askme4parts (nem küldte a terméket, 18.000,- forintot bebuktam s még neki állt feljebb) trudy500 (hazudozik az árakat illetően s fenyegetőzik). tomtop_digital (Nem küldte újra a hozzá visszakerült árut)
8000e az ÁFA, de felejtsd el van kezelési költség is.
Attól függ ki vámol, a Posta 3000-3500Ft pontosan nem emlékszem, de dhl,ups stb jóval több is lehet.
Volt valakinek olyan esete mar, hogy nem helyesen allapitottak meg a vamot/afat?
Rendeltem EUn kivulrol egy termeket, osszesen 74 font volt szallitassal egyutt, ami legyen mondjuk 30 ezer forint. Erre kapom az ertesitot, hogy 15 ezer forint vamot kell fizetnem. Ma mar nem tudom oket felhivni, holnap mindenkepp megejtem, csak kozben erdeklodok itt, hogy mire szamitsak D nalam sehogy sem jon ki a matek, ekkora osszegu arucikknel a tajekoztatojuk szerint csak AFAt kellene fizetnem, ami inkabb 8 ezer korul van.
akkor ezek szerint várnunk kell. mást nem is tudunk tenni gondolom a tracking deadline is a vírusmentes protokoll alapján kerül kiosztásra, csak fura, hogy menet közben miért nem változtatnak rajta....
Szia, nekem egy nagyobb csomag várakozik márc 12 óta San Francisco-ban a vámon, szintén usps szállítja, ismerősnek egy rakás cucc áll floribában. Nem tudom mennyire igaz vagy nem, hogy le van állítva a hajózás, illetve a hajón történő csomagszállítás. Lehet hogy van benne valami valami mert a többi csomag amit rendeltem az usából és légipostán küldték az megérkezett rendben...
Sziasztok,
Nem tudom mi a rák van most vírushelyzet miatt.
USA-ból rendeltem egy picike cuccot, USPS first class small package, március közepén. A tracking alapján Jamaikában szállt át a csomagom, de még mindig ott dekkol, in-transit, március 19 óta.
A USPS track is elvileg a végéig kell hogy mutassa a csomag útját, ugy-e? Vagy csak amíg ők diszponálnak felette? Látszik hogy tisztességesen lett feladva, így szerintem nem tudok case-t nyitni neki, mi ilyenkor a teendő? Ilyenkor ha nem kapom meg a cuccot, ilyenkor az ebay kártalanít? Vagy járt már így valaki? A kis kínai ugye a free post küldéssel ha nem jön meg a cucc, 10ből 10x visszautalja a lóvét oszt cső.... De most nem tudom mit csináljak, ápr 27-ig kellett volna megkapnom.....
A futár/csomagküldő szolgálatok gyakran barterolnak egymás között, ha egyik túltelített, akkor passzolja a másiknak, sőt soknak állandó szerződésben van alvállalkozója is erre a célra.
Meg helyzettől függően lehet ők végzik a vámoltatást meg a behozatalt, de Magyarországon belül már a Magyar Posta feladata kihozni neked címre a csomagot. (MPL) Ki mit fizet, amikor neked feladja a csomagot.
Akkor persze, mert akkor még annyi volt a vámkezelési költség összege. (de el kell áruljam neked, hogy több volt az 2-3 évnél, amikor még csak annyi volt ) A legutóbbi pár évben viszont szépen és jól felemelték. 1200-on nyitott, majd 1400-1700, meg 2000, 2500, 3000 és most tudtommal 3500Ft, de mint írtam lehetséges, hogy ezen emeltek még az idei évre. (idei évben még nem volt "szerencsénk" hozzá) (szerk: de ezt is csekkoltam, 2020-ban is 3500Ft. Még. )
Egyébként igen, a fix az a posta (állam/NAV vagy ahogy tetszik) által meghatározott vámkezelési összeg csak (jelenlegi 3500Ft) de ha DHL-en vagy akármi máson keresztül jön, akkor ez lehet több is, attól függ, hogy ők kereskednek vagy felszámolnak-e ezért pluszt. (mert a 3500-at nekik ugyanúgy ki kell fizetniük a postának, csak lehet, hogy ügyintézés címén neked többet számláznak)
Nekem volt egyszer, hogy 6000Ft-ot kért valamelyik cég, na azóta azon keresztül többet soha nem rendeltünk semmit! (asszem a DHL volt, sőt, az volt, mert közben visszanéztük, CSAK Neked )
Most ezt a GLS hozta, máskor a Dhl.. ezek voltak a legdrágábbak... mikor meg a Posta, az a legolcsóbb , az ilyen 1300 ft körüli érték volt, igaz 2-3 éve .
ezek elvileg fix számok, de annak fügvényében változhat ki hozza ki, csinálja a vámkezelést.
Máskor aszem itt irta valaki, hogy át lehet ilyenkor kérni akár mondjuk a DHl-től a Posához... és akkor a posta felé kell fizetni, ahol meg olcsóbb.
Ha vámolás alá kerül bármi, (Áfát fizetsz a termék, illetve a szállítás költsége után) akkor van vámkezelési költség is, ami az én legutóbbi tudomásom szerint 3500Ft, de lehet ezek szerint emelték 2020-ra VAGY a vámoltatást neked egy cég intézi (DHL, satöbbi/bármimásilyesmi) akinél ez lehet simán magasabb.
Nekünk bármikor vámolás alá került rendelt termék, ez volt a fizetendő. (Áfa + 3500Ft vámkezelési költség) én őszintén erről az 1300Ft-ról nem hallottam sosem és nekünk is majdnem mindig a Posta hozza ki a vámolt cuccot. (nagyrészt figurák Japánból, amikről nálunk szó van)
Tuti volt már téma a vámkezelési eljárás cimszó alatti pénzlehúzás.
Vettem egy alkatrészt, ami nem érte el a vámértéket de az áfát ugye meg kell fizetni a termék ára és a szállítás után, amivel nincs is gond!
De mikor vámértéken aluli összegű dolognál még kifizetettnek pluszba 4205 ft -ot vámkezelési eljárás címszó alatt, az marha bicskanyitogató szerintem, főleg ha ezt a posta hozza akkor meg 1300 ot számol :/
Kinek milyen tapasztalat van ezzel kapcsolatban , legális dolog ez egyáltalán?
Van azóta más: ezzel az ebay-jel én mostanában szopok. Korábban már írtam, hogy rendeltem egy ketyerét, amit megvámoltak, mert a kínai bár UK-ből küldte, baszott megvámoltatni.
Na most mindenféle hivatalos levélben értesítve lettem, hogy amit rendeltem, az hamisítvány, és az eredeti termék szellemi tulajdonosának kérésére megsemmisítik a szajrét.
Járhat ez nekem bármilyen költséggel? A megsemmisítés költsége ELVILEG a jogosulté, viszont van hulladékkezelési költség meg egyebek. Sajna millió meg egy magyar-, illetve uniós jogszabályra hivatkozik.
Rendeltem kínaitól egy terméket. Nem érkezett meg, a kézbesítési határidő lejárt. Írtam neki, felajánlotta, hogy újraküldi. Elfogadjam ezt? Vagy mindenképpen refund és inkább rendeljem újra?
Hogy van ez pontosan? Mert a postázási határidő lejárta után talán most már csak pár hetem van refundot indítani. Lehet arra játszik a sárga, hogy ez járjon le? Majd esküdözik, hogy elküldte másodszor is, aztán az sem fog ideérni soha?
Nem egy nagy összeg, mert egy pár száz forintos telefontokról van szó, de a jövőre nézve is jó lenne tudni.
Ez áfa nélküli volt,csak a vám ment rá.De mint írtam,ez volt az első ilyen sztori,meg az utolsó is!Ha nem lett volna a cucc nagy,és ha nem otthonra kellett volna akkor ide rendelem!
De ha ezt tudom,hogy ezek ilyen f...cibálók,akkor lesz@rom,a vámot,lesz@rom az áfát,igaz az nem ment rá,meg lesz@rtam volna azt is,hogy hogy vigyem innen haza,ha tele a kocsi és nem fér be .
Mindegy.
A mostani cucc ami ide jött az meg azért volt érdekes,mert olasz amazonról rendeltem egy 2x 30A-es motorvezérlőt és hát a vámosok szóltak,hogy ez sok lesz.Azt mondták,hogy mivel a számlát és a megrendelési lapot is bevitte asszony,azon oké,hogy olasz amazon,de,hogy a cucc valójában EU-n kívülről jött az is biztos,különben nem értesítettek volna ki.
Az amazonnal már korábban is volt gondom,de ezután azt hiszem őket is hanyagolni fogom...
11€-val többe került így a cucc,nem si ez a gond,hanem,hogy már pár hete "hozzák" oalszból.
Nem vagyok amúgy olyan buta!Már megnéztem mire,mennyi a vám,a következő cucc "autóalkatrészként" fog jönni ,mert arra a vám kalkulátor lényegesen kevesebbet dobott ki,mintha valami más lenne.Amúgy nem igazán besorolható az ő fix termék köreikbe,de mivel járműhöz való és nincs rajta gomb,meg kijelző,meg áramkör sem és nem ékszer,ruhának bajos lenne hordani,így az áll a legközelebb,mint témakör.Ez az a cucc amit otthonra rendeltem.Építek egy nagyobb dolgot és ahoz is kell még egy,ami egy számmal nagyobb.
Ez volt a második vámos cuccom.Kb 6-8 éve volt ezen kívül még egy.Az se volt leány álom...
Semmi extrát nem csináltam.megrendeltem a cuccot,megjött a vámra,írtak az eladónak,hogy írjon nekem,hogy nincs a csomagon az e mail cím,de a telefon számom rajta volt.Hívott a fazon,mondta,hogy diktáljam le az email címem,lediktáltam rá pár napra jött az "önnek vámárúja érkezett",hurrá,elküldtem mindent.majd rá pár napra megint egy e mail,hogy még 1x kéne nekik ez az...,felhívtam őket,beszéltünk.Elküldtem megint.Ez azt hiszem pénteken volt.Hétfőn hívtam őket,legyek türelemmel.Há b+,t sürgettetek,hogy gyorsan küldjem ami nektek kell.Oké,nem gond.Másnap megint hívtam őket,hogy kinek kell fizetnem,"kiscsaj" mondja a futárnak.Oké,szuper.Erre utána kapok megint egy e mailt,hogy megvan a vám eljárás,hivatalos bla bla egy csomó és,hogy ha nem tudom milyen kód szerepel a nem tudom melyik lapon ,akkor utalnom kell nekik a pénzt.Meg is adták a bankszámlát,de alá külön,hogy ha vámeljárás miatt kell utalnom akkor NE ARRA A SZÁMLASZÁMRA,hanem a másikra alul.Elintéztettem az utalást ismerőssel,megoldotta.Na utána jött a csomag.
nem tudom mit rontottam el?
Valamit rosszul csinálsz, szinte heti rendszerességgel "vámoltatok".
Emailben, vagy sima postai levélben (ritkán előfordul, ha nem írták rá az email címem a csomagra, és telefonszámom sincs rajta) jön egy értesítő, kitöltöm, scanelem, copy-paste a bankos oldalon az áru fizetéséről a bizonylat, minden megy vissza mailben, 2-3 nap múlva postás/futár hozza a csomagot, fizetem a sarcot és kész. Semmi ördöngősség...
Német vám!
Értesítő 3 db papír,abból egy fotó a rendelt csomagról,cimkével ami rajta volt.
Ma asszony bement,kb 10 perc alatt végzett,kapott 2 db lapot.
Magyar vám!Emailben kiértesít,levelezés,stb... kb egy hét.Dokumentumok elküld e mailben.Pár nap és útjára engedik a csomagot,miután ki lett fizetve,csak uatlni lehet,sehogy máshogy nem.Elötte telefonon is kerestek,3 ügyintézővel beszéltem,abból az egyik azt mondta " a futárnál kell fizetnem" meg az anyátok picc*ját azt b+!!!
Nagy sokára megjött a csomag,kb 8-10 oldal bla bla+ számla meg egy csomó tök fölösleges irat ,de legalább gémkapocs ezredes,és fénymásoló altábornagy fel tud valamit mutatni "munka" címszóval!
Nem kérdés,hogy többet,otthonra nem rendelek semmit!
A "de akkor miért oda"? kérdésre a válasz,mert apám otthon van,nyugdíjas,és mert nem akartam a cuccot,innen haza utaztatni,mikor úgy is otthon lesz rá szükség és elég sok helyet foglal.
Az a megoldás, hogy a hülye b*zi kínai hiába küldte Angliából, nem vámoltatta le. Mindegy, normális volt, megtérítette az áfa értékét és az eljárási díjat is.
Ezt a vámeljárásosdit pedig már lehet csinálni online is, nem kell levelezgetni . Remélem jól működik.
2019. szeptember 20. 15:21:31: megválaszolva grego + által,
→ #6622
Angliából rendeltem egy kínai hibakód olvasót a napokban. A csomagszám xxxxxGB, royal maillel lett feladva.
Most jött egy sms a postától, hogy vámeljárás megkezdéséhez ezt meg azt töltsek ki.
neked v nekem mint vásárlónak a lényeg, h a termék már fizikailag is eu-n belül van - jelenleg is működik ez. Igaz ebben az esetben a termék ára magasabb (pl. telefon, tablet). kis értéke esetében, nem gondolom, h akár 1$-ral is nőne az ár - bár ez tipp.
Azt, h kínai amikor behozza vámkezelni a termékeket (nagy mennyiségben), mennyit fog fizetni nem tudom. Nyilván pl. a hollandoknak se mindegy, h mennyi bevételük lesz belőle.
Közben beugrott, h vhol olvastam, a kínaiak is készülnek. Többek között Hollandiában hoznak létre raktárakat, ez azt jelenti, h eu-ból postázzák a termékeket, így kijátszva a rendeletet.
2019. augusztus 29. 11:46:29: megválaszolva wierra + által,
→ #6615 2019. augusztus 28. 20:47:56: megválaszolva grego + által,
→ #6611
Egy ismerősöm a made in china.com-on talált egy terméket,de az elvileg nagyker,nem olyan mint ali ahol darabra adnak.De írt az eladónak és a m.i.c.-n kívül kapott egy kedvezőbb árat.Postával együtt kb 200$.Rábólintott.Most kapott nemrég egy értesítőt a vám miatt.A vámosok küldtek neki egy fuvarlevelet,meg a postáról számlát amin rajta van a cucc,de az ár csak a harmada.Gondolta,hogy ha ők ezt tudják,akkor oké,annyi volt.
Most viszont kértek még tőle valami olyan dolgot amin rajta van a vevő,az eladó és a cucc ára is,illetve,hogy melyik webshopból rendelte a dolgot.
A fuvarlevélen rajta van a vevő,az eladó,és a termék ára is.Az "invoice statement"-en csak a vevő,és a termék ára,eladó nincs.
Ha most elküldi a valós vásárlási igazolást pl. banki kivonatot azon rajta van a termék a vevő és a valós ár,de a cég teljesen más,mint aki a csomagot feladta!Így megint csak nem tudja igazolni,hogy az tényleg az.de akkor meg ott van,hogy először miért nem ezt küldte el?-mert emberből van és gondolta,ha ott az iratokon ez van,akkor talán spórol egy kicsit-
Vagy azt válaszolja,hogy nem tud olyan dokumentumot,igazolást küldeni amit ők szeretnének,mert nincs.Ez alapján vámolják el vagy küldjék vissza a feladónak a cuccot.De amúgy nem érti,hogy hát ott van náluk a fuvarlevél amin rajta van minden!
Vagy amit én mondtam neki,hogy írja meg,hogy nem ő fizette ki,hanem egy ismerős aki ott járt csájnában,és onnan postáztatta el a terméket.Egyébként neki is csak azok a doksik vannak,mint amit ők is a csomagban találtak.Egyébként küldhette volna ajándékként is...Ennek nem tudom,hogy tudnának utána menni,vagy ha valóban valaki kintről küld valamit akkor azt ,hogy intézi el?
A kérdés az,hogy ebből a helyzetből,hogy lehet jól kijönni?
jaja, ellenben ugyanabba a dobozba belefér 10 lökös is, akkor máris olcsóbb a szállítás csak leljen elég lököttet aki japánból idelökött lökössel akar lökdösődni
megolható ha a hajóig elviszi a japán eladó akkor tulképpen van rá kapcsolatom..
de.
egy lokos hogy ne seruljon majdnem fél köbméter de inkább 1. az 1 köbméter minimumot fel fogják számolni.
az lesz olyan 70e ft, erre jön a vám vámkezelés áfa minden, egy lökös 140e ft alatt nem jön be.. ebben nincs a lökös ára csak a járulékos költségek. és kb 3 hónap alatt jön meg..
Megvan!köszönöm!
Nem szoktam ilyen "extrém" vásárlásokat csinálni.Banggood,ali,fasttech,wallbuy,stb... oldalakról rendelek álltalában.
Közvetlenül a gyártótól még semmit nem rendeltem.Ez az első.
Na akkor azt át kell marhasürgősen írni!Mert az az itteni én meg abszurdisztánba küldetem a cuccot.
ezen kívül akkor cak annyi,hogy küld egy számlaszámot,oda utalok és kész?
Írta a csaj,hogy nagyon jól tudok angolul... Gugli fordító befigyel!