Hi!A motorok állapotáról:
Mi 1999-ben vettünk egy 1993-as évjáratu 1.6 ESi sedan-t.Akkor 90ezer km volt benne, előttünk egy diplomata fickóé volt, nagyon megkímélt.Castrol olaj/10000 meg stb.Mi tavaly nyáron adtuk el, addigra mi még beletettünk 135ezr km-t, tehát 225 ezerrel adtuk el.Vigyáztunk rá,persze nem volt gyorsulási verseny, de azért néha ki lett kormolva rendesen...Persze castrol olaj továbbra is rendszeresen.Kis rozsdasodas volt kerékiven, fényező 20ezerért kijavította.Olajfogyasztás nulla volt, legalábbis szabadszemmel nem látható, füst 0!Apám 500ezerért!!!!! adta el!!Valaki jól járt vele, de a kereskedő az biztosan!Most egy 1998-as 1.6-os OFF Audi A4 ON van neki, de visszahuz a szive a Hondahoz, ugyanis 1992 óta az volt, nem is egy.
Én idén januárban vettem egy ugyanilyet /már nagyon bánom, hogy nem a miénket vettem meg/Ugyanolyan autó, csak 1992-es évjárat és utólag beépített klíma.km óra állás 100ezer...Persze én se vagyok hülye.Eddig ráköltöttem kb 130000Ft.ot és épp most vagyok egy gyürüzés és szelepszárszimering csere előtt(Köszi Lordie! Ezenkívül valószinüleg féltengely és szilent csere is lesz.A fogyasztásom nem rossz, sőt, szerintem nagyon is jónak mondható a 7l/100 átlagban városban, rövid távokon közlekedve, ráadásul mindig a csúcsban.Sajnos kasztni munka is van rajta, ami az előző kasznis hanyag munkája miatt válik esedékessé.Szóval én mindezt 620ezer ft-ért vettem.
Ezt csak azért irtam most itt le, hogy a leendő vevők lássák, olcsón lehet jót is, meg pénznyelőt is venni.Egy biztos, kereskedőtől csak akkor veszek legközelebbautót, ha nagyon muszáj.Jobb látni a tulajt, meg, hogy kihajtotta és persze leinformálni se utolsó.
Sok szerencsét mindenkinek!
Lehet, hogy igazad van, és értem, mire gondolsz. Szerintem pedig brit állampolgárok dolgoznak az angliai gyárakban is, meg persze bevándorlók meg vendégek, köztük magyarok, lengyelek, románok, (bár ők inkább a latin országokba mennek) indiaiak stb ... és persze törökök.
A dealer - amikor a kocsit nyáron vettem - azzal bíztatott, hogy olyanok szereilk össze a kocsit Törökországban, akik Európából települtek haza. (Pedig nem féltem, mondom, mert volt már török autóm)
De ami számít az nem ez, hanem a MINŐSÉGELLENŐRZÉS!
szerintem nem is annyira a gyártó ország számít, hanem hogy kik rakják össze.
Szerintem Angliában nemm britt állampolgárok dolgoznak a honda gyárban ha érted mire gondolok
2006. november 5. 23:40:19: megválaszolva mise` + által,
→ #7522 2006. november 5. 23:39:46: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #7521
Az enyim is török!
Sőt, az előző egy Toyota volt, az is török volt, és semmi gond nem volt vele.
Úgy látszik, sehol nincsenek az angolok a fejlett török iparral szemben.
Ezentúl csak török autót veszek!
Volt itt valaki aki megvett egy 650 ezres VTi-t és azt mondta, hogy kb. ugyanennyit rá kell költeni...
Persze foghatsz ki olyat is ami 1 milla és szintén költhetsz rá, de 900-ért is vehetsz (bár kicsi az esély) makulátlant...
Én az enyémet (92-es 5 gen VTi) 1,19-ért árulom, ha komoly a vevő akkor még engednék valamennyit, de tudom hogy jó az autó és nem szabadulni akarok tőle...persze nálam is, mint akármelyiknél bekövetkezhet egy váltócsere (60-120 ezer HUF) de melyiknél nem...Ez benne van a pakliba, hisz használtautót, nem új...(néha még annál is megeshet)
A használtautó egy nagy zsákbamacska, az biztos...
VTI-motor meg 150-250 között mozog (beszerzéstől függően...)
VTi Váltó meg 60-tól felfelé (6. gen váltó 80-120)
2006. november 5. 17:43:57: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #7513
Hát nem a Km-re adják a hitelt, érdekes lenne, Az évjárat az ami számít, ezért is kell csak a forgalmit lefénymásolni és elküldeni a banknak, én 2 kereskedővel beszéltem ők ezt mondták, és hogy 13 éves kort nem haladhatja meg a részlet lejártakor az autó. De én nem hiszem hogy hiteleznék pont az ilyenek miatt
Egy két estben többet elárul az ülés álapota a kormányé és a váltokar logása.Mint a km ora sajnos.Persze ha minden gyári.Ha uj kormány és ülés van benne akkor cumi.
kompresszió mérésből szvsz nem derül ki, ha pl. az olajlehúzó gyűrűd letapadt, kivan és eszi az olajat.
de én is így vagyok vele, sosem a km-t nézem, az sok esetben hazudik és csak bebeszéli magának a vevő, ááá biztos nem hamis.
pl. 3évesen 150e km-rel vettem meg az autóm. kicsit soknak tűnhet a km, de naponta 200km-t ingázott a fővárosba a tulaj, a futott km tuti valós, tökéletesen szervizelt (lekádereztem, tudtam hol vette újonnan, hová hordta, milyen volt az előélete). szóval inkább egy valós 150, mint egy "alig futott" 50e.
2006. november 5. 09:25:20: megválaszolva ozoli + által,
→ #7500
Én a 92es ESI-met májusban adtam el.Előtte a Tunershopban gyűrűkészlet és szelepszár szimmering cseréztünk.234ekm volt benne.Előtte ette az olajat.Miután megcsináltuk,olyan volt,mintha új lenne.Feltettem igy a hirdetést,hogy friss motorgenerállal eladó.Azonal elvitték és nem jártak rosszul vele.Az más tészta,hogy néhány héten belül megcsukta és gyorshajtott 1.6esituning kolléga...
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék, hátha van valakinek ilyen irányú tapasztalata. 2000 februári 1.5iLS 114Le Civicem van. 103000Km-el. 1-2 hónapja tűnt fel, hogy kis fordulaton alig észrevehetően rángat. Pl 50 nél negyedikben. Eddig ez nem volt. Mondjuk ha visszaváltok kis (1500) fordulat künyékén 2 be, akkor szinteén 2-3 nagyobbat rángat. Néha az alapjárat is elég alacsonyra esik. (Légkondi olyankor 4-5 ször ki be szokott kapcsolni.) Majd utánna rendben.
Gyertyák e miatt lettek cserélve, NGK.
Szelepbeállítás volt, benzinszűrő új.
Szervizben nem tudják...
Ha valakiek van ilyen tapasztalata, előre is köszi!
2006. november 5. 09:26:29: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #7501
Teljesen igazad van, sajnos nagyon kevés az olyan ember aki betartja hogy 10 000-nél cseréljen olajat, sőt talán nem is ez a legnagyobb gond, hanem hogy milyen olajat vesz bele, mert lehet venni 500ft/liter vagy 5000/liter, és a kettőnek a minősége azért nem ugyan az. Főleg a 200 000 km futott kocsinál, minimum 20x kellett cserélni olajat, ami eléggé hihetetlen hogy abba a megfelelő olaj került mindig, na persze ilyen alapon ne menjünk ki az útra mert elüt az autó (lehet) Igazából aki most vásárol autót és nincsenek milliói rá, az jobb azért ha felkészül egy motorgenerálra, vagy váltó cserére, ami nem is igazán baj, ha az ember tisztában van hogy ez mennyibe fáj, pár hónapja látogatom ezt a fórumot, de még nem találkoztam konkrét összeggel vagy emberrel itt aki megtudná mondani mennyibe kerül plusz minusz egy 1.6 VTI motor használtan ami még nem eszi az olajat, vagy egy felújítás mennyibe kerül, stb... Mert ha ezzel tisztában lenne minden kezdő Hondás beleértve engem is, lehet megvennék egy 700 000Ft-os VTI-t ha mondjuk tudom hogy 200 000-ből tudok venni egy zsír mocit bele, és még akkor is csak 900-ba van, szóval aki vett már VTI motort, vagy felújított az leírhatná mi mennyi és hány méter.
Nem hát! Ha valóban annyi az annyi akkor semmi gond! Fontos hogy milyen volt a tulaj (mennyire bánt vele gondosan) ha azt kapta az autó amit megérdemelt akkor még simán elmegy mégegyszer annyit.
Hiába veszel egy 100 e. km-t futottat, amit pl. hidegen küldtek és mondjuk olajat csak 17-18 ezreneként cseréltek...(persze azért nem ez a jellemző...) Amúgy meg az óratekerésből szerintem már sportot űznek!!!
2006. november 5. 08:50:46: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #7495
Hát szerintem meg nem sok egy autoban a 200 000 km föleg ha az 5 gen.A haveroméban volt 350 000 kb amit ö tudott.Nekem a 97 esben van 212 000 épp hogy be van járatva.Az meg hogy fel kell ujitani egy 200 000 km futott hondát az attol is függ mennyire volt hajtva.Szerintem meglehet nyugodtan venni egy 200 000 km futott autot.El kell vinni állapot felmérésre kompresszi mérés sokat elárul.Ha egy 5 genben ora szerint 100 000 van akkor azt valszinü vissza tekerték.Szerintem
Valóban nagyon sok az a 200 000km, sőt 200-ig elég elszámolni, főleg ha azt nézzük hogy 200x kimenni mondjuk Németbe
5 gent nagy valószínűséggel nem fogsz találni, kevés km-rel, ami a motor kopásával is jár. De ne keseredj el, én is már 4. hónapja nézegetem és nem találtam olyat ami jó, legalábbis nekem, persze ha lenne 5 millióm akkor lenne választék is jobban, és ebben az esetben már a jók közt.
Sziasztok!Sűrűn olvasom ezt a topicot 2éve honda tulajdonos(használó) vagyok és most szeretnék venni egy 5gen civic-et és nézegetem használtautó oldalait.Azt tünt fel,hogy nagyon sok civic eléri a 200000km-t és kész,jöhet a motorfelújitás.Azt akarom kérdezni itt kinek megy hosszabb futásteljesitményt az autója?
2006. november 5. 08:58:25: megválaszolva Tonx + által,
→ #7498 2006. november 4. 21:28:27: megválaszolva Bally + által,
→ #7486
Jah, meg voltam kint ausztriában ma, aztán a határőrök csak sasoltak Olyat rezonáltam a határőrbódéba, hogy csak na. Intett hogy mehetek tovább, én meg ilyenkor kövéret nyomok (mint minden normális ember, 23 perc idegtépő sorbanállás után), csak nem gondoltam rá hirtelen, hogy ez hangos lesz, főleg ott abban a bádogkörnyzetben
Egy 80km-t mentem azóta kb. De akkor is sokkal durvább lett. Gondoltam arra is, hogy esetleg lyukas lett valamelyik varrat rajta, pl ahogy hazafelé ugye víz érte először ott, szal erre majd ránézhetnénk.
De a feleségemet már megbékítettem vele, szal nem vészes
Az vajon érhet valamit, ha a dob feletti részt (vagy akár a dob tetejét) leburkolom ilyen hőálló szivaccsal? Talán nem jönne be annyira a hangja, meg a rezgése az utastérbe. Bár a fene tudja.
Na majd jövő héten meghallgatom a kocsiját hogyha már egyszer nagynehezen felerőszakoltuk, habár a szerelés után teljesen jó volt a hangja de egy nap alatt nem változhat normális esetben ennyit Mongyuk hogyha levezetett vele 1000km-t tegnap este akkor igen de nem igy ismerem
hát igen..főleg a várkeren ahol a folyamatos dugó miatt 100 méteren belül legalább 20x rakod 1esbe a kocsit és gyorsítasz..Na nekem ott szállnak el igazán az idegeim
2006. november 4. 17:50:07: megválaszolva Tonx + által,
→ #7477
Igy ahogy mondod. Nekem is a belső tér erősíti fel a mély hangját.
Most ezek a tompítók használtak benne, vagyis bevált a konstrukció, csak egy kicsit még fogok tompítani rajta. Ugye 2db 50x60-as vég van, ezekből most 2db 50x30 lett a szűkítéssel. Még valszeg egy 5-5mm-t hagyok rá, és megcsinálom rozsdamentesből a tompítót is, aztán úgy jó lesz. Az a mák benne, hogy 2-ben 30, 3-ban 50, 4-5-ben pedig 90 körül van pont egy halkabb tartománya, szal folyamatosan autózni pont jól lehet vele. Csak mikor városban, dugóban gyorsítgat az ember, akkor rendesen odateszi a hangját Dehát ez kell is.