Plusz infó, ami még segíthet: 107ekm van az autóban, városi használat, legutóbbi két alkalommal 95-öst kapott, egyébként Shell V-Power racing 100-at szokik kapni.
Gondoltam rá, hogy egy hosszabb kiruccanás, taposás jót tehet neki, de mégis úgy kb mennyi? Elvittem egy körre, utána is rámértünk, de nem lett jobb. Lehet több kell neki?
Az autó: FN2 (BMC légszűrő betét, típus specifikus 70-es Invidia cső katalizátortól)
Az eset röviden: Műszakin 1,06, majd egy kis autózás után 1,1 lambda értéket mértek (szegény keverékre utal, ha jól olvastam)
Tünet nincs, az autó mesésen muzsikál, úgy néz ki nem fúj ki a kipufogó, de nem hagy nyugodni és így műszakit sem kap.
Kis segítség, ötletelés, vagy kontakt kéne nekem Baranya közelében lehetőleg. Gyakori jelenség ez sportkipufogónál és túlaggódom? Kéne az autóra egy rendes program az átalakítások után? (hozzám így került) Fogalmam sincs milyen értékek vannak egy jobban kihegyezett motornál például (nem gyárira gondolok).
Mi ebből a tanulság? Amit csak lehet, le kell venni és a lehető legkopaszabb állapotban odavinni akármelyik gépműhelyről is legyen szó és akkor nincs ilyen gond.
Na igen ez jogos.
Viszont most jut eszembe hogy történt egy baki. A motort kifizettem hazavittem. Aztán akkor kapcsoltunk szerelő ismerősömmel hogy kopp, olajpumpa és a túloldalra a szimmeringház hol van? merthogy rajta volt a blokkon mikor odavittük.
Aztán visszatelefonáltam hozzájuk, hogy ez és ez van és valószínűleg náluk maradtak ezek az alkatrészek.
Másodszori telefon után egyből megtalálták és elpostázták hiánytalanul,de azért gáz volt ez kicsit.
Sajnos én is attól tartok hogy minőségellenőrzési gondok vannak a műhelyben, és tényleg csak a véletlen műve hogy hogy jól sikerül e a felújítás vagy nem.
Nem tudom mennyi garanciát vállalnak a munkájukra, és hogy mennyire húzzák a szájukat ha visszaviszel mondjuk egy motort mondván hogy valami nem stimmel.
De gondolom ha működne a garanciális javítás náluk akkor nem lenne ennyi negatív vélemény sem róluk.
Eladásra kínálnak nekem egy P28 ECU-t átalakító kábellel együtt, az eladó azt mondja nem lesz jó a nonfl 98-as Civic-be amibe tenném, mert neki FL Civic-be volt.
96-98 NonFL Civic-hez ugyan az a ODB2 --> OBD1 átalkító kábel kell mint a 99-00 Facelift Civic-be? Vagy van különbség?! Mert én ilyenről még nem halottam.
Korábban olvastam én is pont itt talán, hogy valakinek nem úgy sikerült a motorja ahogy kellett volna, én nem panaszkodhatom szerencsére.
Korrektek és gyorsak voltak, a munkájukra pedig nem panaszkodhatom
Toyota szerelő viszi a felújítandó motorokat a fortuna bt-hez, azt mondja ők megbízhatóak. Saját tapasztalat nincs.
Érdemes lenne Higanyt vagy Killer Bee Sanyit megkérdezni, ők szerintem már több motort is felújíttattak és biztosan több a tapasztalatuk.
Bejó motor, Ócsa.
Egy balul sikerült motorfelújítás (nevet nem írok direkt) után a motorom bejáratás alatt 1200km után kopogni kezdett x fordulaton.
Szét lett szedve, szemre nem volt semmi baj, se csapágyas nem volt se semmi.
Aztán elvittem bejóékhoz, hogy nézzék át. Gyakorilag szétfűzve vittem oda a motort. Minden átnéztek, támcsapágyat kicserélték, összefűzték. Korrektek gyorsak voltak és árban is jó volt.
Sokan csináltatják ott a motorjukat ha gépmunkáról van szó.
Ha meg is vannak a komolyabb tengelyek, gyari ITR szivosorral/pillangoval el lehet erni a 190-200 B16on vagy erdemes Skunk2/Edelbrock/stb. iranyba elmenni? Ha jol emlekszem, valaki pont itt a forumon irta, hogy 62es pillangoval padon merve par LE-vel nagyobb teljesitmeny mutatott az auto, mint a 66ossal, csak mar nem emlekszem ki volt (szerk. azt hiszem Szabb )...eddig nagyon turbot akartam, de 1 honap utan visszaultem a VTi-be, ami erosen atgondolasra kesztetett, olyan szepen forog ez a B16
Hajtókart felesleges cserélni, annak bőven bírnia kell. Hengerfej is nyugodtan maradhat (max picit okosítani rajta). Nagy tengely mellé kell erős szeleprugó is. Szelepről megoszlanak a vélemények, h kell-e új nem kell, gyári, nem gyári... Kelleni fog komplett kipuffrendszer is vmi jó leömlővel. Ha minden meg van, a végén egy program írás.
Az idei évben szeretnék építeni egy szívó B16A2-t, amelyből 200 LE-t (~150kW) szeretnék kihozni. A kérdésem az lenne, hogy milyen alkatrészek cseréje/módosítás szükséges ezen teljesítmény eléréséhez.
A fejemben kialakult elképzelés: növelt kompresszió viszony ("púpos" dugattyú), kovácsolt hajtórúd, "nagy vezérmű tengelyek", 1,8 VTi hengerfej (Integra hengerfej), szívótartály (szívósor) cseréje, injectorok cseréje. Szívesen fogadnám ha valaki konkrét adatokkal és tapasztalattal tudna szolgálni, a témával kapcsolatban.
EP3-nál az ECU-t ki kell küldeni Doctronic-hoz és módosítják úgy, hogy programozható legyen. Kapsz hozzá egy USB kábelt és a szoftvert letöltőd netről.
Sziasztok, véleményre lennék kíváncsi hátha valaki ismeri őket vagy hallót már róluk rigotech chiptuning
Kíváncsiságból kértem ajánlatot EP3-ra de FN2-re küldtek, ha jól tudom az EP3 gyári ECU nem chipelhető vagy tévedek.
Bármilyen tanácsot vagy véleményt szívesen veszek, de mint írtam csak kíváncsiságból érdeklődtem.
a turbónál óhatatlanul nagy lesz a kartergáz képződése mivel sokkal több gáz képződik robbanáskor persze a nyomás is sokkal nagyobb és ebből jóval több jut le a karterba innentől már érted.
Amikor motorfékkel mész vákuum van a szívósorban és akkor szívja be a kartergázt és csapódik le a dzsuva a szívósor belsejébe. Nekem teljesen ki van kötve,mégis van benne egy vékony fekete réteg. Valószínű a hengerből is nyom vmit vissza.
hogyne lenne!Oil Breather Chamber (oil separátor) a blokk hátulján az olajszűrő mellett egy fekete fém doboz.a kartergázt ezen keresztül szivja vannak benne lemezből gátak.a te lecsapatód persze hogy telik csekély olajpára és mivel hideg van sok vizpára ezekből lessz a fehéres trutymó nyáron sokkal kevesebb képződik mivel nincs hideg.alaphelyzetben ezt elégeti a motor ami teljesen normális. utolagos lecsapató beéítését semmi nem indokolja (a japánok nem hülyék) a turbónál más a helyzet ott kell.
jah meg vannak esetek ha egy motor halálba van kopva és a rengeteg kartergázt a separátoron keresztül szépen kihordja az olajat a szivócstornába és ott vastagon lerakodik de oda nem lecsapató kell hanem motorgenerál.
....de valamilyen szinten normális a szivócstorna belülről "koszos" a nem kopott motornál is.
Láttam hogy a pillangón és a szivósor falán vastagon áll a dzsuva, és az a kosz ebből a szarból jön, szóval ha most odateszek egy kartergáz szűrőt az nem sokat lendít a világon nem?
A lényeg hogy a gyári légbeszívó csővet ki akarom szedni és az újon se szeretnék ilyen csatlakozást látni.
a pillangó elé semilyen gáz nem megy! a szelepfedélen lévő csonkon szívja a levegőt a pillangó előtti csőből. nagyon nem így
kell lecsapatót beépíteni.egyébként milyen motorrol van szó hogy be akarsz építeni lecsapatót?
Óbudai Egyetem gépészmérnöki szak járműtechnikai szakirány. Persze jobb lenne egy 400-500E kmt megtett autó csak sajnos nem tudom senkinek sem megmondani,hogy újítsd mrá fel az autódat,kifizetni másnak nem fogom,úgy,hogy marad a saját,de ""szerencsére"" a vti-m is szét van hajtva és eszi az olajat rendesen úgy,hogy ráfér a felújítás
https://www.libri.hu/konyv/dezsenyi_gyorgy.belsoegesu-motorok
-tervezese-es-vizsgalata.html
Ebből tanultunk ,ha rédekel ebben biztos megtalálod ami érdekel letölthető torrentoldalakról is ,ha minden igaz.
engem érdekelne, h milyen szakra és hova jársz? a témádhoz szerintem nem pont a vti-d passzol a legjobban ha csak nem 400+e km van benne, én a témádhoz vagy más márka más típusát választanám amikre jellemző, h valóban sokat elfutnak mondjuk legalább 500+e km, vagy ha a hondához ragaszkodsz akkor én személy szerint egy vei-ben több lehetőséget látok, fogyasztásban pl és ugye ezt mind 90-es évek elején tudta, ott lenne egy két dolog szerintem amit meglehetne lovagolni összehasonlítani a mai motorokkal, és akár tudományossá tenni.
De ha már feljött a szakdoga, ha esetleg valakinek van indikálással kapcsolatban valami jó anyaga azt szívesen fogadom!
Attól függ mire van szükség. NeptuneRTP 110k. De erre akkor van szükség ha kell a realtime vagy analog bemenet logolni...stb. Én Neptune-t használok programozásra és kevés olyan dolog van ami pluszban kellene.
Persze sokkal jobb egy AEM Infinity ha van kedved 300+-ot fizetni érte