A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Ólom pozitív!Szabin vagyok,egy hét meló utána megint egy hét szabi
Elkészült a tekercselő .
A sztori az,hogy a cég gyakran kap fordítva tekercselt "műanyag hegesztő huzalt".3 szög alakú és nekünk a két befogóját kell megpucolni ami ha befelé néz esélytelen.Reklamáció nem működik,hogy miért...azt hagyjuk,nekem se tudták úgy elmagyarázni,hogy megértsem! Vissza kell fordítani a menetirányt.Ezt egy kolléga amolyan indiai stílusban egy rúdra felrakva tekerte vissza kézzel!Mondjuk azért az órabérért én foggal is visszatekertem volna .Aztán megszántam az embert és csináltam egy olyan rudat amit akkus fúróval tud hajtani.Mondani sem kell,hogy lényegesen lerövidült a szopó meló ideje.Kaptam is jutalmat,stb...De!Ezek vérszemet kaptak,hogy hát lehetne....és jöttek a kívánságok.Mondom állj!Ezt a dolgot módosítani sokkal több meló,mint nulláról csinálni olyat ami minden kívánságotokat kielégít!Főnök azt mondta,jó,csináljam.
mindent amit láttok fejben tartottam,ezért is lenne kúrva jó megtanulnom az sw-t amit el is indítottam a magyarországi sw forgalmazónál,kaptam ingyen hobby,oktató verziót.Azóta se volt időm egy vonalat se húzni benne.
Követelmény volt,hogy nincs,nem lehet benne villanymotor,meg áram és "kézi vezérlésű"lehet csak.
Jó,akkor levegős fúró hajtja.mert amúgy 2 nyamvadt 12v-os villanymotort egy egy áttétellel szinkronba hozni az sokkal egyszerűbb lett volna,de nem.
A cégnél felelhető anyagokból dolgozzak és csak ha valami nagyon kell,azt vegyem meg.A szarból csináljál várat esete.Ezért is van mindene műanyagból,mert amúgy aluból lenne.
A fő gond az a szépen feltekerés kitalálása volt.6mm széles a huzal,még a nagy dob egyet fordul addig a vezető kocsinak 6m-t kell megtennie oldalra,meg aztán ha a végére ért akkor vissza is .A levegős fúró ráadásul gyenge,így áttételezni kellett még.Illetve,hogy feszes legyen a spúlni,a szar oldalt fékezni kellett.
Ja és persze visszafordítani a 3 szöget.
Hidegen tesztelve csak lassan működött a dolog,ha bele tekertem úgy jártam mint az Utolsó cserkészben a srácok a kazettával .De a kézi tekerés előtt is hőkamrába rakták a tekercseket,mert így meglágyul és nem lesz benne akkora feszültség amitől hidegen mint a rugó úgy viselkedik.Gyárilag meg alapból az extrúderből ahogy kijön úgy csévélik fel.
Aztán mivel nem tudtam már többet hozzá tenni a dologhoz átadtam!
A végeredmény,hogy a területvezető aki ezzel foglalkozik az sokkot kapott! Azt mondja,hogy szebben csévél a gépem,mint a gyári és egy tekercs 2 perc!
Ha megnézitek a videón látszik,hogy tényleg.
Szóval ebből lesz majd egy kis zsozsóm,egy csomó alkatrészt behasználtam amit kidobtam volna,és mivel megvan róluk a számla,így jól járok.Az ilyen jobbítási javaslatokkal pedig előrébb kerül a nevem a fizetésemelésnél
A szerkezet hátránya,mert van és ami bosszant,hogy nem az én hibám!Az egyik fogaskerék pontatlan,kínai barátunk biztos sietett csöcslinghez baszni és hamarabb vette ki a gépből a munkadarabot.Megpróbáltam esztergán a fogaskerék marómmal utána menni,de nem javult a dolog.Végelkeseredésemben reszelővel munkáltam utána.Jobb lett,de azon a ponton kicsit akad és meg is feszül .Még jobban elkeseredtem és hagytam a tengelyén lévő csapágynak egy egy két tizedes játékot.
Pozitív 2!
Tudjátok milyen eszközöket szeretek a legjobban megjavítani?Azt amelyik tökéletesen működik!
Kollégám szomszédja kidobott volna egy öreg hegesztőgépet.Azt mondta a fazonnak,hogy "Ki ne dobd,add nekem majd Balázs megnézi,hogy jó e vagy nem?!"
Behozta,szétszedtem,kipucoltam,trafós régi einhell,mint az otthoni hetra vagy minek hívták trafók.Tekercs jó,egyetlen kapcsoló va benne ami 230/400v választó és egy kontroll lámpa.
Összerakom,adja az elektródákat,húzom a csíkot (kb 15éve nem elektródáztam) és hibátlan.A modern technika kimerült a tekerő,skála amin olyan +/-20A pontossággal le tudod olvasni a beállítást! Az elektródák is...hát én ki szoktam szárítani használat előtt,ha rá fanyalodok,mert awizok.Ezek meg olyanok voltak amit én a kukába szoktam dobni,hiányos bevonat,furcsa elszineződés a bevonaton,stb...Szóval a gép hibátlan,az emberrel volt a gond
Kollégám azt mondja,hogy ő pár évig hegesztett több sorban valami épületek vas szerkezetét amit betonnal öntöttek ki.Mondom jó akkor te tudsz papa!
Aztán ezt csinálta:
A "fonott kalács" motívum az övé.Esküszöm nem értem,hogy mi volt a terv nála!
A géppel való bohóckodás eszembe juttatta mikor keresztapám tanított,meg apám,hogy "vegyél vissza az áramból kicsit!vagy adjál egy kis tempót neki!"A mi gépünk akkor 2 tekercsből állt,aminek a fokozat kiválasztása bizonyos tekercsszámok után e bemenet egy csokiba volt kötve.Keresztfater olyan 30 évet húzott le a vasútnál,minősített hegesztőként és még nem jött az a korszak,hogy mindent kiadnak alvállalkozónak addig ott volt.Ő is hegesztette azt a szerkezetet ahova a vonat a nyugatiba beáll a West end alá.Ettől függetlenül nekem rá kell gyakorolnom majd az elektródára,hogy ne maradjak szégyenbe .
Nekem is, nagyon eltalált forma. szívem szerint vennék Civic hecsiből 4, 5 gent... na jó, akkor egy 3-at is, meg a másodikból is egyet. Accord-ból meg 3 gen bukólámpás hecsit.
De most a projekt a 4 gen tepsi. Remélem idén újra úton lesz.
Ahogy mondod , de gotti megelőzött
(ami nem volt nehéz, mivel amióta elhoztam az autót ránk szakadt a meló (SZERENCSÉRE, k'rva ideje volt ) és csak esténként nézek rá a fórumra vagy az se )
Holnap reggelre kaptam időpontot eredetvizsgára, meg lesz az átírása is.
Igen, vasárnap eljött ez a nap is... (remélem nem gond, hogy Yakumo helyett válaszolok és elárulom)
Elég szar érzés volt, ahogy majd 14 év után utoljára kifordul az udvarunkból...
minden így kezdődik... azt a végén egyre többet megcsinálsz. Én a mosógép csapággyal kezdtem, 1800 ftért egy szett a 40 helyett, azt minden megy tovább..
Már többször taglaltam itt is, hogy nem vagyok egy nagy szerelő alkat. Lehet másnak ez egy pitiáner dolog, de én most nagyon büszke vagyok magamra.
Vettünk egy használt babakocsit, kezdettől fogva kotyogott és kattogott az egyik kereke. Tegnap végre erőt vettem magamon, és megpróbáltam megnézni mi a baj.
Próbáltam valami szervizt, márkaszervizt, szerelési útmutatót keresni a neten, de semmit nem találtam.
Hosszú küszödés árán rájöttem, hogy kell szétszedni, és sikerült is szétszedni. Kénytelen voltam a másik oldalt is szétszedni, hogy lássam, hogy kellene kinéznie. Kiderült, hogy egy csapágy teljesen szét lett darálva benne.
Már előre aggódtam, hogy csak komplett kereket lehet majd kapni hozzá (ha egyáltalán lehet kapni) egy kisebb vagyonért. Aztán kiderült, hogy kisebb feszegetés hatására leszedhető a csapágy, találtam a közelben egy csapágy boltot (azt sem tudtam, hogy van ilyen), és kemény 300 Ft-ért kaptam hozzá. Rögtön kettőt vettem, ha már szét volt szedve, kicseréltem a másikat is. Pár perc alatt összeraktam, és tökéletes lett.
Tudom apró öröm, de nálam ez nagy szó.
Kicsit rontja a képet a másik sztori:
Lassan belenő a csajszi, így elővettük a nagyobb gyerekek autós ülését a padlásról. Kiderült, hogy az egerek széjjelrágták benne a hungarocellt. Elkezdtem neten keresgélni, ez esetben találtam szervizt, beszéltem velük, volt is nekik raktáron. 4800 Ft (!!!!!!!!!!!!!!) 2 db kézfej nagyságú hungarocell darab+postaköltség. Kész rablás.Mondjuk legalább másnapra már itt is volt.
Amit az egyiken megspóroltam, elment a másikra....
Emlékszem hogy majdnem egy évbe telt mire rájöttem hogy mit jelent a BK minden este. Mindenki írta hogy BK BK és én meg csodálkoztam hogy nem válaszol senki sem, aztán hirtelen mindenki back back és ment tovább.
Multkor én is jot nevettem magamban. Összehozott az élet ivtsanyi kollegàval innen a forumrol màr évekkel ezelött,azota is rendszeresen talàlkozunk és arra jöttem rà ,hogy ö is olyan bolond mint én.Neki is van màr 3 generàcio civic meg nekem is 3 generàcio
Ez a fórum igen, de nem itt kezdtük, hanem az index.hu/forum oldalon, 2000-ben. Ott nyomtuk 4 évig, majd mikor hónapokra leállt a fórum, mano gondolt egyet és csinált egy sajátot. Na akkor jöttünk át ide.