hogy, mert hogy úgy tűnt elenged de aztán bal oldalról középre becsorgott, mondom azé most így kívülről nem szeretném. Kicsit fel is kúrt , pedig hát ő is kifizette, nézhette volna jobban is a tükröket. Kicsit felpaprikázva vertem neki egy utolsó kört: 2:25.11 , még lett volna 1 gyors köröm de inkább kijöttem, elfáradtam, nem akartam túltolni. Örültem ennek is.
Pazar nap volt, nagyon hiányzott már a gumi és ferodol szag. ????
Most azt mondom nem hiányzik a futómű, de ha valakinek pont a sarokban van és nem kell neki, adja csak ide majd én használom, össze ne rohadjon! ????
Egy kis upgrade talán lesz, fém fékcsövek, nem teszik a pedálút illetve hogy a etap 2. felére felpuhul a pedálút.
Első körben fékolaj csere, már arról is tájékozódtam, így a Millers Racing Brake Fluid 300+ lett a befutó.
Amúgy maga a fék nem volt kevés, fun volt a lényeg és az meg is volt. ????
Fogyasztás: katt
kis húsvéti ringezés
már pont elkezdett visszahűlni az idő, 7-8 fok volt de így is brutál tapadás van a pályán, szinte semmi különbség a 25-30 fokhoz képest. Meg is dőlt a rekord pár másodperccel, de az is vszínű csak a forgalom. El kéne jutnom egyszer egy hétköznapi körre
2021. április 10. 07:06:33: megválaszolva fonta + által,
→ #8669
Egész napos pályanap és találkozó a Kakucs-Ringen a Red Panda Media jóvoltából!
★ Mire számíthatsz ha velünk tartasz?
- 09:00-tól délután 17:00-ig annyit autózhatsz, amennyit csak bírsz,
- Jó fej, kulturált, ízig-vérig autó fanatikus társaság,
- Box utca találkozó,
- Profi fotó és videó anyag az autódról és az eseményről,
- Névre szóló rajtszám, ajándék Red Panda Media matricával!
★ Milyen autóval nevezhetsz és mik a feltételek?
Az eseményünk alapjaiban márkafüggetlen, így bármilyen igényes autót szívesen látunk! Amennyiben a pályán is rónád a köröket autódnak kifogástalan műszaki állapotban kell lennie, melyet a verseny előtt, a rajtszám kiosztásánál ellenőrzünk! (Hűtőfolyadék, olaj szivárgással a pályára lépés nem megengedett!)
Bukósisak kizárólag bukócsövezett, illetve cabrio autóba kötelező!
★ Mennyibe kerül ez Neked?
Az egész napos pályahasználati díj, a felsoroltakat beleértve 15.000Ft/autó, melyből befolyó profitot az AmstaffRescue Hungary bull-típusú terrier mentőcsapatnak adományozzuk!
★ Hogyan tudsz nevezni?
Nincs más dolgod, mint az itt alul leírt adatokkal rögzíteni az utalásodat és rögvest be is betonoztad a helyed a pályanapra!
Helyszíni nevezésre nem lesz lehetőség.
Név: Tóth-Fekete Tamás
Számlaszám: 11773401-00887483 (OTP)
Összeg: 15.000 Ft
Közlemény: Neved, Autód típusa, Rendszám, Postacím
Pénteken hoztam el a szerelőtől, ma már az új tulaj vitte. Talán jobb is így hogy nem sokat láttam itt álldogálni a ház előtt. Gyári állapotában már semmi élményt nem adott hazafelé, amikor Győrből hoztam el. Nem törtek fel régi emlékek, éreztem én hogy most biztos vagyok az elengedésében. Az utóbbi 2 hónapban civic nélkül voltam, nem volt fura, valószínűleg még idő kell, hogy hiányozzon. De valami más kell ha kell majd egyáltalán valami. Perpillanat az unalmas CL9-el elvagyok.
Köszönöm Bakos Norbinak a sok segítséget, a motort, a gyárira visszavarázsolást, stb.
Gyári bokorugróként megy tovább. Hollandiában szeli majd az utakat.
Egyik szemem sír a másik nevet.
Sajnálattal olvasom Zolynet hozzászólásást, de remélem az alábbi videó kedvcsináló lesz új belépőknek ezen világba!
Félreértés ne essék, én nem jutottam messzebb ezután, mint pár nyíltnap a Hringen full gyári setuppal, de mind élményben mind technikában sokat adott. Illetve imádtam, hogy folyamatosan hajszolt bele a tempóba, nem féltette a vasat. Kakucs
Nagyon vártam már, hogy visszatérhessek erre a pályára, nagy kedvencem.
Elég felemásan sikerült a verseny. Az időmön sikerült javítani: 2:45.708 -> 2:44.887
Az utolsó etap közepén viszont leszakadt a szelep. Mondják azt hogy ilyen ez a sport, de
az elmúlt időszakban túl sok vontató kötelet láttam és elég lett.
Az autó kap egy gyári motort (bevizsgáltat), visszaalakíttatom gyárira és eladom.
Vannak tervek hogy mi lesz a jövőben, de azt majd az idő dönti el.
Azt tudom, hogy nem akarok versenyezni, nagyon sok pénzt, időt és energiát/ideget vitt el.
Amennyire tavaly nem tudtam elengedni a kocsi "kezét" annak most a teljes ellenkezőjét érzem.
Érzem hogy nem bánom meg, elég volt ez az együtt töltött 8év.
Rengeteg öröm és rengeteg szívás volt ez időszak alatt.
Köszönet Mindenkinek aki támogatott!
"- 2018-tól a Pro kategóriától felfelé a Race+ és az Open kategóriát kivéve kötelező a teljesítménymérés.
Nem képeznek kivételt ez alól az alacsonyabb kategóriában induló épített versenyautók sem. " -> az utca az nem versenyautó, de még a sport sem
"- Minden versenyautóban (versenyautó: érvényes műszaki vizsgával, rendszámmal nem rendelkező autó, SP rendszámmal rendelkező autó) a bukósisak mellett kötelező a versenyzői overál viselése (nem kötelező a homológ versenyruházat)."
Rengeteg piros zászlós történet volt, a 2. csoportban pl Koczeka csak 7kört tudott menni egész nap. Így jött ki a lépés, pont szaru. Opleosoknál biztos valami műszaki gond lehetett.
Azok ilyen kupás retkek. Swift kupás autók 1.3as motorral anno simán mentek 2.20 körül.
Az astrák meg 1 és 2 kört mentek, de az átlagtempót, ha kiszámolod a 4381m hosszú pályára, akkor látod, hogy a köridő az "direkt" lassú. (73 km/h ha jól számolom?)
Ilyen mértékű különbség nincs az emberek között. 2.40-nél lassabb időket nem nagyon tudnak menni az ott felsorakoztatott autókkal még a nagyon fakezűek sem. Mondjuk a Pogi az valóban nem egy kormányzsonglőr. De itt inkább valami műszaki hibára gondolnék.
2018. április 25. 08:03:49: megválaszolva fonta + által,
→ #8645
Pont a beszámolódban linkelt köridőket néztem é azért kérdeztem
De tényleg, ilyen időt bírtak menni vagy csak felírt a navigátor a pályát vagy mit csináltak ott?
1. etap
Felvezető után első puhatolózás 2:21,8 , 2. gyors kör 2:20, 3. körnél már elvettem, guminak már sok volt.
1.65 -> 2.1 első
1.75 -> 2.2 hátsó
Még két gyors kört fért bele az első etapba: 2.19,8 ... 2:19,4
2 gyors köröm után még egy 3.-at rátettem volna de piros zászlóztak, el is vettem, előttem e kék saxo a Manselből alig tudott visszakóvályogni a pályára. Ott még nem éreztem semmit. Sikánnál ~30-40km/h-val száguldhattam amikor kanyarodnék és a segge elmegy, visszaszedem, megint elmegy megint visszaszedem, lelassulok és kb irányba áll.
Olaj felhányás v1.0 , királyság. Mindenki le, mehetnek takarítani.
Ekkor már Gyermán Tomi a 323i-vel megfutott egy 2:17.6-os időt. Tavalyi PB-m: 2:17.8 el is engedtem, hogy elkezdjem űzni, amúgy sem akartam egyből fullba nyomni.
2. csoport sem sokat volt fent, mert ott is valaki felszórta olajjal a pályát. Piros zászlóval lejöttek...takarítás.
2. etap.
10-15percnyi idő, mondom fel se megyek, de aztán mégis, megnézem már mennyire van oda a pálya.
Mansell-től az Alesi utánig felhér csík. (szívjukfel )
Ha jól emlékszem ebben az etaban esett ki a saxo egyik kereke csonkállványostól.
Jött a 2. csoport mentek 15-20percet és megint olajfelhordás v3.0. Remek!
3. etap
Az érzés, amikor az Alesi utáni kanyarban szúrod a kettőt ráb@szod a kerékvetőre és leáll a motor.
Gyorsan hátranézel, nulla füst, motortérből sem, kopogást nem hallasz (esetleg a hajtás), miazuristen?!?!?!
Lehúztak a pályáról a boxba és vakartam a fejem hogy most akkor mi van.
Bakos Norbi köszönöm, hogy oda nyúltál ahova kell!!!
A borulásérzékelő bekapcsolt és lekapcsolta a technológiát! (todo list: kikötni az érzékelőt)
Kicsit felemás nap volt, a pálya meglehetősen szar volt már alapból is és a felhordott olaj és homok sem segített rajta, de összességében rohadt jó volt újra csapatni, már nagyon hiányzott!
Köszi, már elkezdtem össze írni, sőt már egy ajtó felajánlás is jött, derék hondás kartárs, Solymi!
Remélem mihamarabb ugyanolyan szép lesz, rajta leszek.
Jobb elejével kaptam el és a jobb oldalát cirógatta meg majd még egy kicsit tompított a c oszlopnál, hátsó lököst csak leszakította, csomiajtó és szárny nem sérült.
Fakk! Amikor hazaértem, akkor láttam csak, hogy mi történt. :-/ Nem értettem miért vagy ott a többiekkel autó nélkül, azt hittem valami technikai gond... Bocs, hogy nem mentem oda, láttam épp telóztál, nem akartam zavarni. Ha tudtam volna megkérdezem rendben vagy-e...
A képről láttam, hogy a bal eleje csapódott be, kiforgatta, hogy a jobb oldalát végig húzta?
Hát, részvét, ahogy mások is mondták. Mielőbbi gyógyulást az autónak!
És a lényeg, hogy rendben vagy!
Tréleres mondta h délelőtt csúnyábban járt egy bmw, az még tetőre is tette.
Egész nap dzsuvás volt a pálya elég sok helyen, azt gondolom hogy túlnyomó többségben az én hibám, de a pálya állapota is közre játszhatott...végeredmény szempontjából tökmindegy.
~73-74km/h-val csapódtam, nem is értem az esetet, direkt kiengedtem a bukótérbe, de úgy berántotta balra, hogy lehetetlen volt számomra korrigálni, pedig nem egyszer engedtem már ki abban a kanyarban és akkor bukta a kör, nem számít.
De ma valami más is volt, szerintem valami trutyi, folyadék, sajnálom hogy ott akkor nem néztem meg jobban.
Majd csinálok egy listát hogy mi kell és összeszedem a motyókat, de nem ezen a héten ... viszont még idén harcra kész lesz, de már csak jövőre mérettetheti meg magát.
Így történt, nem rejtem véka alá, a 4. kanyarban (Mansell) eldobtam a vasat.
Felvezető kör utáni első gyors körön történt. Úgy kitört a segge hogy esélyem sem volt megfogni,
a becsapódás előtt már csak a bukósisakba tudtam üvölteni hogy ba*dmeg.
A motorteret nem kuszálta össze, szerintem a futómű sem ment el (kerekek, gumik nem sérültek, helyükön).
Kasztnin van meló, de csak első ránézésre csúnya nagyon, másodjára már egy kicsit kevésbé.
Hibáztam abban hogy talán nem a 2. körön kellett volna PB-t futni, kicsit talán fel kellett volna vezetni a napot, tanultam az esetből. Illetve a Masnell kanyarban nekem sosem volt nagy tapadás veszteségem, szerintem volt ott valami dzsuva is hisz a bukótérből húzott be a balos gumifalba, kicsit értetlenül állok a dolog előtt, mert a bukótérbe azért szépen ki lehet engedni, és tettem azt már több ízben. Rázókő és a beton között van még egy 50-60cm rész ami valami zöld basz, na az csúszik mint a takony, kur*a veszélyes, azt amúgy nem is értem, de ettől még ott sosem tört ki a segge a gépnek. Most pl még a mankókereket is bent hagytam, hogy legyen hátul +súly, mert ugye a sedan segge könnyű.
Idénre off hogy a család lecsituljon, az inkább a nagy falat, hogy megmagyarázzam, ez a hobbim, ez az életem, és ez nem egy jel hogy abba kell hagyni.
Ja, egy körmöm nem tört be, max a nyakam fáj egy nagyon hangyányit, de tényleg semmi extra.