Úgy fest az ej1 coupém teljesen hobbiautóvá fog válni, így pár átalakítást eszközölnék rajta.
Vacilálok még a turbó/szívó irányt illetően. Az alap motor egy felújított azóta már 40ezret futott d16z9.
Az érdekelne hogy a tuningmentes gyári motorra, amennyiben szívóban gondolkodom, milyen leömlő lenne jó ár/érték arányú választás? Érdemes lenne esetleg egy integra légszűrő rendszer az autóra? (jelenleg gyári van, direktszűrőt nem szeretnék).
50-es rendszer van az autó alatt, kb. jó ez az átmérő vagy nagyobbra kellene váltani?
Hali! B16-ba ( adoatlapomon a setup ) szeretnék irridium gyertyákat rakni , kérdésem,hogy van-e egyáltalán értelme? és ha igen 11.0:1 sűrítési arányhoz melyiket ajánljátok? Télen be fog vele inudlni vagy ez valami urbán legenda,hogy irridiummal télen nehezen indul stbstb? Köszi a válaszokat!
Elméletileg a Stage 1-hez elég a gyári rugó. Az adatok fent vannak a Crower honlapján is. Szerintem ez alapján le tudják majd gyártani. Az árrol annyit tudok, hogy jelen pillanatban 360$ körül lehet kapni az USA-ban. Ehhez hozzá jön még a szállítás kb. 100$ és a vám 3%, talán még az áfa 27% is.
Valószínűleg ettől olcsóbb a gyártás.
Szrintem nagyon ritka ez a veztengely és nem hiszem,hogy sok ember tunigol ilyen motort. Gaálék le tudnak gyártani mindent,de vigyázz azért, ha konzultálsz velük mond meg,hgoy milyen szeleprugókkal használnád,mert a túl nagy bütykű tengelyeket lehet a gyári sz.rugók nem fogják elbírni. Valószínűleg a Crower letesztelte ezt a veztengelyt amit írtál, nzéd meg,hogy kell-e hozzá másik sz.rugó vagy egyéb dolog, ha nem és anak a tengelynek megvannak az adatai, intake/exhaust centerline, szelepnyitás mértéke stb stb lehet érdemes lenne az alapján legyártani, de akkor már lehet ott vagy,hogy megvehetnéd ezt a leírt crower-t, ez az én véleméynem.
Meglett a döntés. Marad a verda, megkapja az asszony. Viszont lenne még egy kérdésem.
Van valakinek eladó Crower D17a2 Na. Stage1 (63461) vezérműtengelye? Esetleg a gyári vezérműtengely átalakítható Stage1-re, olyan helyen ahol vezérműtengely gyártással és felújítással foglalkoznak? Pl. itt
Sziasztok! Érdeklődnék! Nekem lenne egy 2007-es 1.6 FD6-os civicem r16a-es motokóddal, hogy azt lehet-e esetleg swappolni?
Mert nem nagyon találtam semmi ilyesmit ehez a fajtához!
Szerintem az eladom az EU8 rakok hozzá és veszek egy EV1-et irányba, majd amit rá akartál költeni alkatrészben az EU8-ra azt ráköltöd az EV1-re. Az átépítési költséget meg hozzárakod az EU8 árához. És ami megmarad abból meg boldogan autózol.
Nyilvánvaló, hogy EV1 alkatrészeket kell vennem, nem pedig EU8-t. Azért akarom kideríteni, hogy melyik irányba iérdemes elindulni, mielőtt még bevásárolok alkatrészből.
Átépítsem EV1-re és akkor, ahhoz vegyem meg az új alkatrészeket + még ami kell. Vagy maradjon EU8 és az legyen felújítva. Esetleg legyen 9gen Civic , de akkor Csányi Sanyi bá'nak ki kell pótolnia a hiányzó összeget.
Enyémet is hirdettem egy ideig, de még rá sem kérdeztek hogy milyen vagy mennyit engednék belőle sem próbakör sem alkudozás. Így hiába akarom eladni, nem tudom. Most a 6gen-t hirdetem hátha előbb elkel.
Ha eu8-hoz veszel nyelestengelycsapágyat az nem jó az ev1-be. A kerékcsapágyak sem jók a kuplung sem jó. a motortartó lemezek sincsenek a jó oldalon a váltóbowden sem jó a motortartók sem jók a fékek sem jók a kipufogó rendszer sem jó. Ha át akarod építeni akkor szinte karosszériáig szét kell szedni a mostani autódat a motor váltó tartó lemezeket át kell hegeszteni esetleg a bölcsőt is ki kell cserélni és így tovább....
Vennék, hahun jelenleg nincs eladó. Amik szoktak lenni, azok bőven 1 millió felett vannak és az állapotuk is hagy némi kivánni valót maguk után.
Az enyémen meg úgyis esedékes a futómű felújítás(csillapítók, pro kit stb), a kuplung is csere érett lett, de akkor már csapágyakat is cserélnénk a váltóban, mert egy ideje újra előjött a nyelestengely csapágy probléma. Ez mindenféleképpen több százezres tétel, akkor meg már mindegy, hogy Eu8-hoz vagy EV1-hez veszek alkatrészt. A másik autó ára, pedig szerintem bőven fedezné ezeket a kiadásokat. És akkor így legalább egy szinte teljesen felújított autóban ülök, nem egy ismeretlen állapotuban.
De miért nem veszel rögtön egy k20a3-as civicet? Messze olcsóbb lenne mint átépíteni a komplett autót. Ugye nem csak motor váltó és tartóbakok kábelek ecu kipuf rendszer hanem első hátsó futómű is cserés, mert az 1.6 4lyuku a 2.0 meg 5. A két kocsi között kb 400-500e ft különbség van, ennyiből nem fogod átépíteni.
Ez ok, de az 1.6 motortere pontosan a tükörképe a K20-as motortereknek, gondolok itt a bakokra, totál máshol vannak, mert a K20 másik irányba forog mint a D16. A váltó is a másik oldalon van.
Persze mindent meg lehet csinálni, de hogy mindent át kell pakolni a motortérben a másik oldalra az tuti.
És K20A3-ból K20A2-t épített már valaki itthon? Mert nekem az is egy opció lenne.
Van nekem egy 7g civicem D16v1-gyel. Nemrégiben írtam a FMKH-nak motorcsere ügyben. D16V1-ről K20A3-ra.
Ezt a választ kaptam.
"Az Ön által kérdezett D16V1 típusú motor helyett más motorkódú motor cseréje - a fentiek értelmében - átalakítási engedély köteles, azonban - műszaki tervezés és szakértői intézet vizsgálata nélkül - csak olyan változatra lehet adni átalakítási engedélyt, aminél igazolható, hogy az átalakított jármű létezik az adott típuson belül gyári változatként is, illetve biztosított az a feltétel, hogy a jármű környezetvédelmi tulajdonságai nem romlanak, tehát a beépítésre kerülő motorú változat legalább olyan környezetvédelmi osztályba tartozik, mint az eredeti motorú változat volt. Ez gyakran nemcsak a motor cseréjét, hanem ehhez kapcsolódóan esetleg más szerkezeti elemek cseréjét is jelentheti (pl. kipufogórendszer, hajtáslánc, fékrendszer, egyéb emissziót befolyásoló rendszerek).
A hatóságom rendelkezésére álló nyilvántartás alapján 2004-től lelhető fel olyan Típusbizonyítvány, amiben az Ön által kérdezett mindkét motorkódú változat megtalálható, tehát elviekben az átalakítási engedély megadható, azzal a feltétellel, hogy mindenben az EV1 típus és a K20A3 motorkódú változatot kell létrehozni.
Az átalakítási engedély-kérelmet még a tényleges átalakítás megkezdése előtt kell az illetékes közlekedési hatósághoz benyújtani. A kérelmet a jármű tulajdonosa, üzembentartója, vagy meghatalmazottja nyújthatja be, melyhez mellékelni kell a jármű forgalmi engedély másolatát, ill. a beépítésre kerülő motor típuskódját.
Az engedélyezés díja 11.800,- Ft, melyet készpénzben kell befizetni. A kérelemre a hatóság határozatot hoz, melyben – a fentieket figyelembe véve – dönt a motor beépíthetőségéről. Ezt követően az átalakított járművet műszaki vizsgálatra kell állítani, majd a kormányablakban lehet a hatóság által kiállított Műszaki Adatlappal a forgalmi engedélyben megváltozott adatokat átvezettetni.
Továbbá tájékoztatom, hogy motorcsere esetén érdemes arra is figyelni, hogy a regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény értelmében, motorcsere esetén is keletkezhet adófizetési kötelezettség abban az esetben, ha a jármű az „új” motorral más adókategóriába kerül és emiatt magasabb adót kellene fizetni. Ilyenkor a két adókategória közötti különbség a befizetendő."
Ez alapján szerintem simán bedobhatok egy K20A3-mat a civicembe, minden sallanggal együtt és csak egy sima műszaki vizsgára kell vinni.
Mármint úgy értem, hogy maga a blokk maradna(a motorszám végett), ha egyforma az r20-al. A szükséges dolgok lennének átrakva pl. hajtókar, dugó, hengerfej stb. Már feltéve, ha nem írtam nagy hülyeséget.
Elvileg így nem kell papírozni, vagy igen? Turbózáshoz viszont tuti, hogy papírozni kell, ha legálisan akarom.
Az r18a 140 LE-hez képest, így meglehet az r20a 150 LE-je vagy kicsit több is. Ha esetleg mégsem lenne elég a gyári teljesítmény, akkor gondolom össze lehet rakni tuning alkatrészekkel is.
De nyugodtan javítsatok ki. Nem igazán értek a témához.
Alkalmasság alatt értem én itt az előre legyártott, gyártók által tesztelt alkatrészeket elérhetőségét, pl R18-hoz nem gyártanak másik szívósort, magas sűrítési arányú dugokat, komolyabb vezérműtengelyeket stb stb, sokkal költségesebb ,mint ,mondjuk b16hoz amihez van minden és csak emg kell venned és felrakni
Sziasztok!
Abszolút laikusként kérdezem, vagyis inkább csak elmélkedek rajta, hogy vajon egy 8 vagy 9 gen civicben lévő r18a-t át lehet építeni r20-ra?
Nem mi mondjuk, hogy elegek az injektorok hanem akik összerakták a 2 motort (HHC és Thunder), nem tudunk mást tenni mint hinni, mert nem most kezdték a motorépítést.
A tiéd tök reális szerintem. De az az érdekes számomra, hogy a gyári injektorok elegendőek számotokra, amikor az én B16omnak elfogynak 8000-től.
Amúgy lehet nem jó helyre van vtec váltás berakva és azért esik be a görbe, utolsó hubdyno-s progizáson, ahol nem az én autómat,hanem másokét csinálta csoki ott volt olyan,hogy 200-300 fordulattal odébb beesett a teljesítménygörbe és vtec feljebb rakásával megjavult.
DE ahogy Higany írta, újramérések az alkatrészek cseréjével kiderül mi a hiba, csak kérdés,hogy megéri-e.
Minden esetre injektorokat biztos kicserélném, a gyári üa. pumpa a stock turbo vti-ben is elég szokott lenni 250-300LE-ig.
Amúgy ugye az én autóm mérése a 191.5
Namarmost a leggázabb láncszem a kipu.rendszer, az egy HASPER álltal gyártott NEM rozsdamentes rendszer 2012-ből ami 60-as (kb. 57 belső átmérő) mivel csúnyán rohad szeretnék egy rozsdamentes rendszert PROEX-nál 63.5 csövezésből aminek a belseje kb. 60 lenne végig mindenhol.
Talán még az jót tehet neki ..... vagy éppen pont nem
76mm csövezés mind2 autónál és az AEM V2 mintájára legyártva.
Érdekes feltételezés, pedig semmi extra kirívó alkatrész nincs, több tíz ilyen és ehhez hasonló setupok készültek már B16-on B18-on is.
Mindkét mérésnél csak annyi van írva CAI. Ez alatt mit értünk? Mekkora átmérőkről és milyen hosszról van szó?
Simán elképzelhető, hogy nem optimális a leömlő ezekhez a konfigokhoz....vagy a cai, vagy a szívósor.
Látod, kár volt leméretni. Edidig lehet tök happy volt mindenki, most meg majd bassza a csőröd, hogy mitől ilyen és hogy lehetne kiszedni a gödröt. De csak kísérletezéssel, dolgok csereberélésével és mindig újraméréssel. Nem ér annyit az egész.
A második lapon 5000-7000-ig beesik a nyomatékgörbe. Miért?
Tökre szépen mehetne ugyanúgy mint 5000 alatt és 7000 felett. Ha összekötjük a két pontot pont azt a meredekséget kapjuk mint alatta meg felette. Nekem ez így fura.
Jó jelhez nézted. Ez ilyen, nem tudod jelre rakni, vagy fél fogat siet vagy fél fogat késik. Én siettetni szoktam inkább, úgy jobb a motor karakterisztikája. Vagy veszel egy fokolókereket és beállítod vele 0-ra.