Jelenség:
Kint kellően meleg 28 fok van, autóban persze megy a klíma 21.5 fokon.
Úgy van beállva, hogy az első szélvédőre fújja a levegőt és pluszban a lábhoz.
Na most a szélvédőre megy a jó hideg, a lábhoz mi a fenének megy a langyos, de inkább meleg ?
Aztán csodálkozok, hogy annyira azért csak nem akar hűlni a beltér.
Eszembe jutottál, h te kérdezted, h tényleg lehetséges-e 6 literrel eljárni a civic-kel.
Szegedre kellett járnom mostanában, és nem lehetett ráznom az asszonyt, mert műtötték, így normálisan közlekedtem. Betartottam a sebességhatárokat, úgy közlekedtem, mint egy normális ember.
Valamennyi Szeged meg Halas város, a többi meg a főút hazafelé.
A végén 5,0-át mutatott a fogyasztás mérője.Eddig én rendszeresen néztem a fogyasztást, mivel új nálam az autó, így tudom, h 4-5 % az óra csalása, 5,2-5,3 liter volt a tényleges fogyasztás.
Magyarul egy hétköznapi autós símán eljárhat 6 literes fogyasztással. Nekem ez nem fog menni, de lazán elhiszem most már másnak is, ahogy pl. macska is írta annak idején. Gregonak is igaza volt, az elején tényleg többet fogyasztott, most már szépen beállt egy aránylag állandó értékre.
Közben még egy kérdés jotott eszembe.
Az autómban az 1.6-os 110 lovas motor van. olyan furcsaságot produkál, hogy alapjáraton, mondjuk egy lámpánál állva kb. 20-30 másodpercenként kicsit leejti a fordulatot, mintha nem kapna benzint, vagy kimaradna valamelyik hengernél a szikra. de kb fél másodpercig tart, utána megint jó. Szervizben "nem tapasztalták" a hibajelenséget...
köszi szépen a segítséget, jó, hogy más méretekkel is volt tapasztalat, mert én is játszom a gondolattal, hogy esetleg egy nagyobb felnit is feltennék. De mivel két garnítúra 15-ös van itthon, így egyelőre marad szerintem az alapkoncepció.
Volt értelmesebb mérete is, de mi pont a leghitványabbal kaptuk 2001-ben. De amúgy azért adtak a sportosságnak, mert 3 bar-ra fel volt fújva amikor elhoztuk, szóval pattogott azzal is rendesen.
(Persze ezt később korrigáltuk, leengedtük gyárira és akkor megjött a komfort is, ellenben elkezdett dőlöngélni kissé, úgyhogy ahogy a házibank engedte, jöttek is a 16-os felnik a 205/55-ös gumikkal, ami amúgy a Sport kivitel gyári mérete is volt egyben, na az már tényleg döfi volt! )
Az én 7gen 5d-men a gyári gumi, amikor vettük, a 185/70R14 volt. Ehhez képest az első gumi és felni cserekor felkerültek a 16"-os felnik (7x16 ET45) 205/55R16-os gumikkal.
Az autó új dimenzió lett, valami eszméletlen pozitív szinten. Imádtam és a fogyasztás se lett sokkal több. (normális közlekedés mellett)
Aztán egyszer csak jött egy agylövésem és felkerült olyan rettenet mint 205/45R17 ugye 17-es felnikkel. (CTR gyári méret)
(A felnik mérete 7x17 volt ET 42-vel)
Na, ez sok volt, legalábbis olyan szinten, hogy pattogós lett tőle az autó és kényelmetlen ezáltal.
Elég gyorsan módosítottam is, lett 205/50R17. Felnik tehát maradtak, csak a gumik lettek egy fokkal ballonosabbak.
Na és így okés lett, nem mondom, hogy olyan volt mint a /70 vagy /65, de teljesen elfogadható volt kényelemre is és olyat tudtam kanyarodni, hogy az szerintem tényleg kiemelkedő volt.
Ez utóbbi méret pont hogy befért módosítás nélkül, de tényleg nem ért bele sehova. És a km óra SEMMIT nem csalt így, teljesen pontosan mért.
Na, én ennyit tudok mondani.
2020. július 10. 09:15:21: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #180992 2020. július 9. 21:29:26: megválaszolva KawaBazsy 0 által,
→ #180984
Nekem anno a dizelen szintén 7gen 5d, a téli 185/65R15 volt a nyári meg 195/65R15. Annyi volt hogy a téli az váltómérete volt a gyári méretnek, a nyári viszont nagyobb volt de legalább a km óra pont az mutatta amennyivel mentem. Nem érte bele sehol sem, és kb ugyanolyan érzés volt mint a gyári méret, de legalább olcsóbb volt mint a gyári Lehetett volna a 205/55R16 is, esetleg a 225/45R17 is de az már nagyon határeset, legalább is a mostani 7gen 5d-n extrém volt. Igaz a jelenleginek 205/55R16 a gyári mérete.
2020. július 10. 09:12:18: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #180991
Volt egy nagyon szép, jó áron.Rápörögtem,sosem hiteleztem még be magam autó miatt, ez alapelv volt, de ennél majdnem megrogytam, aztán győzött a házfelújítás.
Pont erről regéltem itt sokat.Rengetegen meg fogják szeretni azok közül is, akik az elején hallani sem akartak róla.Szerintem az FK8 minden bizbaszával, sallangjával együttvéve is egy kúrva jól mutató autó. Pl. fehérben fehér felnikkel.Volt egy hahun tavaly, annak majdnem behódoltam, de győzött a józan ész.....
En a dizelemre 185/65 R15-ot raktam, az talan egy picivel nagyobb, ballonosabb. Jo volt vele, fogyasztas egy hangyafasznyit lejjebb ment, kenyelmes volt.
2020. július 10. 09:11:38: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #180990
jaja, ezzel képben vagyok. Nem váltóméretet keresek, hanem mint említettem, egy hangyafallosznyival nagyobb átmérőjű kereket tennék fel. Mert úgy nem csalna annyit a km óra, valamint jól jön egy kis extra ballonosság az zergehágta pesti (és egyéb) utakon. Aztán meg árban is jobb a /65, nem is kicsit.
Szóval inkább csak az írjon, aki tényleg próbálta és ad1: rossz tapasztalatai voltak, mert beleért valamibe/tönkretette az autó viselkedését/stb. ad2: nem halt bele senki és azóta is élvezi az előnyeit
Nekem egy műszaki jellegű kérdésem lenne, ami 7gen 5d Civiccel kapcsolatos.
Van-e valakinek esetleg konkrét, személyes tapasztalata a gyáritól(195/60R15) eltérő méretű 195/65R15 abronccsal? Vagy esetleg 16/17-es felnin ehhez passzoló váltóméretű egyébbel?
nekem nagyon rondának hatott a 10g civic amikor pár éve megjelent, és 9g párti voltam.
mára totál megfordult bennem az érzés: 10g-ra kezdtem el vágyni, 9g-t már nem vennék (esetleg fk2-t, de szerintem amire lemegy az áruk emberi szintre, az fk8 sem lesz sokkal drágább...)