HONDA fórum
2024. május 7. kedd, 06:02,  Gizella, Napóleon Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve: Fék-futómű-gumi-felni

Nyitotta: Vincent + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 855 | 854 | 853 | 852 | 851 | 850 | 849 | 848 | 847 | 846 | 845 | 844 | 843 | 842 | 841 | 840 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek a teljesség igénye nélkül:

Tapadás realizálás


Gumiméret kalkulátor a megfelelő méret kiválasztásához
Gumiméret kalkulátor2
Gumiméret kalkulátor (Weltgumi)

Váltóméret kalkulátor
ET KALKULÁTOR!
Gumi + ET kalkulátor
Hogy néz ki (felni+gumi) képekkel
Honda gyári felnik
Gyári felnik adatai (osztókör, középfurat, ET szám )
Virtuális felnipróbáló oldal (feltöltöd a saját autódról készült képet és próbálgathatod rá a ROTA felniket!)

Gumis boltok:

autoguminet.hu
frundi.hu
Gumibolt
Goodgumi
Gumik.com
Telektrans
Tire Rack.com
Y2000
Felnigumi.hu
Point-S
Startgumi
eGumi - kattintásra gurulunk
GUMIDIREKT WEBSHOP
Seitech Gumi
Gumi Centrum 2000
gumiteszt.com
www.mobilio.hu
www.gumismuhely.hu
Agrogumi (felnik, gumik, központosítók, kerékcsavarok stb.)
Gumibox.hu Gumi - felni
Royal Albatross (gumiabroncs javításához szükséges segédanyagok, javítóanyagok, szerszámok, szelepek, akár darabra is)

Az ültetésről néhány szóban...
#42846 KawaBazsy 0  2024. március 17. 08:13:15 re: #42845 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nah, most kitúrtam 2 db 7 gen teszet az Autóteszt magazinból. Az egyikben 1.6 Sedan Civic van, ott hátulra kettős keresztlengőkart írnak. A másikban hot hatch-ek, including Type-R, ott pedig multilink a hátsó (elöl mindkettő MacPherson). Érdekességképp a másik 2 kompakt csúcsmodellben egyaránt occsós, csatolt lengőkar van (Corolla TS, Stilo Abarth).
Bescannelni lusta vagyok.. :-)
2024. március 17. 10:49:52: megválaszolva grego +  által, → #42848 

#42845 Yakumo +  2024. március 17. 07:54:08 re: #42843 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Attól még érkezhetsz kelet felől. [SMIL:/smile2.gif] Meg nálad ki tudja éppen hol vagy a világban. [SMIL:/smile1.gif]

És jah, a pontatlanság meg az újságírás kéz a kézben járnak és egyre nagyobb a barátság köztük manapság. [SMIL:/nevet/spinround.gif]
(Ha csak a nyelvtant és helyesírást nézzük, már akkor is... [SMIL:/szetvert.gif] )
2024. március 17. 08:13:15: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42846 

#42844 Tonx +  2024. március 16. 21:01:15 re: #42837 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
A 195/60R15 pl a 7gen dizel alapmérete volt. Ami helyett jó volt télre a 185/65R15 nyárra meg a 195/65R15. Így nyáron csak 2km/h-t csalt az óra 100nál.

#42843 grego +  2024. március 16. 19:05:30 re: #42842 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerintem neked északra vagyok :D
Amúgy sokszor írnak pontatlanságot újságírók....sok ilyen van, ma is.
2024. március 17. 07:54:08: megválaszolva Yakumo +  által, → #42845 

#42842 Yakumo +  2024. március 16. 18:43:03 re: #42841 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Eskü nem tudom, egy autós újságban vagy oldalon olvastam ezt akkoriban, nem én találtam ki. Meg konkrétan nem értek hozzá, csak megjegyeztem ezt, de akkor faszság, ez van. Majd akkor elfelejtem. [SMIL:/smile2.gif]
(amúgy számítottam jöttödre kelet felől, hogy megmondd a tutit [SMIL:/nevet/thumbsup.gif] [SMIL:/smile2.gif] )
2024. március 16. 19:05:30: megválaszolva grego +  által, → #42843 

#42841 grego +  2024. március 16. 18:00:28 re: #42839 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Mi az a MacPherson híd???
Elől van MacPherson futómű.
7 gen civic-ben hátul független felfüggesztés van.
8 genben jött be a csatolt lengőkar hogy lehessen Magic seat és a tank is a vezető és anyós ülés alá került.
9 genben maradt ez mert tulképpen 90%-ban a 8 gen padlólemeze.
10 genben lett újra fasza a hátsó futómű
11 gen meg alapban 10 gen padlólemez és maradt az ami a 10 gen
2024. március 16. 18:43:03: megválaszolva Yakumo +  által, → #42842 


2024. március 16. 18:01: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42840 KawaBazsy 0  2024. március 16. 17:54:06 re: #42839 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én úgy emlékeztem, hogy csatolt lengőkar a 8 genben lett hátul, de persze tévedhetek is.. :-)

#42839 Yakumo +  2024. március 16. 17:48:35 re: #42838 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én csak azt tudom, amit akkor olvastam róla, hogy hátul MacPherson híd van. Elöl őszintén azt se tudom pontosan hogy volt a futóműve. [SMIL:/szetvert.gif]

Meg amit láttam, amikor benéztem alá, hátul tényleg valami elég lóbaszó (fém)híd volt. Ilyen nincsen a 6gen alatt egyáltalán.
2024. március 16. 18:00:28: megválaszolva grego +  által, → #42841 
2024. március 16. 17:54:06: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42840 

#42838 KawaBazsy 0  2024. március 16. 17:38:41 re: #42837 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Várjá, a 7genben nem az volt a futómű visszalépés, h elül MacPherson-os volt (hátul viszont multilink)?
2024. március 16. 17:48:35: megválaszolva Yakumo +  által, → #42839 

#42837 Yakumo +  2024. március 16. 17:23:34 re: #42836 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mert akkor a 90-es éveket írták és akkor az volt, ennyi. Meg olcsóbb volt, ami egy polgári (civic) autóhoz inkább illett, mint egy drága méret.
Bazz, a 2001-ben kijött első 7gen Civic-hez is az első gyári méret a 185/70R14 volt. (ezzel is kaptam én is akkor)

Volt persze 195-ös méret is hozzá, de az alap nem azzal jött persze. Meg később lett Sport is, ahhoz volt a gyári 205/55R16-os gumi, ami elsőként volt alkalmas arra, hogy kihasználja annak az autónak is a képességeit végre, mert egyébként nagyon jó volt az a futómű is, hiába volt hátul "csak" MacPherson híd. (a Sport változatban nincsen külön futómű, ugyanaz van mint a többiben, nem véletlenül)
2024. március 16. 21:01:15: megválaszolva Tonx +  által, → #42844 
2024. március 16. 17:38:41: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42838 

#42836 KawaBazsy 0  2024. március 16. 16:51:43 re: #42835 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem a 185/60-al hibátlan volt. Nem is tudom, hogy egy ilyen fasza, kettős keresztlengőkaros futóműhöz minek erőltették a ballonos virslit..
2024. március 16. 17:23:34: megválaszolva Yakumo +  által, → #42837 

#42835 Yakumo +  2024. március 16. 16:34:30 re: #42833 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jaja, csak nekem facelift van, ahhoz már az ajtón belül lévő címkén nincs is feltüntetve a 175/65R14-es méret, egy méret van, ami a 185/60R14.
Ehhez képest persze 15-öst használok, mert jobb, meg mert ezzel tényleg sokat megyek.
2024. március 16. 16:51:43: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42836 

#42834 Yakumo +  2024. március 16. 16:24:14 re: #42831 (avlavl + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez van, neked is 20 éves a Jazz, nekem egy 25 meg egy 31 éves autóm van, abból kell válogatni, ami van.
De szerintem azért egy ideig lesz még a legyártott készletből utánpótlás ezekben a méretekben is.

Más nem, ha ugye az esetleges nem javítható defekttől tartasz, (ami érthető) akkor vagy vállalsz némi kockázatot, hogy nem lesz utánpótlás (de szerintem azért lesz) vagy fogod és veszel biztonság kedvéért egy ötödiket pótkeréknek, ha hosszú távra tervezel még az autóval, akkor megérheti a dolog.
(mert adott esetben, ha tényleg kapsz egy csúnya oldalfal kivágásos defektet mondjuk, ami nem javítható, akkor cserélhetsz minimum 2 gumit, hogy szabályosan ugyanolyan gumi legyen egy tengelyen)

Szerencsére nekem a 6gen-en van gyári méret 15-ös is, azt használom nap mint nap munkára úgyis, a másik 5gen pedig hobby, arra egyszer úgyis 16-os kerül, azzal sem lesz ilyen bajom.

Amúgy: a Jazz-re is létezik 15-ös gyári alufelni méret, ha nagyon leragadsz fejben ennél a problémánál, akkor szerezz egy olyan szettet és vegyél rá ahhoz való garnitúrát, para letudva. ;)

#42833 KawaBazsy 0  2024. március 16. 16:11:46 re: #42832 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 6 gen Civic LSI-re is 175/65 volt a gyári kerék méret, ugyanúgy a 185/60-al sokkal jobb, az a fasza rá..
2024. március 16. 16:34:30: megválaszolva Yakumo +  által, → #42835 

#42832 Yakumo +  2024. március 16. 16:08:01 re: #42829 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pont ma rendeltem amúgy ebben a méretben a kis 5gen Civic-re Sailun Atrezzo 4Seasons-t 185/60R14-es méretben.

Kimúlt a téli szett, (jó gumi, van még bőven profilmélység, de öreg már sajnos) a nyárit meg eleve használtan és kicsit öregen vettem és mivel sajnos egyelőre nagyon nem jutok el odáig sem időben, sem anyagilag, hogy feltegyem az amúgy már garázsban dobozában tárolt 16-os felniket rá (ésatöbbi) így most először életemben én is a 4 évszakos mellett döntöttem.

Erre is az egyik gyári méret a 175/65R14 pont (nyári ilyen is volt) de a téli garnitúra 185/60R14-es volt, amit kaptam hozzá és mivel jóval jobb volt vele az autó, annak ellenére, hogy téli és kicsit öreg volt, így a 4 évszakosnál is ennél a méretnél maradtam inkább.
(nem említve azt, hogy volt ugyanez a gumi 185/65R14-es méretben is, de abban drágább volt. De nem ez döntötte el amúgy)
2024. március 16. 16:11:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42833 

#42831 avlavl +  2024. március 16. 15:59:04 re: #42830 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
sajnos a 14" ami nincs többnyire, nem a 175/65 (minden kisauto is ujabban legalabb 15"-on gurul gondolom)

pl. nexen uj 4evszakosa: nexen

conti: conti

2024. március 16. 16:24:14: megválaszolva Yakumo +  által, → #42834 

#42830 Yakumo +  2024. március 16. 15:52:23 re: #42829 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez mondjuk igaz lehet.

Tudom, sokaknak az ördögtől való dolog, de semmit nem változtat az autón, (vagy inkább jobb is lesz) ha egy kicsit eltérő méretet nézel, azokban hátha van. Testvérem is 185/65R14-es méretet használ, de a 185/60R14-el sem jársz rosszul, sőt mindkét esetben a magasság alig változik, de a fékutat és kanyarodási sebességet, stb. egyértelműen pozitívan érinti.
Ezekben a méretekben újabb típusok is tudtommal jobban elérhetőek, főleg a 185/60R14-ben.

(mert nem igazán a perrel (/60-65) meg a felnimérettel (14-es) van a gond, hanem azzal, hogy a szélesség 175-ös, mert az ma már kicsit veszélyesen keskeny és már-már vicces, mert a fékút egy 165-175-ös gumival igencsak gyász, pláne egy adott és lehetséges vészfékezés esetén.....)
2024. március 16. 15:59:04: megválaszolva avlavl +  által, → #42831 

#42829 avlavl +  2024. március 16. 15:20:24 re: #42826 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ja, nem így értettem, nem irtam le pontosan: ugy ertettem, hogy uj tipus nem jelenik meg ebben a meretben (uj darab, de regebbi tipus van sok)

mivel kevesebbet megyek, attérnék 4evszakosra,

megjelent a Nexen Nblue 4 Season 2 - de ebben a meretben nincs, pedig az elödnel allitolag jobb, es az is eleg jo volt ar/ertekben

megjelent a Continental AllSeasonContact 2 - de ebben a 175/65 R14-ben nincs, pedig az elöd szep kiegyensulyozott volt tesztekben es ez a tesztekben jobb

Michelin CrossClimate-böl ugyanigy csak a regi van azt hiszem 175/65 R14-ben

lassan pedig kellene vennem, a Nexen Nblue 4season, Vredestein Quatrac (z ujabb Qautrac 5 szinten nincs ekkoraban), GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 -bol valasztanék ma

epp ma gondoltam ra: aztan ha regebbi tipusu gumival olyan defekt lenne (katyu, szalszakad, ..), ami nem javithato, lehet egy regebbi tipusubol nehez lesz ujat talalni

szerintem ez a nagyobb kerek divatja miatt van
2024. március 16. 16:08:01: megválaszolva Yakumo +  által, → #42832 
2024. március 16. 15:52:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #42830 

#42828 Yakumo +  2024. március 16. 12:46:43 re: #42827 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Na látod. [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

#42827 KawaBazsy 0  2024. március 16. 12:46:01 re: #42826 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem még eladó hózoknim is van erre a méretre. [SMIL:/szetvert.gif]
2024. március 16. 12:46:43: megválaszolva Yakumo +  által, → #42828 

#42826 Yakumo +  2024. március 16. 11:23:05 re: #42825 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 175/65R14 ritka lenne már?
Hát nem tudom.
(Öcsémnek is 185/65R14 van fent, de nem emiatt. (Vredestein amúgy)

Nem mondom, hogy mindegyik világmegváltó gumi, de én
-54 féle nyárit,
-33 féle télit
és
-19 féle 4 évszakost

látok ebben a méretben jelenleg, ami hozzáférhető/vehető/rendelhető.

Én nem gondolnám ezt kevésnek, azért lehet válogatni.

235/35R19-ben is elég jó a választék, bár ott nem tudom pontosan miről folyt az eszmecsere, mert nem követtem/olvastam végig.
46 nyári, 11 téli és 7 4évszakos, ami elérhető.

És ezek mind raktáron lévő gumik, kb. azonnali hozzáférhetőséggel.

(Forrás: automax.hu )

Eskü nem vagyok reklámember, csak rácsodálkoztam erre, hogy pont egy Jazz méret ritka lenne..... Új autókon nincsen már ilyen méret, az oké, de na.
2024. március 16. 15:20:24: megválaszolva avlavl +  által, → #42829 
2024. március 16. 12:46:01: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42827 

#42825 avlavl +  2024. március 16. 09:04:57 re: #42824 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
áá, olyat nem találok

(sajnos ujabb gumikban a Jazz 175/65 R14 merete egyre ritkabb)

profilmelyseghez (nem tudom mennyire valos es mennyire marketing duma) : conti duma

"This tyre is manufactured and sold with 6.5mm of tyre tread, which is a bit below when compared to an industry average of 6.9-7.5mm (depending on the brand). Explaining this, Continental is quoting the new “Green Chili 2.0” compound, allowing them to slow the tyre wear, allowing the use of less tread depth on a new tyre."


Conti bicikligumijaibol regota "ismerem" a black chilit, sok jo tapasztalat van/volt vele: black chili

"The result is that BlackChili compound provides a truly unprecedented level of performance. Compared to Activated Silica Compound – our previous best performer – BlackChili tires have 30% higher grip, 26% less rolling resistance, and 5% increase in mileage. The speed and grip advantages are readily apparent, applied to either a bike or a car tire."
2024. március 16. 11:23:05: megválaszolva Yakumo +  által, → #42826 

#42824 grego +  2024. március 7. 13:40:28 re: #42823 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
235/35R19-et keress mert az FK2 méret.
Mértük, a Conti sokkal kevesebb volt 6 mm alatt. Szóval az a 5.8 az hihető. Michelint meg 8 mm re mértem. De simán lehet hogy én a teljes árkot mértem míg más meg a kopásjelzőig méri csak. Szóval eleve amik a netem megvannak adva azokat is fenntartással kell kezelni, mert a gyártók trükköznek, hogyan mérik/értik.

És mint írtam a szélesség se az ami rá van írva...
2024. március 16. 09:04:57: megválaszolva avlavl +  által, → #42825 


2024. március 7. 13:40: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42823 avlavl +  2024. március 7. 13:33:53 re: #42822 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Michelin PS4S majdnem 1.5x olyan profilmélységű mint a fele azonos ligában futó Continental Sportcontact 6 vagy 7." ....hát...
ennek kapcsán:

pl. 2022 tyrereviews

255/35 R19
Continental SportContact 7 Tread: 7.4mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.5mm ez nagyon-nagyon szüken 1.5x [SMIL:/smile10.gif]

2023 tyre reviews

225/40 R18
Continental SportContact 7 Tread: 5.8mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.24mm ez ~ 1.25szöröse ...de az elözö fenyeben gyanus az 5.8mm


tyre reviews 2021

225/40 R18
Continental Premium Contact 6 Tread: 7.8mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.62mm itt meg ~0.98

lehet össze-vissza mérnek / írnak is, viszont index forumon nagyon az megy, hogy régen mélyebb volt uj gumikon

pl. regen 8mm táján: index1

ma inkabb 7mm alatt, pl. index2
2024. március 7. 13:40:28: megválaszolva grego +  által, → #42824 

#42822 grego +  2024. március 7. 12:29:11 re: #42821 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Öregedésre nem tudok válaszolni, de én ilyet nem nagyon tapasztaltam.
Ellenben a profilmélység meg szerintem gyártó függő.

Michelin PS4S majdnem 1.5x olyan profilmélységű mint a fele azonos ligában futó Continental Sportcontact 6 vagy 7.
Ráadásul a Conti 235 szélesség mellett mérés alapján jó ha 225 mm széles míg a Michelin 235-ös méretben tudja a 235 mm-t.
2024. március 7. 13:33:53: megválaszolva avlavl +  által, → #42823 


2024. március 7. 12:44: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42821 avlavl +  2024. március 7. 11:47:52 re: #42814 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"közel új gumikon gurulok" már az új gumik sem a régiek ! úgy értem:

- régebben egy új gumi kevésbé öregedett mint ma (tippem szerint körny.vedelem es/vagy olcsobb gyartas miatt az anyagösszetétel nem ugyanaz, "természetes gumit nyomokban tartalmazhat")

- régebben egy uj gumi profilmelysege több volt mint ma (mondjuk 7.5 -> 6.5mm)


ki erösiti, cafolja ezeket ?

es akkor: 4 evszakosbol 2004-es Jazz 175/65 R14 meretében vajh melyik normalisabb nem öregszik annyira hamar ? egyeb tulajdonsagaik+ár alapjan GY Vector3 Vredi Quatrac5 Nexen ... a jonak tartott, ugy olvasom
2024. március 17. 09:46:37: megválaszolva johnny576 0  által, → #42847 
2024. március 7. 12:29:11: megválaszolva grego +  által, → #42822 


2024. március 7. 11:48: Szerkesztve avlavl +  által, megtekintés

#42820 grego +  2024. március 7. 11:00:31 re: #42818 (kashmir7 + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Teljesen jó a gyári kvaliti.

#42819 kashmir7 +  2024. március 7. 10:51:11 re: #42808 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
ezekre nem tér ki a leírás, pedig teljesen valid kérdések


#42818 kashmir7 +  2024. március 7. 10:48:41 re: #42807 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
minden EBC betétre írja, de mindegy is, mert sztem maradok a gyárinál

"Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg (Brake-in)....."
2024. március 7. 11:00:31: megválaszolva grego +  által, → #42820 

#42817 grego +  2024. március 7. 09:44:22    ‹›  0 | rejt
EBC még lukat se fúr már :D Éppen most küldték nekem :D



#42816 grego +  2024. március 7. 09:26:41 re: #42815 (bejemves 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Úgy van. Saját tapasztalat: mint említettem egyszer "verseny" féket tettem az EP3-ra.
Ez tavasszal volt, tök jó volt, telt-múlt az idő, majd jött a tél. Szépen megyek Pesten, majd egy lámpánál kicsit hamarabb kellett megálljak mert éppen pirosra váltott de én meg lendületben voltam.
Na taposom a féket.....semmi....kocsi megy tovább mintha semmi nem történt volna. Már két lábbal nyomom a pedált kocsi alig lassul...
Szépen ahogy kell begurult a kosi a kereszteződés közepére és mázli hogy éppen még nem jött keresztbe senki.
Na másnap rendeltem a gyári féket bele...akkor fogadtam meg, hogy soha többet semmilyen sport vagy verseny féket nem teszek fel utcára, Jó a gyári vagy azzal megegyező minőség. FK2-n gyári facelift FK8 van ami majdnem versenynek mondható ugyan, de utcán is jó.

#42815 bejemves 0  2024. március 7. 07:43:06 re: #42805 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Engem ez a mondat fogott meg: " A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."

Ez a megadott hőtartomány mennyi? Én pl. igen szomorú lennék, ha valaki mondjuk autópályán azért ér utol, mert a csúcsszuper versenyfék jéghideg és 150 °C alatt fing, így első pedál lenyomásra 30%-kal nagyobb fékutat eredményez, mint a leghitványabb, utángyártott, olasz szar.
2024. március 7. 09:26:41: megválaszolva grego +  által, → #42816 

#42814 Yakumo +  2024. március 6. 21:14:07 re: #42813 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Persze, de arra én mindig is adtam, közel új gumikon gurulok most is (nem sokáig bírtam amikkel vettem a verdát, nem szeretem a más által már használt gumit, a téliket is ezen a télen használtam utoljára, az tuti) és azért nem Linglong-okon. [SMIL:/smile2.gif]
2024. március 7. 11:47:52: megválaszolva avlavl +  által, → #42821 

#42813 grego +  2024. március 6. 21:09:48 re: #42812 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Amúgy hiába a jó fék ha a gumi meg szar :D
2024. március 6. 21:14:07: megválaszolva Yakumo +  által, → #42814 

#42812 Yakumo +  2024. március 6. 21:08:37 re: #42811 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jahogy, akkor értem. [SMIL:/smile2.gif]

Nekem amúgy a 6gen-en (Civic 1.5) semmi extra nincsen, amit nap mint nap használok, Nipparts tárcsák, Brembo betétekkel, tökéletesen megfelelő. Bár én nem úgy vezetek mintha versenyeznék és nem is teszem, de ha vészfékezni kell, akkor kell, és annál se volt gondom soha. [SMIL:/smile1.gif]

Az 5gen-re azért majd rakok valami f*sza féket egyszer, de az más tészta. [SMIL:/smile7.gif]
2024. március 6. 21:09:48: megválaszolva grego +  által, → #42813 


2024. március 6. 21:09: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42811 grego +  2024. március 6. 21:03:08 re: #42810 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én úgy használom mintha versenyeznék :D
Amúgy nagyon jó fék. Bírja a kiképzést...
2024. március 6. 21:08:37: megválaszolva Yakumo +  által, → #42812 

#42810 Yakumo +  2024. március 6. 20:59:57 re: #42804 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor tépni kell, ez van. [SMIL:/smile2.gif]

De írtad, hogy Textar-t használsz. Arról nekem nem a versenyfék jut eszembe, de akkor annak is van olyan típusa?
2024. március 6. 21:03:08: megválaszolva grego +  által, → #42811 


2024. március 6. 21:01: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42809 Tonx +  2024. március 6. 19:42:02 re: #42801 (avlavl + )  ←  ‹›  +2 | rejt
A volt munkahelyemen szinte minden autóba ATE-t raktunk. 5-6 km-es próbakör hogy az aluminiumoxid réteg lejöjjön a tárcsáról és mehetett az ügyfél a dolgára.

#42808 Tonx +  2024. március 6. 19:39:50 re: #42805 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én csak azt nem értem hogy az új betétnek és az új tárcsának miért kell 3-6000km ahhoz hogy pontosan felfeküdjenek egymásra? Ha újak és minden jó akkor a felrakás után max 5-10 fékezés után tökéletesnek kellene lennie. Ami még érdekel hogy ha hosszú távon használom akkor is elég a 6000km holott esetleg csak 200x fékezek vagy ha városban teszem bele a 6000km amikor kb 20000x fékezek
2024. március 7. 10:51:11: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42819 

#42807 grego +  2024. március 6. 17:24:14 re: #42805 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
De ezeket a SPORT betétekre írja...neked meg nem kell ilyen, mert azt írtad utcára kell, nem sportra :D
2024. március 7. 10:48:41: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42818 

#42806 grego +  2024. március 6. 17:22:45 re: #42805 (kashmir7 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Sose volt EBC-m és sose volt szimpatikus sem.

#42805 kashmir7 +  2024. március 6. 17:14:55 re: #42798 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A fékmester ezt írja:

EBC

"Mit érdemes tudni az EBC sport fékbetéteiről?
Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg (Brake-in), melyre azért van szükség, mert az EBC betétek sokkal keményebbek más fékbetét gyártók termékeihez képest. Ezen bekoptató réteg (Brake-in) segítségével, viszont hamarabb elérhető az új féktárcsa és fékbetét összekopása, ill. használt féktárcsa esetében, ezen rétegnek köszönhetően a féktárcsa teljesen lesimul.
Az EBC Brakes ezt a bekopási időszakot saját weblapján kb. 8000 kilométernek tünteti fel, de saját tapasztalunk alapján kb. 3000-6000 km alatt ez megtörténik. Ezen időszak alatt, természetesen kerülni kell a füstölésig való fékezést, hisz ezzel csak felégetjük fékbetétünket és „üvegessé” válik a felülete.
Nagy ritkán előfordulhat, hogy EBC fékbetét vásárlása után, visító hangot ad a fékbetétünk, de itt szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez a bekopási idő után teljesen megszűnik. A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."
2024. március 7. 07:43:06: megválaszolva bejemves 0  által, → #42815 
2024. március 6. 19:39:50: megválaszolva Tonx +  által, → #42808 
2024. március 6. 17:24:14: megválaszolva grego +  által, → #42807 
2024. március 6. 17:22:45: megválaszolva grego +  által, → #42806 

#42804 grego +  2024. március 6. 16:08:27 re: #42803 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Hát ok de nekem még a Jazz-en is verseny fék van :D
Nincs olyan autóm amin ne az lenne :D
2024. március 6. 20:59:57: megválaszolva Yakumo +  által, → #42810 

#42803 Yakumo +  2024. március 6. 16:00:23 re: #42798 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgymond verseny féknél simán a drasztikusabb módszer a célravezető, de azért sima utcainál pont azt mondja a szerelő, hogy pár száz km-ig ne vasaljad nagyon, magyarán csak finoman, mert akkor kopik be pontosan/rendesen.

Ezzel együtt: nekem amikor még régen fel lett újítva az egész EP-m (1.4) akkor fogtam kigurultam a szerelőtől a vadiúj tárcsákkal, betétekkel, jól megtoltam a verdát, fékeztem pár szép gusztustalant és úgy se volt gondom a fékekkel egész további életük során. De akkor még hülyegyerek voltam kissé. [SMIL:/smile2.gif]

Szóval igazából tudja a f'szom, de azért ma már betartom inkább a "finoman fékezzél pár száz km-ig, aztán nyomhatod" szerelői javallatot.
2024. március 6. 16:08:27: megválaszolva grego +  által, → #42804 


2024. március 6. 16:01: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42802 grego +  2024. március 6. 15:52:01 re: #42801 (avlavl + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nekem 2005 Jazz.
Vagy 5 éve Textar került bele előre.
Semmit nem csináltunk. Feltettük, fékhatás mérés és mentem vele ugyanúgy ahogy előtte. Mondjuk én nagyokat fékezek, de 5 év alatt félig kopott le csak az kb. 40-50 ezer km.
Nagyon jó és ami extra hogy nem rozsdásodik a tárcsa közép része...esztétikaliag is király.

#42801 avlavl +  2024. március 6. 15:31:07    ‹›   →  ↑  0 | rejt
nna, komolyan érdekel: mi a teendö, lenne-e ma is ttendö uj fék esetén, különbözö gyartmanypknal ? tuttira ?

a 2004-es ~167e km-t megtett Jazz-en még eredetiek a betétek és tárcsák (nem szeretek fékezni :-), de idén cserések lesznek

mi menjen bele ? és kell-e "vasalni" vagy akármit csinálni (normal hajtas, ha lehet nem fékezés helyett) vele ?

cél a jó ár/érték, nem veszem igenybe, se tömeg, se teljesitmeny nincs, de macera ha lehet ne legyen vele, csere után ujabb sok ideig / km-ig ne kelljen foglalkozni vele
2024. március 6. 19:42:02: megválaszolva Tonx +  által, → #42809 
2024. március 6. 15:52:01: megválaszolva grego +  által, → #42802 

#42800 KawaBazsy 0  2024. március 6. 15:03:00 re: #42797 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
3?? Jól mehetett a business.. :-)

#42799 KawaBazsy 0  2024. március 6. 15:02:34 re: #42798 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
JAh, ez a módja, pár padlófék, s csá. Le is van írva vhol, hogy ilyenkor alakul ki vmi réteg, s be van kopva.

#42798 grego +  2024. március 6. 14:57:25 re: #42797 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mondjuk ez a hosszú bekoptatás nem tudom mi, mert pl. egyszer vettem hirtelen felindulásból "verseny" fékszettet az Ep3-ra, amit Öreg Kergyu is tett az RSX-re.
Akkor még egy Honda szerelőhöz jártam aki otthon fusiban is szerelt. Felrakta, majd közölte hogy most elmegy bevasalni a fékeket. 5 perc múlva visszajött jó büdös volt a kocsi. Kérdeztem ez mi? Hát ezt így kell, padlógáz padlófék és ezt 4-5x eljátszani és kész is. Mehetek :D

Legutóbb első fékbetétet cseréltem az FK2-n. Kimentem az M4-re Gallaival meg integra type r kollégával, aztán fékezgettünk jó nagyokat és be is van koptatva :D
Azóta is jó :D
2024. március 6. 17:14:55: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42805 
2024. március 6. 16:00:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #42803 
2024. március 6. 15:02:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42799 

#42797 Yakumo +  2024. március 6. 14:49:05 re: #42795 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem 3 is volt, az egyikre Zimmermann tárcsa került, a hozzá való betétekkel (azt hiszem, ebben már nem vagyok biztos, lehet a betét Brembo volt) a lényeg, hogy az önkoptatós volt, kb. 2 fékezés és magát bemarta a helyére és onnan tökéletesen működött, utcára perfekt.

De ugyanilyen jó a gyári is, ahogy Grego is mondja, annak sem eszeveszett hosszú a bekopási ideje, tök normál és az is teljesen jó, pláne utcára.
Meg ezt a (gyors) bekoptatást már azóta több betét is tudja.
2024. március 6. 15:03:00: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42800 
2024. március 6. 14:57:25: megválaszolva grego +  által, → #42798 

 << eleje | 855 | 854 | 853 | 852 | 851 | 850 | 849 | 848 | 847 | 846 | 845 | 844 | 843 | 842 | 841 | 840 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.36, 0.34, 0.3
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.25 mp, 9 query