Korrekt ár? Én 5 ezerért új 14-es lemezfelnit kínáltam és nem kellett senkinek. Nagy nehezen 4 ezerért el tudtuk adni egy év alatt azt a 16 db-ot ami volt.
Barum Polaris2 téligumi: jó úttartás(bár a mai és tegnapi hóban mindegy sztem milyen a gumi), enyhén zajos, ~11eFt-os ár 185/60R14
Barum Bravuris nyári: Jó vízelvezetés, egy kicsit pattog. 195/50R15. Elfogadható ár.
Az indiai és vietnám téligumikat személy szerint nem ajánlom senkinek, a gumiösszetétele miatt nem biztos, hogy átlagos autókázás mellett el lehet vele menni legalább 3 telet.
JA! Aki Mogyórod közelében lakik, nyugodtan viheti a mogyoródi autópálya felhajtónál lévő gumishoz az autóját. Korrekt ár, nekem használt Civic acélfelnit (szinte új, semmi karc) adott 4e Ft/db áron.
Mindenben igazad van. Csak annyit tennék hozzá, ha itthon a fizetésekhez lennének igazítva az árak, vagy az árak a fizetésekhez és nem kerülne itthon sokkal drágábba minden mint kint, pl lexus lámpát USA-ba veszel 20 dolcsiért, itthon eladják 40 e.ért.... Akkor én se rendelgetnék a netről, mert azért én is szeretem megnézni előszőr amit megveszek és utánna kifizetni. De sajnos még szállítással együtt is bőven jobban jövök ki akármiből mint itthon.
Ez érdekes hozzászólás volt, én az utóbbi hat évben ilyet nem tapasztaltam, pl egy 195/50r15-nek kimondottan kemény az oldalfala, legalábbis átlag feletti. Aki meg /70 vagy /80-as gumival pályaversenyezni akar annak mindegy milyen az oldalfal, avval ugysem lehet szögletes kanyavételt produkálni.
Nem véletlen az első kb 500 km-en volt ez a bizonytalan érzés, mert ezt sokan elhibázzák hogy akkor vonnak le következtetést amikor még nem "járatódott" be a gumi.
2006. február 10. 10:06:57: megválaszolva Pörzsi + által,
→ #161
Nem tudom, hogy néztétek e a Frei Dosszié - Sanghaj (Kína) adását. olt egy pár érdekes információ, ami visszavezethető a világgazdaságra: mondjuk, hogy 7-től 21-ig dolgoznak és vmelyik kínai munkás 65 Ft-os óra bérért valamint havonta 2 vasárnap szabad. Természetesen ez nem igaz az összes kínai munkásra, de nagyrészük robotol! Ezzel nem tud versenyezni egyik ország sem.
Az biztos hogy nem egyenletesen olcsó, kb 50% az esély hogy olcsóbb mint itthon , téli gumiban KUMHO-t néztem novemberben és mi ingyenes felszereléssel 2500 ft-tal adtuk darabját olcsóbban mint a gumik.com.
Ez olyan mint a TESCO, azt hiszik az emberek hogy az az olcsó mert néhány lényeges dolog tényleg az, viszont amit még beteszel mellé a kosárba az már drágább mint bárhol, és ezzel már ki is lett kompenzálva az árszint.
2006. február 9. 09:34:59: megválaszolva Bally + által,
→ #129
Jól beszélsz, szerintem is nagyon jó gumi, és jól fogja a betont, kopni biztos kopik... mi nem kopik? Az ár-érték--minőség arányában az egyik legjobb a piacon, 195/50R15 12500,-Ft/db.
azért pont ma néztem és a gumik.com sem olyan olcsó már mint régen volt. Itthon vannak olyan gumik amiket olcsóbban meg lehet venni és szintén házhoz hozzák.
2006. február 9. 09:22:02: megválaszolva tschokker + által,
→ #128 2006. február 8. 20:18:16: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #121
Csoki! Engem a Nankang-gal kapcsolatban az érdekelne, hogy kis kopás és használtság után nem e válik hangossá.. Én ettől fosok, mert a Firestone Sz40-em ezt csinálta.. Eleinte csöndes volt, aztán egyre hangosabb, miközben még 70-80%-os a profilmélysége... Melyik nyári gumit szerinted az amelyik csendes és az is marad az olcsóbbak közül?!
A 103-as hsz-eddel teljesen egyetértek, én is ugyanezt élem át az én szakmámban... De hát ugye ezt a kormányt sem én szavaztam meg..
2006. február 8. 19:49:28: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #115
a marshallt felejtsd el nagyon gyorsan,az egyik autónkon az volt ,olyan lágy az oldalfala hogy a kocsit ugy tudtuk úton tartani mint a régi filmeken,kormány jobbra-balra hogy egyenesen menjen a kocsi
Ez nem igaz, én GY F1-el voltam kétszer már a Ringen egy-egy órára, és nagyon jól fogott, és nem kopott el 3 kör alatt! A fékem annál inkább Egyébként az igaz, hogy elég lágy guma, de ettől tapad is rendesen. Természetesen érzékeny az ültetésre és rossz futóműbeállításra, de ez minden lágy keverékű gumira igaz.
2006. február 9. 08:06:44: megválaszolva magger 0 által,
→ #126 2006. február 8. 20:05:26: megválaszolva Bally + által,
→ #118
Jobb hátsó kerekem kedvenc játéka hogy szökdösik belőle a levegő,ennek örömére 0.3-as nyomás van benne...mit csináljak vele?Beviszem gumishoz kb. mire számítsak?Megmondja hogy dobjam ki,vagy megcsinálja nekem 5 kilóból?
(A felni és a gumi között szökik a levegő,nem tudom mi a ****-ért)...
Szia Csoki!
A gumik szelepének minőségéről mi a véleményed? Van két transitom az egyiken többször volt már defekt, de mint kiderült a szelepek mentek tönkre. Ebből is van jobb és roszabb minőség?
Most télen vettem uniroyal rainsport 1 gumikat a civicre (nyári esőgumik), ha jól rémlik 17000 volt akciósan, mert ugye tél van. mérete 195/50 r15. Eddig jónak tűnik. Egyébként szerintem ha olyan gumit akarsz ami esőben jó az uniroyal kitűnő. A sprinteremen van nyári esőgumim nem igazán ül fel. úgyhogy idén újra az lesz.
Egyszerre több témát feszegettem a hozzászólásomban, most megpróbálok egyet kifejteni.
A netes vásárlással nekem az a legnagyobb bajom hogy ott lehet szinte mindent venni, viszont vannak olyan dolgok amiket nem lehet rögtön felhasználni, ilyen például egy gumiabroncs is. Egy fényképezőt vagy szemüveget vagy hasonlót megvesz az ember, megérkezik és kicsomagolás után használható. A gumihoz meg kell egy felszerelő műhely is, emelővel, beállási lehetőséggel, szerelőgéppel meg centírozógéppel . Szóval a lényeg az hogy az elmúlt években változott a szituáció ebben a témában, először megjelent a gumi a METRO polcain, majd a TESCO és már az éjjel-nappali kis abc-ben is lassan árusítják "hozzáértő" emberek. Újabban megjelent az interneten is a gumiárusítás. Viszont eddig mi gumisok a gumieladásból és a szerelésből éltünk, és a szerelési díjak alacsonyak voltak. Engem nem érdekelne hogy ki hol veszi a gumiját akkor ha a felszerelésért megfelelő összeget kapnánk amiből egy vállakozást és egy műhelyt fenn lehetne tartani, viszont nem ez a helyzet mert az emberek furcsán néznének ha hirtelen megemelkednének jelentősen a szerelési díjak. Én megértem hogy általában senkit nem érdekel az hogy másnak mi a jó és kevesen veszik figyelembe a hazai termékeket meg a helybeli vállalkozások érdekeit, mindenkit az ÁR érdekel (egyébként engem is) .
Lehet hogy egy ilyen gumik.com-nak sokkal keveseb a költsége , és egy 45nm-es helységből két számítógéppel irányítják az egész vállalkozást és nem is értenek a gumihoz csupán a logisztikához.
Szóval előbb utóbb el kell majd dönteni hogy egy helyi vállalkozást támogatunk vagy egy németet, ha ez igy folytatódik akkor meg fogunk tizedelődni és a köcsög multik majd jól lekaszálják a hasznot és nem lesz munkánk se meg pénzünk se.
A gumis tevékenység szezonális egyébként, olyan mint az idegenforgalom nyáron, aki abból akar megélni annak egy évben 2-3 hónap munkája van és akkor kéne annyit keresnie hogy a holtidőben fenn tudja tartani a műhelyt, és ezt szerelésből nem lehet megcsinálni mert akkor 10000 ft-ért kéne egy gumit szerelni. Ezért próbáltunk mi is a holtidő kitöltésére valami mást is kitalálni, de a tuning és a teljesítménymérés is hasonló irányban megy mint a gumi, netről megveszik a csippet meg a tuningot aztán a fenekükkel meg a hátukkal lemérik a lóerőt, és tüdővel meg orral az AFR-t.
Itt tartunk mi magyarok, a hülyeségnek van a legnagyobb kultúrája !
Bocs a kirohanásért, nem neked szólt. A rendszert meg a politikát hibáztatom mert az kényszeríti ebbe az embereket.
Én a gumi 2-őt venném. Esetleg az 1-et. A 3-at nem, arról egy ismerősnek nem volt annyira jó tapasztalata. Falkenem volt, nem volt rossz. Az ECSTA új fejlesztés, esőben biztosan jó.
2006. február 8. 17:58:11: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #107 2006. február 8. 17:46:08: megválaszolva tschokker + által,
→ #105