Sziasztok! 99 6gen civic-en most cseréltem 15/16-ról 1" os nissin fő fékhengerre, az egyik cső formája passzolna a lukhoz viszont a fogadója egy mérettel nagyobb. A másik cső mérete jó lenne de annak a formája viszont nem stimmel.
Mi szokott erre a legjobb megoldás lenni?
Esetleg van valami kész egyenes cső amit megvennék esetleg valami viszont eladótól és lehajtom méretre?
A járgány ABS-es így oda mennek a csövek.
Köszönöm előre a válaszokat!
"Napjaink korszerű radiál szerkezetű abroncsai - bár mozgó alkatrészt nem tartalmaznak - felszerelés után úgymond beállnak egy meghatározott forgásirányba. Későbbiekben ezt a forgásirányt még a nem kötött forgásirányú abroncsok esetén is ajánlott megtartani, a forgásirányos abroncsok esetében pedig kötelező."
Nem tudom. Kevés infót találtam erről a neten, de többek közt olyant is ír, hogy nem ajánlott megváltoztatni a forgás irányát ha már egyféleképpen használták.
Csak arra lennék kíváncsi, ha ez mégis előfordult, lehet-e bármilyen problémára számítani?
Ha utolsó szezonja a guminak, akkor talán most már elmegy, ha fordítva is fog gördülni egy szezont, bár tény hogy nem a legjobb dolog.
Alap, hogy az asszimmetrikus bármerre "foroghat" de utána csak az elsőket lehet cserélni párban a hátsókkal és bal elsőből csak bal hátsó, a jobb elsőből meg csak jobb hátsó lehet, (és fordítva) nehogy ellenkező irányú forgás legyen mivel akkor a fémszálak a gumiban az eddigi irányú terhelés ellenkezőjét fogják kapni és az nem jó dolog. Szélsőséges esetben szakadás is lehet belőle.
(a forgásirányos gumiknak sem véletlenül van megadott iránya, persze ott a mintázat is kötött pluszban)
Próbáld azért a kopásból megállapítani, hogy hol lehettek a gumik, de ha eddig is cserélted akkor nem lesz könnyű dolgod^^
Azért nem kell besz*rni, tényleges gond nagyon ritka (szálszakadás) és nem utcai normál használatnál jellemző, hanem inkább verseny körülmények között. Ha fordítva is teszed esetleg fel, normálisan használva (nem minden elindulást lángoló gumikkal eszközölsz ) szépen be fog kopni a gumi és kész.
De azért máskor jelölj, az jobb.^^
Elkövettem egy olyan bakit, hogy aszimetrikus (kötetlen forgásirányú) nyári gumiimat nem jelöltem meg ősszel, levételkor.
Most pedig fogalmam sincs, hogy melyik merre forgott, tehát lehet hogy pont ellenkező irányba fog forogni mint tavaly.
Még egy szezon lehet ezekben a gumikban, aztán csere. Mennyire gáz ez így szerintetek?
A kedvedért, pontosan utánaolvastam: A Michelin oldalán is azt írják, hogy egy gumi tényleges élettartama a gyártástól számított maximum 10 év.
Írják, hogy ilyen távlatban már nem meghatározó a profilmélység, a használat mértéke, mert ennyi, itt vége.
Lehet itt már szép a gumi, az anyaga/összetétele akkor is olyan mértékben változik, hogy nem tekinthető funkcionáló autóguminak.
Amire rákérdeztél, az meg pont ennyi idős.
Ezért írták neked itt ketten is, hogy 0Ft meg drift/füstölés, ráadásul az egyikük forgalmaz is gumit tudtommal, a másik meg.... ő admin és kész.
De érted mire akarok kilyukadni.
Meg lehet venni egy 7 éves gumit is, ami új, de maximum 3 éven belül akkor javasolt azt el is használni, mert utána már kukának számít hivatalosan is.
De kapjál érte 80.000-ret, azt kívánom, nem azért írom ezt, (eskü, semmi rosszat nem akarok) csak a tisztánlátás kedvéért, ha már múltkor volt téma ez, de ezek szerint végeredmény nem született akkor, talán ez az infó akkor majd megülepszik.^^
Én is feltettem ide egyszer 2008-as Yoko gumikat, de kiemeltem, hogy csak gumiégetésre meg virágnak, pedig látszatra és profilra az is szép, de attól még halott egy garnitúra már^^ Én is írtam rá egy jelképes 5.000-ret, azóta is a pincében vannak.
Pont nem régiben tárgyaltuk ezt. Honnan lehet tudni használt guminál, hogy azt hány évesen vette valaki és mkor tetet fel először autóra? Ez tuti nem volt 10 évet autón...
Mondjuk én sem akarom használni, de inkább azért, mert egy teljesen ismeretlen márka.
Na mind1. 40e-t mondtam az érdeklődőnek a 4 db-ra, meglátjuk érdekli-e...
Átlag mai gumivásárló: "Mi, múlt évben gyártották? Meg se veszem, adjál ideit!"
(igazi agyf*sz a gumisoknak, amikor egy gumi újnak számít 7 évig, ha az normálisan van tárolva és persze nem használták)
Persze nem mindenki ennyire hülye, de azt a 7 vagy max. 8 éves élettartamot a mai világban már mindenki tudja, így egy, ráadásul használt, (és nem addig tárolt) 10 éves gumit ember nem fog megvenni pénzért és én sem tenném autóra, max. virágágyásnak használnám vagy talicskára.( )
Nálam ez attól függ, h tapad e még rendesen, ez hamar kiderül.. Motorról dobtam már le márkás, pár éves hátsó gumit, mert esőben gázra elforgott legfelső fokozatban, pedig a minta még jó volt. A Sharan (Michelin) téli gumája ennél öregebb, s hibátlanul szolgál, egyszer sem csúsztam még meg vele.
Én sem tartom sokra, ezért is cseréltem le, de azért csak van valamennyi értéke, nem?
Vagy a 2009-es gyártás miatt ez már teljesen kuka? Függetlenül az állapotól és a meglévő profil mélységétől?
A képen látható márkájú és méretű használt guminak mennyi lehet az értéke?
2009-es gyártás, de repedezést nem látok rajta, sőt elég újszerűnek tűnik, meg is lepődtem, hogy ilyen régi.
6-6,5 mm a profil mélysége
Nekem kimaradt, RS-R-ről, Vogtlandról, Eibachról, H&R-ről tudok nyilatkozni. Vogtlandot használtam hosszabb ideig, az hozta az elvártakat, Eibach és H&R kb. dupláját ültette a ráírt adatnak 5g4d-n. RS-R meg japán pályarugó szett volt, próba erejéig volt csak bent.
Semmi extrát nem várnék amúgy tőlük, nagy beruházást sem szeretnék. Nem fogok pályázni, hétköznap is nagyon keveset használom az autót. Nekem a gyári futómű is megfelelő, pusztán esztétikai szempontból szeretném kicsit ültetni. 40 mm-nél nem is akarok többet. Árban jóval kedvezőbb, mint egy H&R vagy Eibach, nyilván magam is tudom, hogy pont minőségbeli különbség miatt, csak azt nem tudom, hogy mennyivel gyengébb a minősége.
Nekem 5gen civic alatt volt Fk rugó Koni gátlókkal, 5 évig meg voltam velük elégedve, pirosak voltak, nem szerették őket a műszaki vizsgán ezért vettem fekete Eibach rugókat, azt hittem jobb is lesz, de nem. A magasságon után kellett állítani egy idő után mert kicsit lejjebb ültek, menettulajdonságokban szerintem nem volt különbség.
Átlagos felhasználásra vennék újra Fk-t.
Ezt kicsit bővebbre ereszthetnéd, ami még nem "annyira" sérti a policy-t.
Nem mintha e két gumi márka közül szemezgetnék, de 1-2 műhely titok érdekelne azért.
Hali, nem tudom melyik a megbízhatóbb, de több jelenlegi Bridgestone-os mérnök (exhankookos) visszajár Hankook gumit venni. Nem csak azért mert olcsóbb. (Tudják hogy megy a gyártás a Hankooknál és a Bridgestone-nál is)
Bővebben és kicsit értelmesebben: A Fleva az eddigi legkiegyensúlyozottabb Yokohama gumim eddigi életem során. (volt azért egy pár) Pont ez is lett volna vele a célom, mivel egy Accord Tourer-re mentek fel, de miután kipróbáltam (meghajlítottam kissé a bódét pár kanyarban, stb.) megállapítottam, hogy simán feltenném a CTR-re is akár.
Szárazon nagyon jól tapad, nem mondom, hogy ugyanúgy mint egy AD08R, de nagy szégyenben azért nem marad. Ellenben ténylegesen használható vizes útfelületen is meg hűvösebb időben is, nem csak úgy módjával, hanem rendesen használható. (tapad akkor is)
Szerintem az RE002 szintjét simán hozza, ha nem jobbat. Imádom.
A teljesség kedvéért azt hozzátenném, hogy eddig egyetlen egy szezont mentem vele, így a tartósságáról nem sokat tudok mondani. Érzésre azzal sem lesz gond, de erre persze a nyakamat nem tenném.