Aztán mégse megy vele lassabban az illető, pláne nem egy nagyvárosi forgalomban, aminek fel kell venni a ritmusát. Majd csak utólag megy a siránkozás hogy mennyivel kellett volna lassabban menni, meg még ha lett volna 20 centi,stb...
A téli gumi nyáron semmit se ér
Az egy dolog hogy hidegben de nem jeges úton a nyári jobb mint a téli de nyáron a téli az halál. Mondjuk engem nem érdekel így használom a rohangalos autót. De egyértelműen vacak.
De ha csak 10-el lassabban megy akkor is megáll időben a szarabb gumikkal. Szóval nem csak a gumitól függ hanem a sebességtől is. És ha tényleg satuféket nyomott volna akkor is megáll vagy ha jobb fékbetétei vannak akkor is vagy ha jobb állapotban vannak a lengéscsillapítói akkor is vagy ha jobban figyel akkor is.
Azt szoktam mondani: Utólag milyen sokan emlegetik hogy ha csak egy fél méter lett volna, akkor vagy meg áll időben, vagy van esély kitérő manőverre. Nekem is jól jött már többször is, volt hogy 20 centire álltam meg az előttem lévő mögött, nem megfelelő gumi használat miatt nem csak ennyi hiányzott volna hanem 1-2-3 méter is. Továbbá kb 100ezer km-re elég 1 nyári+1 téli szett, viszont csak az egyik fajtából 2 szett nem elég ugyanennyi km-re, szóval 1-1 szett gazdaságosabb, biztonságosabb, mint ugyanannyi idő alatt 2 szett egy szezonra való.
Olyan a kocsi a télivel nyáron, mint a takony.
Most, hogy vettem az új enkei-eket meg az új PZ4-eket, 1 hétre visszaraktam a téli gumikat. Egy borzalom volt.
Az új szett pár km után olyat fog, hogy a szélvédőt megnyalom.
A szarhoz hozzá lehet szokni. Szar kuplunghoz, szar gumihoz. Aztán amikor kicseréled őket újra, akkor jössz rá, hogy milyen is a jó.
Nem mondom, hogy ügyes voltál, de tény, hogy minél kisebb a súly, annál jobb lehet a téli is nyáron. (Matiz-nak meg nem sok van ugye)
A baj nagyobb (értsd normál autó) súlynál van, mert annál jobban "fosódik" a téli gumi avagy olyan lesz mintha zsírkrétán mennél, pláne fékezéskor. Vagy kanyarban. Vagy gyorsulásnál, szóval kb. mindig...
Szerintem mindkét eset ugyanakkora f*szság, csak nyáron ugye jobban megyünk, nem óvatoskodik az ember és így talán könnyebben megvan a baj.
Plusz a téliknek alacsonyabb a sebesség indexük is, ha azt átléped, akkor nagyon elkezd "olvadni", rosszabb esetben ledurran.
De amúgy 1-es Golf-fal haverom is állandóan télivel járt, igaz akkor még voltak olyan télik amik tényleg nem ilyen lágyak voltak mint a mostaniak. Bár a bekeményedett sz*rok lehet még mindig úgy működnek........
vagy úgy van vele, hogy szarik rá nem cserélgeti. elhasznál egy olcsó téli garnitúrát 4-5 év alatt télen-nyáron. megjegyzem ha már így gondolkodik valaki, inkább használja a télit is nyáron, mint fordítva.
Ellenben ez csak ráerősít a "BMW jelenségre", de azt most hagyjuk.
Épp pár hete figyeltem a 17. kerületben a piac környékén (de tök mindegy hol) hogy hány autón van még téli gumi, beszarás amúgy, de nem egy autót láttam, amin simán a téli volt fent.
Gondolom az okosoknál télen sincs ez másképp. (vagyis épp fordítva, mert akkor meg sokan nyárival mennek tényleg)
195/45/16 mérettel jobban mutat a felni, ráfeszül, nem olyan kocka. ( ha van min 4-6cm ültetésed ajánlott )
Egy hátránya, hogy a nyomvályut és a kátyukat jobban megérzed.
A 6gen VTI sedanomra szeretnék JapanRacing felniket és új gumikat venni a napokban, ebben kérnék némi segítséget. A gyári méretek ugyebár 195/55R15-ös gumik és 6JJx15 ET45-ös felnik, ehelyett szeretnék 16-osakat, viszont a nekem tetsző kétféle JR felniből nem találok a hivatalos shopban passzoló méreteket.
Tudnátok segíteni benne, hogy milyen ET számú / szélességű felni fog passzolni az autó alá? Ha jól látom, a 205/45R16 lesz gumiban a megfelelő, de felniből hülye vagyok teljesen.
Nem írta, hogy melyiket akarja melyikre feltenni.
Kompatibilisnek kompatibilis, csak nagyon hülyén néz ki a 8gen civic, vagy a 7gen accord felni pl egy 7gen civic alatt
Et55 helyett jól mutat az ET45, de ez fordított esetben nagyon nem igaz.
Állítható magasságú futóműnél arra kell törekedni, hogy a rugótányér egyforma magasságban legyen minimum tengelyenként, vagy a karosszéria legyen vízszintes? Mondjuk egyenes talajtól egy magasságban legyenek a sárvédőívek felső pontjai?
5g4d Civichez szerettem volna ASR+Beaks szettet + visszarakni a gyári hátsó stabilizátor rudat(1.6 VTi), de nem jártam sikerrel. A legó sem ment jól, volt 2 alkatrész, távtartó aludarabka, amire nem jöttem rá, hova csatlakozna.
Van valakinek ötlete, hogyan tudnám rögzíteni, nem barkás módon a stabrudat?
Vagy ennél választanom kéne, hogy vagy az ASR, vagy a stabrúd?
Pedig most gondolkodom az 5mm-es szélesítőbe, kb 13-14e fonrint lenne. A 3mm-es 16e körül van, de nem igazán tudják megmondani hogy melyik lenne a jó... Pedig téli kerékhez simán jó lenne ez a felni.
Keresek Accord Type R alá (gyári Enkei vagy Speedline felnit) esetleg ,ha van jó árban fn2 gyári 18 felnit( ha jó a kocsi alá és nem lóg ki a sárvédőnél.
Gumikról kinek mi a tapasztalata?
-Toyo Proxes Sport
-Yokohama advan v105 vagy v105 S/bár nem tudom h miben más a kettő )
-Bridgestone potenza Re003-t szerettem volna ,de Európában nem forgalmazzák
Én is gondoltam a gyári kerék alá egy ilyen "alátétet" egy kis ET csökkentés érdekében, hogy szebben álljon, de úgy mértem, hogy ha kapna egy 5mm-es pogácsát, akkor már alig lenne menet amibe a kerékanyák kapaszkodhatnának.
5mm miatt nem kell másik tőcsavar, de én ez alá a felni alá biztos tennék legalább egy 20mm-es pogit, különben nagyon bután fog alatta mutatni a béna ET miatt. De mivel kurvadrága (vagy legalábbis nekem ennyit nem érne) így inkább eladnám a felniket és vennék alá normális ET-vel rendelkező felnit. Azért 5x114,3-ban van bőven miből választani, ami van annyira pofás, mint az S2K felni, sőt még jobbak is.
Valaki használ JRZ RS Pro vagy Pro 3 -at? Most nem tudom csak a kocsi amiben ültem az volt ennyire jó, vagy a futómű amit használt. Egyszerüen hihetetlen.. Komolyan elgondolkodtam hogy KW3-at cserélném erre, pedig az sem az elsó-közép kategória.
Simán lehet különbség a profilmélységek között is, de ez feltétlenül nem jelent problémát. (mert lehet, hogy a Hankook-nak nagyobb, viszont lehet nem véletlen, mert jobban is kopik, de ez megint csak fikciós szubjektív elme-party, nem más.)
Vízkiszorításnál esetleg jelenthet előnyt a mélyebb profil. (több víz fér el a profil között, több vizet is tud "kidobni")
Igen... ez nyilvánvaló. Némileg rosszúl tettem fel a kérdést... "van valakinek tapasztalata ezek közül vmelyikkel?!"
Na, de egy már van! ...mármint konkrét tapasztalat. Gyühet még!
Amúgy volt aki azt mondta, hogy pl. a firestone-nak kisebb a minta mélysége. Az lehetséges lenne? Erre gondolom van valami szabvány?! ...vagy nem?
Nekem Ventus Prime 3 van a kiskocsin, 195/46 R16 méretben. Gondom nincs vele, de azt se érzem, hogy olyan jól ragadna, mint pl egy Michelin Pilot.. olyan jó, átlagosnak tűnik.
Hát ez igencsak olyan kérdés, amire max. szubjektív véleményeket kaphatsz mivel valóban nagyon hasonló kategória a 2 gumi.
Max. annyit tudnék én is írni, hogy a Hankook valószínűleg egy puhább keverék, ezért elképzelhető hogy a tapadása valamivel jobb a Firestone-énál viszont akkor ez utóbbi tartossága meg valamivel biztosan hosszabb.
De ez is inkább szubjektív mint hogy objektív feltevés lenne.
Válaszd azt amelyik mintája jobban tetszik Itt talán objektívebben megállapítható, hogy a Hankook a sportosabb csöppet, a Firestone pedig a kommerszebb, egyszerűbb mintázattal bíró gumi.
Urak! Véleményekre lennék kíváncsi! Olvasgattam a teszteket, de a kettő kb egyforma. Melyiket érdemesebb választani? (még nem nyertem a lottón, úgyhogy jelenleg ez az árkategória játszik )
205/55 R16 a méret
HANKOOK VENTUS PRIME 3 K125
vagy
FIRESTONE ROADHAWK
Ma megint mentem egy kicsit, jobban belegondolva a pedalerzet valtozott, az ABS jo. Ugy tunik, hogy nem tudom olyan jol adagolni, mint elotte. Jelenleg a Pedalut 50% puhan/siman bemegy, de mar erezhetoen lassul az auto es meg egy kicsit ranyomok mar blokkolnak a kerekek. Gondolom ezert javasolt a fofekhenger csereje ennel az ugpradenel. Ugyanitt 1" fofekhenger keresetik