Gyári fék vs utángyártott téma. Talán valaki nem unja, vagy érdekli még a téma.
Csupán érdekesség, hogy az vagy nem az amit megveszünk aftermarket márkával. Jazz1014-es első fékbetét
Csatolnék két képet, ami magára a formára biztosan jó összehasonlítani. Összetételt majd szemre tudok talán később. Megpróbálok majd beszerezni egy Jurid dobozosat is.
Saját fotón a gyári vs Jurid honlapjáról a termék fotó.
Megvolt a teszt, 1000Km, hóvihar pipa, hóesés pipa, havaseső és eső is. Erős esőben kb 125Km/óránál éreztem hogy ennyit bír, tovább ne nagyon toljam neki. Rengeteg baleset volt amerre jártunk, de egyben hazaértünk.
Remek gumi ez, ár-érték arányban nagyon jó erre a 140 lóra.
Az már mellékes de szomorú tény hogy gumicserénél vettem észre hogy elfosta magát a két hátsó telóm. 110ezernél irrgum-burrgum. meg a honi utak.
Igen, én is kb erre számítok, és az nekem már jó. Majd beszámolok a tapasztalatokról, bár havas időben biztos nem áll ki a Honda, olyankor a twingo gt a soros. Ezért nem is volt eddig téli gumi a Hondán, de most kellett mert külföldre indulunk hosszabb útra és azért a twingo interszeptor nem arra van kitalálva.
Köszi mindenkinek a választ. Igen, méregettem, főleg hogy befér -e amikor elfordul a kerék...hát íppeghogy. Hétfőn kiderül.
Pöppet offródos lesz a kinézet, de télre megteszi.
Amúgy Sumitomo lett - Falken középkategória márka, nincs sok tapasztalat ahogy néztem, na majd most.
A Bravón is ez a méret, de nem érzem pattogósnak. Sőt, az Alfát se, pedig az 215/45R17 volt. A SportVan a 195/46R16-on már inkább.. de az meg jól nézett ki. :-) Sz'al én meg ragaszkodnéka gyári mérethez, abba nem köthetnek bele.
A 8gen úgyis eléggé pattogós ezzel a gyári mérettel, legalább nem pattogtok majd annyira. Ha befér (és ennyi különbséggel simán be kell neki) akkor no para
Ráadásul/ legalább a mért sebesség is közelebb lesz a valósághoz, számomra csupa pozitívum, de Te döntesz!
Sziasztok, sikerült rossz méretű gumit kapnom csomiküldővel(mentségemre legyen nem én vettem át), 8 gen civic type s alá lenne, ez lenne a gyári méret:
225/45 R17
és ezt kaptam:
225/50 R17
Lesz bajom? Vagy kezdjek bele a visszaküldési procedúrába?
Köszi a válaszokat.
Sziasztok
Az alábbi 3 közül melyik a legjobb választás?
Barum Polaris 5
Good Year Ultragrip 9+ (mi a különbség a sima 9 és a 9+ között?
Hankook W452 Icept Rs2
Árban kb ugyanaz lenne mind.
köszi
Subaru nem egy hot hatch feeling az biztos. Az egy uszály. Szerintem ha kis mókás kanyarvadászt szeretnél akkor pl. Clio Rs vagy Swift sport. Ha nem akarsz senki hátra berakni akkor esetleg gt86...Mx5.
Elvitték az Alfát, előtte átugrottunk vele a családdal vásárolni. Volt ott pár körforgalom, toltam neki, azt a vihogást hallani kellett volna, amit a kölkök műveltek.. :-) Elkezdtem filózni, h tán mégse cabriokat kéne néznem hobby autónak, hanem jól kanyarodót.. Elsőre a Subaru STI ugrott be, de jó tippeket szívesen fogadok. :-)
Most volt először olyan, h állt az udvaron olcsó (McPherson, csatolt lengőkar), s igényes (kettős keresztlengőkar, multilink) felfüggesztéssel autó, s egymás után próbálva igen durván jobb a második, nem gondoltam, h ekkora a különbség (illetve azt hittem, h csak az utsó pár %-on jön ki). Most volt erőmérőn az Ufo Type-R, s ott olvastam, h az bizony occsó futóműves.. Akinek van/volt ilyen mit gondol róla? Mondjuk az tény, h amíg nem próbáltam az Alfát, addig tök jónak gondoltam a Bravot meg a Sportvan-t.
pfff. nem vennék gyárit. Teljesen jó a márkás aftermarket.
Csak egy péélda, bár kicsit más. 4gen-re vezérlésszett itthon a gyári azt hiszem, valami 140e lett volna. Ebay-ről a gyári 70e mindennel, utángyártott cuccokból a szett meg 30e alatt (Mitsuboshi szíjak, GMB görgők, Aisin pumpa). Megvettem a gyárit bay-ről, semmi különbség nem volt az előbb sorolt összeállításhoz viszonyítva.
Ja, de. Akárhogy állítottuk a gyári szettet, mindig volt egy pici hangja a szíjnak. Az ideg majd szétb.szott.
Más: lengőkarokból a márkásabbak igen gyorsan széthullottak, az új kapásból mint egy szekér, úgy nyikorgott, ilyenek. Kismala javasolt egy lengyel márkát, na az viszont nagyon jó volt, fórumostárson keresztül meg nagyon olcsó. Kicsit elengedtem ezt a "csak a gyári" vonalat" én is.
Szerintem beszèlj TypeV Laci bátyáddal fék ügyben, nem fog elszomorítani, úgy gondolom. Én akárhányszor beszèltem vele, egyszer sem kaptam sírógörcsöt!
Én olyan írtam, hogy az EP3 gyári betétje EU-ban a Jurid. USA-ban az EP3 és RSX vonalon meg a Nissin.
Gyári Jurid 15 ezer km-t bírt és porolt mint állat. Szereztem gyári Nissin-t és 30 ezer után volt 50%-os.
Neten találtam képet a gyári csomagolásról. A tárcsa dobozán made in japan volt, a betéten meg látszik a jurid felirat, dobozán made in japan felirat. Szóóóóóval nem tudom.
A 120e jó meg nem is. Mondjuk úgy hogy hol használtad, csak városban fasza de hosszú távon meg szar. A 7gen civicen valamikor 200e felett cseréltem első gyári tárcsát, unokatesóm civicjén szintén 210e-nél. De csináltam már első hátsó fékcserét 40e-nél is.
Az ate tárcsa ate betét páros jó, én trw-t használok az is jó. Aztán utána kinek mi tetszik. Pár Hondában pl bosch a gyári betét. Szóval azt is rakhatsz bele az is jó lesz.
Köszi!
Fékerőben a gyári sem tud többet azt gondolom - főleg ilyen használat meleltt - mint pl egy ate. Talán a kérdés a tartósság, mennyire kopik el. Nekem ez a 120e km elég meggyőző futásteljesítmény. Mivel nálam lesz még sokáig az autó ezért sem akarom elspórolni. Az accordra ebc-t raktam annó, az se nagyon kopott de a jazzre nem nagyon van és kb gyári árban mozog
Talán egyedül Brembo tárcsát (MAX LINE) nem javasolnék. Nekem az nagyon gyorsan hullámos lett.
ATE, TRW is volt fent (4. genen) teljesen jók voltak. Betétre nem emlékszem, milyen párosítás volt. Ate betét + Ate tárcsa - sztem nem lősz mellé.
Jazz ügyben nem tudok nyilatkozni, de ATS-re vettem körbe ATE fèket, valami nevetsèges áron ès nem panaszkodok. Annyi a hátránya, hogy porol, de teljesen jól fog.
Szerintem nem tud annyival többet a gyári.
én véleményem az, hogy ezek nem versenyautók, sportautók, utcai városi normál használatra egy minőségibb utángyártott cucc is teljes mértékben megfelelő. Ferodo, Brembo, TRW stb. a kérdésedre válaszolva az ATE több mint elég egy ilyen autóra.
Én a féken, gumin nem spórolunk elvet vallom. 2014-es jazzre érik a teljes fékgarnitúra csere. Nyilván nem a hungaroringre készülök vele, városban használom.
Előre nagyon gondolkozom a gyári szettre, hátra ate.
Csak kb 70-80e között mozog előre a gyári szett, míg egy ate kb 50e ből megáll.
Tud ennyivel többet a gyári?
(120e km van most, és az első szerelésű tárcsák vannak még elöl-hátul)
Az ADVAN NEOVA AD08R ahhoz a gumihoz képest maga volt a csoda 15 fok alatt esőben.
Márpedig nyaranta szokott lenni hirtelen nagy zuhé erős lehűléssel. Tudtam nyilván, hogy ilyenkor nem az igazi a PZ4 Sport, óvatosnak kell lennem, de arra nem számítottam, hogy a körforgalomban 15 km/h-val nem tudok elfordulni, mint a jégen, úgy csúsztam. Ráadásnak az elektronika valahogyan összeszedte az autót, mert nekem közöm sem volt hozzá, így keresztbe megálltam a körforgalomban. Ezután nem tudtam alapjáraton sem elindulni a nem túl erős 1.6 LANCER-el, helyben kiforogtak a kerekek, mint a jégen. Alig tudtam kivánszorogni a körforgóból, azt is össze-vissza csúszkálva. Nekem akkor az ott egy igazi sokk volt, két autót majdnem letaroltam. Az akkor kb. 1.000 km-t futott gumikat következő hét elején cseréltem, Pirelliket eladtam közvetítő segítségével (Én nem vállaltam, mert elfogultan csak rosszat mondtam volna róla).
Rá pár nappal találkoztam egy ismerőssel, ő volt az egyik akit majdnem letaroltam. Ő kérdezte, hogy mi a fasz történt, hogy csúszhattam meg így. Csak azért nem hajtott be elém a körforgóban, mert eléggé esett az eső. Így végig tudta nézni, hogy iszonyat csiga tempóból milyet csúszkáltam, azt mondta döbbenet volt látni kívülről is.
Sport gumit én ott azonnal elengedtem, az összeset, soha többet.
Egy valami még közrejátszhatott, a LANCER-en a megfelelő guminyomás elég magas 2.7 bar, erre van belőve gyárilag a keréknyomás ellenőrző. Pluszban még a Pirellik megvásárlása előtt felhívtam a Pirelli Hungary-t érdeklődtem a megfelelő gumiról, mit is vegyek. Szóba jött a guminyomás és azt mondta a szakértő, hogy arra az autóra 215/45R18 méretben a PZ4 Sport úgy lesz a legjobb, ha 3,0 bar nyomásra van fújva. Így is tettem. Ez is közrejátszhatott szerintem.