askme4parts (nem küldte a terméket, 18.000,- forintot bebuktam s még neki állt feljebb) trudy500 (hazudozik az árakat illetően s fenyegetőzik). tomtop_digital (Nem küldte újra a hozzá visszakerült árut)
Sziasztok!
VAn egy olyan problémám,hogy egy terméket szeretnék rendelni kínából.
De!
Ez nem ali és társai,hanem egy hivatalos cég,egybizonyos terméket gyárt de azt mindenféle méretben,formában stb... tehát nem ilyen kactagyűjtő bazár.
Már le leveleztem vele,hogy a termék ára 80 helyett csak 60 dodi és azt is megoldja,hogy külön utalom a postaköltséget ami 75 dodi és a csomagra a free shippinget ráírja.Paypal sem gond.
Viszont innentől már nem tudom,hogy a vásárlás hogy megy tovább?
Küld egy paypal számlát,én ráutalom a pénzt,de honnan tudja,hogy ki vagyok,hova küldje a mit?Azt külön kell írni valahova?Megjegyzés rovatba ennyi minden belefér?
Eddig csak úgy vásároltam,hogy az adott webshopphoz hozzá volt társítva vagy a bankkártya vagy a paypal.
Nagyon segítőkész a csaj,küldött a termékről olyan műszaki rajzot is amit sehol nem találtam,így a kiegészítő részket le tudom gyártani magamnak .
"A tartózkodási országától és a fizetéshez használt fizetési módtól függően a fizetés során, annak befejezése előtt dönthet úgy, hogy nem kívánja igénybe venni a PayPal által nyújtott pénznemváltási szolgáltatást. "
Ebből nekem az jön le, hogy a lehetőség, hogy ne Paypal váltson, továbbra is adott.
8.3 Pénznemek közötti átváltási lehetőségek. Ön a jelen megállapodás elfogadásával beleegyezik, hogy a bank- vagy hitelkártya által fedezett és a PayPal részéről pénznemváltást tartalmazó kifizetések esetében a pénznemváltást nem a hitel- vagy bankkártya kibocsátója, hanem a PayPal fogja elvégezni, és Ön kifejezetten felhatalmazza erre a PayPalt.
A tartózkodási országától és a fizetéshez használt fizetési módtól függően a fizetés során, annak befejezése előtt dönthet úgy, hogy nem kívánja igénybe venni a PayPal által nyújtott pénznemváltási szolgáltatást. Ebben az esetben a PayPal nem vállal felelősséget az Ön által használt egyéb pénznemváltási opciókért.
Ha az értékesítési ponton a kereskedő, és nem a PayPal által kínált pénznemváltási lehetőség áll rendelkezésre, és Ön úgy dönt, hogy a kereskedő által kínált átváltási árfolyamon és díjak mellett engedélyezi a kifizetési tranzakciót, a PayPal nem vállal felelősséget Ön felé a pénznemváltásért.
Ha PayPal-számlával nem rendelkező féltől az Ön számlájának elsődleges pénznemétől eltérő pénznemben fogad kifizetést, a kifizetés összegét a PayPal a kifizetés teljesítésekor (a PayPal ezzel ellentétes rendelkezésének hiányában) a jelen 8.2. szakaszban leírtak szerint átváltja az Ön számlájának elsődleges pénznemére, és Ön vállalja, hogy viseli a jelen Megállapodáshoz tartozó 1. díjszabás A3.1.1. szakaszában leírtaknak megfelelő átváltási díjat (amelyet a fizetendő tranzakciós árfolyam tartalmaz), minden egyéb tranzakciós díj alkalmazását megelőzően.
Tud valaki abban segiteni, hogy befizet a nevembe 10€ az ebayre mert nem tudok paypal szamlat letrehozni, nincs kredit kartyam ha em fizetem be letiltanak.
Így, hogy meg van adva, hogy legrosszabb esetben a 60. napon kell megkapnod a csomagot, így csak utána tudsz ügyet indítani. Ha a vásárlástól számítva letelt a 60 nap, utána van 30 napod ügyet kezdeményezni. Legalábbis én így tudom, vagy ez változott mostanában? Ha meg paypal-al fizettél a 30 nap letelte után paypalon keresztül még mindig lehet refund-ot indítani.
Van egy ph!-s topic, ott lenyitjátok az összefoglalót, és a Case/claim résznél le is van ez írva. ebay-es topic
rákerestem pontosan hogy mi van ilyenkor és ezt írja:
"I didn’t receive my item: We found 2 answer(s)
Your item may still be on its way
The estimated delivery date for this item is Jun 03, 2019.
What happens if you don't receive the item soon?
If you don't receive the item by the delivery date, just request a refund or more information from the seller. We're here to help if you and the seller can't resolve the problem."
De a teljesítés vállalása 30 és 60 nap között akármennyi. A 45 nap és a reklamáció indítása a nem teljesítés után indul el, tehát a 60. nap lejárta után.
De szerintem logikus is. Az esetleges szállítási idő nehézkes megállapítása miatt ad meg egy intervallumot. Hamarabb mi értelme lenne reklamálnod? Azt a választ kapnád, hogy de még le sem telt az igért határidő...
tudja vki. pontosan hogy jelen àllapot szerint mennyi ideig lehet reklamációt nyitni az ebay-en?
még mindig 45 nap?
a story a köv.
rendeltem 1 terméket.
száll. idôre egy tól ig határt adtak meg. 30-60 nap.
a 30 nap már letelt, kb. 40 napnál járok.
ilyenkor várjam meg a 60 napot és ha nem érkezett meg akkor még reklamálhatok vagy nyissak gyorsan egy reklamáciôt még mielôtt 45 napot meghaladom?
ha rákattintok a szállításra akkor azt írja ki hogy úton van.
de mivel a SpedPack-os csomagom se jött meg soha nem szeretnék ezzel is így járni.
Tudom hogy ez nem vigasztal, de nekem eddig csak Budapesten tűnt el csomagom, Kínából idáig szépen mutatta a tracking az utat, majd Magyarországon hopp, ott termett egy fekete lyuk...
(azon meg sem lepődöm már hogy országon belül 50KM megtétele tovább tart mint átszelni akár több kontinenst...)
Olyan velem is volt, hogy kínából rendeltem és Bp-ig tudtam követni mert addig tartott a tracking. Mentem postára, érdeklődtem de kb. ugyanezt mondták mint Neked.
Én írtam Ebay-nak ,hogy leketyegett a határidő nem kaptam meg és kérem szépen a pénzemet vissza. Visszakaptam a lóvét. Aztán megrendeltem máshonnan és az érdekes meg is jött szépen.
Szerintem az elsőt csomagomat lenyúlták ,azóta se jött meg...
rendeltem egy cuccost ebay-ről még jan. elején kínából. meg is érkezett mo-ra szintén januárban.
viszont a csomag azóta ott dekkol a reptéren. írtam a szállítmányozó cégnek, hogy mizu, ők azt mondják, hogy veszem fel a kapcsolatot a helyi postával. ez is meg is történt, de a posta azt mondja, hogy ez egy nemzetközi ragszám, ők ezzel nem tudnak mit kezdeni beszéljek a szállítmányozóval. szal most megy az egymásra mutogatás én meg itt vagyok kettejük között és kb. semmi nem történik.
a szállító a SpeedPak. van tracking de hiába... (EE1000146318066DH01020003A0A)
Valószínűleg, mint az eset mutatja, így nem tudod érvényesíteni a eBayen alapvető "buyer protectiont"
Gondolom direkt nem ott árulta...mert tudta előre, hogy "sáros"...
Nem ebayes vásárlás volt, de ami volt beszélgetés azt bemásoltam és a abban srác elismerte , hogy hiányos a cucc és pótolja ... majd később már nem is válaszolt, ekkor jelentettem a paypal felé.
Vissza nem küldtem, mert ha nem veszi át akkor még plusz 100 eurót bukok a szállításon. Viszont mikor Ő adta fel akkor sem volt tracking.
2019. március 25. 21:00:30: megválaszolva fonta + által,
→ #6577
Ebay en vetted vagy máshol? Ebay a vevőnek ad igazat minden esetben ha reklamáció van, pay pal kicsit más tészta, de ott is igazolni kell blokkal, tracking numberrel, hogy visszaküldted az árut mint ebay nél. Valószínűleg azért zárta le mert ez nem történt meg.
Sok év vásárlás után sajna sor került paypal reklamációtételre is .
Röviden : Vettem egy bontott motorblokkot, a szállítást fizettem paypalon, az árút pedig kp.ban a futárnak.
Cucc megjött, de szétszerelés után derült ki, hogy hiányos és nem abban az állapotban van , mint ami le volt írva.
Jeleztem az eladó felé, aki elismerte a dolgot és küldi a hiányzó alkatrészeket , ez nem történt meg 3 héten belül , így a paypal felé megirtam a reklamációt és csatoltam a fotókat és beszélgetést is.
Vissza csak a paypalon fizetett szállítási költséget tudtam volna visszakérni, de a semminél az is jobb.
Paypal 1 héten belül lezárta az ügyet és elutasította a reklamációt.... nonszensz a dolog
Hát én nem egyeztetek. Ilyeneket nem csinálok. Még 2004-ben jöttem haza Kínából, a bőröndben eldugva egy digitális fényképezőgép. Kiszedtek a vámosok. Kérdezték van-e elvámolni valóm. Mondom nincs. Jó, akkor mindent kipakolnak. Megtalálták a motyót. Elvették és a papírok kitöltése után mehettem tovább és majd csak akkor kapom vissza ha kifizetem a VÁM+ÁFÁ-t. Azt a megaláztatást én többet nem akarom újra élni, főleg, hogy hazugságon kaptak. Persze kiderült, hogy arra is 0% a VÁM, csak ÁFÁ-t kértek.
Erre a modelautóra is 0% volt vám.
Amúgy se magamnak vettem, akinek meg kellett az kifizette.
engem a dhl szólított fel, hogy küldjek dokumentációt a vámoláshoz...
nem küldtem nekik semmit szándékosan, nyissák ki a csomagot ha akarják...
megtették...
aztán elfogadták a ráírt értéket...
másnap simán kihozták...no vám,áfa
nyilván nagyon erősen termék és szolgáltató függő, és csak bizonyos esetekben működik...(vámhatár környéki termék érték...)
de van ilyen is...
2019. március 20. 11:21:39: megválaszolva grego + által,
→ #6569
Csak hogy legyen pozitív dolog is (vagy csak én vagyok mindig szerencsés ):
Szingapúrból rendeltem egy FK2 autó modelt Ebay-en. Sima meze postával adták fel. 1 hét alatt itt volt a VÁM-on, rá 4 napra (csütörtök) megjött az ajánlott levél, hogy nyilatkozzak a vámolásról, Paypal igazolás stb. Pénteken emailben elküldtem nekik kitöltve mindent. Következő kedden reggel 8 órakor a postás csenget a motyóval, bankkárytával kifizetem ott neki a VÁM+ÁFÁ-t, aztán viszlát.
Nem is értem másnak miért csücsül hónapokat a motyója a vámon
Pont ezt (is) írtam, hogy üresen se postázták az olajos flakont, mert úgy is veszélyesnek számít rendelet szerint.........
Ez olyan, mint az irtószeres flakon, csinálhatsz vele bármit, akkor is veszélyes hulladék marad, nekem azt rendszeresen és hivatalosan meg is kellett semmisítettnem 22 évig. (addig voltam Eü. gázmester, de abban már nem dolgozom)
Tudom Azért keresem, hátha találok tényleg az angoloknál, de nem sok esélyt látok rá sajnos, mivel 2013-ban hozta ki a Mugen ezt az olajat, alapból kétséges, hogy gyártják-e még (bár japánoknál Rakuten-en pl. még mindig lehet kapni, csak ugye onnan mint mondtam, sz*rják ide szállítani sajna....) plusz vittek-e egyáltalán oda belőle, plusz azóta maradt-e belőle ésatöbbi-ésatöbbi..... de keresem!
Jaja. Én egyszer akartam rendelni egy "kanna" Mugen speckó olajat. Csak gyűjtői szenvedélyből (értsd: baromság ) hogy legyen nekem olyan. Japánból rendeltem volna és már a cégnél elakadt a dolog, akiktől rendeltem volna, mert azt mondták, hogy ilyet nem tudnak semmiféleképpen feladni. Mondtam (írtam nekik) hogy nyugodtan használják el vagy csináljanak az olajjal bármit, nekem az is jó, ha elküldik az üres flakont, mert igazán az kell.
Így sem lehetett, mert még üresen is veszélyesnek minősül az olajos kanna és azt sem engedik feladni semelyik postán. Úgyhogy nem lett nekem olyanom sajna......
szerk: Azt el tudom képzelni, hogy vannak bátor emberek és becsomagolják mint állat, ráírnak mást és feladják valahogy, de azért egy olajnak van súlya (pláne több liternek) és ha azt elkapják a vámon, akkor szerintem abból van rendezvény^^
Az olaj az elég csúszós kérdés... Nem vagyok benne biztos, hogy csak vám-áfával megúszod, valamint sok szállító cég nem is engedi fel a repülőre a folyadékokat tartalmazó dobozt.
Németországból, csehektől, Hollandiából gyorsan itt volt. Ezzel az USA rendeléssel szívtam.
Viszont a Magyar Posta sincs a helyzet magaslatán.
Február 1-én feladtak nekem egy levelet elsőbbségivel. 02.18.-án meg is kaptam... Mi lett volna, ha nem elsőbbségivel küldik?
Ez megint ilyen tipikusan magyar dolog, ha kintről veszel valamit pár nap alatt itthon van... de rajta ülnek X hétig.
Kifele küldesz valamit 5-6 nap alatt kint van probléma nélkül! :/
Én most rendeltem először (és szerintem utoljára) az USA-ból, de magánemberként. 1,5 hónap volt mire ideért, és lehetetlen volt kinyomozni hol jár a csomag, ráadásul senki nem tudott róla semmit...
ebayon valaki usabol cégesen rendelt már valamit ?? van ez a global shipping vacak.. Jol hangzik de ha angliaban masik cég vámolja nem a nevemen megy akkor elég nehéz lesz a navval elszámolnom
nem nagy tétel de munkához kellene
a USPS utolsó bejegyzése:
"January 24, 2019, 2:57 pm
Departed
BUDAPEST, HUNGARY
Your item departed a transfer airport in FERIHEGY, BUDAPEST, HUNGARY on January 24, 2019 at 2:57 pm. The item is currently in transit to the destination. "
a Magyar Posta utolsó bejegyzése:
"Szállítás
Egységképző elküldése
2019.01.22. | 21:10
International office of exchange"
Szerencsére ennek ellenére a csomag már nálam van, tegnap vettem át.
Na elmentem a postára. Visszaküldték december 27.-én. A postás szerint nem tudta kézbesíteni, a postán meg nem kereste címszóval visszaküldték. De értesítőt se kaptam. Nem először rendeltem az Aliról és mivel fizetnem sem kell érte, aláírnom sem kell, így a munkahelyem portáján mindig letették, ha nem találtak itt. Most semmi. Verjem a nyálam a feladónak, hogy legyen kedves megint elküldeni.
"Írhatok panaszlevelet a postának, hogy nem kaptam értesítőt, de igazából úgyse érek vele semmit." - mondta a postai dolgozó.