HONDA fórum
2024. április 27. szombat, 18:46,  Zita, Mariann Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: Lazy 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 3523 | 3522 | 3521 | 3520 | 3519 | 3518 | 3517 | 3516 | 3515 | 3514 | 3513 | 3512 | 3511 | 3510 | 3509 | 3508 | 3507 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek:


Civic4g.com - Honda Civic 4th Generation (1988-1991)

USDM 5. gen Civic spec

civic logo-k nagy felbontasban


Civic (EP2, 2002+, 7gen) angol oldal

civic4g.hu

honda civic- wikipedia

clubcivic.com

8. gen CIVIC forum

Honda Civic alkatrészek!
#137893 LINSZTER +  2019. december 6. 14:53:33 re: #137892 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt én nem tudom :D
2019. december 6. 14:55:14: megválaszolva grego +  által, → #137895 

#137892 grego +  2019. december 6. 14:49:15 re: #137891 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szerintem ő már CVT-t akar ami 220, nem? :D
2019. december 6. 14:53:33: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137893 

#137891 LINSZTER +  2019. december 6. 14:45:16 re: #137889 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
240Nm az a 220.
Azok akik ugyanilgyne "tuningellenesek" szokták azt mondani, hogy "nem kell tuningolni mert a japán mérnökők értenek hozzá és nem véletlen annyi amennyi". Ha ennyire aggódsz akkor nem kell hozzányúlni, ilyen egyszerű. Lentebb ott a statisztika, hogy 163 autóból, 2,4millió mérföld után sincs gond. És ezek egy része nem a Stage2 350Nm-el megy hanem ennél többel.
2019. december 6. 14:53:36: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137894 
2019. december 6. 14:49:15: megválaszolva grego +  által, → #137892 

#137890 Dontwalk +  2019. december 6. 14:40:36 re: #137888 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az [SMIL:/smile2.gif] Mert ha még kézi váltóval ment volna de CVT volt benne....

#137889 Dontwalk +  2019. december 6. 14:39:42 re: #137883 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szóval azt mondod a japán mérnökök megalkották az 1.5T motort 220 nyútonnal és 182 lóval majd elküldték Neked a Stage 2-őt 350 nyútonnal?
Vagy most nem vágom pontosan hogy jönnek a képletbe a japán mérnökök...
2019. december 6. 14:45:16: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137891 

#137888 grego +  2019. december 6. 14:38:27 re: #137887 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
User error :D
2019. december 6. 14:40:36: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137890 

#137887 Dontwalk +  2019. december 6. 14:37:34 re: #137884 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A mi Jazzünk motorja történetesen szétment... [SMIL:/smile5.gif] De mindegy az Jazz topic. Csak azért is mit kapok folyton ha a szarrá felszopott Jazz-ről kritikát merek mondani... édesjóistenem.
2019. december 6. 18:24:44: megválaszolva Yakumo +  által, → #137902 
2019. december 6. 14:38:27: megválaszolva grego +  által, → #137888 

#137886 Dontwalk +  2019. december 6. 14:35:56 re: #137885 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hallod kisgyerek?! Az ilyen kommenteknek mi értelme? Feltettem egy tök logikus kérdést. És nem neked. Ilyen mélyenszántó megjegyzésekért nem érdemes ide irogatnod.
2019. december 6. 15:32:37: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #137899 

#137885 glPopMatrix +  2019. december 6. 13:52:07 re: #137883 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  -1 | rejt
1.5T szar, mert turbós, szintetikus, 2.4 fasza, mert még a régi jó megbízható szívó, ad visszajelzést az útról.
2019. december 6. 14:35:56: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137886 

#137884 grego +  2019. december 6. 13:37:03 re: #137882 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egy Jazz motor sose megy szét :D
2019. december 6. 14:37:34: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137887 

#137883 LINSZTER +  2019. december 6. 13:18:15 re: #137882 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ok én itt befejeztem :D :D :D
A japán mérnököket kihagytad, hogy "Ők tudják a tutit"
2019. december 6. 14:39:42: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137889 
2019. december 6. 13:52:07: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #137885 

#137882 Dontwalk +  2019. december 6. 13:16:51 re: #137877 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Amikor ilyen gyári 220 nyútonok helyett 350 nyútonok cibálnak mindent a féltengelyekig ... hát nem tudom. Mondjuk arra lennék kiváncsi a gyárinál mennyi a ráhagyás? Mondjuk 370 nyútonig van a tartalék és akkor ez még mindig alatta van de már határon? Írdatlan ugrás több mint 1/3 -os nyomaték növekedés.
És mondjuk innen-onnan hallom, hogy az 1.5t gyárilag elvetemülten/rugdalva vezetve hajlamos olajat fogyasztani. Így mit enne ha valaki így rugdalná? Márpedig nem azért csippeltet valaki, hogy utána eco módban vitorlázzon...

Szóval na. Csodák nincsenek szerintem. Ez biztosan kontraproduktív mondjuk a hajtáslánc élettartamára nézve.
2019. december 6. 13:37:03: megválaszolva grego +  által, → #137884 
2019. december 6. 13:18:15: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137883 

#137881 LINSZTER +  2019. december 6. 13:11:20 re: #137880 (White + )  ←  ‹›  0 | rejt
Éppen most itt nem volt. :D Amúgy meg szinte napi szinten...

#137880 White +  2019. december 6. 13:08:23 re: #137879 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én nem olvastam, hogy ez valamikor is már kérdés lett volna.
2019. december 6. 13:11:20: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137881 

#137879 LINSZTER +  2019. december 6. 13:03:38 re: #137878 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Minden alkalommal ugyanez a kérdést mintha nekem bármi közöm lenne ehhez.
Garanciát akkor buksz ha bizonyíthatóan az adott módosítás okozta a garanciát.
2019. december 6. 13:08:23: megválaszolva White +  által, → #137880 

#137878 White +  2019. december 6. 12:58:10 re: #137870 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A gari is marad?
2019. december 6. 18:40:31: megválaszolva Yakumo +  által, → #137903 
2019. december 6. 13:03:38: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137879 

#137877 LINSZTER +  2019. december 6. 12:39:51 re: #137876 (wierra + )  ←  ‹›   →  ↑  +5 | rejt
Itt próbáltam összeszedni mindent.
2019. december 6. 13:16:51: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137882 

#137876 wierra +  2019. december 6. 12:36:43 re: #137875 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
...és egy ilyen 1.5T reflash hozzávetőlegesen mit hoz a konyhára?
2019. december 6. 12:39:51: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137877 

#137875 LINSZTER +  2019. december 6. 12:31:26 re: #137873 (wierra + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Most nézem, már a lényeget kiszedték:

SURVEY STATS (as of 12/6/19)

Total surveys taken: 163
Total tuned miles driven: 2,415,000
Tuned cars with major failures: 5 *
Percentage of tuned cars running reliably: 97% **
Transmission type: CVT (52); Manual (111)

Custom tuned cars: 35
Hondata used for tuning: 43
KTuner used for tuning: 133
JB4 used for tuning: 1

* 2 cars had a failed CVT. 1 car had faulty injectors and a blown head gasket. 1 car blew an engine running an E35/meth setup. 1 car blew an engine on the racetrack.

** There were minor issues reported here and there with the stock clutch, one suspected injector issue, fuel trim and knock control funkiness depending on intake and gas used, etcetera. None of these issues were major.
2019. december 6. 12:36:43: megválaszolva wierra +  által, → #137876 

#137874 LINSZTER +  2019. december 6. 12:11:05 re: #137873 (wierra + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Ez az autó 2016 óta kapható odakint úgyhogy van. Semennyiben. Ha ráérsz itt olvasgathatsz

#137873 wierra +  2019. december 6. 12:08:13 re: #137867 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Arról van már tapasztalat, hogy a civic reflash a tartósságot mennyire/mennyiben befolyásolja?
2019. december 6. 12:31:26: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137875 
2019. december 6. 12:11:05: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137874 

#137872 Dontwalk +  2019. december 6. 11:47:11 re: #137870 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszi. Agyalok sok mindenen , döntés később [SMIL:/smile10.gif]

#137871 LINSZTER +  2019. december 6. 11:36:52 re: #137869 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem hát. De a lehetőség ott van. 500+LE-nél törik az olajpumpa az már biztos :D

#137870 LINSZTER +  2019. december 6. 11:36:12 re: #137868 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Ha kell intézek neked 1.5T-t szalonból úgy, hogy már eleve erősebb :D
2019. december 6. 12:58:10: megválaszolva White +  által, → #137878 
2019. december 6. 11:47:11: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137872 

#137869 grego +  2019. december 6. 11:34:47 re: #137867 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És még kipufogót se kell cserélni meg úgy igazából semmit se :D
2019. december 6. 11:36:52: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137871 

#137868 Dontwalk +  2019. december 6. 11:33:06 re: #137867 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt el tudom képzelni. De lentebb írtam mi még a bajom.
2019. december 6. 11:36:12: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137870 

#137867 LINSZTER +  2019. december 6. 11:21:39 re: #137866 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
A Civicre olcsóbb a reflash mint az Accordra. És ott ég és föld van a gyári és a reflashelt között.
2019. december 6. 12:08:13: megválaszolva wierra +  által, → #137873 
2019. december 6. 11:34:47: megválaszolva grego +  által, → #137869 
2019. december 6. 11:33:06: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137868 

#137866 Dontwalk +  2019. december 6. 11:15:51 re: #137865 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Te meg még tuti nem mentél reflash-elt accordal vagy ellene [SMIL:/smile5.gif] Tavasszal egy zsír új Skoda Superb 4x4 biturbo-val mentem tök ugyanazt a német autobahnon. Ő is azt hitte öreg accord mit akar... De szeptemberben összeakadtam egy 1.5 T civickel is a miheztartás végett leírom. Alulról lehet elindul mert megfújja a turbo ott 3-4000-ig nem mentem el. Aztán agyőt intettem neki....
2019. december 6. 11:21:39: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137867 

#137865 glPopMatrix +  2019. december 6. 11:07:29 re: #137857 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vezettél már 1.5T Civicet? Kommented alapján nem. Milyen konkurensek? Szerintem pont, hogy a honda sokkal többet hoz ki egy 1.5 vagy akár 1.0 turbóból, mint általában a többiek a kis turbósokból.
1.5T pariban van a 2.4 Accorddal, alulról sokkal jobban megindul, érzetre is rugalmasabb. Ez egy stage2-vel ott hagyja a cl9-et, még, ha az is reflashelve van. Szerintem nagyon jól eltalálták az 1.5T motort, nincs turbólyuk, majdnem szívó érzéesd van benne, 5000 környékén már elég jó hangja is van és az rendes motorhang, nem hangszóróból bejátszott fake. Ha valami bugit keresel a mai autókban, akkor ezt a civic tudja nyújtani.
2019. december 6. 11:15:51: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137866 

#179564 degumentes 0  2019. december 5. 20:12:06 re: #179563 (rooby + )  ←  ‹›  0 | rejt
Igen ezt néztem én is, meg vésztartalékba egy 20l kanna betesz 100-as benyával [SMIL:/szetvert.gif] a helyi boltos is ajánlott valamit, de nekem az inkább tűnt valami injektor tisztítós voodoonak (Nitrox Hot Shot), mint valódi megoldásnak. Amin gondolkoztam még, mint lehetőség AVGAS LL100 repülőgép benzin, mert reptér az van, de nem szeretnék 3€ körül fizetni egy liter benzinért [SMIL:/szetvert.gif]

#179563 rooby +  2019. december 5. 19:38:55 re: #179560 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Oktánszám növelő esetleg átmenetileg segíthet ha gáz van, nem?
2019. december 5. 20:12:06: megválaszolva degumentes 0  által, → #179564 

#179562 degumentes 0  2019. december 5. 19:30:34 re: #179561 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nyáron remélem lesz egy kicsit több időm és az apróságokat, mint hengerenkénti gyújtótrafó, meg klíma is bekerül. Meg zsivány is tudja majd tovább bőrözni majd a műszerfalat, középkonzolt. [SMIL:/smile2.gif]

#179561 Yakumo +  2019. december 5. 18:52:42 re: #179560 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elég szépet gyorsul [SMIL:/nevet/thumbsup.gif]
2019. december 5. 19:30:34: megválaszolva degumentes 0  által, → #179562 

#179560 degumentes 0  2019. december 5. 17:01:56    ‹›   →  ↑  +3 | rejt


Még nincs kész teljesen, de már a jrsc felkerült a karbik helyére [SMIL:/szetvert.gif] Most úgy néz ki, hogy a D14A1 blokk, D15B2 főtengely, H-hajtókar, King csapágy, P29 dugó, Z7 hengerfej, jrsc 0,4 bárt tölt és marad az automata váltó alatta. Januárban, ha otthon leszek, rakom össze a belsejét, addigra elkészül Zsivány a bőrözéssel [SMIL:/pislog/blink.gif] A ülésekbe előre és hátra is került ülés fűtés. Tesztútnak csinálok egy Magyarország-Írország utat, kis kitérőkkel, mint Liechtenstein, aztán bekompozok Írországba Cherbourg-Rosslare, onnan Shannon, majd Killarney a végállomás. Remélem egybe marad, főleg a megérkezést követően, mert azt a problémát is meg kell még oldani, hogy itt nincs 100-as benzin, csak 95-ös, vagy egyes nagyvárosokban elvétve van 98-as is.
2019. december 5. 19:38:55: megválaszolva rooby +  által, → #179563 
2019. december 5. 18:52:42: megválaszolva Yakumo +  által, → #179561 


2019. december 5. 18:16: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#179559 toronte +  2019. december 3. 19:46:12 re: #179557 (pokolember 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Parancsolj

#179558 Yakumo +  2019. december 3. 18:58:47 re: #179557 (pokolember 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Vedd meg az autót, háttérnek az is jó. (fent van hahu-n)

De vicc nélkül, nekem is simán kéne háttérnek, remélem megkapjuk full HD-ban! [SMIL:/nevet/shadeshine.gif] [SMIL:/nevet/thumbsup.gif]

#179557 pokolember 0  2019. december 3. 10:17:59 re: #179553 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
FHD-be nem tennéd fel??? Háttérnek kéne! :)
2019. december 3. 19:46:12: megválaszolva toronte +  által, → #179559 
2019. december 3. 18:58:47: megválaszolva Yakumo +  által, → #179558 

#179556 Biopon +  2019. december 1. 12:28:32 re: #179551 (-koca- + )  ←  ‹›  0 | rejt
Van itt is egy ilyen de még nem sikerült vele találkozni

#179555 Yakumo +  2019. december 1. 07:22:19 re: #179553 (toronte + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez meg egy k*rva jó kép! [SMIL:/nevet/thumbsup.gif] [SMIL:/smile2.gif]

#179554 Yakumo +  2019. december 1. 07:21:45 re: #179551 (-koca- + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez k*rva nagy! [SMIL:/nevet/thumbsup.gif]

#179553 toronte +  2019. november 30. 23:45:52    ‹›   →  ↑  +7 | rejt
Saját

2019. december 3. 10:17:59: megválaszolva pokolember 0  által, → #179557 
2019. december 1. 07:22:19: megválaszolva Yakumo +  által, → #179555 

#179552 grego +  2019. november 30. 21:11:31 re: #179551 (-koca- + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez nem Focus RS? :D

#179551 -koca- +  2019. november 30. 21:10:32    ‹›   →  ↑  +17 | rejt
Hozok egy kis érdekességet, egy kis történelmet, aki csak a modern mai dolgokat szereti nyugodtan görgessen tovább...
délelőtt leszaladtam csavarboltba, kijöttem indultam haza, majd a kocsisorba megláttam messze előttem, hogy hoppá az ott vmi nagyon öreg jószág, és volt olyan szerencsém h kicsit odébb megállt.
íme:







1 gen civic, 1978, szerencsére tudtam a tulajjal is pár szót váltani, a lényeg, h a hátsó ablakon a matricák nem csak díszitő elemek hanem azokban az országokban járt saját lábán az autó! "nemrég jártam meg vele Szibériát" [SMIL:/smile3.gif] azt hittem bokám lefosom... megpróbálok majd jövőre vmikor egy mini meetet vele csinálni és hozok még képeket, infókat, mégiscsak innen indult sokunk által szeretett modellünk [SMIL:/smile7.gif]
2019. december 1. 12:28:32: megválaszolva Biopon +  által, → #179556 
2019. december 1. 07:21:45: megválaszolva Yakumo +  által, → #179554 
2019. november 30. 21:11:31: megválaszolva grego +  által, → #179552 

#179550 LINSZTER +  2019. november 30. 16:06:05 re: #179549 (ólomlábú + )  ←  ‹›  0 | rejt
A Tactrix nem az.
Igen talán jó lehet az is. Csak az az USB-RS232 lehet csak XP-n fog működni.

2019. november 30. 16:06: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés

#179549 ólomlábú +  2019. november 30. 16:02:49 re: #179548 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Minden kínai.
Ilyenre gondolsz,mint HDS?
2019. november 30. 16:06:05: megválaszolva LINSZTER +  által, → #179550 

#179548 LINSZTER +  2019. november 30. 15:39:47 re: #179547 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha jól rémlik a J1962 az maga az OBD csatlakozó definíciója és nem protocol. Ami neked kell az egy normális, nem kínai J2534 PassThru interface. Ilyen a Tactrix Openport. Persze kell hozzá egy megfelelő szoftver is. Vagy vegyél HDS-t.
2019. november 30. 16:02:49: megválaszolva ólomlábú +  által, → #179549 

#179547 ólomlábú +  2019. november 30. 15:33:06 re: #179544 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt hittem ez a neve.Mindegy.Keresek egy megoldást amivel az abs is kiolvasható.Jelenleg nincs időm elvinni,ahol kiolvassák.
A delphi szoftver elvileg ismeri a kocsit,csak nem kommunikál azzal a kábellal ami nekem van.
korábban pár diagnostikai eszközt is kipróbáltam,sorra küldtem vissza őket,szerencsére vissza lehetett.Icar 8 vagy 90i vagy valami ilyesmi volt a neve pl.
Vagy valami olyan cucc,ami j1962 protokolt tud.Pár helyen ezt találtam és a delfing is ezt írta ki.
2019. november 30. 15:39:47: megválaszolva LINSZTER +  által, → #179548 

#179546 Tonx +  2019. november 30. 15:30:00 re: #179540 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Vagy csak szimplán szerzel egy balfácánt aki az összérték többszörösét kifizeti az autóért. Pont a napokban hallottam egy ilyen emberkéről. Messze 1.5 millió felett adott egy 6gen vti-ért, csak mert pár dolog EK9 volt benne. Előtte egy 8gen typert adott el és nemsok maradt a különbözetből.

#179545 Yakumo +  2019. november 30. 15:25:03 re: #179542 (degumentes 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Az hogy senki, az azért nem igaz. Tisztán emlékszem, amikor megjelent az új Camaro. (nem tudom már melyik évben)
Rá fél-1 évvel kb. valaki feltett egy feketét hahu-ra, ami nem kicsit volt széttuningolva, a gyári teljesítményhez képest jóval erősebb volt. (valami 8-900lóerő rémlik, de lehet több is volt) Külsőleg sem volt éppen visszafogott, de tényleg szép munka volt.

Na, az a példány kizárólag ezért épült, hogy az autó piaci áránál jóval magasabban legyen értékesítve és lett is. (emlékszem, még az akkor élő Music FM-en is volt, mert élő adásban megutaztatták benne "Fittikém"-et. (az akkori műsorvezető))
Kb. 2 hét alatt el is ment az autó és nem kevés pénzért.
(persze nem biztos, hogy Magyarországra került, de azt most hagyjuk [SMIL:/smile2.gif] )

Amit én írtam a tuningról (kizárólag minőségiről beszélek) az is erre az országra vonatkozik inkább, mert kint a jól megépített autókat ugyanúgy megveszik és meg is fizetik a rájuk költött energiát és időt. Legtöbb esetben ott sem mindig a teljes árat, de tudják más szemmel nézni az ilyen példányokat is, nem csak úgy mint az átlag magyar itthon, mert itt tényleg szinte sz*rt sem ér egy, akár valóban jól megépített autó értéke sem, mert az autó alapáránál többet nem nagyon lehet azzal sem elkérni egy itthoni vevőtől.

(vannak persze itt is kivételek, de nagyon nem az a jellemző)

#179544 LINSZTER +  2019. november 30. 15:12:26 re: #179543 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
J2534 az nem egy név hanem egy szabvány. Tactrix Openport pl.
2019. november 30. 15:33:06: megválaszolva ólomlábú +  által, → #179547 

 << eleje | 3523 | 3522 | 3521 | 3520 | 3519 | 3518 | 3517 | 3516 | 3515 | 3514 | 3513 | 3512 | 3511 | 3510 | 3509 | 3508 | 3507 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.45, 0.37, 0.32
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.12 mp, 11 query