Nálam a KB1 biztosan marad. Lexus-t hírdetem. Ha mostanában elviszik, veszek mellé még egy KB1-et, max egy évre. Ha addig nem, akkor KB1 kanyar nélkül jön valami új(abb), ettől még a régi marad. Második autónak, főleg páromnak tökéletes autó, gyerekeket hozni-vinni stb.
Nálam is egyértelmű, hogy német (francia, olasz, stb) autó nem játszik...csak japán és max esetleg még Dél-Korea és USA.
Szinte minden KA9-et utoléri előbb-utóbb (oké, a ráncfelvarrás előttieket nem, abban nincs ilyen érzékelő). Nem lehet javítani. Jobb első ülés foglaltság érzékelő. Javítás=ülés csere. Lehetőleg újat...régiekben szinte biztosan ugyanaz a hiba (ergó, senki sem cseréli...). Addig meg marad a haveri műszaki (vagy srs visszajelző kiiktatása...sicc), mert ezzel a hibajelzéssel nem megy át, illetve csatt esetén nem biztos, hogy nyílik bármelyik légzsák...sajnos ez van. Az enyém is ilyen volt, ezzel a “hibával”, ennek tudatában vették meg, azaz világító srs hibával.
Bocs, hogy most kicsit elkedvtelenítettelek
Tegnap lefoglalóztam egy Infiniti M-et. Tudom, szar rönó meg minden, de a Legend után nem maradt más alternatíva és a Sport csomaggal egész elfogadhatóan néz ki kívülről is. Lexus kiesett, németek nálam nem játszhatnak, szóval fájó szívvel, de a tizedik Hondám után, egy ideig nem lesz Hondám Ettől még maradok itt tisztelettel, mert ilyen fóruma egy márkának sincs, és nem is lesz.
A Legendet beszámítják 2,5-be, de két hétig még eladó csak itt, hátha értő kezekbe kerül életem eddigi legjobb autója. Nem hírdetem sehol, viszont új kora óta leinformálható, vezetett szervízkönyves, második tulaja vagyok, 230 000 km van benne.
Van egy 99-es KA9-em, amin világít az SRS lámpa. Egy -20fokos téli éjszaka után gyújtásráadás óta jelent meg a hibajelenség. Azóta 3 különböző szerelőnél jártam vele, de nem tudták megoldani a problémát. A kontaktok, vezetékek jók. A légzsák vezérlőegységre gyanakodtak legutóbb, de az ő software-ük nem "lát" bele, hibakódot nem tudja kiütni.
Van valakinek ilyen tapasztalata, típushiba-e?
Tudtok-e egy jó szerelőt, aki jártas lehet ebben a témában?
Milyen csatlakozásra gondolsz? Kihangosító van gyárilag, viszont csak hangvezérléssel lehet párosítani...eléggé körülményes. Ha a telefonról zenét szeretnél, akkor meg gyárilag nincs, de vannak kittek, aminek a segítségével megy...lásd pl youtube csomó videóját.
Engem nem zavar mivel nem vagyok a célközönség.
És szerintem nem gáz, úgy oldják meg ahogy a legkisebb az excelben a szumma. Kicsi dízelük nincs, a renyónak van, így azt használják. Biztosan olcsóbb mint feljleszteni és gyártani egy új konstrukciót.
Hívtam én is bizományos autó. Ott lesz az még sokáig. Kb olyan 3.5 misiért fog elmenni. Most Gle vagy Mlmercit nézegetek vagy ha limuzin akkor vw arteon 240 pacis. Sajnos japcsi nincs már a piacon ami kicsit több mint az átlag. A családban most vettek egy mazda 6 ot 175 ló a legfulosabb elég jó. Még akár az is lehet. Ha döntök beszámolós árban bárkinek eladom a Legendem. A papastól most várom az árat.
Hirdetnek a hahu-n egy KB2-es Legendet. Elmentem megnézni. Ott állt a jászberényi Honda kereskedés udvarán. Szalon zárva, a műhelyben egy szerelő. Kihozta a kulcsot, hogy nyugodtan nézzem meg. Jól nézett ki, de ahogy kinyitottam az ajtaját, bukó volt az egész. Olyan tömény bagó szaga volt, hogy bele sem ültem...4,5 millát kérnek érte. Nem tudom ki akarja ennyiért megvenni. Ilyen állapotban talán 3-at adnék érte, és tréleren hozatnám egy környékbeli autó kozmetikába, hogy kb 5 alkalommal csináljanak egy fullos belső mélytakarítást...és még félek, akkor is maradna bűz benne...
Nem mellesleg eldobtam ezért ma 100 km-t és bő másfél órát a napomból.
Tegnapelőtt a párom elvitte a KB1-et, néztem közben és hallgattam a vasat...nagyon elgondolkodtam, hogy a Lex-et eladom és veszek még egy KB1-et helyette...tudom hülyeség, mert kettő - kvázi - eladhatatlan vasam lenne, de annyira egyediek és ritkák...(itthon 5, mobile-n 8 db eladó van...).
Elmentem ma a gumishoz, mert zavart, hogy a nyári szettnek nem tudom a pontos méretét (koptatom a téli gumikat, nem mennek már ezek vissza, így megyek velük ameddig lehet). Szóval a nyári 9x20 ET 46.
Ez a felni kialakításától függ. Nekem Dezent M Hg felnik kerültek fel nyári 20-as, ET42, vagy 43. Aztán kitaláltam, hogy a téli felni is legyen ugyanilyen, csak 19-ben. Ugyanazzal az ET-vel viszont Hozzád hasonlóan nem ment fel a féknyereg miatt. Felni vissza és ET40-ben ugyan úgy Dezent M Hg le. Azóta is az a téli szett. Szóval ez így nem mérvadó. Ja és a pontos méret 8,5x19 ET40...nálam, a KB1-en.
Segítség!!!!
Honda legend 3.5 v6 kb1 hez 19" alufelnit keresek. Kérdésem mekkora szélességű és et számu felni kell. Amit rendeltem azelső féknyereg miatt nem fért el. Méretei 8x19 et 40 volt. Milyen méretűt használtok 19-colban ami el is fér.
Most ismét látom, hogy semmi nincs véletlen!!!!! Minden okkal történik és utólag mindenkinek mosoly lesz az arcán. S visszanézve mindenki megérti, hogy véletlen az nincsen.
Nem akartam én erőltetni, hogy írj ide is be valamit, ha már...... Tudtam én, hogy eljön ennek is az ideje.
Egyik szemem sír a másik meg nevet, mint mondani szokás.
A tré oldal, mert meg kellett válnom egy ilyen autótól és az első, amire eladása után is gondoltam és gondolok.
Viszont őszintén nagyon tudok örülni annak, hogy ilyen jó helyre került hozzád. Látod, (Te ne látnád? ) rögtön rá is mentél arra a problémára, ami azt hiszem az egyetlen maradt, ami a működését érintette, az az alapjárat viselkedése, ráadásul szépen meg is oldottad. Gondoltam, hogy a 3. váltóolaj cserét is fogod eszközölni (az olajat passzoltam is hozzá) mert FOG téged érdekelni.
Igen, pontosan ezt szerettem volna, hogy ilyen kezekbe kerüljön.
K*rva sokan lefárasztottak hahu-ról mielőtt te bejelentkeztél, de ezt látva már tudom azt mondani, hogy simán megérte.
Az Accord is jól van, velem együtt, mert azokon a dolgokon kívül, amit megbeszéltünk és őszintén jeleztél, semmi baja nincsen, megbízható egy jószág. (mint ahogy a Legend-ről is mindent megbeszéltünk, azt hiszem ezt állíthatom)
Ha lesz ráérő "időm" (értsd: pénzem ) kap egy kinyomó szerkezetet +új kuplung tárcsát és az ő működése is flott lesz teljesen.
Ezt az általam említett "90 éves dolgot" őszintén kívánom Neked, mert 1. hogy elég annyit élni bőven, 2. akkor addig élvezted ezt az autót.
És (-sel nem kezdünk mondatot ) azt kívánom még, hogy ha olyan fél év/ egy év múlva bejelentkezem nálad, hogy esetleg visszavenném az autót (ahogy arról beszéltünk is) akkor azt válaszold, hogy: Nem adom. Pont. ( )
szerk: nehogy azt hidd, hogy lementettem minden képet, amit ide feltettél a verdáról, áááááááááh dehogy!
Üdvözletem!
Yakumo reggeli üzenetét olvasva ugrott be, hogy még nem is jelentkeztem be itt, mióta nálam van a Legend.
Mentségemre szóljon, hogy ami (rohadt kevés..) szabadidőm volt, azt benne/fölötte/alatta töltöttem
Gondoltam itt publikálom a helyzetjelentést, legalább addig is történik valami a topikban
Szóval, úgy történt, hogy március végén autót cseréltünk, azóta dúl a l'amour, ez a gép valami zseniális, imádom!
Az Accordot is szerettem (remélem, te sem pityeregve ülsz be, Tamás ), de azért na, ez más sztori.
Az autó napi használatban van, de amilyen jó kondiban van,azt hiszem nem fog neki gondot okozni a heti 3-400km, főleg ha megkap minden jót időben
Papírozás meg egy gyors olajcsere után kapott is egy teli polírt meg egy frankó waxot, még a téli kerekekkel:
..meg még egy "krumplival" készített, gyenge fényes: kép2
Megcsináltam a kötelező dolgokat, friss az összes folyadék, a háromszori váltóolajcsere is megvolt, amitől még jobb lett a váltó, átnéztem az egész autót és úgy néz ki teljesen egyben van, egy két helyen van nagyon pici rozsda, amit majd javítok és kap egy teljes alvázvédelmet a nyáron.
Átbújtam az amcsi fórumokat is és eléggé beparáztam az EGR rendszerrel kapcsolatos gondoktól, úgyhogy nem is akartam halogatni a dolgot, megnéztem, hogy áll "érelmeszesedés" ügyben: Kép1 Kép2
Hát, nem túl szép, mi?
Szépen kipucoltam mindent, meg egy kosszal megvolt a hűtőmosás, kapott friss hűtőfolyadékot, most már betonstabil az alapjárat is.
Persze aztán felkerültek a nyári kerek is és bár először ódzkodtam a színtől, most már tetszik, ha elveszne a parkolóban a szürke autók között (hehh, az öt méterével..), akkor legalább a felnikről megtalálom
Volt még egy-két apróbb dolog, kilincs reparálás, a biztonságiöv-emelő cucc megigazítása, a kontaktos fényszóró javítása, megörökölte a hifit, de semmi komoly, még egy-két hétvége és teljesen pöpec lesz.
Kell valami hobbi, eh?
+ szerencsére azért van állandó segítségem is
A nyáron tervben van még a két első ülés bőrözése is, sajna a vezető oldali nagyon odavan, de hát annyi idős, mint én, szóval belefér.
Ha ez és az alvázvédelem meglesz, akkor már csak vigyáznom kell rá, hogy még ennyit kibírjon legalább, és ha minden jól megy, akkor - ahogy Yakumo írta anno - ez az autó lesz ami 90 évesen egy balul elsült olajcsere alkalmával csendesen rágurul majd a nyakamra
btw, ha van még esetleg KA7/8 tulaj aki itt van, kalimpáljon, régóta nem láttam 2gen-ről diskurzust, sajna a Legend-es fórum is döglött..
Wotan cartársé. Überpénzt tolt bele, dokumentálta, képeket rakosgatott fel a facebookra.
Ha érdekes, akkor megkérdezem csinálna e egy külön elérhető mappát, nyáladzásra.
Erre gondoltam én is. Csak egy fanatikus Legend rajongó fogja ennyiért megvenni, akiből nincs túl sok.
De minden tiszteletem a ráfordított munkáért. Én is belekezdtem hasonlóba, de nincs türelmem ilyen szinten végigcsinálni. Arról nem beszélve, hogy egy idő után tényleg csak ablakon kidobott pénz, mert megtérülni soha nem fog. Senki nem fizeti ezt meg. Tapasztalom, saját bőrömön. Pedig én is fanatikusnak tartom magam, csak más márka kapcsán
Tegnap összeszedtem a Legend papírjait, 270 ezer körül volt a vezérlés cseréje munkadíjjal együtt (Duna Autó, Zay utca). Persze ha mást is csinálnak rajta (gyertyák, hosszbordás szíj, stb) akkor könnyen megvan a 4k.
Olaj, szűrők, gyertyák, vezérlés, víz pumpa kérdőjeles. A megadott 400 nem csak gyári cucc, hanem Honda szerviz ár. Mostantól már mindig mindegyik autómat csak márka szervizbe fogom vinni.
Csak, hogy ne off-oljuk szét. Bekértem a Honda-tól ajánlatot a KB1 vezérműszíj cserére, mert most volta 330e-s szerviz, még 30 és csere jön. Alapár 400.000, kedvezményekkel 355...szóval a Lex 1 milliója annyira nem is sok.