A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Gyárilag van szép hangja, talán 1-2 darab van amin cseréltek alatta rendzsert, de azt felismernéd, mert az üvölt és iszonyú hangos, illetve ha ilyden alakja volt mint a képen amit belinkeltél akkor az gyári. Az aftermarket cuccoknak mind kerek, vagy dupla kerek alakja van.
Szombaton jöttünk haza M7-en, és elrongyolt mellettünk egy i20n, amikor lejöttünk a pályáról és kikerültük a nagy dugót azon az 5 km-en. Más kérdés, hogy ő ott állt kb. 1 órát...
Az i20N-nek gyárilag van ilyen jó kipufogó hangja, vagy valszínű mókolták, vagy N mód?!
Kegyetlen jó kis rotyogós rally autós hatása volt. Talán a legjobb hangú kocsi volt aznap, amivel találkoztunk.
A 3 szelepes üzemmódot nem szeretik mert az injektor a szelepre fújja az üzemanyagot. És ha nem nyit a szelep ott összegyűlik a benya, ami szelepnyitás esetén egyben bekerül az égéstérbe és extrém dús keveréket eredményezne ha egyáltalán begyullad. Így a "nem nyíló" szelep is nyit egy kicsit.
Vazz kétszer is leírtam, hogy ez NEM 3 stage Vtec, nincs 3500-nál SE semmilyen vtec váltás, meg sehol. Normál bütyök van, s 3500 alatt, ha a feltételek megvannak, akkor átvált takarékos bütyökre, ami az egyik szívó szelepet csak picit emeli (eco). S ennyi, semmi több. Ezt fogadd már el vhogy.
Csak hogy kellemetlenkedjek: ezek az autós cikkek is megérnek pár misét, mert ezekben is nem egyszer pontatlanságok vannak vagy néha hatalmas tévedések, amiktől csak a fejemet fogtam régen de már nem érdekel
Teljesen érthető, amit írsz, csak nem igaz.
Azt nem érted, hogy ez a rendszer bonyolultabb mint ahogy te gondolod vagy tudni véled.
3500 alatt variálja a 3 vagy 4 szelepet, ezzel lehet takarékoskodni, de 3500 felett van a "hagyományos" bütykös meg szelepemelő zárásos nyitás is. Nyilván nem egy nagy szám, nem egy EP3 vagy VTi, de attól még van.
És a lényeg, hogy ez a 2 dolog, nem egy és ugyanaz, hanem két különböző.
Én is feladtam, mert ha ezt nem érted, pláne a cikk után, akkor nem tudom minek magyarázunk egymásnak.
(5000 felett nem történik semmi ilyesmi, sem szelep variálás, sem VTEC nyitás abban tök igazad van)
Na figy, te nagy Hondatudós. Egy Hondánál, amikor megvan határozva, hogy milyen fordulattól van VTEC, akkor az alatt, te kézen állva is vezetheted, meg akármilyen gázt is adhatsz de nem fog nyitni a VTEC. Ez csak 3500-tól történik meg.
Ezt az általad linkelt wiki oldal is írja, csak nem érted vagy nem akarod érteni.
Az alatt is variál ez a VTEC-E rendszer, az igaz, 3 szelep vagy 4 szelep hengerenként, ezt kapcsolgatja, amikor ég az ECONO lámpa vagy nem ég, de ez nem VTEC nyitás. Mi az, hogy nagyobb gázra ez alatt is átvált? Meg a francot, már bocs.
Olvasd el ezt a rövid cikket, ott is elmagyarázza a működését kicsit lejjebb a cikkben: KLIKK
De be is másolom Néked:
(Legnagyobb jóindulattal, de ajánlom figyelmedbe az általam kiemelt végét a szövegnek, na azt hívják VTEC nyitásnak és hidd el bazdmeg, hogy az 3500-tól történik meg, ha tetszik neked, ha nem. )
"A motor minden Honda legjobb pontja, mivel a legtöbb verzióban megtaláljuk a híres változó szelepvezérlést, vagyis a VTEC rendszert. A próbált példány egy 1.5i LS, D15Z6 motorkóddal, más néven az egyik korai VTEC-E rendszerű, egy vezérműtengelyes SOHC négyhengeres benzinmotor. A technika nem valami egyszerű, bár kevésbé összetett, mint a dupla vezérműtengelyes VTEC motorok, ez is hasonlóan működik. Hengerenként négy szeleppel dolgozik, ha éppen szükség van rá, ám a váltózó szelepvezérlés miatt folyamatosan variálja a szelepemelőket. Alacsony fordulaton képes hengerenként csak három szelepet használni, de az SOHC amúgy is csak szívó oldalon variálja őket. Magasabb fordulaton összezárnak a szelepemelő himbák és a vezérműtengely nagyobb bütykének megfelelően nyitnak."
HDS-el mérted?
Az óra nagyon pontatlan pláne fent.
EP3-nál már 8700-at mutatott mikor cut volt és tudjuk, hogy nem ott van a valóság.
Szal én az órában egyáltalán nem bízom, pláne hogy azokban is van szórás autóról autóra.
Vazz..
Nem tudom, a tiedben milyen váltó van, lehetőségként írtam csak. Az enyémben meg pontosan tudom, meddig lehetett pörgetni. Nincs már meg, így nem tudom bizonyítani.. De a Wikipédia szerint IS 7200-nél veszi el az üzemanyagot (6800-tól piros a ford. mérő).
S, azt is írja, hogy max 3500-ig hajlandó eco-ban menni, innen mindenképp normál, 4 szelepes üzemmódba vált. De ez terhelésfüggő is, tehát kövér gázra alacsony fordulaton is ugyanúgy átvált. Ilyenkor kialszik az eco lámpa. Tehát NEM 3500-nál van, és kész!!!! Bármikor átvált normálra. Azt értsd meg vhogy, hogy itt nem normál bütyök, s fordulatszámhoz kötött hegyes bütyök van, hanem takarékos, és normál. Takarékosra meg csak bizonyos üzemi körülmények közt vált (3500-nál alacsonyabb fordulat, meleg motor, részterhelés). ÉS NEM!!! történik semmi nyitás 5000-nél, ezt is leírtam, ilyet csak a D15Z7 motor tud (3 stage vtec), ott van mindjárt a listán a másik alatt. Egyszerűen úgy van hangolva a motor, hogy ott lesz erősebb.
Igen, közlekedni elég a motor alul is, de ha szoros előzés van, akkor 5E fölött megy.
Francot nem ugyanaz a váltó. Az 1.4-esét lehetne beletuszkolni, (de plug&play, úgy tudom) akkor viszont nem menne 2-esben, csak 90-et.
Ma CSAK Neked kihúzattam tiltásig 2-esben, kiemelném, hogy mutató szerint, de 105-nél jött a tiltás, majd a mutató belement (belerezgett inkább ) a 110-be. Ha Te bármikor mentél ezzel 115-tel, az vagy lejtőn lefelé tiltásban történt vagy nálad az ki volt véve, mert ki lehet venni és úgy persze bele lehet menni a 115-be is akár.
Rev limit pedig hivatalos adat szerint a D15Z6-nál 6800-nál történik, sehol se pörgetted te azt 7200-ig, max. mutató szerint.
Másik hivatalos adat, hogy VTEC 3500-nál van és kész. Nem 3300, nem 3000, hanem 3500.
Az, hogy 5000 körül történik egy nagyobb nyitás, azt elhiszem, mert ott valóban történik egy kisebb lórúgás, de hogy csak ott lehet haladni, ahogy írod..... nos, furcsa lenne, ha így lenne.
Érdekes lennék városban, ha mindig és csak azért hogy "haladjak" 5000 és 6800 között kéne tartanom a fordulatot... 2-esben is úgy be lehet húzni a sor elé 5000 alatt bőven, ha akarsz éppen, mint a szél.
Bár lehet te mindig rally sisakban vezetted a verdát, úgy persze értem.
Na, de tényleg mindegy amúgy, szarok én rá, de maradjunk annyiban, hogy ez az 1.5 és a hozzá pakolt váltó az egyik legjobb húzása és konstrukciója a Hondának. Nem egy lomha szar, de persze nem is versenyautó, (de mégsem "csak" egy sima 90 lovas) rendkívül optimális mind a teljesítménye, mind a fogyasztása.
Ha egyszer megélem, az egész hóbelebancot szépen átpakoltatom a kis 5gen-be, ott megy majd nyugdíjba hobby autóként ez a blokk, az biztos. A 6gen kasztni meg megy a méhbe, helyette meg veszek egy fasza kis újabb Jazz-t, aztán azzal nyomom tovább a melómat, mert azok még tudnak ilyen jó kis alacsony fogyasztású közlekedőedények lenni.
Nekem a 20e-ben benne volt a térkő is. Mondjuk mi a legegyszerűbb követ kértük, azért is lett olcsóbb, mert eredetileg valami különlegesebbet ajánlott, és azzal valamivel drágább volt.
Anyagköltséggel együtt? A térkő is benne volt ebben az árban?
Ha igen, akkor vagy nagyon felmentek az árak, vagy engem átcsesztek (bár én ennél olcsóbban nem találtam)
És mint írtam, nálunk "okosban" ment, így olcsóbbra jött ki
Ha ez segít: Nekem térkövezést csináltak "okosban" ( ;-) ) 20e Ft/m2 árban. Ebben viszont benne volt minden: tereprendezés munkagéppel, szegély, több réteg, munkadíj, stb. Semmi plusz költség nem volt. Egy ismerős, aki szintén ezzel foglalkozik, azt mondta, ez kimondottan olcsó ár volt. Mondjuk nem is volt tökéletes munka, de a célnak megfelel.
Viszont közben megkérdeztem egy burkoló ismerősömet az árról: azt mondja az ár attól függ mit foglal magában. Ha csak sima járólap lerakása, akkor az kb. 10-12 Ft/m2. Ha aljzatkiegyenlítés, szigetelés meg egyéb kiegészítő munkák is vannak benne, akkor lehet reális kb. a 21 Ft/m2.
Terasz járólapozásnál csak a munkadíj 21 ezer / négyzetméter. Ez mennyire normális dolog manapság?
30 m2-re gyakrolatilag 1.2M ft összköltségnél járok, sima mezei "óccsó" greslapokkal. Ok arra fel voltam készülve, hogy a fejemben élő számokat kettővel kell szorozni, de hogy hárommal??
Lehet, h a tiedben nem ugyanez a váltó van. Szokták belerakni a simáét, akkor agilisebb az autó a rövidebb fokozatok miatt.
Vtec nagyon nem úgy van, ahogy írod. Ez nem a power vonulat, hanem a takarékos.. Alacsony fordulaton, kis gáznál az egyik szívószelep csak kicsit nyit ki, így a szegény keverékes üzemmód miatt eszik olyan jól. Ekkor ég az eco lámpa. Ha odalépsz, vagy a fordulat 3300 fölé megy, akkor átvált a vtec, s mindkét szívószelep egyformán nyit. Nagyobb nyitás 5500 felett csak a 3 stage vtec-ben van, de az belpiacos.. A motor van úgy hangolva, hogy 5000-nél indul meg, s nálam pont 7200-nél tiltott.
Régebben is olvastam már ezeket a dolgokat nálad az 1.5 VTEC-ről, nem mondtam semmit, de vannak itt azért furcsa dolgok.
Nekem ugyanaz a D15Z6 van jó ideje és azért nem minden úgy van, ahogy írod. Először is a VTEC-et mindig 5000-től írod, pedig az nem igaz. A VTEC 3000-től már kapcsol, 5200-tól adja le a teljes nyomatékot és tény, hogy itt érezhető, hogy egyáltalán nem veszíti el a "kedvét" a motor, hanem vígan forog tiltásig, ami valahol 7000 alatt van.
Kettesben nem megy az 115-öt, maximum 105-öt, de ott már tilt és csak azért megy 100 fölé a mutató. Nem olyan nagy különbség van tehát egy 1.4-es és ez az 1.5-ös között, az 1.4-gyel 90-ig tudod húzatni kettőben, ennél meg 100-ig.
Hármasban az 1.4 130-at megy (a 6gen és a 7gen is ugyanúgy) ez 150-et.
Kényelmetlen városban? Pont, hogy nagyon nem az, épp fordítva, ha akarsz valamit elég 2-be tenni és egy akkora intervallumod van váltás nélkül, hogy bármit megoldasz vele. Meg éppen elég jól megy az hármasban is, normálisan váltogatva szépen felfelé ugyanúgy tudsz vele haladni mint a rövidebb 1.4-essel és jobban is löki előre magát mint az, érezhetően kényelmesebb.
Indulásnál van csak némi különbség, (lámpáknál mondjuk) az 1.4-essel kb. elég pont "belökni" az autót, már teheted is fel 2-esbe, mert rövidek a fokozatok. EZ kényelmesnek tűnik, de valójában nem az, mert pont hogy váltogathatsz állandóan, mint egy nikkelbolha. Az 1.5-tel indulásnál 1-esben azért el kell érni legalább 30km/h-t (de ez se sok ugye) mert ha mondjuk 20-nál dobod kettőbe, akkor a nagyobb áttétel miatt berázhat. (ezt megfelelő kuplungkezeléssel ki lehet kerülni, de tény, hogy erre akkor külön "figyelni" kell)
Az összes többi, akár előzés, akár haladás, sokkal kényelmesebb.
Szerk: Úgymond adok esélyt annak, avagy fenntartom az esélyét, hogy a Tiéd nonFL volt és annál még tényleg ennyivel hosszabbak voltak a fokozatok, de azért nem hiszem.
A VTEC-E motoros Civicben naggyon hosszú a váltó sztem. A mienk 2-ben 115-öt ment, háromban meg 165-öt. Ami azt jelentette, hogy 80-nál nem 3-ba kellett vissza tolni, mert ugye 5000-től húzott 7200-ig, s ott még csak 3500 körül forgott.. hanem bizony 2-be, ha haladni akarsz. Autópály tempónál meg 3-ba. Ez városban volt kényelmetlen, mert oda hosszú volt a 2.
A pickup pont 2000-et forog 120-nál, 4-ben (az az utsó fokozat).
Nem mintha fontos lenne, de javítanám magamat múltkorról. 60-nál 1600-at forog az 5gen Civic, (nem 2100-at azért) 80-nál forog 2100-at és 120-nál 3500-at.
Igen, pont volt ráérő időm megnézni ezeket, mert leugrottam vele a Fűvészkertbe kicsit Japán Napok-ra.
A 6gen is hasonló, de az kicsit kevesebbet forog, (1.5 VTEC) mert hosszabb a váltó, de azért nem sokkal.
Úgy, hogy Trump pontosan ugyanúgy nyerte meg a mostani választást, mint előzőleg, amikor nyert és ő volt az elnök 4 évig: (már nem emlékszem pontosan hány elnökkel ezelőtt volt)
Volt egy k*rva szar lehetőség, meg egy eléggé szar. Na, ők az utóbbit választották meg. Akkor is, most is.
Nagy vonalakban ugyanígy van ez nálunk is már jó ideje. Sajnos.
(meg kb. az egész világban IS)
Na és most megint LEGALÁBB fél évig semmi politika tartalmú hsz. tőlem, nyomokban sem.
Mióta világ a világ. Az a réteg azon is keres, ha Te vagy én levegőt veszünk vagy neadj'Isten fingunk egyet, na azon már biztosan kerestek is, múlt időben.
Semmitmondó véleményem igen lesújtó Amerika kapcsán, de hogy tényleg ennyire egy sötét nép legyen...hogy tudtak egy ilyen nyilvánvalóan feketeöves pszichopatát ismét megválasztani elnöknek?
"Trump vámőrületes pusztítása egy képen: 3000 mrd dollárnyi vagyont égetett porig egyetlen nap alatt, az USA GDP bő 10%-át. Ahogy Nero Rómát.
Mindezt miért? Valamiféle "régenjobbvót" redneck nosztalgia oltárán, hogy legyen Amerika újra olyan, mint utoljára 1950-60 körül, Trump gyerekkorában, azok a régi szép idők, amikor annyi mindent otthon gyártottak az amerikaiak a GYÁR-ban, olajos ruhában huzigálva a csavarokat, Elvis meg énekelte a Jailhouse Rockot. A piacnak ez a véleménye róla, a vám-adóknak végső soron majd a zemberek fizetik az árát, a boltban is drágább telefonban, cipőben, autóban és mosógépben, meg a nyugdíjmegtakarítások elporladásában is. Jön majd haza a GYÁR, oké, de ha bevándorlás sincs, ki fog majd dolgozni benne, tán Trump fia? Mert az amerikaiak már máshol dolgoznak, és nem akarnak a gyárban dolgozni, az építkezéseken is főleg latin-amerikai bevándorlók dolgoznak ugye, ez egy modern 21. századi globalizált gazdaság, nem lehet visszaforgatni a 70 évvel ezelőtti állapotba, pláne nem a 150 évvel ezelőttibe, ahogy a traktor feltalálása után sem lehetett visszavezetni a kapát és visszaterelni az embereket a földekre hajlongani. Ha megpróbálják, annak csak efféle eszelős rombolás az eredménye. Huss, zsíros nyugdíjka, drágám, láttad már a nyugdíjmegtakarítási számlaegyenlegedet? Fuck, fuck, fuck. Sokba lesz a vulgárpopulista GYÁR-vízió. A Jailhouse Rock még hagyján lenne.
Majd lesz haszna is, hiszen a tarlóégetés után újra kinő a szép zöld friss fű, persze csak annak, aki nem égett benne a tűzben."
Akkor megy, amikor nincs mozgás. Érdemes egy kis helyen csendesen meghúzódni és figyelni. Aztán ha akció van, csatt! Nekem működött!
Pár napot rá kell szánni, aztán jó lesz az! Csúzlit javaslom továbbra is!
Nekem anno volt olyanom, ami átvitte a pléh kukát, ha 2 méterről megdurrantottam, mondjuk az csapágygolyóval volt. Aránylag messziről, a 6-os anyától jobb nincs. Az kellőképp odaver, nem lesz kedve sűrűn visszamenni.