Állítható magasságú futóműnél arra kell törekedni, hogy a rugótányér egyforma magasságban legyen minimum tengelyenként, vagy a karosszéria legyen vízszintes? Mondjuk egyenes talajtól egy magasságban legyenek a sárvédőívek felső pontjai?
5g4d Civichez szerettem volna ASR+Beaks szettet + visszarakni a gyári hátsó stabilizátor rudat(1.6 VTi), de nem jártam sikerrel. A legó sem ment jól, volt 2 alkatrész, távtartó aludarabka, amire nem jöttem rá, hova csatlakozna.
Van valakinek ötlete, hogyan tudnám rögzíteni, nem barkás módon a stabrudat?
Vagy ennél választanom kéne, hogy vagy az ASR, vagy a stabrúd?
Pedig most gondolkodom az 5mm-es szélesítőbe, kb 13-14e fonrint lenne. A 3mm-es 16e körül van, de nem igazán tudják megmondani hogy melyik lenne a jó... Pedig téli kerékhez simán jó lenne ez a felni.
Keresek Accord Type R alá (gyári Enkei vagy Speedline felnit) esetleg ,ha van jó árban fn2 gyári 18 felnit( ha jó a kocsi alá és nem lóg ki a sárvédőnél.
Gumikról kinek mi a tapasztalata?
-Toyo Proxes Sport
-Yokohama advan v105 vagy v105 S/bár nem tudom h miben más a kettő )
-Bridgestone potenza Re003-t szerettem volna ,de Európában nem forgalmazzák
Én is gondoltam a gyári kerék alá egy ilyen "alátétet" egy kis ET csökkentés érdekében, hogy szebben álljon, de úgy mértem, hogy ha kapna egy 5mm-es pogácsát, akkor már alig lenne menet amibe a kerékanyák kapaszkodhatnának.
5mm miatt nem kell másik tőcsavar, de én ez alá a felni alá biztos tennék legalább egy 20mm-es pogit, különben nagyon bután fog alatta mutatni a béna ET miatt. De mivel kurvadrága (vagy legalábbis nekem ennyit nem érne) így inkább eladnám a felniket és vennék alá normális ET-vel rendelkező felnit. Azért 5x114,3-ban van bőven miből választani, ami van annyira pofás, mint az S2K felni, sőt még jobbak is.
Valaki használ JRZ RS Pro vagy Pro 3 -at? Most nem tudom csak a kocsi amiben ültem az volt ennyire jó, vagy a futómű amit használt. Egyszerüen hihetetlen.. Komolyan elgondolkodtam hogy KW3-at cserélném erre, pedig az sem az elsó-közép kategória.
Simán lehet különbség a profilmélységek között is, de ez feltétlenül nem jelent problémát. (mert lehet, hogy a Hankook-nak nagyobb, viszont lehet nem véletlen, mert jobban is kopik, de ez megint csak fikciós szubjektív elme-party, nem más.)
Vízkiszorításnál esetleg jelenthet előnyt a mélyebb profil. (több víz fér el a profil között, több vizet is tud "kidobni")
Igen... ez nyilvánvaló. Némileg rosszúl tettem fel a kérdést... "van valakinek tapasztalata ezek közül vmelyikkel?!"
Na, de egy már van! ...mármint konkrét tapasztalat. Gyühet még!
Amúgy volt aki azt mondta, hogy pl. a firestone-nak kisebb a minta mélysége. Az lehetséges lenne? Erre gondolom van valami szabvány?! ...vagy nem?
Nekem Ventus Prime 3 van a kiskocsin, 195/46 R16 méretben. Gondom nincs vele, de azt se érzem, hogy olyan jól ragadna, mint pl egy Michelin Pilot.. olyan jó, átlagosnak tűnik.
Hát ez igencsak olyan kérdés, amire max. szubjektív véleményeket kaphatsz mivel valóban nagyon hasonló kategória a 2 gumi.
Max. annyit tudnék én is írni, hogy a Hankook valószínűleg egy puhább keverék, ezért elképzelhető hogy a tapadása valamivel jobb a Firestone-énál viszont akkor ez utóbbi tartossága meg valamivel biztosan hosszabb.
De ez is inkább szubjektív mint hogy objektív feltevés lenne.
Válaszd azt amelyik mintája jobban tetszik Itt talán objektívebben megállapítható, hogy a Hankook a sportosabb csöppet, a Firestone pedig a kommerszebb, egyszerűbb mintázattal bíró gumi.
Urak! Véleményekre lennék kíváncsi! Olvasgattam a teszteket, de a kettő kb egyforma. Melyiket érdemesebb választani? (még nem nyertem a lottón, úgyhogy jelenleg ez az árkategória játszik )
205/55 R16 a méret
HANKOOK VENTUS PRIME 3 K125
vagy
FIRESTONE ROADHAWK
Ma megint mentem egy kicsit, jobban belegondolva a pedalerzet valtozott, az ABS jo. Ugy tunik, hogy nem tudom olyan jol adagolni, mint elotte. Jelenleg a Pedalut 50% puhan/siman bemegy, de mar erezhetoen lassul az auto es meg egy kicsit ranyomok mar blokkolnak a kerekek. Gondolom ezert javasolt a fofekhenger csereje ennel az ugpradenel. Ugyanitt 1" fofekhenger keresetik
Hm. Elotte ilyet nem produkalt es az ABS alkatreszekhez most hozza sem nyultunk. Bar azt nem tudom, hogy 3 honapos garazsban allas utan tonkremehet valami
Nem stimmel a fogszám az abs gyűrűn, esetleg a fogak közé került valami fém darab ami miatt a szenzor többnek érzékeli a fogakat mintha gyorsabban forogna a kerék. Esetleg hiányosak a fogak.
Urak, lenne egy kerdesem Felraktam VTire elore ITR fekeket es installacio utan a tesztkor alatt majdnem minden fekezesnel aktivalodott az ABS. Csak ovatosan kiprobaltam, hogy mukodik e minden, 30-40 km/h-nal nem mentem gyorsabban es ugy igazabol nem is nagyon tapostam a pedalt. Uj tarcsak, uj betetek, uj fekcsovek, uj fekolaj. Termeszetesen normalisan legtelenitve lett. Mondjuk a bal hatso fekdugattyum valoszinuleg be van rohadva, mert az a kerek nem nagyon akar forog, ha felemel az autot, ezt majd holnap orvosolom. Nem tudom, hogy lehet e ez a hiba egyik kivalto oka? Gugli nem is nagyon segitett. Hibakod nincs.
Náluk precízebb,körültekintőbb és felkészültebb gumist régen láttam,bátran ajánlom őket!Idősebbek az ott dolgozók,de a főnökkel együtt melóznak,lelkiismeretesen!
18"-os CTR felnit és a 16"-os ATS felnit is megnyomorgatták már.
Hogy meg tudják-e csinálni, úgy vélem, hogy elsősorban az ötvözet összetételétől (értsd "keménységétől") függ.
Görgőzést csinálnak alufelnire is? Ezt tudod esetleg?
(megnéztem a honlapot, ott a görgőzés csak lemezfelnihez van feltüntetve konkrétan, ezért kérdezem, meg van is alufelnim, amiket görgőztetni kéne majd^^)
Gumisarok Bt. náluk gumiztatok ~4 éve, mert amellett, hogy becsületes munkát végeznek, van műszerük futóműállításra, görgőzésre is (egyedül csak gátló állapotfelmérés nem megy nekik).
Szervizesek ÉS gumisok egyben.
Még az elején mi is csak cseréltetni jártunk hozzájuk a téli-nyári szetteket, az egész család.
Később mentünk csak szervizre, anyám pl. pont most volt náluk kb. 1 hónapja az UFO-ját kötelező szervizeltetni. (lengéscsillaító csere is volt)
(+ a Zsoltitól van a jelenlegi CTR-em, a legjobb autóm eddig minden tekintetben, de ez csak adalék info )
És éppen ezért kérdeztem rá, mert az oldalfal nagysága nem mindegy az ilyen kérdésnél. A /50-nel nem lesz bajod, PLÁNE hogy az nálad 225-ös szélességhez tartozik. (nem fogsz jobban pattogni, nem lesz gondod szerintem )
Nekem 215/50R17 van fent és semmi gondom vele pattogás szempontjából sem. (XL természetesen)
Sokáig én azt se tudtam, hogy van XL-es gumi (vagy még akkor nem is volt) de amióta volt olyanom, azóta nem is kell más.
Plusz erősítés és általában vastagabb oldalfalat jelent.
Extra Load, ennek a rövidítése az XL.
Én nem tapasztaltam volna, hogy jobban pattogna a futómű egy XL-es gumival, de mivel elvileg merevebb az oldalfal, így tapasztalhatsz egy minimális különbséget.
Viszont kapsz egy strapabíróbb gumit (kevésbé sérülékeny az oldalfal, mert erősebb) és kanyarban nem veszíti el a geometriáját a gumi, magyarán k*rva jó.
Szeretni fogod, szerintem ne mondd vissza, főleg, hogy jobb az XL mint a sima alapból.
szerk: Ha az Accordra lesz, ami az adatlapodon van és 17-es felnivel, akkor abból nem lesz bajod tuti, sőt
De amúgy mi a pontos méret? (mert azt az amúgy LEHET fontos infót nem osztottad meg velünk )
Attól függ milyen márka. De nem kell félni az XL-estől az azt jelenti, hogy van még benne plusz egy erősített fémszál. Michelinnél pl. annyira komfortos az XL, hogy az elképesztő...
Nagytarcsa, Kistarcsa, Kerepes, Bp. XVI-XVII. kerület környékén tudtok ajánlani megbízható gumist, aki meg tudja ítélni, hogy egy felni jó egy kocsira felpróbálással, nem csapkodja az alufelnit, nem karistolja össze, a kerékőrt nem légkulccsal veri fel a felnire, és lehetőleg még elfogadható áron is dolgozik?
Előre is köszönöm.
Kistarcsa Miklós gumit megy VBGumi 2010 Kft.-t ismerem, a Nagytarcsai Szuper gumiról meg nem hallottam jókat. Ezeket inkább kihagyom.