Ha igazán jó szert akarsz és nem házi praktikákat akkor az RRT felni tisztítót ajánlom!
Én egy éve ezt használom, heti-kétheti mosásnál csak körbefújom, mire körbeérek már dolgozik is a szer, kefével, ecsettel átdörzsölöm, magasnyomású és voálá.
Volt, hogy siettem és hozzá sem nyúltam csak lefújtam és 90%-át lehozta utána már csak száraz ronggyal áttöröltem 1-2 "poros" folt maradt rajta.
Pincében előző szezonban (tél után rászáradt minden + majdnem 1év állás). elfelejtett felnit lefújtam, 5 perc állás után átkeféltem alaposan és új felni lett a fekete felniből.
Én ezt használom évek óta: Altur Extreme
OLasz cucc és veri a neves gyártók hasonló szereit ahol a nevet (is) meg kell fizetni.
Benedvesítés után (hogy a por menjen le róla, de szárazon is használható) ráfújom úgy, hogy ne folyjon meg, 3-4 percig hagyom. Ez idő alatt ronda lila lesz a felni, majd bő vízsugárral lemosom...
Egy fontos dolog van, hogy ha nyáron használja az ember nem szabad hagyni megszáradni, mert akkor kegyetlen nehéz letisztíttatni.
Keress egy olyan céget akinek van ilyen gépe:
Ott lemossák tökéletesen tisztára. Van ahol csak kefés megoldással de van ahol műanyaggranulátummal tisztítanak.
Annyi a bajom, hogy az autót szoktam mosni ilyen habos programmal. Ilyenkor persze a felnit is lemosom, de belülről a koszt nem szedi le teljesen. Egy próbát mondjuk megér, nincs feltéve a felni, így jobban hozzá lehet férni.
Önkiszolgálóknál nem igazán szeretik ha hozott anyaggal dolgozol. Nem feltétlen csak azért, mert nem az ő anyagukat használod, hanem mert a szennyvízkezelő rendszernél is bekavarhat.
Egy rendes felnitisztítóhoz viszont nem is kell nagynyomású mosó, a munka nagyját elvégzi a szer, utána már csak le kell öblíteni. A Shiny Garage D-Tox például egy elég jó repülőrozsda eltávolító, amit makacsabb fékpor eltávolításához is jól lehet használni. De a hipermarketekben kapható kommersz cuccok között is lehet találni használható cuccokat, a Sonax termékek például teljesen jók, de érdemes az Xtreme családba tartozó felnitisztítót venni, mert a sima nem biztos, hogy elbánna vele.
Az ultimate fegyver az egyik leggagyibb, Well Done márkájú hideg zsíroldó, az levisz róla mindent, de ha sokáig hagyod, akkor a lakkot is, szóval azt kis pihenés után érdemes átkefélni aztán egyből lecsapatni. Egy közepesen durva sörtés, nagyméretű körecset jól tud jönni a többi cucchoz is, öblítés előtt.
Normálisabb gumis műhelyekben van zárt kerékmosó, beteszik és nagynyomáson gumigolyókkal tisztítja le. Profi cucc, és hibátlan az eredmény, nem kell vegyszerezni.
Nagyon makacs szennyeződés esetén használhatsz hígított sósavat. Egy ecsettel bekenegeted és aztán bő vízzel lemosod. Csodákra képes. Csak óvatosan kell bánni vele, és 1-2 percen belül mindenképp mosd le alaposan.
Szerintem nem kell ida semmi csodaszer. Mosóban lenyomatod habos tisztítással, utána pedig a magas nyomás elvégzi a munka jó részét. Ha végeztél vele, puha ronggyal szépen áttörölgeted. Nedves rongy a végén meghozza a vàrt hatást!
Én is ritkábban pucolok ilyen szinten felnit a "halszálkák" végett, de ha rászánom magam, nincs gond az eredménnyel.
Vettem egy garnitúra alufelnit az Accordra, de a belső részére ráférne egy alapos tisztítás. Gyanítom, hogy egy sima nagynyomásúval nem jön le a kosz.
Tudtok ajánlani valami felni tisztítót, amivel szépen le lehetne pucolni?
Egyszer voltam egy autómosóban, ahol lepermetezték valami szerrel, és nagyon szép lett utána. Valami hasonlóra lenne szükségem. Gondoltam elviszem egy önkiszolgáló mosóba, befújom vele, és lemosom gőzborotvával.
csak az a baj, hogy az R1R elvileg sajna megszűnt!
TR1 van helyette! (igen tehát T1R sincs már, hanem kicsit sem összetévesztendő forradalmian új névvel az új gumi a TR1)
Útközben áprilisban nekem is felkerültek a négyévszakosok, MICHELIN CrossClimate+.
Az az igazság, hogy egyelőre egyetlen rossz szót nem tudok róla mondani, nagy esőben és nagy melegben is remek. Pontosabban egyet tudok, nem tetszik a futófelületének a mintázata, de nem érdekel már az sem.
Volt már idén párszor 30+ fok, próbálgattam a 4 évszakos gumimat, de meg se rezzent, akármilyen hegyesen is kanyarodtam. Úgyhogy továbbra is nagyon elégedett vagyok vele, már csak hóban kellene kipróbálni.. Bár az számít a legkevésbé nálam (nem járok síelni, meg havas helyeken, de ha mégis, akkor van szerelt téli grt-m is, meg szükség esetére összkerekes kocsim. :-)
Sziasztok, 4 db ubiszeletelő vti felni felújítására keresek szakit Budapesten, aki nem horror áron dolgozik és szép munkát végez. Az ajánlásokat előre is köszönöm! Egy felni kicsit foglalkozósabb, a másik három nem vészes.
Konkrét típussal kapcsolatban nincsenek tapasztalataim, de általánosságban én a következőket tapasztaltam:
- Minél szélesebb a futófelület, annál érzékenyebb a kormányzás az út felől jövő egyenetlenségekre, elsősorban a nyomvájúkra.
- Minél alacsnyabb a peremmagasság, szintén annál inkább befolyásolt az egyenesfutás az úthibák által.
Saját story: 6g Civic a gyári 195/55/R15 helyett /50-nel került hozzám. Folyamatosan küzdeni kellett a kormánnyal, mert minden nyomvájú elhúzta. Felkerült a gyári /55 és minden negatív befolyás eltűnt, a kormányzás kiegyensúlyozott lett. Azóta csak gyári méreteket használok!
A ti Jazzetek méreteit itt tudod ellenőrizni: Jazzkerék
Egyébként azt is vedd figyelembe, hogy a felni se biztos, hogy kompatibilis egy jóval szélesebb gumival!
A napokban vásároltunk a feleségemnek egy 2010-es Jazz-t, amin a gyári méretű, 175/65 R15 84T-s nyári gumik vannak, meglehetősen viseltes állapotban.
Használ valaki szélesebb (185/60 R15 vagy 195/60 R15) futófelületű nyári abroncsokat a gyári méret helyett?
Ha igen, kérlek, osszátok meg a tapasztalataitokat (kezelhetőség, komfort, kanyarsebesség, fogyasztás).
(A kérdésemet a Jazz topikban is feltettem. Szíves elnézéseteket kérem, amennyiben ez nem egyezik a fórumszabályzatban foglaltakkal.)
Sziasztok,
2011-es Hybrid Jazz-re szeretnék nyári gumit rendelni a gyári, 175/65R15 méretben.
A Dunlop SP Sport Fastresponse-t néztem ki. Valakinek ezzel esetleg van tapasztalata? A "táblája" szerint A-besorolású a tapadása és a gördőlési zaj is alacsony (persze ha lehet ennek hinni).
Esetleg más ötletet is szívesen veszek.
Volt versenyző barátom mondja, hogy mikor még aktív volt, akkor mindig össze kellett válogatni az azonos kerületű gumikat és azt feltenni egyszerre, mert ott aztán a legjobban számít hogyan viselkedik az autó.
Azért ez elég felháborítóan hangzik. A kerület különbség miatt pl. könnyedén előfordulhat, hogy egy 4 kerék meghajtású autóban a difinek folyamatosan egyenes menetben is dolgoznia kell, ami idővel túlmelegítheti, tönkreteheti, stb.
Nekem 5-6 éve Nokian új nyárival volt, hogy volt "tekeredés" az egyik gumiban. Úgy futott, mintha 8-as lett volna benne...
Nem. Kerülete nem egyforma. Szélessége nem egyforma. Milliméterek ugyan, de a kocsi megérzi.
Continentál SportContact 6 ami 235/25R19 az valójában lemérve pontosan 225 széles. Mellé tettük a Michelint ugyanebben a "méretben" és az 235 széles.
Veszel négy egyforma méretű és márkájú gumit aztán simán lehet, hogy a négy közül egy vagy több nem egyforma méretű és pláne súlyú. Aztán csodálkozol, ha félrehúz a kocsi....pedig minden tökéletes, csak gumicsere volt.
Azt, hogy hogy fogja vezetni nem tudom mert autó/vezető páros hozza ki a stílust. Pl a caddyval 55e kmt mentem 3 garnitúra gumi fogyott és most is kéne rá venni. Egyszerűen úgy kell vezetni hogy eszi a gumit. Amondeonal is olajcsere alkalmával gumit is kapott a két első kuka a hatsok meg előre. Tizezrenkent.
Ellenben a mazedan haat. Olyan nyugalom van benne hogy néha rájövök hogy 2 órája 2000 rpm fölé nem forgott csorikam, az automata már bemagolta hogy ezerhatszaznal váltsunk fel.
Egyszerűen ott nem érzem ezt a nyomni kéne vagy idegesítene valami.
Az accordot azért adtam el mert kezdett idegesíten
A vevő idejott azt se tudtam hogy ki az kezébe nyomtam a kulcsot hogy én már ezzel az autóval nem akarok menni többet így övé a próbát és lelépett persze visszajött fizetni
Szóval autofuggo
Én a mérethelyességet mondom. Gumis kolléga mesél olyan dolgokat, hogy égnek áll a hajam. Prémium gumik is már egy ideje csak árnyékuk önmaguknak ha a geometriát vagy méretet kell nézni és ezek szórását.
Igazad van, de ezzel csak annyit akartam mondani (szarul ) hogy nálam is például, olyan gumik amikre azt mondják több helyen, hogy az átlagnál jobban kopnak, na én olyanokkal is elmentem 50.000km-t átlagban.
Más meg tudott vele menni 20.000-ret és elkopott.
Na most Dani kolléga biztos, hogy dönteni fogja a vezetési szokása/ az autója mibenléte miatt az RT átlagos élettartamát.
Nekem pl. anno volt a Yokohama ADVAN Sport V105 nevű gumiból egy garnitúrám, ami nagyon jó volt, de sok helyen előzetesen olvastam róla, hogy 20-25.000-nél teljesen elkopott egyeseknek.
Ettől függetlenül megvettem és 55.000 felett mentem vele és amikor lecseréltem, még akkor sem volt se repedezett, se nem túl kopott (még az előírt minimum profilmélység felett volt bőven) csak 6 év után lecseréltem mégis, mert tapadásban azért már kezdett különbség lenni.
Na, de csak azért lehetett ez így nálam, mivel 205/50R17 méretben voltak fent egy 1.4-es Civic-en, ami induláskor még csak ki sem tudta nagyon pörgetni őket, csak akkor volt némi minimális csikkanás, ha ki volt tekerve a kormány és úgy lett nagy gázra ráengedve a kuplung állóból és persze csak szigorúan egyesben.
De ezt is csak onnan tudom, mert az elején kipróbáltam, de többet ilyesmi nem volt, kb. úgy vezettem azt az autót, mint egy limuzint, ami Herendit szállít.
Nem mondom, kanyart azt vettem be vele néha, de ott sem tépte szét az erő azért.
úgy tűnik tudja amit kell.
anno néztem, de a kettest észre se vettem hogy van, tulajdonképpen a kopást nem is néztem, csak a csendet és hogy márkás legyen..
de írtál valamit amibe belekötök.
"A lényeg, hogy jó az, ha nem kap nagyobb megterhelést, akkor simán bír annyit, mint egy tartósabb másik gumi"
Ez így butaság, ha nem kap terhelést a tartósabb gumi még tovább bírja..
Kb olyan értelmetlen volt amit írtál mint anno az E85 idejében, hogy az E85ből a kocsi nem eszik sokkal többet ha túlfújod a gumit és óvatosabban mész.. Jaa, de úgy kevesebbet eszik benzinből is
Tudod ez olyan hogy Dontwalk Zoli tuti hogy fekve 30x is kinyom 120 kilót, de én is megcsinálom ám harmincszor, ha a súly 30 kilogramm
Aztak*rva, annyi hozzászólásból hogy nem vettem észre.......! ( )
De értem, amúgy.
Amit viszont nem, hogy miért nem tudod, ha a tiéden "sima rt van feliratként, a kettes sehol."
Az RT-re "RT" van ráírva, az RT2-re meg "RT2".
Magyarán Neked tényleg sima RT-d van, ennyi.
A lényeg, hogy jó az, ha nem kap nagyobb megterhelést, akkor simán bír annyit, mint egy tartósabb másik gumi. Anyám is használja jó pár éve az UFO 1.8-án és szinte semmi kopás.
(pedig azért neki, a méretei ellenére, nem annyira könnyű a lába )
Most én is lemértem, a pickupon ilyen M+S terepjáró gumi van, 8mm a profilmélység hátul (a másik párt előre raktam). A Bravon a nyári Barum 8mm, a Fordon meg a 4 évszakos Bridgestone 7mm.. Ez utóbbin meglepődtem, mert újonnan vettem a gumit novemberben, s nem mentem azóta túl sokat, bár nemtom mennyi volt újan. De ezek szerint a Bravot majdnem új gumikkal vettük. :-)