Ausztriában már ki is van táblázva az autópályákon, bár kicsit béna módon. Jobb ha mindenki az eszébe vési, főleg Bécs környékén nem ritkák a dugók...
Mentősáv
A magyar KRESZ idénre – meglepő módon – nem változott, Ausztriában azonban az odautazó magyarok számára fontos újdonság, hogy torlódás esetén a két-, vagy többsávos utakon úgynevezett „mentősávot” kell kialakítaniuk az autósoknak, hogy baleset esetén a mentőautók gyorsabban célhoz érjenek. Ilyen esetekben a kétsávos utakon a belső sávból balra, a külsőből jobbra kell lehúzódni, szükség esetén a leállósávot is igénybe véve. Három-, vagy többsávos úton a mentősávot a legbelső és az attól jobbra eső sáv között kell kialakítani. Érdemes ezt a szabályt észben tartani az oda utazóknak, hiszen akár 2200 eurós bírsággal is díjazhatják az új szabály megsértőit.
Aki nem értené, de tud németül vagy nem érti és nem tud németül annak videóval illusztrálva
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 1000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg.
Akit esetleg érdekel. A Sunexpressnek Júliusra 240€/fő, Augusztusra 230€/fő, Szeptemberre 180€/fő áron van repjegye 20kg feladott pogyóval,általában hétfői napokon (nem minden hétfőre)
Még annyit! Itt csak a dátumhoz tartozó árakat nézzétek (rá kell nyomni a round trip gombra!)
Mert ha itt választjátok csak 1 személyt rak a foglalásba. A főoldalon foglaljatok a dátum és a személyek kiválasztásával!
Persze!
Ha nem magadnak foglalod, akkor az utazómajom is díjat számít fel, illetve az ajánlat a legolcsóbb repjeggyel van számolva közvetítői oldalon és csak kézipogyóval.
Így filléres, bár azt a szállást hanyagolnám, amit meg ők ajánlanak az qrva drága, pláne júniusban ami nem épp főszezon.
A repjegy ára ami nem rossz talán.
Még annyi hozzátartozik hogy a sziget vámmentes és részben adómentes is. Így van pár dolog amivel jelentősen csökkenthetőek a költségek. Pl cigaretta 17-25$/10doboz, a tömény piák is igen olcsóak, mondjuk ezért is látni jó pár bebaszott yenkit. Amiért még sok amcsi jön,az az ékszerek és órák. A gyémánt pl negyed árban van az itthonihoz képest, az arany az harmad-fél árban. Konkrétan vettünk egy arany-gyémánt fülbevalót ez 47ezer ft volt kint (ennyit vont le a bank a számláról), itthon ugyanazt láttam most 198ezerért, illetve vettünk egy fehér-rozé-sárga arany fülbevalót 68 ezerért, azt 128 ezerért láttam itthon ékszer webshopban (súlyra és méretre is stimmelt) Szóval ha valaki ezeket kedveli, netán tud vele egy kicsit bizniszelni, hozni rokonnak, havernak megrendelésre,akkor azért visszajön némi útiköltség.
Na bakker! Van ami felett én is elsiklottam, ritkán nézek be valamit, most sikerült. Mentségemre legyen mondva, ma jött, nem mélyültem bele mert számomra jelenleg érdektelen.
Inkább a "hurricane season"-től féljél arrafele, elég hosszú, pont nyaralási időszkaban, én már volt hogy benyeltem egy enyhébbet, az se volt fincsi, a durva meg durva lehet
Készen állsz az EuroWIZZióra? 40 ország versenyez, 40% kedvezményt adunk a jegyárakból, és egy feledhetetlen dalfesztivált rendeznek Torinóban! Szerezz ma kedvezményes árú jegyet a különböző úti célokba tartó megjelölt járatok egyikére, és utazz 2022. június 23-ig!
FOGLALÁS MOST!
* A promóció időtartama 2022. május 14., 00:00–23:59 CEST („Promóciós időszak”). A 40%-os kedvezmény a viteldíjakra érvényes, az adminisztrációs díj nélkül. A kedvezményes helyek (500 000 db) csak a megjelölt járatokra foglalhatók, amelyek a Promóciós időszak alatt elérhetők a wizzair.com webhelyen vagy a WIZZ mobilalkalmazásban. Az utazásra rendelkezésre álló idő korlátozott, az utazásnak 2022. június 23-ig be kell fejeződnie. A promóció csak a wizzair.com webhelyen vagy a WIZZ-mobilalkalmazásban intézett foglalásokra érvényes. A promóció a csoportos foglalásokra nem vonatkozik."
Nekünk is Kréta volt a próba!
Első osztályon tuti el lehet órákat utazni, de nekem szűk volt a hely, pedig csak 77 kiló vagyok.
Inkább ami fura volt az az, h nincs valami nagy meleg odafenn, sokan pokrócba tekeregve ültek. Én meg rövidgatya, póló. Éreztem is.
Persze. Eléggé zanzásítva adnak le egy-egy történetet. De viszont érdekes és elgondolkodtató. Részben azért is amit írsz, hogy bár bonyolult szerkezetek a repülők de talán nem olyan egyszerűen zuhannak le. Aztán persze vannak esetek mikor az a bizonyos kis alkatrész anyagfáradása okozza a 747-es Boeing lepottyanását...
Ha valamilyen csoda folytán feltesznek egy gèpre, előtte hülyère iszom magam, hogy mèg csak fel se fogjak az egèszből semmit se! Maximum úgy tudom elkèpzelni. Ha az a sorsom, hogy egy zuhanó repülő által kell meghalnom, akkor legalább ne szenvedjek, ne pánikoljak.
Mint írtam én javaslom hogy próbálj ki egy rövidebb repülős utat, visszafelé vonattal vagy busszal netán valamelyik rokon-haver által autóval. Aztán ha bejön az utazási forma, akkor próbálkozhatsz hosszabb távú utakkal. Elsőre soha senkinek nem szoktam ajánlani a több órás utakat, ült már mellettünk rettegő "elsőáldozó" ráadásul épp egy "kávédarálón" a fiam meg a hirtelen "ODA NÉZZ" AZT NÉZD!" felkiáltásaival az őrületbe kergette, sőt miután rájött hogy mit vált ki másból még fokozta, nekem kellett leállítani hogy fejezze be, mert lehet neki vicces dolog, az illetőnek nem az.
Nem gondolom hogy nekem kellene bemutatni a sorozatot. Nagy rajongója vagyok, bár azért van benne pár szakmaiatlanság ami érthető mert nem a szakmának hanem a hétköznapi embereknek készült és persze némi show és hatáselem is kell bele. Tulajdonképp ha úgy nézi az ember hogy figyel, akkor azért rájön hogy nem esnek le ezek olyan könnyen, nem okoz katasztrófát 1-1 hiba hanem sok vagy egy láncolat. Persze mint mindenben ebben is van ellenpélda. No meg vannak bravúros mentések, megmenekülések is, meg láma dolgok miatti katasztrófák is. Mindenesetre engem csak megerősített a sorozat, érdemes amúgy 1-1 esetet megnézve ami érdekesebb, elolvasni a "szakmai" leírását is, olyankor azért kibuknak egyéb dolgok is, vagy olyan ami azért a sorozatban felületesebben volt csak leadva.
Ha valami nincs rendben azonnal látni a sztyuvik viselkedésén. Nagy gáz akkor van ha falfehérré válnak és vastagon beszíjazzák magukat
De mindenkinek ajánlom a NatGeo-n futó sorozatot a légikatasztrófákat. Nem azért, hogy befossál de 10-ből 9 légikatasztrófa emberi mulasztásból fakad nem azért mert a géppel valami elsz
Fiatalon nem igazán volt tervben hogy bármikor is repülőre üljek. Ugye bár a tinédzser koromban a 80-as évek nem épp a repülésbiztonságról volt híres, ez valahogy megmaradt bennem. Aztán mikor az ember olyan helyekre vágyik ami autóval nehezebben, költségesebben közelíthető csak meg, vagy szinte így sem. Akkor azért keresi a kompromisszumokat. Ekkor kezdett el érdekelni a téma, mint minden számomra érdekes témába, ebbe is mélyen beleástam magam,aztán 2009-ben döntöttem, megyünk Krétára repülővel. Nem mondanám hogy fostam az első utunk alatt,de érdekes volt a gép mozgása, érdekesek voltak a hangok, akkor még kicsit nehezen tudtam eldönteni hogy ez rendben van vagy sem. Figyeltem az utastársak és a stuvik reakcióit, ha nyugodtak voltak akkor úgy voltam vele hogy ez így rendben van. Krétán a parttal párhuzamosan landoltunk, látni a strandolókat, szenzációs volt, előtte Santorinit látni fentrő. Aztán mikor már majdnem lent voltunk kaptunk egy szélnyírást oldalról, na ott elkerekedett azért a szemem, de más sem volt annyira nyugodt. Szépen csökkent a magasságunk ahogy kell, aztán hirtelen felemelkedett a gép, majd nagyon hirtelen métereket süllyedt. Ez azért igen meglepő érzés volt, pláne hogy az ülés eltűnt szinte a seggem alól. Persze utána már megtudtam hogy ez ott annyira nem ritka dolog, rá 2 évre épp ott épp ezért oda is basztak egy MALÉV gépet, ott azért picit hajlott a lemez is. No de ez igen rég volt, azóta teljesen szokványos dolog lett a számunkra, tény hogy 5 óra menetidő felett azért már ez is nyűgös tud lenni.
A repjegy a leghúzósabb, ezért célszerű 2-3 hétre menni ha valaki megteheti, nekünk sajnos max ez az 1 hét ottlét ami belefér időben, ez is 8+1nap inkább.
A repjegy 440-460ezer ft/2 fő, Van rá lehetőség ezt olcsóbban megúszni, csak akkor hosszabb a menetidő, vagy be kell iktatni egy + Párizsi városnézést is, esetleg egy Miami városnézést (persze akkor már az ott tartózkodás megint valamennyi költség. A szállás az kereken 200ezer ft volt egy jó elhelyezkedésű apartmanházban, medence,konditerem és az apartmanház ingyenes transzferbusza használható 2 strand és az apartman közti közlekedésre. Az autóbérlés az 240$ volt 1 hétre, a bolti és éttermi árak nagyjából a Horvátországi árakkal azonosak.
Én meg azt nem értem, h miért kellett előre fosni tőle?Azt sokkal jobban megértem, ha valaki átesik valami rázós helyzeten a gépen, és utána már nem lesz kedve többet hozzá.Én vagy 45 voltam mire repültem, és egy cseppet sem idegesített. Inkább az előtte történő "ügyintézés" menetétől, h hova, kivel, merre, hogyan kell menni a reptéren. Még raktam is be képet annó róla, h a család 20-30 perc múlva már csorgó nyállal aludt is mellettem, annyira izgultak.
Költségben sem lényegesen drágább mint egy nyári nyaralás. De pl téli vagy késő őszi időszakban viszonylag olcsón megoldható Tenerife vagy más Kanári sziget is, igaz nem kánikula van,de kellemes nyaraló idő, Tenerife meg még olcsó is.
Nem feltétlen élvezetes. Mi nem álltunk bele a hajtómű sugarába, így is éreztük bőven az erejét, no meg telenyomott porral. Pár ember a kerítésnél tudott erősen kapaszkodni, aki a parton volt azokat betolta a vízbe. Mikor mi voltunk akkor szerencsére nem, de máskor voltak már akik rosszul jártak, csak megfejelte a padkát, volt aki a korlátot vagy az aszfaltot, hozzábaszta a napernyőt,stb.... Azért a sorsot nem kísérteném....
Bekapsz egy fél Xanaxot, ráiszol egy dupla jacket onnatól a sz@rt is lesz@rod, egy SCUD rakéta hátára is felspannifereznéd magad és vigyorognál lobogó fülekkel