HONDA fórum
2024. május 4. szombat, 14:01,  Mónika, Florián Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: Gabes 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 408 | 407 | 406 | 405 | 404 | 403 | 402 | 401 | 400 | 399 | 398 | 397 | 396 | 395 | 394 | 393 | 392 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek:


Honda S2000 - Wikipedia, the free encylopedia
S2000.com
UK S2000 Owners Club
S2k fejlődése az évek alatt (angol) - by integra_type_r
S2000 általános hibák és megoldásaik (angol nyelven forrás: S2ki.com)
#20619 grego +  2019. augusztus 1. 09:39:43 re: #20618 (tschokker + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Tényleg, lehetne egy "ellensorozat" :D
2019. augusztus 1. 21:20:17: megválaszolva tschokker +  által, → #20620 

#20618 tschokker +  2019. augusztus 1. 00:20:20 re: #20617 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Arról nem tudok véleményt mondani, nincs róla infóm. Ott is kellene egy erőmérő videó sorozatot forgatni... [SMIL:/nevet/laugh8.gif] [SMIL:/nevet/laugh8.gif]
2019. augusztus 1. 09:39:43: megválaszolva grego +  által, → #20619 

#20617 grego +  2019. július 31. 23:12:46 re: #20616 (tschokker + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A DynoDynamics-ról mi a véleményed?
2019. augusztus 1. 00:20:20: megválaszolva tschokker +  által, → #20618 

#20616 tschokker +  2019. július 31. 23:08:29 re: #20615 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A forgó tömeget be lehetne, de minden mérésnél azonos az érték, ez látszik amikor az eredményeket mutatják.
2019. július 31. 23:12:46: megválaszolva grego +  által, → #20617 

#20615 integra_type_r 0  2019. július 31. 22:37:23 re: #20614 (tschokker + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
kösz...
de ha jól gondolom ezeket a paramétereket már be lehet állítani a mérőpadon a mérés előtt...
és kvázi a korrigált értéket adná meg a mérés...
2019. július 31. 23:08:29: megválaszolva tschokker +  által, → #20616 

#20614 tschokker +  2019. július 31. 22:13:57 re: #20612 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Kábé annyit jelent, hogy egy 185/60R14-es gumis 240mm-es féktárcsás autót ugyan azzal a beállítással mérnek mint egy 19-es felnis 265/40-es gumis 360mm-es féktárcsás autót, terepjáróról nem is beszélek már, ott fogtam a fejemet a fájdalomtól.....
Forgó tömeget fel kell gyorsítani, ha valóságban nehezebb mint a pad alapbeállítása akkor a gyorsításos méréskor lefele csal az eredmény, ezután a kifutásos veszteségmérésnél szintén kevesebb a veszteség mivel a nagyobb forgó tömeg miatt lassabban esik vissza a görgő fordulat mintha kisebb lenne a gördülési ellenállás. A gyorsításos és lassításos mérés eredményét a végén összeadjuk akkor kijön a motorteljesítmény amit egy képlet (hőmérséklet és légnyomás stb értékei) alapján a különböző szabványok szerint korrigálni kell.
Hab a tortán, hogy ezen kívül a különböző automata váltók és a 4kerék hajtás rendszereknek is vannak néhány százalékos veszteségei amiket a padoki nem tudnak mérni, azt egyszerűen hozzá kell számolni a végeredményhez erről van is leírás, hogy mit hogyan és mennyit.

Nézzétek végig a 100 videót, abból 90 biztos nem korrekt ezek alapján.

2019. július 31. 22:37:23: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20615 

#20613 Rodney Mullen 0  2019. július 31. 19:57:05 re: #20606 (hondagergo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
már volt rá jelentkező. Elküldtem az adatait is de nem jött válasz. Pedig nekem van direkt kontaktom.
A Roli kocsiját akartuk az a hazai legtöbbet futott.
2019. augusztus 1. 21:38:07: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20622 

#20612 integra_type_r 0  2019. július 30. 20:55:07 re: #20610 (tschokker + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ez mit jelent pontosan...?
2019. július 31. 22:13:57: megválaszolva tschokker +  által, → #20614 

#20611 grego +  2019. július 30. 19:58:11 re: #20610 (tschokker + )  ←  ‹›  0 | rejt
Elhiszem.

#20610 tschokker +  2019. július 30. 19:57:09 re: #20609 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Össze vissza mérnek, nem tudják használni a mérőpad programját és pár egyéb lényeges dologgal sincsenek tisztában....

Kár érte mert tök jó lenne ez az erőmérő sorozat amúgy, így nagyon gáz.
2019. július 30. 20:55:07: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20612 
2019. július 30. 19:58:11: megválaszolva grego +  által, → #20611 

#20609 grego +  2019. július 30. 19:04:14 re: #20607 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen én is úgy -10%-ot tippelek.
2019. július 30. 19:57:09: megválaszolva tschokker +  által, → #20610 

#20608 KawaBazsy 0  2019. július 30. 18:22:32 re: #20606 (hondagergo + )  ←  ‹›  0 | rejt
220 lovat megelőlegezek..

#20607 integra_type_r 0  2019. július 30. 18:09:00 re: #20606 (hondagergo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
sztem stock ap1 ideális esetben max 210-215le...
2019. július 30. 19:04:14: megválaszolva grego +  által, → #20609 

#20606 hondagergo +  2019. július 30. 11:54:23    ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Sziasztok!

Enyém az autó. Kb. 1 hónap és lesz komplett videó. 5 órán keresztül ment a felvétel. :D Az erőmérőt tényleg bevállalhatná valaki :)
Ti mit várnátok ott egy gyári típusunktól?
2019. július 31. 19:57:05: megválaszolva Rodney Mullen 0  által, → #20613 
2019. július 30. 18:22:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #20608 
2019. július 30. 18:09:00: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20607 


2019. július 30. 11:55: Szerkesztve hondagergo +  által, megtekintés

#20605 integra_type_r 0  2019. július 30. 09:25:12 re: #20602 (madskillz + )  ←  ‹›  0 | rejt
Sturcz Antal az újságíró (totalcar) neve...
ezért Anti...
de az autó nem az övé ahogy el is mondja a videóban...

#20604 AnDRash 0  2019. július 29. 11:23:01 re: #20602 (madskillz + )  ←  ‹›  0 | rejt
úgy becézik a totalcar berkein belül

amúgy Gergőé egy pápai srácé

#20603 hrv2003 +  2019. július 29. 08:45:06 re: #20602 (madskillz + )  ←  ‹›  +1 | rejt
nem, Anti az gyógyszertáros. (gyk: patikus)

#20602 madskillz +  2019. július 29. 08:33:28 re: #20600 (AnDRash 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Anti az forumos? Vagy miert anti s2000?
2019. július 30. 09:25:12: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20605 
2019. július 29. 11:23:01: megválaszolva AnDRash 0  által, → #20604 
2019. július 29. 08:45:06: megválaszolva hrv2003 +  által, → #20603 

#20601 integra_type_r 0  2019. július 28. 15:04:45 re: #20600 (AnDRash 0 )  ←  ‹›  +3 | rejt
most már csak egy ap1-es erőmérés kellene 9200 fuel cut-al...
lenne összenézés utána... [SMIL:/nevet/smoker.gif]

#20600 AnDRash 0  2019. július 28. 11:00:08    ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Anti S2000

https://www.facebook.com/totalcar.hu/videos/2337335663187733/
?sk=h_chr
2019. július 29. 08:33:28: megválaszolva madskillz +  által, → #20602 
2019. július 28. 15:04:45: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20601 

#20599 integra_type_r 0  2019. július 26. 22:15:14    ‹›  +8 | rejt


#20598 Sprint-R +  2019. július 25. 10:09:33 re: #20594 (gotti + )  ←  ‹›  0 | rejt
de miert hazak kozott kell szaguldozni...

#20597 czizs +  2019. július 24. 13:00:26 re: #20595 (széna + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Ha megnézed, akkor látod, hogy belekorrigál egy kicsit a balos kanyarba, amivel felborítja az autó egyensúlyát, talán még a gázról is leveszi a lábát, és ennyi volt. Ezen túl nagy különbségek vannak futóműhangolásban akár már egy 2000 és 2002 között is, a korai évjáratok sokkal idegesebbek. Meg ahogy korábban írta White a gumi sem mindegy...

#20596 White +  2019. július 23. 11:37:18 re: #20595 (széna + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Pl. kopott szar gumi. Bőven elég.

#20595 széna +  2019. július 23. 11:20:49 re: #20594 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egyébként ilyenkor mi az isten történik? Nem volt éles kanyar, nem volt akkora nagy irányváltás/kormányrángatás ami szerintem ezt az egészet indokolta volna. Volt 2 évig S2000-esem és bár nem vezettem túl sokat és az elején sokáig nem is mertem komolyabban beleszállni kanyarokba pont az ilyen videók miatt, de aztán rájöttem szépen lassan, hogy simán lehet adni neki, semmivel sem kezelhetetlenebb mint pl. anno 2gen CRX-em volt... Nekem rohadtul stabil kis autónak tűnt végig, sosem volt para szitum vele. (ismétlem nem a ringen 150 feletti akciókról beszélek)
2019. július 24. 13:00:26: megválaszolva czizs +  által, → #20597 
2019. július 23. 11:37:18: megválaszolva White +  által, → #20596 


2019. július 23. 11:21: Szerkesztve széna +  által, megtekintés

#20594 gotti +  2019. július 23. 10:35:09    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem adta ki...

Szegény autó.... [SMIL:/szomoru/ashamed.gif]


2019. július 25. 10:09:33: megválaszolva Sprint-R +  által, → #20598 
2019. július 23. 11:20:49: megválaszolva széna +  által, → #20595 

#20593 integra_type_r 0  2019. július 14. 21:35:48 re: #20592 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
miért kapott új rendszámot...?
mondjuk a nürburgring elég ritka szín... [SMIL:/nevet/evilsmile.gif]

#20592 Rodney Mullen 0  2019. július 14. 21:21:13    ‹›   →  ↑  +6 | rejt
KJB-585 új rendszámmal.

2019. július 14. 21:35:48: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20593 

#20591 integra_type_r 0  2019. július 14. 20:14:15    ‹›  +7 | rejt


#20590 delmarco 0  2019. június 29. 22:40:48    ‹›  +2 | rejt
Nemet Oldtimer Markt-ba most van bennt az S2000 vasarlasi tanacsado, nem olvastam el az egeszet, de amennyit olvastam belole azt irjak nagyon strababiro konstrukcio es jol tartja a korahoz kepest az allapotat.








2019. június 30. 00:00: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#20589 integra_type_r 0  2019. június 26. 23:29:44    ‹›  +11 | rejt


#20588 integra_type_r 0  2019. június 16. 19:17:59    ‹›  +6 | rejt


#20587 aS WRX +  2019. június 15. 22:06:43    ‹›  +6 | rejt


#20586 maudelux +  2019. június 9. 21:41:51 re: #20585 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nehèz a legjobbat kiemelni de az Edmundson ès a Detroit Free Pressen hangosan felröhögtem :)

#20585 integra_type_r 0  2019. június 9. 18:59:11 re: #20582 (lude77 + )  ←  ‹›   →  ↑  +6 | rejt

CAR & DRIVER – December 2016

The Best Naturally Aspirated Engines of All Time

Unboosted engines have had a fantastic run—one we hope continues for decades into the future—but now seems like an excellent time to honor the best naturally aspirated engines of all time. The list was compiled by our author by plugging dozens of iconic engines into a spreadsheet and letting a top-secret formula do the work. Objective factors taken into account include the engine’s deviation from the contemporary segment average of specific horsepower, torque, cylinder pressure, and piston speed. More subjective scoring aspects include how well the engine performed its intended function, its sound and character, its legacy to the brand, its affordability, and its engineering ingenuity. Now, without further ado, our top eight naturally aspirated engines ever—along with four stirring honorable mentions.

1. Honda S2000 F20C Inline-4
2. McLaren F1 S70 V-12
3. Acura Integra Type R B18C5 Inline-4
4. BMW E30 M3 Sport Evo Inline-4
5. Ferrari 458 V-8
6. Toyota 4AGE Inline-4
7. Ford Flathead V-8
8. Chevrolet Small-Block V-8

Honorable Mention:
1. Ferrari LaFerrari/F12berlinetta 6.3-liter V-12
2. Lexus LFA 1LR-GUE 4.8-liter V-10
3. Peugeot 405Mi16 XU9J4 1.9-liter Inline-4
4. Porsche 911 GT3 RS 4.0-liter flat-6

-----------------------------------------------------------

Raves...

2000 RavesCar and Driver
“...what cars could compete? ... Mazda MX-5 creeps close .. but the Honda would eat it for lunch and not even bother to spit out the bones. BMW Z3.. doesn’t have the snort to tangle with this new tiger from Tochig.” “Its fabulous engine aside, ... it may very well be the stiffest roadster chassis on earth.” “A purist’s sports car, and an extraordinary performance buy.”

European Car
“In the end I can tell how much fun a car is by how it makes me drive. In the S2000, I’m a raging asshole. I want to hit 9000 RPM at every shift, every stop sign requires threshold braking and every corner is a power slide. Owning an S2000 would wreak havoc on my driving record, but that extra $20,000 will pay a lot of legal bills - advantage Honda” [Face-to-face comparison with Porsche Boxster S]

Hot Compacts & Imports
“...because the S2000 is a Honda, you can expect it to perform with race car intensity every day for years. Heck, with proper maintenance it might live longer than you.”

Edmunds – first drive review
“VETC kicks in, activating a different set of camshaft profiles. The S2000 magically transforms from vanilla roadster to kamikaze attack plane. Scenery in the windshield whizzes by like somebody suddenly hit the VCR fast-forward button. By the noise, you swear you’re going to blow it up. Time to shift. ... As the engine continues to warp upwards towards 9,000, the snarling and exhaust plumb into your gut and buzz up to your brain. Take the sound of an Integra GS-R engine, add some Honda CBR 900RR motorcycle and a dash of Jordan/Mugen Formula One race car, and you have something close to the sound of the S2000. It’s a feeling that you’re getting away with something truly special.” “As a streetable race car, the Honda S2000 excels.”

Los Angeles Times
“Go figure your chances of walking into your nearest dealer and beating the elbow-shoving to get dibs on an S2000, probably the spunkiest, most satisfying mainstream sports car since the 1962 Porsche 356B.” “Many manufacturers brag of race-inspired engineering. Most of it is race-inspired hype and hyperbole involving old mechanicals barely brushed by racing. Not Honda. When its engineers, even its advertising department, talk of the race-bred technology of the S2000, the reference is to.. Honda-powered ..victories..”

Newsday
“In all, the S2000 is exactly what Honda intended it to be: A true sports car in the traditional vein for a special few drivers..”Porsche (via R&T) “. . . I dialed up Porsche for a test Boxster ... Only to be told, Sorry, but no. No? I couldn’t believe my ears. ... which could be due to only one thing: the Honda S2000's becoming available to the press. Porsche decided it was not in its interest to facilitate comparisons . . .”

Ward’s Auto World
“You’re convinced you are a hideously overpaid Formula One pilot/god.”

Washington Post
“The S2000 is everything a sports car ought to be – fun, powerful, nimble, and magical in its ability to transport both soul and body to a better place.”

Kansas City Star
“... its 240 horsepower screams like a caged cat. This may be a small package but it packs a good-sized punch. If it surprises you to find Honda and sports car in the same sentence, consider this: Honda racing engines have repeatedly been champions..”

Fort Worth Star-Telegram
“The open-top roadster from the ‘60s is back with a vengeance in the all-new Honda S2000.” “...this Honda roadster brings back the best of the open-top sports cars of the ‘60s but with some ‘90s comforts that don’t spoil the package. Power and Road-handling are superb, styling is eye-catching, and driving the S2000 is a dream.”

Road & Track
“The S2000's 64.0 mph romp through the slalom is among the best we’ve ever seen.”

Road & Track Road Test Annual 2001
“No question, Honda has bragging rights, having produced the first 2.0-liter production-car capable of 9000 RPM-and producing an astonishing 120 bhp/liter in the process, with piston speeds that exceed those in Formula 1 racing.” “The S2000 was able to dance through corners the fastest and with the least amount of effort,..” [Beating the lap times of the Boxster S ($54,300), BMW M ($43,700), and Audi TT ($43,000)].

Automobile magazine
“...the perfect roadster.”

Top Gear
“... if the Boxster wins hearts in the showroom, it's the Honda that will win souls on the road.” The road tester, Vicki Butler Henderson, went on to buy one an S2000.

Money magazine Best Cars 2001
“Even a true sports car like this one can’t reverse middle age, but it sure can get the adrenaline pumping.”

About Cars Test Drive
“Driving the 2001 Honda S2000 is the closest I’ll ever come to being in the pilot’s seat of a vintage Formula One car.”

Automotive-Review.com, tester -Bettencourt
“..I’m just blown away by the way the thing feels from the driver’s office. . . this is not another half-sporting, half-luxury poseur convertible. This is a serious driving machine.”

Automotive-Review.com, tester - LaFave
“This is it! If you’ve ever dreamed of a race car for the street this is it. Perhaps not in terms of outright acceleration or equipment details but in every other respect it is; brakes, suspension, transmission and 9000 RPM redline.” “The brakes and the transmission shifter are unequivocally the best I have ever used.” “Did I mention this is the most fun car I’ve ever driven!”

Road & Track.com
“If early impressions count, the S2000-priced at around $32,000-may well be the cause of some sleepless nights in Germany.”

The Car Connection.com
“For starters, if you’re driving this car with the top up, the storm outside better have a name.”

Edmund’s Review.com
“It’s all about the little red button...labeled engine start, the button reflects the racing heritage found in the S2000 roadster.”

Edmund’s 2000 Roadster Comparison Test
“First Place. Who’da thunk a Honda could inspire such passion,... Well, we did, it does, and this was a test of roadsters with more than 200 horsepower costing less than $50,000,..”

Car & Driver Best List
“the S2000 is wasted on summer evening jaunts to the local A&W. The S2000 is a unique and seductive tool for speed .....to produce tenacious and tolerant handling that makes even ham-handed and -footed drivers feel like F1 ace Michael Schumacher.”

Detroit Free Press
“You could observe that the Mazda Miata still offers satisfying performance for a lot less money -- about $10,000 less. Which is true, as far as it goes. But from a performance point of view, it's the equivalent of comparing an Olympic sprinter with the hero of the high school track team.”

The Auto Channel
“(S2000) ..is one of the most important cars of the present day. Why? This little technological tour- de-force points to the future. And the future as indicated by the S2000 is a very good place.”

Cars and Bikes (Tokyo)
“I've tested the Nissan GTR racing type car and though it's in the same class of performance as the S-2000, it lacked the "fits-like-a-glove" interior, open top and just wasn't the fun this Honda was - at two million yen more in price. The only Japanese car that comes close is another Honda, the NSX racing type, but with its price tag of around ten million yen it's out of reach for most of us.”

Honda Tuning
“There are some cars that seem perfect straight from the factory. The Porsche 911 Turbo..Ferrari, McLarens, Aston Martins... The Honda S2000 is arguably one of these vehicles.”

Forbes
“... and its all-too-willing 240 horsepower engine cranks out more juice per cylinder than a $169,000 Ferrari 360 Modena.”

Cars.com
“Once it reaches 5,000 RPM or so, the S2000 lunges forward like a virtual rocket, its engine screaming passionately through each step of the close-ratio six-speed gearbox. As if acceleration prowess weren’t enough, razor-sharp steering, disciplined handling talents and athletic cornering ability blend with excellent braking capacity to produce a driving experience that approaches racing car level. It’s really no surprise since the S2000 looks as if it’s ready to whip onto a racetrack somewhere.”

New Car Net
“S2000 –– a two-seater that redefines the essence of sports car motoring.”

USA Today
“The highly tuned engine, ... slides into a different dimension as it closes on the 9,000-RPM danger point. Deeper than primal, it feels as if the buzz, the excitement, is coming not from the car, but from within your skull, perhaps your soul.”

The New York Times
“If roadsters can cure a midlife crises, this may be a good time to have one. Take it out once and you’ll drive it in your dreams.”

Sport Compact Car
“The S2000 feels like nothing less than a Formula Ford with bodywork.” “If you’ve driven an Elan (Lotus), you’ve got a good idea what to expect here. Paring knife reflexes, peaky power band, toggle switch shifting. Chapman’s dream is all present in the new Honda. The only thing missing are the leaks and the breakage.”

Car (UK) magazine
“This is one of the great engines. Definitely top 10, probably top 3.”

Nashville Scene
“I will boldly defy any genuine aficionado – particularly one with road racing experience – not to fall head-over-heels in forbidden, Lolita-lust love with this champing, snorting filly of a classic roadster.”

Motorweek
“On its performance merits alone, the Honda S2000 stacks up well against the likes of the Porsche Boxster and BMW Z3. But consider also its $32,415 base price, and the S2000 becomes a screaming performance car bargain.”

Auto Week
"Some around here call the S2000 the best Honda ever. Whether you agree or not, most at least believe the little roadster has already carved out a chapter for itself in the annals of future classic car-dom. And its done that in less than three years on the market.” “... the S2000--because it existed at all--is legendary already."

Automobile magazine
“... European rivals such as Porsche, BMW, and Audi charge thousands more for this level of performance, although they also provide a far more comprehensive complement of amenities as part of the basic package. You want aesthetics? Buy a TT. Pure performance at a reasonable price? The S2000 tops the charts.”

Consumers Reports
"Our top-rated roadster, the Honda S2000, slightly outscored the Corvette and Boxster in our tests and has excellent reliability.”

Auto Extremist
“...., the S2000 is sensational ”

Philadelphia Inquirer
“What you can call it is what it obviously is: a mobile museum of Honda’s virtuosity in product engineering.”

Autopilot (Russia)
“Visualize that you have saddled a storm...”

Kansas City Star
“.. diehard performance drivers will relish its cat-quick reflexes and giant-killer engine.”

Edmunds (road test follow up - 2002)
“And as long as Honda continues to build the S2000, we’ll be sure to save a spot for Honda right next to the prancing horse (Ferrari) and checkered flags (Corvette) next time we’re out for a midday cruise down PCH (Pacific Coast Highway).”

Straight - SIX
“You say you're into sports cars? You say you are truly hardcore? Put your money where your mouth is and step up to S2000 ownership. The rarified 9000-RPM redline of the 2.0 liter naturally aspirated screamer is truly addictive, and the twitchy rear end will test your oversteering reflexes to the max. The finest four-cylinder engine in the world.” [rated the car a 6 point on a 6 point scale]

Drive.com (Aust)
"VERDICT: If the S2000 doesn't win every car award this year, the judges should pack up and go home."

Motor Trend
“Imagine if Formula One engineers built a sports car. Well, they did.”

Auto Revista (Dallas - Ft. Worth)
“It's not as comfortable as the Z3, as ritzy as the Mercedes-Benz SLK230 or as distinguished as the Porsche Boxster, but it does accomplish its goal: affordable performance with a heap of race-inspired technology packed in. The heat of the roadster competition has gotten smokin' hot and Honda's petite S2000 is a chili pepper that will make the competition's eyes water.”

Car & Driver, August 2003
“... the Honda S2000, the most intense open two-seater you can buy south of Ferrari prices.” “A four-wheeler with crotch-rocket DNA.” [ finished first in the comparison article, beating the Nissan 350Z, Audi TT, Porsche Boxster, BMW Z4]

CAR (UK)
“It’s chiseled, unadorned and understated. The fireworks, friends, are on the inside.” “Best 4 pot engine in the world plus a lovely gearbox and unbustable build quality.”

TopGear (UK)
"the long bonnet gives the impression of having been stretched taut over the engine and front wheels, like a sheet of rubber. The engine revs to a million rpm and it sounds like a racing car. Get past the point when the VETC systems switches to "manic" and all hell is let loose. These are all good things in a two seater.”

Auto Express (UK)
“even we were shocked at how intoxicating the S2000 experience is.”

International Engine of the Year Awards
"The S2000 engine has been picked as the best engine in the 1.8 to 2.0 liter for five years in a row – some comments from the judges: “An immortal; there is nothing under 2-liters that can match it. Power and tractability are absolutely awesome”; “People will still be raving about this engine in decades to come – an absolute legend”.

AutoExtremist
"This car is one of the sweetest driving machines that you'll ever get your hands on. I defy you to experience a car with better "feel" than the S2000. On top of that, it delivers excellent fuel economy and as many Grins Per Miles as the Mini, the top goes down - and it's plenty quick too. An inspired choice for any enthusiast."

Car&Driver (December 2016)
“The best naturally aspirated engine of all time!” Beating out cars like McLaren, BMW, Ferrari, and Porsche.
2019. június 9. 21:41:51: megválaszolva maudelux +  által, → #20586 

#20584 lude77 +  2019. június 9. 18:48:52 re: #20583 (madskillz + )  ←  ‹›  0 | rejt
Bocs nem értem a viccet :)

#20583 madskillz +  2019. június 9. 17:23:08 re: #20582 (lude77 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ha lehet vele menni 240km/h-val is nem csak 200-al akkor máris kell. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2019. június 9. 18:48:52: megválaszolva lude77 +  által, → #20584 

#20582 lude77 +  2019. június 9. 16:49:37 re: #20577 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez igaz de tetőt nem felhúzva kell használni ha pakolni akarok megyek másik kocsival,az hogy mennyit fogyaszt lényegtelen szempont,Én három éve használom hiba nélkül.190 magas vagyok simán elférek bent akár 240 nél is nyugodtan autózható nyitottan is, szerintem ez S2000 nél max 200 Km/h.Nem azt mondom hogy rossz autó volt pár itt a környéken van viszonyítási alapom de V6 az mégis csak nem 4 henger agyonhúzva.S 2000 mag túl van árazva sajnos tehát arra jó hogy megveszed beeszed a garázsba ha tudod 3 év múlva eladod.
2019. június 9. 18:59:12: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20585 
2019. június 9. 17:23:08: megválaszolva madskillz +  által, → #20583 

#20581 integra_type_r 0  2019. június 8. 09:57:32    ‹›  +4 | rejt


#20580 Sprint-R +  2019. június 6. 23:17:26 re: #20579 (széna + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nah jo azert...ertem en, hogy megy fel az aruk, de ennyiert rohadt jo allapotu es keves KMes NA1/2ot is lehet akar venni, ami valoszinuleg nagyobb ertek lesz kesobb. Amugy ott van a VIN-en, hogy 2008/8 :)

#20579 széna +  2019. június 6. 23:12:33    ‹›   →  ↑  0 | rejt
[SMIL:/smile3.gif]
2009 Honda S2000 w/ 95 Miles

42 millió
2019. június 6. 23:17:26: megválaszolva Sprint-R +  által, → #20580 

#20578 Rodney Mullen 0  2019. június 6. 11:21:01    ‹›  0 | rejt
És amit írtam abban ez is meg tud erősíteni:


#20577 Rodney Mullen 0  2019. június 6. 11:17:11 re: #20575 (lude77 + )  ←  ‹›   →  ↑  +6 | rejt
Számomra az ég adta világon semilyen szempontból nem jobb. Főleg hogy 350Z roadsterben nem 1x ültem.
Összevissza recseg-nyikorog az összesnek a tetőváza, a csomagtartó használhatatlan az S2000-hez képest.
Sokkal több benyát eszik. Sokkal több az oldaldölése a kocsinak kanyarban, a váltóját semilyen szinten nem merném egy lapon említeni az S2000-el, és akkor még nem tértünk ki arra hogy az egyiknek iszonyat magasan felfele ível az ára napról napra a másiknak sokkal kevésbé.
2019. június 9. 16:49:37: megválaszolva lude77 +  által, → #20582 

#20576 Rolee +  2019. június 6. 10:09:32 re: #20575 (lude77 + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Háát ezzel én is vitatkoznék, hogy minden szempontból jobb :)
V6 hang az jó neki, de a Roadster 350z az valami bűn ronda.. :(

#20575 lude77 +  2019. június 6. 06:43:29 re: #20569 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pedig jobb mint az S 2000 mindenféle szempontból főleg hely kínálat szélvédettség persze akinek a Vtec nyitásra áll fel annak nem ajánlom :)
2019. június 6. 11:17:11: megválaszolva Rodney Mullen 0  által, → #20577 
2019. június 6. 10:09:32: megválaszolva Rolee +  által, → #20576 

#20574 op9.. +  2019. június 5. 21:05:05 re: #20573 (maudelux + )  ←  ‹›  +1 | rejt
2006

#20573 maudelux +  2019. június 5. 20:32:45    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Tudja valaki esetleg hogy pontosan melyik èvjárattól van VSA az autóban?
2019. június 5. 21:05:05: megválaszolva op9.. +  által, → #20574 

#20572 integra_type_r 0  2019. június 4. 23:06:39    ‹›  +4 | rejt
“As for the concept it was and still is very simple, make cars fun, not fast. Obviously slow cars are not fun but what I mean is to create a well-balanced package that doesn’t break or fail and thrills in every way. A good balance between power, handling and light weight. For example a GT-R is exciting because of its power but then in a corner, a small well prepared Civic will easily overtake it. So balance through tuning is our philosophy.”
Tatsuru Ichishima - Spoon Sports founder



#20571 moritz +  2019. június 3. 17:23:15    ‹›  +2 | rejt


#20570 hondagergo +  2019. május 3. 14:34:52 re: #20566 (maudelux + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az első lökhárító van róla leakasztva. Enél nagyobb baja ne legyen :)

 << eleje | 408 | 407 | 406 | 405 | 404 | 403 | 402 | 401 | 400 | 399 | 398 | 397 | 396 | 395 | 394 | 393 | 392 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.82, 0.9, 1.12
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.096 mp, 9 query