A Fiestára anno Bridgestone Weather Control-t vettem, az volt a legdrágább akkor abban a méretben. Hibátlan volt, csak jót tudok mondani róla. Most legutóbb anyám Mazda2-jére néztem 4évszakost, gyagyás méret (185/60R16), csak Barum-ot találtam ebben. Megvettem, s igazából ez is ok, nem érezni, h ne tapadna bármely helyzetben.
A kiskönyvben vagy a kocsiban?
Kiskönyvben nem tudom. De ha benne van akkor úgyis megismered ezek alapján.
A kocsiban meg a motortérben a zárhídon van egy aluminium plakett, azon is rajta kell lennie.
Külföldről behozott.... A kasztni jó állapotban van ezért vettem meg. Az alján is csak itt-ott van felületi rozsda.
Csak a motorkóddal nem vagyok kibékülve.
2024. február 26. 20:27:12: megválaszolva grego + által,
→ #4348
Kereskedésben vásároltam egy 2005-ös Jazz-t. A papírokat ők intézték. Hazaérve néztem, hogy a forgalmiban az a bejegyzés van, hogy "Motorazonosító adatot nem tartalmaz, típuskódja megállapított"
Származik ebből bármi bajom?
L13A6 motorkódja, amiről még nem nagyon olvastam.
2024. február 26. 19:58:16: megválaszolva grego + által,
→ #4346
Hosszabb kihagyás után ma tudtam ismét foglalkozni vele. Illetve pár hete már az egyik ülést szétszedtem, beépítettem a fűtőlapokat és visszaraktam. A szivacsra ragasztva van a kárpit, tehát kicsit ügyeskedni kell, hogy lehetőleg ne szaggassa szét a szivacsot az ember.
Részben emiatt az ülőlapon csak rövidebb részre szereltem be a fűtőlapot, mert az első harmada és a fele körül végig megy egy olyan bemélyített rész, amit nem tudtam volna reprodukálni, ha onnan is felszedem a kárpitot.
Ma sikerült behúzni a kábeleket mindenhova, de pár csati még hiányzik. A fűtőszálakhoz 16AWG-s kábeleken keresztül vezettem el a +12V-ot, a kapcsolóból érkező kábelektől külön gégecsőben. Kicsit aggódtam, de szerencsére bőven elférnek a kábelek gégecsövekben vezetve a műanyag küszöb burkolat alatt, szóval ettől nem kell félni, ha valaki szeretne belevágni.
A testelést végül a középkonzol alatt, a váltó előtti részen lévő pontra csatlakoztattam, amit egy T30-as csavar rögzít.
Még meg kell csinálnom a másik ülésen is a fűtőszálak beépítését, az ülések alatt a 12V csatijait fel kell szerelni, a biztitáblába pedig már csak be kell majd dugni a csatlakozókat, és elvileg végeztem is.
Ja, meg az egyetlen látványos résszel is végeztem ma, kicseréltem a pohártartót az ülésfűtéses verzióra, és bent vannak a kapcsolók is.
Na eddig talán 5 km-t vezettem, de kíváncsivá tettél, gyorsan elvittem piroskát egy bejáratásra. Óra szerint 185-öt ment, de ahhoz azért elég hosszú egyenes kellett. Szóval tényleg símán utazható vele a 160.
A tudatot sem bírnám elviselni, h olyan kicsi a motor!
Különben tök egyszerű a magyarázat, mert itt a topicban azért észrevehető volt, h nálam az Si dolog be van csípődve az agyamba, és az 1,2-höz nincs Si. Nekem meg az kellett , semmi más!
Ilyen sebességtartományokba, vagy efelett csak motorral szoktam tartózkodni, de olyanom sincs, amig a kölköket nem tudom vinni. A pickup kb itt tilt le. :-)
Öcsémnek 2003-as (asszem) GD1 Jazz van, "1.4"-es (1330cm3 asszem)
Kb. 3 éve vette, ha jól emlékszem, akkor lett cserélve a rendszer rajta Bosal-ra, azóta jól szuperál.
(és igen, neki is azért lett cserélve, mert eltört és rally hanggal jött haza egyszer )
De azóta fasza. Annyi, hogy a gyári rendszerhez képest a Bosal adott neki némi hangot, most már meg lehet hallani ha hazaér. De csak induláskor és/vagy üresben való gázadásoknál van valami ÉS csak kívülről, a kocsiból szinte semmi, pláne haladás közben, akkor nulla hang mint a gyárinál. (előzésnél sincs hangja pl.)
Nekem kb 100 ló a határ, persze autó mérettől is függ, ami már mindenre elég. Nekem annyi kell, ha vki szarakodik, akkor tudjak előzni, amúgy betartok minden korlátozást. A Fiestába is épp elég volt a 90 ló, a Bravoba meg azért nincs hiányérzetem, mert 6-os a váltó, rövid elejével. Meg kell forgatni, de elég.
nekem 2004-es 1.2i DSi van, ujkora ota
finoman hajtom, nem is sokat (az elejen többet ment, sokat A-ban, ott 3 ev alatt ötvenvalahanyezer km ment bele)
ugy hallottam gyakori jelenseg a közepsö kipuf.dob utan rögtön a kipuf eltörese, javasolta a tipust nagyon ismerö szerelöm hegeszteses megerösiteset, megtetettem kipuf.klinikanal (Fogarasi 189)
gondolom nem lesz örök eletü; ha raszorulok: utangyartottbol melyik mennyire birja, ar/ertekben mi a legjobb, vagy nincs is valasztek ?
valakinek kellett mar kipuf. valamelyik reszenek cseréje ? mikor, milyen lett, mennyit bir azota ?
Én onnan tudom, hogy vettem gyári új dobot rá meg krómvéget és hozzá való gyári csavart az Élesből még 2006-ban
Valami 50 ezer volt a dob, 12 ezer a krómvég, és 600 volt a csavar
Nem tudom, h az csak egy ráhúzott krómvég, vagy gyárilag egyben jön ki, összehegesztve. Mert én az utóbbit gondolnám, azért fura, h több SI-n nincs ott a vég. Gondoltam hátha valaki látta már élőben. Nem akarom, h SI-ként valami alap jazz nézzek drágán.
Valaki tudja, h mi az oka annak, h a jazz SI-t látni normál és sport kipuffal is? Azt hittem, h csak egyedi eltérés, és valaki lecserélte, de sokat találni ilyen meg olyan kipuffal is. Melyik lehet a gyári variáció?
2023. április 29. 19:55:35: megválaszolva grego + által,
→ #4316