Nekünk vegyes használatban 12 liter körüli a fogyasztás, ebben van autópálya és városi araszolás is vegyesen. Hosszabb utakon ahol lehetne folyamatosan haladni, biztos kedvezőbben alakulna, de Kartal-Budapest viszonylatban ennyire jön ki. Ha a Legend mellett döntenél, fateré hamarosan eladó lesz sajnos. 2007-es évjárat, ~172k km, fekete bőr belső (direkt ilyet kerestünk mert a bézs színű az borzalmas), téli-nyári gumik, előre-hátra működő fedélzeti kamera. Vezérlés, váltóolaj stb tavaly cserélve, kb 1 hónapja új féktárcsák elől, szóval csak el kell fordítani a kulcsot és menni vele. 2016 decemberben hoztuk be olaszból, egy gazdás és szervizelt autó volt, Hondánál leinformáltuk és a szervizkönyvben szereplő dolgok fedik a valóságot. Novemberben volt egy kis koccanása az autónak (szemből nekimentek), ami következtében sérült a lökhárító, a díszrács, a motorháztető, jobbos lámpamosó, jobbos ködlámpa, klímahűtő, zárhíd, első alu keresztgerenda a védőlemezzel. A lökhárító és a klímahűtő javítva lett, a zárhidat pedig vissza lehetett egyengetni, a többi gyári új alkatrésszel javítva (a motorháztető volt a leghúzósabb, 255ezer HUF + fényezés). Légzsákok és a gyalogosvédelmi motorháztető felpattintó patronok sem működtek el. Tavaly kapott egy új szélvédőt is, mert kapott egy jó kis követ és végigrepedt. Természetesen minden működik az autóban, a javítás után egy teljes diagnosztikára került sor és minden rendben van az autóval. Az árat még nem találtam ki, de első blikkre 2.8M körül szeretném eladni. Ha érdekel a dolog, itt a fórumon megtalálsz bármikor.
130 tempomat 10.5 és 11 között. Nekem legutóbb 150 pálya néha pici 180 es egy óra dugó városban németország 12 liter jött ki. Csak városban nyomkodva a gázpedált 17 liter. Na de ez nem városi bevásárló kocsi. 4 kerék 2 tonna és 230 nál sem akar leesni az útról és kanyarodni is nagyon tud. Nagy kényelmes és stabil. 2.5 v 3 milka az ára és igazi nagy kategória. Értékén màr nem sokat buksz. Veszel 1 fiatalabbat 10 milkáért ilyen kategóriába és amivel a modernebb motor váltó miatt kevesebbet eszik a kúlönbözetet nézve egész évben igyen mégy. Mivel egy 10 milkás autó árából évente buksz minimum 1.5 millát. Számold ki. Az 15 lkteres fogyayztással 25.000 km és ez nem a kúlönbözet. Az öregebb hibriddel az a baj h ah akksi szinte tuti h kuka ha nem variy egy vagyon. Nem biztos h visszahozza az árát. Valamint kérdezd meg juice900 at mennyi a lexbe egy vezérlés csere. A legendbe gyáriból munkával együtt 200 ezer. Nehéz döntés. Várom az uj crv mit fog tudnj elméletileg villannyal 288 paci 490 nm nyomatékkal. Ha jó lesz a gép elfogadható árban akkor lecserélem. Ha draga lesz akkor várok vagy 2 évet és majd utánna.
Ahogy írtam is, olyan 130-140 között még 10, vagy egy kicsivel alatta tartható. Itthonról M6-M0-M1-Bécs 9,5 volt.
DE
A friss tankátlagaim (pont ma tankoltam mind a kettő autót, mert üres lett mindegyik...) Legend 18,8 Lexus 10,9...
Azért az a 18,8-as tankátlag nem semmi...nem ment el egy tankkal 400 km-t sem
Na, most már én sem tudom, hogy mit akarsz...megtartani egy viszonylag olcsó, de jó kocsit, vagy venni egy újabb, drágábbat. Kicsit mintha össze-vissza kalandoznál. Szerintem gondold végig mi a cél, aztán azon belül érdemes folytatni. Kb én is ezt csinálom az autóvásárlás topikban...
Nek3m a legend pályán 140 150 környékén 11-12 liter ebben belefér még néha pici 180 és 220 persze szigorúan német autópályán. Csak városban nem ütve de azért nyomom és néha padló úgy 16 nagyon papásan csak városban 12 de kb akkor haladok a sorral. Az scross 1.4 turbo csak árosban 8.5 de még 4000k. Van benne eh em finomkodva. Nekem em volt még lexem így a tapasztalatodból kiindulva kb városban 5 liter pályán 1 liter a különbség. Az annyira em rossz ahhoz képest h a legend összkerék ami így nagyon stabil és nincs benne akksi ami zsebbe nyúlós ha cserélni kel valamint valamivel nagyobb autó bàr lustább kicsit. Annyira nem is rossz . Ha még a szervizet.is nézzüm egy vezérlés csere gyári szakmühelyben megvan 250 böl. A lexnél ez drágább de ritkábban kel. Ha sokat pályázol vagy távolság a fogyasztás kúlönbség csekély. Talán átlag 2 liter 20 százalék várossal nézve. Kár h a 2015 legendet az eu ban nem forgalmazzák. Nézegettem már amcsi oldalakon brutal gép mind menésfe mind fogyasztásra. Úgy emlékszem 470 paci körúl van és városra 8 litert ír 3 villanymotod dolgozik benne. 10 milla körúl 2 évesst lehet venni. Az a baj h nincs aki szerelje itthon. A 2018 crv re leszek kíváncsi mit tud 2.0 benzin 130 vagy 170 paci villannyal nem emlékszem pontosan. Várakozok. A menés biztosan gyengébb lesz a suv érzés viszont tettszik. Sajnos gondolom 200 km nél ennek is vége lesz. Na majd làtjuk.
A Legend-et nem kell szét hajtanom a 18+-hoz. Persze normálisan 15 körül járok el vele. Pályán 130-140-ig 10 alatt marad, városban 15-16. A Lex-et megküldve olyan nagyon max 15, de inkább kevesebb, normálisan 9, visszafogottan meg akár 7 is lehet. Pályán 160-ig 10 alatt marad, városban 9-10.
Én az értékvesztést fiatal autóra értettem. Nem tudom az a fogyasztbeli kúlönbség 10 liter ezt a lexnél minimum a legendnél a maximumot irtad? Mert szerinte ugyan olyan dinamika melett szerintem 5 litertől nem több városban pályán meg szinte 0. Jól gondolom?
A 126-os és a 140-es Mercik ára már felfelé megy...szóval inkább érték növelés van. A fogyasztás figyelgetéssel max a perverzióimat élem ki, hogy nézd már, a Lexus-szal tudtam hozni 8 alatti tank átlagot, vagy hogy a Legend-del kényelmesen 18 feletti tank átlagot...Mindig azt mondom, ha van autóm, akkor az üzemanyagra is jutnia kell. Ha meg sokat megyek, akkor sokat dolgozok, ha sokat dolgozok, akkor annyit is keresek, így a fogyasztás nem a legfontosabb.
Az akksi pakk csere garanciális ügy volt, egyébként 1 millió körül van.
Bocsi. Sokkszor telóról írok és ott annyira nem fas..a. 130 Lovas és meglepően jó megy.
Egyenlőre nem cserélek autót mert amennyit megyek vele (legend) évi 10.000 km ez is bőven jó a többi km t céges autókkal nyomom no meg néha az asszonyéval. A preztis miatt néha gondolkodm a dolgon de nincs annyira feleslegsenek tartok venni 15 misiért egy bmw vagy mercit audit mg akkor is ha már teljesítményben és fogyasztásban is veri a legendet. Egyszerüen egyenlőre sajnálom rá a pénzt. Nem beszélve arról hogy az érték vesztése nagyon komoly egy ilyen autónak kb abból amit egy év alatt bukik az autó 3 misi minimum az rengeteg. Az üzemanyag fogyasztás különbsége a 2 ugyan azon kategória között egy modern ( új autó vagy nagyon fiatal) és a régi ( legend) annyira kevés kb 3-4 liter de max 5 liter hogy a fiatal autó érték vesztésének negyedéből tankolom a legendet 2 évig. nyilván egy idő után az ember másra vágyik de jelenleg imádom a legendet mind1 milyen váltó van benne bár szerintem jobb mint a volvo vagy vw -é viszont kár h nem fokozatmentes. A másik, hogy nem tudom mit tudnék elképzelni helyette. a gs450 eden mennyi volt az új akkupakk?
1130 lovas? az szép
Én meg szívem szerint valami öregebbe ülnék vissza, mondjuk egy 126-os Merci, vagy egy tepsi 7-es BMW...lassan már egy 140-es Merci is inkább menő, mint gáz. Csak ezeknek a biztonságossága minimum megkérdőjelezhető egy modern autóval szemben.
A számok nem hazudnak egyébként. Én is ezerrel gondolkodok épp autó vásárláson (autóvárlós topikon néha ki is fejtem ezeket), de a jelenlegi felállást tartva értékvesztés már minimális, max költeni kell rájuk, de azok sem nagyobbak, mint egy 4-5 évvel fiatalabb, hasonlóan pozíciónált autónál...
Egyébként baranyai, azon belül is Pécstől délre lakom, szóval elvileg még messzebb.
Igen 2 tizedért nem nyúlnék hozzá 1 sec ért már lehet. Van egy scross 1.4 turbo is nalunk az asszonyé. Nagyon brutàlisan megy a kis motorhoz képest. A multkor a a4 diesel audisnak mutattam meg hogy mi a helyzet mert paraszt volt. Van egy 1130 lovas scudom is az is brutál. Nekem a legend hobby autó imádom nagyon nem gyorsulni vettem hanem mert egy igazi verbeli autó ami annyit tud most 2-3 milkáert mint 1 20 millás merci vacy bmw. Kicsit többet eszik mert nem modern a hajtáslánc de nem bukok vele évente 3 millát a vételárából. A kanyarodása stabilitása brutális és jelenleg nem tudom mire cserélnèm le. Úgy h alig használom mert főleg céges autóval járok. Kár h kaposvár környèkèn laksz szivesen beszélgetnèk veled szemrlyesen is. Ná
Ez nem egy 2jz...közben kérdem én, érezném azt a 2 tized különbséget, egyáltalán volt már optimális feltétel arra, hogy a gyári gyorsulást tudja a kocsid?
Annak idején volt egy SX4 1.9 ddis. Került bele egy kis okosítás, a részecske szűrő meg ki. Megvettem utána a KA9-et. Első körök után, jézusom, miért vettem meg, az SX4 mennyivel jobban megy. Stopper elő: SX4 10,5 KA9 8,5 a 0-100. Szóval az SX4 nagyon jól adta el magát, mert érzetre sokkal jobbnak tűnt. Persze utána jött a KB1, ahol már érezhető volt a nagyobb teljesítmény, aztán a GS450h-nál meg a még több teljesítmény mellé jött egy nagyon jól kitalált hajtáslánc és nem csak jól adja el magát, hanem adatok alapján még durvább is az érzetnél...
Szóval nem biztos, hogy a kocsival van a baj, lehet valami durva autó kellene neked. Azt ne felejtsed el, hogy növelheted a teljesítményt, meg minden, de akkor is egy 2 tonnás, összkerekes, hagyományos automata váltós autó marad (a rossz fokozat kiosztásokkal együtt).
A leírtakkal ellentétben imádom a KB1-et. Mostanában megint azzal járok...
Tudom h nem gyenge a motor csak arra gondoltam ha hozzátesz az ember vagy 50 lovat akkor vagy 50 Nm nyomatékkal is párosulhat ami alacsonyabb fordulatnál jobban tolna. A 3.7 kb2 20 Nm tud többet es 2 tized sec el jobban megy. Láttam a youtube egy videot ahol kb1 re turbot tettek. Na az lenne még szép mutatvány. Itthon szerintem nincs aki megcsinálná.
Valaki próbálta már a legendjét tuningolni? Chip vagy más vezérő egység piszkálásával? Egyszer már gkndolkodtam rajta csak lebeszélt róla egy honda szerő azzal hogy ne csináljam mert kiüti a vezérlő egységet és sokba fog kerülni.
Igen én is de senkinek nincs olyan cucc ami nekem kel a Legendhez. Ebay on találgatok de egyben szeretnék vásárolni több apró dolgot. Japcsiban több a lehetőség.
Nekem azt mondták a Hondában h minimum 0w30 a könyvében is ez van. De volt benne már 5w40 is mert az előző szerelő szintén Honda azt mondta h az jó bele.
Egyébként KB1 tulajok milyen motoroljagt használtok. Én 0w20 Eneost. És még valami nekem a levegőszűrő harmonika csöve el volt repedve. Véletlenül vettem észre volt rajta egy rés. Ez tipushiba vagy csak nálam fordult elö?
Igen csináltam már én is de csak úgy d be. A cégnél az udvaron letaposott havon. Kb 30x30 méter plac nem sok egyszsr meg is fogtam vele egy fém raklapkonténert a jobb elejével. A lökösön lett egy kis festés hiba pár helyen. Akkorát tolt a hátulja induláskor h hiába volt elforditva a kormány egyenesen ment az autó talán az első kerék alatt jegesebb is volt a talaj én azt vettem észre h inkább a hátulja tol hamarabb egy picivel normál módban. Sajnos nincs mostanában hó hogy tuxjam csapatni. Az egyik bevásárló központ hátsó parkolójában pl. Hogy érted azt h kikapcsolni mindent?
2008-as (már ráncfelvarrott) a GS. Nagy különbség nincsen, nem annyira gyorsan reagál a gázra és jobban nyomja összkerék irányában a hajtást (normál módban, alapból előre tol nagyobbat...kis mórickaábrán nézegethető, hogy éppen hova teszi a nyomatékot). Egyébként meg felesleges, mert minden segédet ki kell nyomni és körzőzni lapjával előre...fura érzés közel 2 t-val ezt tenni
A régi váltó azóta is működő képes, lehet csak minimális szervizelés kellene hozzá, de mivel a Kabai úti bontóban találtam egy kb 30-40.000 km-t futott, bontott váltót 300.000-ért, ezért nem haboztam, megvettem és azóta is hibátlan...
Mit jelent, hogy mennyi padlógázas gyorsítást bír? Ha arra gondolsz, hogy teli töltöttségről, akkor egy 0-250 (mindezt olyan 25 sec alatt...Legendnek köze nincs hozzá, sőt az autók többsége a 0-250-et nem tudja ennyi idő alatt) olyan 1/3-ad töltést visz el, viszont mire vissza állnál 0-ra (nem satuzva), akkor elég sokat visszatölt. Általában 3/4 és full között tartja a szintet az én használatomban. Normális közlekedésnél meg mindig full közelében. Ha közel nulla, szerintem akkor is megeszi a Legendet, mert a motorja lóerőre szinte azonos, a váltója meg mindig optimális áttételen megy a bolygómű miatt, a Legendnek meg nagyon hosszú az 1 és 2...
A legendhez az ebayen van furott tárcsa is. Itthon nem.lehet kapni. Gyarit vettem betétböl is. Előre azt hiszem a gyárj betét egy az egyben ferodo. Azt meg tudom vennj 16ropi körúl. Még az ebc betéten gondolkodom próbálta már valaki?
Mennyiből usztad meg a váltóproblémát? A lex metnnyi padlógázas gyorsítást bír ki? Mennyi ideig tölti utána? Amikor az akksi lemerúlt csigább mint a legend?
A pécsi szervizbe amit én tudok, az 5 db KB1, ami jár. A srác ért hozzájuk. A másik kevesebbet lát belőlük, ő inkább 2. és 3. gen-t szokott szerelni. Egyik sem gondolkodott soha egyik autómmal sem. Egy kivétel volt, amikor a KB1 váltó bedarálta a szenzort és kiütötte a vezérlő számítógépet...na oda kellett egy autóvillamosság szerelő is, de ennyi.
Menni mindenkinek megy, csak az nem mindegy hogy csukott szemmel, hangról, típushibáról azonnal keni mi a baj, vagy sok órás tökölés után áll csak fel a diagnózis. Míg Accordom volt az előbbi mindig működött, mióta Legendem van, gyakran csak a tökölés marad. Egyszerűen azért, mert nincs tapasztalat. Meg merem kockáztatni senki nem tudja csukott szemmel szerelni ezeket. Jó lenne tudni hány Legend kb1 kelt el Magyarországon, de 30-nál több meglepne
Szerelő terén én is Imit ajánlom. Meg fogja mondani, ha elérte azt a szintet, ami már túlmegy a meglévő tapasztalatain. Egyébiránt Magyarországon a Legendhez senki sem ért, mert ha látott is akkor egyszer
1 Nagyon jó szerelő volt a városban aki értett is a Hondákhoz és szívvel-lélekkel végezte a munkáját. Sajnos már nincs közöttünk
A szakértelem hiánya és a hozzáállás miatt sem találni itt megfelelő szerelőt, épp ezért is hordom fel Tóth Imihez(Integra2951) Pestre, benne maximálisan megbízom, ért hozzá, ugyanígy az elektromos szerelő barátja is. Lehet épp +480km oda-vissza, de ez így is kevesebbe van nekem mint az itteni szakszerűtlenségek és elbaszások.
Olyan elektromos szerelő van akire egy autórádió, vagy riasztó bekötést rá lehet bízni, esetleg egy önindító vagy generátor javítást. Ettől komolyabb melóra viszont itt senkit sem mernék ajánlani. Ugyanez igaz szerelő terén is sajnos, nem véletlen hordom Pestre az autómat mind2 esetben. Lehet meglepő, de így legalább biztos kezekbe van, és ha utána számolok akkor olcsóbb is.
Sziasztok. Tudtok Debrecen környékén elektromos szerelőt aki ismeri a KB1 Legendet? Lenne pár kérdésem hozzá. pl hogyan lehet a belső kijelzőt okosítani kicsit? Vagy miért írja az autóm ki ezt? Please start engine befor operating climate control.
Előre is köszi. Utóbbi lehet a külső hőmérséklet jeladóhibája miatt?
Rozsda a küszöbök végén, hátsó kerékjáratnál, csomagtér tető alsó peremén, napfénytető üveg kereten. Hátsó szélvédő keret lepattogzás. Fényszóró magasság állítás szenzor. Ülés pozíció érzékelő (szinte mindegyiknél előjön, világít folyamatosan az srs, ha nem, akkor nézni kell, hogy gyújtásnál felkapcsol-e, nehogy csak kikapták az izzót). Könyöklő nyitó eltörlése, ajtó belső nyitó eltörés, ablakemelő sodorná szakadás. Belső kapcsolók és társai háttér világítása. Szervó olaj szivárgás, difi és/vagy váltó olaj szivárgás. Önmagában a váltó (hogyan vált, mennyire tartották be az olajcserét és az olaj minőséget, mert nagyon érzékeny rá). Motorikusan eléggé strapabíró, azzal nagy baj nem lehet. Szóval nem nagy dolgok (a váltó a legfontosabb). Persze kopó-fogyó ami minden más autónál. Utána, ha megveszed és odafigyelsz rá (kötelező és megfelelő minőségű szervizek, alkatrészek, folyadékok), akkor nagyon megbízható...210.000 közös km volt egy ilyennel...(csak szebbel, jobbal )
Egy 2002-es Legend mennyire lehet betegágy? Milyen típushibákat érdemes leellenőrizni rajta? Konkrétan ezen a példányon akadt meg a szemem.
Előre is köszönöm a válaszokat!
adott egy KA7... beltér... fűtés konzol... van egy kis ventillátor, ami a beltéri levegőt hivatott beszipákolni és annak a hőmérsékletét vizsgálni egy pici szonda segítségével... na most én darabokra szedtem mindent (teljes izzócsere mindenhol) ventit is szétkaptam és kipucoltam. Kicsi mókuskerék tűgörgön... fogpiszkálóhegynyi zsírt is kapott, de még mindig ugyanolyan hangos.
Mi lenne, ha lehúznám a csatiját ennek??? Szenzor marad csak a ventit kötném le...
Vélemények/tapasztalatok????