A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
7 hosszú év után munkahelyemen felmondtam mivel egyre szarabb lett a hangulat. Az új munkahelyen bár monoton a munka de ilyen eseményekért megéri ott dolgozni:
Múlt hét péntek délután álltam neki, tegnap délutánra kész is lett, beszerelve. Hétvégén se sokat aludtam... majd lesz folytatás, a lényeg hogy bent van a konyha / lépcső és lehet használni.
Azt nem tudom,hogy milyen,nem vagyok tech guru.De elvileg bőségesen tudnia kell kielégíteni a programot.Bár,valami oknál fogva megállt.Mivel nem észleltem a hűtést,így rendeltem bele új hűtőt,kicseréltem,de még meg se néztem,hogy jó e?!Ha nem,akkor lehet beadom majd valahova...valakihez,aki majd megszagérti.
Ez egy pörgős kis gép...nek kellene,hogy legyen.
T480S lenovo 40gb rammal,nem tudom milyen procival,nem szar.Főleg,hogy a T430-ason is simán fut,pedig az harmat gyenge a 480-hoz képest.
A lézeresek nem konvertálnak,van 3-4 file típus amit használnak,de most fejből meg nem mondom melyik,van benne o betű és d is valamelyikben Mindegy,ott vannak mellettünk közvetlenül,úgy is megyek majd,viszek nekik ezt azt most már,hogy meg tudom tervezni,aztán kiderül.
Az a verzió nem is működött,folyamatosan eldobálta a kiválasztott síkot...valami másikra.Kiválasztottam a szemben lévőt,húztam egy kört,leraktam és bumm,már el is forgatta a felsőre,vagy az oldalsóra és így tovább.Ez viszont működik,ha kiválasztom az elején a síkot,akkor ott is marad .Ez a licenc az oktatóhoz van kötve,így is úgy is ingyenes.Vagy is benne van a tananyag árában . ha jól tudom...ez több funkciót enged,de itt se használható kereskedelmi célra,illetve céges se-el nem működik.
Már csak az érdekel,hogy ha lementek valamit lézeres formátumban,akkor a lézeres cég ki tudja e vágni a file alapján?Az sw ugyanilyen volt,azzal ment.
Ólomlábú kalandja:-A solidedge és az rc fűnyíró
Szóval a másik topikban korábban kiboncoltuk a 3d tervezés lehetőségeit,meg,hogy melyik áll nekem kézre.Az sw jó lett volna,de ott a hobby liszensz 100$/év,ami nem is lett volna gond,de fizetésnél az utolsó ellenőrző kód egy nagyon idegen számra ment,így gyorsan megszakítottam mindent és a banknál minden kódot átírtam ami a kártyához volt.Basszák meg.
Jött a shapr,az jó lenne de drága.Aztán a solid edge...először nem akartam,mert sw-ben van egy csomó projekt.Na hát azokat majd se-ben is megcsinálhatom.
A 3d nyomtatósok ajánlottak egy fiatalembert,megkerestem a fészerben,mondta,hogy a webuni oldalán keressem meg a szolgáltatását és ott minden megy,ha kérdés van írjak.15000ft Jó.mitől tud ez többet mint a youtubos ingyenesek?Erre a válasz az,hogy próbáld ki és rájössz! Mondom ezt úgy,hogy minden lehetőséget kipróbáltam már és persze az ingyenesekkel kezdtem.
Megnéztem a videókat,kb 2 délután,utána elkezdtem tervezgetni a saját szarjaimat,mert hát ha gyakorlás akkor legyen már olyan amire szükségem is van!Az első 4 tervezéseim.A kinyomtatott zöld dolgok nem a végleges tartók,csak méretezés miatt nyomtattam ki,hogy jó e lesz?!Jók!De még finomítottam rajtuk,ide egy lekerekítés,oda egy 45°-os támasz,mert a nyomtató úgy nyomtatja ki,hogy a talpa könnyen letörhető.A végső alkatrészeket majd egyszerre kinyomom.
Az utolsó ,nem biztos,hogy jó ötlet volt a bilincs felső felét is egybe tervezni,most nyomtatom...háááát.Azt nem tudom,hogyan lehet eltávolítani a felső részt,és átrakni egy másik tiszta lapra.
Igen...ólom a hosszabb úton ment körbe,mire rájött,hogy az egész mindenséget is lehet tükrözni .
Itt látszik is,hogy a konzolon mit kell levenni,hogy jobb legyen (le is vettem ):
Igen,hernyótalpas lesz,kínából rendeltem a gyártótól és a képet látható rövid ,most gyártják az újat...az árából már egy új gép kijönne...de ha már bele fogtam végig viszem úgy,ahogy megterveztem!
Az fogyasszon is 4 és 4.5 között ha már dízel.
De egyébként gyönyörű, hogy ilyet tud, ez már simán egy minikompakt fogyasztása, miközben egy nem kicsi autóról beszélünk. Pláne hogy emellett tisztességesen is tud menni, ha kell.
Öcsémék Auris-a tud még bemenni 5 alá kicsivel (4.8-4.9) és általánosságban is elmegy simán 5 liter körül, de az 1.4 D4D, 90lóval és azért szerényet ugrik csak, viszont közlekedni teljesen elég és rohadt egy megbízható gép, az tény.
Ha egyszer rávenném magamat a dízelre, tuti csak Honda lenne, de azt hiszem az is ki fog maradni az életemből, ha váltok majd egyszer, akkor én már benzinesről ugrok villanyosra. (vagy villamosra, ha beüt a krach... )
Igen, kb. így nálam is. Előzéskor átnyomom a VTEC szűrőn is az olajat rendesen, nehogy belekokszosodjon nekem. De amúgy csak rendesen.
És igen, 120 felett az ECO kialszik. Volt, hogy 130-nál is égett, de csak lejtőn lefelé (és emiatt) visszavett gáznál lehetséges, normál esetben lehetetlen, de ez érthető is.
Legutóbbi 2 fogyasztásom az 1.5 Vtec Civic-kel: 5.45 és 5.42 liter/100km.
(továbbra is 80%, városi közlekedésnek csúfolt, valójában útakadályok kerülgetése a felhasználás)
Ajándékba kaptam! A motor első rántásra indul,de áramot azt nem ad.Szóval meg kell javítani.Kollégám azt mondta,ha nem megy dobjam a kukába!Hát azért oda csak nem dobunk ki egy ilyen motyót,főleg ha a benzinmotorja kifogástalan.
-a kép illusztráció-
Első körben szétszedem,megpucolom,aztán neki fogok kimérni,hogy hol veszik el benne a bizserge .Jó lenne megjavítani,bár nem egy erő bajnok kb 600w-ot tudhat,bár a központi fűtésnek és a hűtőnek ez bőségesen elég áramszünet esetén.
Pár éve egy Honda fűnyírót,kitört kerékkel és egy nem működő brigsst vettem 20€-ért.Mindkettő egy karbi pucolás után indult .A hondát viszont most átépítem hernyótalpasra és rc távirányítósra .Természetesen azt már elmostam,motor olajteknőjét is kiöblítettem,az új gyertya már itt van a motor olaj nincs,karbi kipucolva,de elvesztettem a rúgóját,szóval ezzel lesznek gondok.Egy csomó cuccot rendeltem hozzá,légszűrőket,tömítéseket,ezt azt...
Ezt csak azért említem meg,mert a gyárban már két Honda termék is van amit javítok...Így az asztalom ami amúgy nálam ritkán tartalmaz a munkához való dolgot,tele van alkatrészekkel.
Tegnap a nagyfőnök hozott egy delegációt és a karbit egyből kiszúrta,nem szólt semmit,csak mosolygott.Krosszozik az öreg amit nem néztem volna ki belőle.
Az egyterűt nem csak a mérete adja, hanem a nagymértékű variálhatósága is. Nekem a Sharanban az 5 különálló utasülés volt a fő feature, melyek mind külön mozgathatóak, áthelyezhetőek voltak, ezt sztem a szabadidő autók nem tudják.
Nem létezik olyan felfújt szabadidő autó (ideértve a Ferrari, Porsche, Lamborghini modelleket is), amire azt mondanám, h jól néz ki. Felesleges krumpli mind, ami csak látszik terepjárónak. Ha terepes kell, vegyen azt, ha nagy hely, akkor meg egyterűt.
Rég jártam már itt nálatok a "boldogság topikban". Azért még létezem, szerencsére alkotok is. Természetesen beszoktam nézni ide, covid óta viszont volt kis szünet a posztolásokat illetően. Pár munkámról festményemről készült fotót szeretnék megosztani veletek, aztán vannak még fotók. Egy ideje már drónozok is, ami valahol egy új hobbi, kicsit színesebbé teszi a létezést. Örülök hogy néha más is értékeli, sok drónos fotóm szerepelt már időjárás-jelentésben, kiállításon, legutóbb több mint 50 db. Az utolsó fotón is látható 1-2 ,az utolsó sor 3 db nem az én fotóm. Háttérben is látszanak közös kiállítás volt. Vizualitással kapcsolatos viszonyom próbálom élesíteni, kicsit mindig fejleszteni, lépdelni előre. Itt fotók formájában szeretném megosztani veletek. Szép estét nektek!
Biztos,hogy nem savaznék!Hiába mosod le,a vegyszeres maratás az mindig dolgozik,vagy dolgozhat utána kicsit...
Csak mechanikusan tisztítanám.Felcsiszol,homokszór és azonnal pl. a brunoxxal fújni,kenni,ha az megkötött,mehet rá a fedő réteg .A wax.
A letakarás az idő,illetve le kell szedni a kocsiról pár dolgot pl. a jazznél a kerékdob sarkában van egy műanyag,na az mögött már egy évesen is tele volt porral,kosszal.Az ha ott vizet kap,már pedig kap,a rezgés,rázkódástól bele csiszolódik a festékbe,utána majd jön a rozsda és kirohad.
Ufonál látom én is,hogy hol vannak azok a helyek amik a következő kocsinál bizony oda kell figyelni.Hűtő alja,lökös mögött pl.De ha ezt 1x megcsinálja az ember,akkor nincs a rozsdára gond.
A wax és a drótkötél zsír is ellenáll az időjárásnak,uv-nek,a sónak is.
Sztem nem is a felhordás itt a művészet, hanem előtte letakarítani a kocsi alját. Felületi rozsda nekem mindenhol van az alvázon, de szerencsére olyan vastag, h sose rohad át.. A lesavazásra nagyobb árajánlatot kaptam, mint magára az alvázvédelemre.
Normális.Ha nem a kátrányossal csinálja és a színéből elnézve,az a barna wax.Kivéve kipufogót,féktárcsát,hűtőt,és ahova nem kell,hogy menjen.A kopasz alvázvédős videója "volt alvázvédő pisztolya és nem félt használni!",na az a videó az nem nem normális.A kátrány idővel bele keményedik oda ahova bekerül,szilentek,stb...ahova nem kellene.A wax vékonyabb felületet képez és később le tudod mosni,nem keményedik ki,mint a viasz,a gyertya viasz.A dinitrolt oldja a lakkbenzin.Én is ezzel akartam lefújni a jazz-t de a termékspecifikációja nem említi a hígítást,1:1-ben én nem bírtam kifújni.
Így maradt az üregvédő,mindenhova is.
Amiről csináltam egy teszt darabot.Fémre csiszolt zártszelvény,lekezelve brunoxxal,dinitrol waxxal,dinitrol üregvédővel és persze a sima fém felület.Most már egy éve kint rohad a vas darab otthon,és a sima üregvédővel lefújt felület is rozsda mentes,a waxos is,viszont a brunox önmagában nem véd,az csak átalakítja a rozsdát és csak alapozó,viszont a koralkyd alapozója az véd,de az ugye nem rozsda átalakítós.
van egy osztrák fazon,egy csomó videója van fent,ahogy alvázvédőzik,dinitrolt,kline-t és valami drótkötélzsírral operál a fazon,meglehetősen jól.
Ha tudom a fújás előtt,hogy lehet hígítani,vagy is van oldószere,akkor bekeverve fújtam volna ki.Mindegy,megmaradt,majd a következő kocsi alját azzal fújom telibe.
Annak ellenére,hogy mocskos meló,én szívesen csinálnám vállalkozásban.
Én is pont így vásárolok, megvárom az akcoós terméket. :-) Látásmód kérdése, anyám pont az ellentéte, mindent ott vesz meg, ahol meglát, s nem nézi meg, h hol olcsóbb.
Kivételesen bejött, hogy sokat gondolkodtam valami megvásárlásán.
Már egy ideje nézegettünk egy kerti pavilont az Auchanban, 120e Ft-ért hirdették. A napokban ránéztem a neten, és le lett értékelve 100e Ft-ra. Ma más miatt mentünk az Auchanba, kiderült, hogy nem csak online vásárlásra vonatkozik az ár, hanem helyben vásárláskor is ennyi. A kocsiba nem fért volna be, de az egyéb vásárlásainkra kaptunk egy 10%-os kupont. Kirámoltuk a kocsit és visszamentünk. Egy uttal vettünk egy hintaágyat is, amire szintén járt a kedvezmény. Így összeségében pár napi gondolkodással 41e Ft-t spóroltam, és a következő vásárláskor is fogunk kapni újra 10% kedvezményt.
Ja, és sikerült betuszkolni a cuccot a kocsiba, így a házhozszállítást is megspóroltam.
Az már csak hab a tortán, hogy a vásárlások után kapok levásárolható pontokat, sőt, mivel hitelkártyával fizettem, még arra is kapok visszatérítést.
A vicces az, hogy simán megrendeltem volna az eredeti áron is, házhozszállítással.
Nagyon büszke vagyok magamra, tisztára mint abban a kuponzsonglőrök műsorban...