Egyben válaszolok a megelőző jópár hozzászólásra.
20 év Hondázás után egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a saját megtakarított pénzemet bármi más autóra költsem, mint HONDA. Volt, hogy elcsábultam, de mindig HONDA lett a vége. Most is.
Nem vagyok racionális autóvásárló, sosem voltam az, és nem is akarok annak látszani.
A HONDA nekem a szenvedélyem - erre költöm a pénzemet, ez okoz boldogságot.
Egy paraméterben jobb minden más autónál - ez egy FL5 HONDA CTR. Ez nekem mindennél többet ér. Ráadásul van 4 teljes méretű ülése. A számok (KW, NM, hengerek száma, 0-100, 1/4 m, köridők) es automata váltós autók nem érdekelnek.
A CTR mindig 50%-kal volt drágább, mint egy jól felszerelt nem alapmotoros Civic.
5M vs 7,5 2002 körül
6M vs 9M - 2007-09 körül
7M vs 10,5 M - 2015 körül
8M vs 12M - 2018
16M vs 24M - 2023
Nem néztem pontosan utána az áraknak, de valszeg nem állnak messze a valóságtól, mert pont az a +50 % sosem adta ki nekem sem eddig. A CTR pont emiatt a +50% miatt mindig elérhetetlen messzeségnek tűnt.
Mit tehet az ember fia, ha egyszer az életében új CTR-t akar venni 2023-ban? Eldönti, hogy kifizeti vagy nem.
Tehát az, hogy megér annyit vagy nem az kizárólag egyéni döntés.
Aki 4M-ért keres autót, annak valszeg a 8M-10M Ft-os autó nem sem ér annyit, de ő a 4M Ft-os autójával is boldog lehet és megoldja vele a mobilitási igyényét, talán még élvezi is. Ez egyéni döntés, mint ahogy a választott szín is.
Igen, jó színben kell üj autót venni.
Nekem piros volt az S2000 és az FN2 is az. Az új CTR-t is pirosban akartam. Más színben nem vettem volna. Nekem ez tetszik és nagyon örülök, hogy pont sikerült rácsapni egy pirosra itthon.
Ez kizárólag az anyagi lehetőségeimtől függ. Ha korlátlan lenne, akkor minden type-R-ből ami létezett lenne itthon egy szép fehér, és csak nézegetném.
Jelenleg a 10 misi is sok, mert nem autóra van a pénzem. Ami most van, az tökéletesen megfelel.
De nem is kell egyáltalán belőlem kiindulni.Azt próbáltam leírni, h én tökéletesen megértem, aki megveszi ezt az autót.
De különben minden autó annyit ér, amennyiért megveszik. És annak mindig oka van. Meg kell nézni a használt autókat, egyetlen autó sem lesz véletlenül drágább, mint a többi, és egy sem, ami olcsóbb mint a többi. A piac áraz, és ezt okkal teszi.
Nem (csak) azt mondom, h nagyon felment az ára, hanem azt, hogy jobban felment, mint a többié. És igen, a Porke az egyik legjobb kocsi, ráadásul még tartós is. Nem mondasz olyan paramétert, amiben jobb a Civic. Ami amúgy nagyon jó, csak a többi hot hatch-hez hasonlítva.
Mindig is szerettem a Hondát, 4 motorom is volt ezzel az emblémával, de nem vagyok elvakult fanatikus. De ha már.. neked mi lenne az az ár, amire már azt mondanád, h túlzás a Type-R-ért?
Nagyon oda vagy a porschéért, mindig ezzel példálózol. Engem meg nem vonz. Elfogadnám, és imádnám ha kapnék tőled egyet, de itt a fórumtól eltekintve még egy képet sem lapoztam érte a neten életemben sem.
A hondás buzulásunkat te sosem fogod megérteni, neked tök mindegy, h mibe ülsz, ár-érték arányban jó legyen, azt kész. Szerintem ha nem lenne ilyen jó itt a társaság a fórumon, alapból be sem néznél ide.
Elég sokunkat más fából faragtak itt. Azért látod, sokan megtehetnék itt, h bármi mást vásároljanak maguknak(akár poschét is) , mégis mindig a Hondánál kötnek ki. Ez valahol racionális, valahol érzelmi döntés is.És nem kell megmagyaráznia, h miért a 25 milliós CTR-t vette pl. a BMW meg minden más szarság helyett, ezt itt sztem mindenki érti. És örül a másik sikerének.
Az ár-érték arány 1-2 éve nagyon felborult. Ezt senki sem láthatta, h chiphiány, alapanyaghiány, meg minden más befolyásoló tényező miatt így elszabadulnak az árak. De nem kell ehhez a CTR-t nézni, én 7 körül vettem a civicet 3 éve, most meg 13 misi. Az sem normális. De ha a többi autóhoz hasonlítom, akkor viszont a 13 is jó ár. Egy szaros kotla golf síma 150 lovas motorral (mild hybrid) 12 misi.....
Különben a legjobb autóbiznisz a 3 éves használtban volt, néhány tízezer km-rel szinte tök újonnan 1/3-al olcsóbban lehetett mindig autót, mint újonnan. De ma már ez sincs, mert borult minden, drágább a 3 éves, mint újkorában. Bár az újak árához nézve valahol most is ott tart, csak nagyon elszálltak.
De ez azért feltűnő, mert nagy értékű autóról van szó.
Azon nem töprengesz, h egy kúrva sajt hogyan kerülhet 3* annyiba, mint 1-2 éve? Az sem reális, meg az ár-érték aránytól kúrvára messze van. Mégis megveszed, mert az egyszerre nem olyan nagy tétel.....
Az a 9 milliós Top Performance egy soha vissza térő alkalom volt és azóta sem sikerült olyan jó árban kocsit vennem A gyárba beragat darab volt ami úgy volt hogy le sem gyártják, mert már a FL-re készültek. Aztán mégiscsak kijött . De már ezeknek is durván felment az ára, könnyített kagyló alcantara ülésekkel, Penoráma tető, Performance csomag, 4 pontos öv előkészítés, nagyobb fék, fastback stb és máris 18 millió körül van.
Hát nem tudom. 2016-ban 10 milla az annyi mint ma 15-16 milla. Az nekem nagyon nem egyenlő 25 millával.
Szerintem nagyon nem ér 25-26 millát egy FL5. Ennyivel nem jobb mint egy FK2/8.
Nekem akkor az a 9 mill sokkal többnek tűnt mint most a 24. A màsik meg az ,hogy règebben egy hasznàltautòt 2-3 èvesen file àron adtad el ,az ùj àràhoz kèpest,most meg nem Bustamante a 3 èves fk8-on.
Én az ár/érték arányról beszéltem. Májki az első I30N-jét olyan 10 misi körül vette, ahogy grego is a 9gent, az értelmes ár. 24-25M már nagyon nem egy hasonlóért, az egy alap Boxster ára (vagy Cayman, kinek mi a pref), s nagyon nem egy liga a kettő.
Senki sem normális, aki 20-30 milliókért autót vesz.Tök felesleges dolog.
De én is rögtön elherdálnám rá, ha lenne rá felesleges keretem. Én sem vagyok normális.
A nők a táskákért meg a cipőkért vannak oda, a férfiak meg az autókért. És ez így van rendjén!
Én egy szóval sem mondtam, h az FL5 type-R nem jó, meg nem kellene. Csak attól még, h jött egy újabb, nem temetném az FK8-at sem. Nekem piszokul bejön, főleg mióta haverod fehérjét élőben végigtapizhattam!
Meg vasizoli szürkéje padlóra tud küldeni, arra nagyon csorog a nyálam!
Azt szerintem körül is puszilgattam!
Semelyik kocsi sem ér annyit, mint amit kérnek érte , de hát ha kocsi vásárlásról van szó akkor szerintem itt sokan közülünk nem az eszünkre hallgatunk hanem a szívünkre
Persze, mindenkinek van valami "becsípődése" amitől szép vagy nem szép neki egy autó. Nekem is van, a bumszli nagy ormótlan lámpák nálam kizáró okok autó márkától függetlenül. Csak a fektetett vékony csík lámpa az "elfogadott" számomra .
Sokaknak tetszik az FK8 , sokaknak meg az FL5 szebb,de van aki az FD2-t mondja ,vagy az FK2-t. Van akinek nemtetszik egyik sem van akinek meg mindegyik. Vannak akiknek mindegy csak honda legyen ,( mint mondjuk én)van akinek meg elvböl nem lesz sosem szép egy japàn autó. De jol is van ez igy nem vagyunk egyformàk,meg legyen is mindenkinek sajàt véleménye.Azt nem szeretem mikor valaki megmondja nekem mi a szép vagy jó és én hülye vagyok ha az nekem nem tetszik
Hát mi tagadás, FK7 és 8 a család hölgy tagjainál (és jelentős többségben vannak nálunk) abszoltut "no-go" volt. Nekem elment volna a design a műszaki tartalom miatt, de beleszeretni én sem tudtam annak idején.
De hiába az lenne a racionális válsztás, ha olyan a kinézete, leginkább hátulról, ( tudom sokakat megbántok de nem tudok mit tenni) mintha egy homasita dizájner skiccét nézném . Igen tudom, izlések és pofonok, de ha megkérdezünk sok-sok embert, hogy mi szebb egy Civic 5gen sedan - FD2 - FK2 - vagy egy FK8 , hát nem tudom lenne-e szavazata az FK8-nak . Viszont az FL5 megint egész pofás lett
Tökéletesen igaza van Mattnek a teszt végén. A racionális választás egy használt FK8. Autóvásárlásaimnál sosem tudtam racionális maradni. Mindig a szívemet követtem.
Nálunk a ház szigetelése folyik éppen és jó ideje. Tehát nem egy Dunaként vagy Tisza, max. egy erdei kis patakként.
Múlt évben még a tél előtt be kellett volna fejezni 2 falat legalább a hálózásig. (idő az volt rá...) Ehelyett most a csupasz szigetelés van télen a két falunkon, az állványzat meg fütyül szépen, az akár kicsit is erősebb szélben az ablakok alatt.
Van vasalat, beton, minden csuda, még túl is lett gondolva, bár én nem értek hozzá.
Majd ha kész lesz csinálok egy kis vidit, amiben képek egymásutánisága az kezdetektől.
Ahogy mondani szokták itt a szakik csütörtökre kész lesz. (még 2 hét )
Csak azt nem hogy melyik csütörtök, folyó év vagy esetleg a következő.
Szembeszomszéd nagyon boldog.
Köszönöm szépen mindenkinek a sok pluszt és a gratulációkat!
Ahogy a tesztek is leírják, az autó egy műszaki mestermű.
Mindent meg tudok erősíteni, amit a hivatásos újságírók írtak és mondtak róla.
Amit nem láttam még leírva, az az, hogy a kerekek gördülési zaja elég hangos - de ez gondolom nálam azért feltűnő, mert a motorja lényegesen halkabb, mint eddig bármelyik hondám volt és emiatt ez nekem jobban feltűnik.
Én is végig toltam ezeket: Golf R, Cupra Formentor, Rs4, Focus RS, BMW, Megane RS, Porsche 718 meg egy Taycan is. De valahogy ami elérhető árú és lefedi az elképzeléseimet a hot hatchben maradt a két i30N. ( kézi váltos meg egy 8-as DCT). Egyszerűen az FK8 kinézete nálam kizáró ok volt és a BMW is, a Focus pedig rohadt orrnehéz volt. Golf-R -nek max a belterét fogadnám el, az tényleg jól nézett ki, a Formentor viszont egész izgalmasra siekeredett a "púpos" hosszú motorháztetővel. Megane RS ben nem volt individual opció és a fedélzeti rendszere valahol 10 évvel le volt maradva mind megjelenítésben mind tudásban, viszont nagyon jó hangja volt. Szóval most az FL5 végre jól néz ki, de nem elérhető szóval nem kell ezen rágódnom mi legyen. Amikor menni fognak az N-ek én meg inkább a Porsche felé húzok. Remélem akkor még lesznek benzinesek
Ez egy nagyon jó cikk. Zseiniálisan összefoglalja a "Hondaság" mibenlétét!
"Setright marvelled in the engineering quality of a company that was perfecting rear-wheel steering systems and variable valve timing when most European carmakers were wondering how to make central locking reliable – and failing"
"Only a company as engineering-driven and dogmatic as Honda would choose to launch a very hot, front-wheel-drive hatchback at the end of 2022."
Ezért kötök ki én is mindig a Hondánál. Beleülsz, mész vele, és érzed, hogy úgy jó ahogy van. És ez nem csak az erős, sportos modellekre (VTi, S2000, FN2) igaz, hanem a Jazzekre és EP2 és 1.8 Civic-re is csak azokat említve, amikkel hosszabb távon volt dolgom. Ezt érezni kell. Aki ezt nem érzi, az nem is érti, hogy miről beszélek. Érdekes módon sokan állítják párhuzamba az FL5-öt a 90-es évek vége 2000-es évek nagy HONDA generációjával.
Az FL5-ről az angol nyelvű média egytől egyig csak a legjobbakat mondja róla. A német nyelvű sajtó már visszafogottabban nyilatkozik, de ennek tudjuk az okát.