Szia!
XVI. Ker Volt Ikarus telepen van ilyen lehetőség. Ha nagyon sómarta, akkor nem lehet szinterezni csak fényezni. Esetleg tudok fényezőt is ha kell.
porfesto.hu
Homokszórás 16 ezer, festés (füllerezéssel, hibák kijavítása, felniközép kupakok matricázása, festése) civic type-r gyári 18-as felnik esetében 40 ezer volt egy évvel ezelőtt (Szegeden). Egyébként nem szeretik az ilyen jellegű munkát, foglalkozós, időigényes, arányaiban nem olyan kifizetődő mint amikor egy viszonylag sima felületet kell elkészíteni.
Sziasztok! Tudtok Pest vonzáskörzetében jó felnifényezőt, homokszórással? Lepergett festésű felnit kéne megszépíteni. Milyen áron futhat egy szett rendbetétele? (Képet még nem tudok mutatni, még nem vettem meg )
Balos komplett féltengelyt keresek, mert már nagyon kopog. Valami bontott, de még használhatót. fotó
Ha már írok, akkor megkérdezem azt is, hogy lehet e vagy érdemes lengőkar szilentet 'süttetni' vagy csak a kiszerel - ha mázlid van törés nélkül - kiprésel és csere a járható út?
Honda Accord 1991-es 2.0i 133 Le
Motorkód: F20A42005737
Alváz: JHMCB35400C123786
Akkor sztem kész vagy, most már taposhatod erősebben is ha kell
A gyárin egyébként tudtommal nincsen külön koptató felület, így annál tényleg az elején kicsit óvatosabban kell fékezni az egyenletes bekopás miatt, meg ahogy fehér is írja, tényleg nem fog még úgy míg össze nem kopik rendesen.
Zimmermann-nál meg mondtak itt egyszer egy másik márkát (asszem talán ATE volt, plusz biztos több is van ilyen) beteszed, elindulsz, fékezel egyet és olyan hangja van mintha homok került volna a tárcsa meg a betét közé (direkt van egy durva bekoptató felület a tárcsán - vagy a betéten, ennyire nem tudom) de rögtön meg is szűnik és cserébe kész is a bekoptatás, lehet menni vele normálisan és fog is rendesen. Jó dolog.
Azért itt egy tesztből kivett részlet:
"A második körben jött az első meglepetés. A Ford ugyanaz, de nyári abroncsokon gurul. Körülbelül öt km/órával kisebb tempónál kezd kacsázni, mint téli gumival." Innen van
És ezt a tesztet nyáron csinálták tehát nem volt a hideg hogy a téli gumi jobban tapadjon. Ettől függetlenül érzem én is hogy a téli gumik jobban csúszkálnak nyáron, főleg nagy melegben.
Biztos van ilyen is. Szerintem azért ez sem mentség. Attól mert más felelőtlen, még nem kell nekem is annak lennem csak másképp. Ez nem lehet hivatkozási alap.
Persze tudom: akinek télen nyári van fent az mindig sokkal óvatosabb, aztán látjuk sorozatosan hogy mégsem, és még sorolhatnánk.
Vajon hány olyan ember van aki meg azért bátrabb vagy bevállalósabb mert csúcs gumi van a kocsiján aztán mikor elszáll, vagy beleszáll valakibe akkor vakarja a fejét, hogy: "dehát a legjobb gumit vettem rá". Csak költői kérdés, bár jobban belegondolva igazán kiváncsi lennék erre.
Azt Tonx írta, de amúgy igen, több tényezős, lásd előző hozzászólásom. Nem mentség szerintem hogy jaj hát másnak 2-3-4 dolog szar, én meg csak nem megfelelő gumin gurulok. Mind fontos és egységet képez.
Pláne ha kisteher megy előtted, vagy nagyteher, vagy egyéb amitől nem látsz kellően előre, de számtalan tényező van. Bizony! Az a legritkább hogy a guminak vagy egyéb dolognak megfelelően válassza meg valaki a sebességét. Sosem láttam még olyat hogy valaki azért ment volna lassabban mert tudatában volt hogy most épp nem a a megfelelő gumit használja. Igen, a gumi 1 tényező, a lengéscsillapító és a fék is. Neked kellene legjobban tudni hogy egyenként is mekkora a jelentősége, együtt pedig mégtöbb.
Na de pont most erősítetted meg azt, hogy ez csak a guminál sokkal több tényezős dolog, csak hát amikor a baj van az ember nem magát okolja vagy a másik 10 tényezőt, hanem a gumit.
De nem lehet minden rosszra tökéletesen felkészülni, számolni kell vele és ez alapján megválasztani a sebességet meg a vezetési stílust. Meg nem csak az előtte haladó seggét kell nézni hanem 2-3 autóval előrébb is tekintgetni hátha ott már fékeznek és akkor mire az előtte lévő fékez már rég lassul az autó.
Aztán mégse megy vele lassabban az illető, pláne nem egy nagyvárosi forgalomban, aminek fel kell venni a ritmusát. Majd csak utólag megy a siránkozás hogy mennyivel kellett volna lassabban menni, meg még ha lett volna 20 centi,stb...
A téli gumi nyáron semmit se ér
Az egy dolog hogy hidegben de nem jeges úton a nyári jobb mint a téli de nyáron a téli az halál. Mondjuk engem nem érdekel így használom a rohangalos autót. De egyértelműen vacak.
De ha csak 10-el lassabban megy akkor is megáll időben a szarabb gumikkal. Szóval nem csak a gumitól függ hanem a sebességtől is. És ha tényleg satuféket nyomott volna akkor is megáll vagy ha jobb fékbetétei vannak akkor is vagy ha jobb állapotban vannak a lengéscsillapítói akkor is vagy ha jobban figyel akkor is.
Azt szoktam mondani: Utólag milyen sokan emlegetik hogy ha csak egy fél méter lett volna, akkor vagy meg áll időben, vagy van esély kitérő manőverre. Nekem is jól jött már többször is, volt hogy 20 centire álltam meg az előttem lévő mögött, nem megfelelő gumi használat miatt nem csak ennyi hiányzott volna hanem 1-2-3 méter is. Továbbá kb 100ezer km-re elég 1 nyári+1 téli szett, viszont csak az egyik fajtából 2 szett nem elég ugyanennyi km-re, szóval 1-1 szett gazdaságosabb, biztonságosabb, mint ugyanannyi idő alatt 2 szett egy szezonra való.
Olyan a kocsi a télivel nyáron, mint a takony.
Most, hogy vettem az új enkei-eket meg az új PZ4-eket, 1 hétre visszaraktam a téli gumikat. Egy borzalom volt.
Az új szett pár km után olyat fog, hogy a szélvédőt megnyalom.
A szarhoz hozzá lehet szokni. Szar kuplunghoz, szar gumihoz. Aztán amikor kicseréled őket újra, akkor jössz rá, hogy milyen is a jó.
Nem mondom, hogy ügyes voltál, de tény, hogy minél kisebb a súly, annál jobb lehet a téli is nyáron. (Matiz-nak meg nem sok van ugye)
A baj nagyobb (értsd normál autó) súlynál van, mert annál jobban "fosódik" a téli gumi avagy olyan lesz mintha zsírkrétán mennél, pláne fékezéskor. Vagy kanyarban. Vagy gyorsulásnál, szóval kb. mindig...
Szerintem mindkét eset ugyanakkora f*szság, csak nyáron ugye jobban megyünk, nem óvatoskodik az ember és így talán könnyebben megvan a baj.
Plusz a téliknek alacsonyabb a sebesség indexük is, ha azt átléped, akkor nagyon elkezd "olvadni", rosszabb esetben ledurran.
De amúgy 1-es Golf-fal haverom is állandóan télivel járt, igaz akkor még voltak olyan télik amik tényleg nem ilyen lágyak voltak mint a mostaniak. Bár a bekeményedett sz*rok lehet még mindig úgy működnek........
vagy úgy van vele, hogy szarik rá nem cserélgeti. elhasznál egy olcsó téli garnitúrát 4-5 év alatt télen-nyáron. megjegyzem ha már így gondolkodik valaki, inkább használja a télit is nyáron, mint fordítva.
Ellenben ez csak ráerősít a "BMW jelenségre", de azt most hagyjuk.
Épp pár hete figyeltem a 17. kerületben a piac környékén (de tök mindegy hol) hogy hány autón van még téli gumi, beszarás amúgy, de nem egy autót láttam, amin simán a téli volt fent.
Gondolom az okosoknál télen sincs ez másképp. (vagyis épp fordítva, mert akkor meg sokan nyárival mennek tényleg)
195/45/16 mérettel jobban mutat a felni, ráfeszül, nem olyan kocka. ( ha van min 4-6cm ültetésed ajánlott )
Egy hátránya, hogy a nyomvályut és a kátyukat jobban megérzed.
A 6gen VTI sedanomra szeretnék JapanRacing felniket és új gumikat venni a napokban, ebben kérnék némi segítséget. A gyári méretek ugyebár 195/55R15-ös gumik és 6JJx15 ET45-ös felnik, ehelyett szeretnék 16-osakat, viszont a nekem tetsző kétféle JR felniből nem találok a hivatalos shopban passzoló méreteket.
Tudnátok segíteni benne, hogy milyen ET számú / szélességű felni fog passzolni az autó alá? Ha jól látom, a 205/45R16 lesz gumiban a megfelelő, de felniből hülye vagyok teljesen.
Nem írta, hogy melyiket akarja melyikre feltenni.
Kompatibilisnek kompatibilis, csak nagyon hülyén néz ki a 8gen civic, vagy a 7gen accord felni pl egy 7gen civic alatt
Et55 helyett jól mutat az ET45, de ez fordított esetben nagyon nem igaz.
Állítható magasságú futóműnél arra kell törekedni, hogy a rugótányér egyforma magasságban legyen minimum tengelyenként, vagy a karosszéria legyen vízszintes? Mondjuk egyenes talajtól egy magasságban legyenek a sárvédőívek felső pontjai?
5g4d Civichez szerettem volna ASR+Beaks szettet + visszarakni a gyári hátsó stabilizátor rudat(1.6 VTi), de nem jártam sikerrel. A legó sem ment jól, volt 2 alkatrész, távtartó aludarabka, amire nem jöttem rá, hova csatlakozna.
Van valakinek ötlete, hogyan tudnám rögzíteni, nem barkás módon a stabrudat?
Vagy ennél választanom kéne, hogy vagy az ASR, vagy a stabrúd?