a topikok átszervezése miatt ebbe a topikba már sok minden tartozik, ugyhogy a hifis adás-vétel hirdetéseket kérjük szépen ezentúl a bolhapiac topikba irni.
Sziasztok, van egy 2009es Honda civic-em amiben gyarilag nics tempomat, de szertnek utolag bele epiteni. Veszek egy gyari kormanyt amin vannak gombok a tempomat vezerlesehez. Meg neztem a fek pedal kapcsolot: ami 2 pin-es, es harom kabel megy ra. Az lenne a kerdesem hogy ki kell e cserelni ezt a fekek lampa kapcsolot egy ojanra ami a gyarilag tempomatos civic-ben van? Es ha igen, akkor eleg csak a fek pedal kapcsolot es a kormanyt ki cserelni, vagy ezen kivul van e meg szugseg valami masra? Koszonom elore is a valaszokat.
Jó lenne elkerülni a sok szaladgálást (lebontott kárpittal, én azt 2x nem tervezem bazseválni ), de jó fajtát tervezek.
Anno amikor még ilyesmivel játszottam (~20 éve már) akkor egy RCF szett vált be, de az egyik mélyközép kosarát elnyomta az ablakemelő és azóta nem csináltam meg. De lehet megnézem hátha menthető, de az sem fog csak úgy beférni gondolom )
Na a LED kérdés kb megoldódott, de inkább kivettem, elég az emelt fényű H1 bele.
Autóhifi kérdésem (Civic 7gen 5D facelift a kocsi): bal első hangszóróm (vagy a csatlakozása) elfáradt, minden más pöpecül szól ha balace/fader-t tekerem mindenfele, csak a bal első nem. Emiatt nem a fejegységet gyanítom meg a műszerfali csatlakozást (azt is megnézem ha jobb idő lesz és nekilátok) de ha már ajtókárpit leszedése jön cserélném is az első szettet (minimum azt), érdekelne melyik (2 utas, nem koax tehát külön csipogós) szett van ami nagyobb faragás nélkül befér. Ha kell kiemelőkeret akkor azzal de jó lenne ha az ajtókárpitot nem kéne faragni, ablak is működne stb.
Elsőre csak ennyi a terv, de van a garázsban erősítő, kábelek, mélyláda - csak kedvem nincs végigkábelezni, szóval most annyi a cél hogy a fejegységről (Pioneer SBH-10BT) kicsit javuljon a hangzás ha már szét kell kapni az ajtót; nem bánom ha lesz kis mélyközepe az első szettnek. Erre kérnék tippet, mit érdemes szerezni ami tényleg befér és javít a hangminőségen.
Lehet amatőr kérdés de ... 7G Fl 5D Civicbe raknék LED-et, ajánlották a típust, tetszik hogy nincs venti/borda,elvileg plug'n'play de....
A pirossal jelzett résznél "kövérebb" a cucc, nem tudom betolni ( ):
Nem merem fogóval igazítani mert félek el fog törni a 19 éves műanyag közdarab. Ilyennel találkozott már valaki, van erre valami bevált trükk? A LED hűtőfelületét nem csiszolnám le azért... Minden megoldás érdekel, előre is köszi!
csináltam magamnak egy kis problémát az egyik off autómon, hátha tudtok segíteni.
Vettem egy Toyota iQ-t (hagyjuk) és volt rajta 1-2 dolog, ami idegesített.
1. nem volt rajta komfortindex (érintésre hármat villan)
2. bezáráskor nem fordult be a tükör magától (pedig motoros)
Mindkettőre találtam aftermarket megoldást, az indexxel kezdtem, ki kellett cserélni a relét, fasza lett.
Velejárója a dolognak, hogy nyitáskor és záráskor világítva marad a zelakadásjelző 10mp-ig, de legalább láttam az autón, hogy nyitottam-zártam, mert másból nemigen derül ki (ld 2. pont).
Utána nekiálltam a beforduló tükörnek, rendeltem egy modult (taiwanról nyilván), rá kell csatlakoztatni a tükörgombokra +áram +nyitójel +zárójel. Tovább tartott, mint amire büszke lennék, de sikerült megcsinálnom, zárásra befordul a tükör, nyitásra kinyílik, mise` happy. Összeraktam az autó belsejét, pakolom el a szerszámokat, mire észreveszem, hogy BZMEG VILÁGÍT AZ ELAKADÁSJELZŐ és már bőven eltelt 10mp.
Utána próbálgattam mindenhogy, de magától nem alszik el sosem. Persze ha elakadásjelzőzök belülről, elalszik, de mikor zárom kívülről, ez macerás.
Mivel kukkhülye vagyok hozzá, csak találgatni tudok, leginkább egy régi hondás kolléga szavai jutnak eszembe: "KeLL eGy ReLé". Mielőtt autóvillamossági szakbarbárhoz fordulnék, mondjátok meg légyszi, mennyire vagyok hülye? Esetleg, ha tudtok valakit ajánlani, annak is örülnék. Köszi.
2024. szeptember 21. 19:16:29: megválaszolva mise` + által,
→ #22379
Naná, hogy írj
Persze, mint írtam, én is szkeptikus vagyok, ezért is kérdeztem, hogy egyáltalán működik-e, vagy egyáltalán létezik-e működő.
És pont azért érdeklődöm, mert ne hinni akarok benne...inkább a tudományományosabb megközelítésben bízok.
Ha a hitre hagyatkoznék, vennék egy rózsafüzért a belsó visszapillantóra
Lebeszélni sem kell, sőt, inkább rábeszélni
Kösz az eddigieket!
Nem lebeszélni akarlak, sokat gondolkodtam reagáljak-e, de a fizika oldaláról megközelítve én szkeptikus vagyok ezekkel a vadriasztókkal kapcsolatban…
A passzívak (amiken átmegy a levegő és úgy ad hangot (alapvetően mint egy síp, szóval hátrafelé) az előre eléggé szórt és kétes a haladás irányába eső rész aránya, mint hallhatóság mint hangnyomás tekintetében...
Az aktívakkal más a helyzet, laikusként lehet hinnék is benne, de:
- 120 dB jól hangzik, és lehet dobálózni a dB értékkel de azt hogy mérték? Ahogy hivatalosan egy helyiségben 1 méter távolságban, 1 watt teljesítmény hatására keletkezik 120dB, akkor a 300-400m távolságban már háttérzajból nem kiugró dolog nem nagyon zavaró, főleg ha (nem frekvenciamodulált) monoton a fereki…
- A hangszóró a rezgésével az erősítő által az akksiból felvett áramot (teljesítményt) alakítja hangnyomássá a membrán –gondolom egy piezo hangszóró- mozgásán keresztül, viszont a hatásfok elég rossz, szóval ha a kütyü pár száz milliampert (1-2 amper alatt) vesz fel akkor valami sántít…
-18-21 KHz az nagyon kis amplitúdóval történő rezgést jelent, nehéz vele nagy távolságra hangnyomást, (hangerőt) létrehozni…
- Az Aktív elvileg jelen esetben a csövön előre adja ki a rezgést, a hangot. Ok, de ne feledkezzünk meg, hogy haladás közben le kell küzdeni az membránra ható, az előrehaladásból eredő légáramlat miatti levegő befelé irányuló nyomását, hogy egyáltalán hallható legyen, s sebesség négyzetével arányosan nő ez az erő… (lehet 50-60 méternél a menetzaj több lesz mint a kütyü irányítoot hangja)
Szóval ha veszel akkor lényeg, hogy olyat amibe hiszel
Van valakinek, tud valaki működő vadriasztót?
Nézegettem a Siren-t, kicsit esetlegesnek, esetlennek tűnik.
Google kidobta a Hornet-et is, kérdés, hogy működik-e valamelyik
Végülis, a szerencse is müködik, mert az utóbbi 15évben nem találkoztam össze vaddal
De ha van jobb, mint a szerencse (és a hangos kipufogó), akkor lehet érdekelne.
A Siren egy verzióját nem tudni mikor dugul el és nem működik, HA addig ért is valamit, a másik verzióját ki kell rakni a tetőre, géptetőre , a Hornet-et ki-be kell kapcsolni...
Köszi!
Csodálkoznék, ha bármit is érne. De sztem ez nem blokkoló, csak detektor ,jelző. Mintha a beltronics azokat nyomta volna. Radarral csak a kapuk mérnek, azokat meg látod. A lézert meg ha már jelzi, akkor már meg is mértek, úgyhogy ha működne is, akkor is baszhatod....
Találtam egy ilyen lézerblokkoló csodát térdnél, sose volt még ilyen a kocsimban. Nem mai cucc, az első tulaj szereltette be vmikor, jó ez még a mai műszerek ellen bármire?
Pár napja a következőt csinálja néha az autó:
Egyszer csak elmegy egy pillanatra a rádió, majd vissza is kapcsolt rögtön. Egyszer a klíma ventillátor is leállt egy pillanatra ekkor.
Ma is csinálta, de most épp rápillantottam a műszerfalra, és ott felvillant az összes lámpa egy pillanatra (nem tudom ezt korábban csinálta-e).
Megnéztem az akku sarukat, nincsenek lelazulva, nem mozdulnak el.
Mi lehet a gond, van valakinek tippje? El tudok ezzel menni egy autóvillamosságishoz? Mit tud vele kezdeni, ha csak néha produkálja (eddig kb. 3-4-szer csinálta)?
Tudtok javasolni szakembert Nagytarcsa környékén, esetleg Bp-en, Pest megyében?
Sziasztok! Beszerelésre került a Honda Civicünkbe ( 2003 1,4 sedan ) egy Pioneer DMH-A240BT 2din -es egység + egy Keenwod tolatókamera. Azt szeretném kérdezni egy hozzáértő kollégától, hogy a tolatókamera segédvonalait ( az a piros, zöld sárga keret), hogy lehet megjeleníteni a tolatási képen? Egyébként minden jól működik. Üdv Tibi
2008-as, 1,8-as kék sedanba kellene tolatóradar. Sikerült elég kevés kilométerrel megvenni, de sajnos nincs benne ilyen, de már hozzászoktam, mert az előzőmben volt... egyébként most árulom az előzőt... tényleg, be is teszem az adás-vételbe!
Nekem hasonló van a Stream-be, ez hangot biztos nem fog adni. Neked akkor tolatóradar kell, ami sípoló hangot ad ki bizonyos távolságra.
Milyen típusba kell ?? Mert az utólagos radar beépítés is ugyan az mint a rendszámtábla keretes verzió ( fúrsz, faragsz, kábelezel, beázás ellen tömítesz).
Ezzel nem azt mondom hogy nem lehet szépen megcsinálni. De nagyban tudsz rontani az összképen.
Ha szépet, és gyári kinézetűt akarsz, akkor a rendszám tábla világítással egybe építettet vegyél.Mert akkor nem kell kifurnod a csomagtartó ajtót. Szépen el tudod vezetni a kábelt.
A keretes pont ebből rossz, fursz faragsz és után még be is ázik ha kiöregedett a szilo.
Halihó, rég jártam erre, dehát semmi baja a type-s civicnek, meg a japán flottának, kopp-kopp. De most upgrédelném a rádiót, megjött a tipushibája, random torzít a cédé. Amiket kap: Pio fej beépítő szett+kábelek a kormányvezérléshez
JBL picurka mély a csomiba, a gyári hangszórók egyenlőre maradnak, erősítő nem lesz, a Pio sub kapocsa nekem megfelel, a delsolban is így oldottam meg, meghát nem büntire kell
És ha már szétbombázzuk az interiőrt, meg hátra kábelezés, akkor már jó lenne egy tolatókamera, és itt akadtam el, nemtom melyiket:
vannak "autóspecifikusak" 1 2
bár gyanítom egyik sem 8g type-s.hez való, próbáltam odavizuálni de nem adja, szerintetek? Vagy ha nem ezek akkor mit, honnan? A Pio fordított képet vár inputba.
Köszke.
A blackvue dr750 2ch és a thinkware f770 2ch között morfondírozok.
Fő szempontok,hogy hátul is figyeljen és elöl ne legyen egy bazi nagy fényképezőgép ami egyből szemet szúr!
Láttam itt olyan kocsit amiben a műszerfalra volt rögzítve egy vhs kazettára rögzítő kézi kamera ,kb mint egy cipős doboz!
Az autó valami ledurrant fiesta volt azt hiszem ÉS -dobpergés- orosz rendszám !!!!
'16-ban vettem egy Transcend DP200-at mert az akkori mezőnyben nem csak nappal csinált jó felvételt. Azóta is megy, soha nem volt vele probléma. Szomszédom a harmad annyiba kerülő olcsó kínai vackokkal szopik, amik nem működnek, szerintem már többet költött rá mint én.
VCDS, Launch, Hella, gyári szoftver. De elképzelhető hogy csak a gyárival fog menni. Van ugyanis amikor az ilyen cserékhez a gyári program kell, mert a központból fogják összekódolni a kettőt. És az is elképzelhető hogy ha esetleg lopott a cucc akkor a rendőrség is meglátogat a kódolás közben. Előfordult már Sopronban is, csak ott rádiót építettek be. Aztán mire végeztek volna ott állt a rendőrség hogy akkor honnan is van a rádió.
Sziasztok!
A hozzáértők segítségét kérném, Audi A3 2001 es, kilóméteróra csere után az autó indul, de leáll a motor és jelzi a kulcsot, gondolom immo. A régivel indul és semmi gond. Hogy és mivel lehetne rátanítani az újat, hogy menjen?
Köszönöm a segítséget!
2021. február 11. 17:42:29: megválaszolva Tonx + által,
→ #22359
Ufó Civicbe milyen nem gyári autós rádiót lehet rakni ?
Nem az enyém az autó, csak megkértek hogy segítsek a beszerzésben.... de azt se tudom hogy a gyári 1 vagy 2 dines, kell e beépítő keret , fedcomp bele van e építve a gyáriba vagy külön részét képezi stb...
Lassan kéne már venni egy dashcam-et.. Mivel több kocsink van, így raknám egyikből a másikba, így viszont a tápkábel csak lógna a levegőben. Nincs olyan készülék, amiben van rendes akku, mint egy telefonban?
A gyári védőt nem tudod 16-oshoz használni, és ennek hiába slim elég nagy a beépítési mélysége lehet kiemelő kerettel sem fér el a kárpit és az üveg között!?!
6gen hatchbeck civic első ajtajába belefér e 16 cm-es hangszóró? Az lenne a legjobb, ha a gyári hangszóró védő is megmardna...
Most 13cm-es van benne, ezt cserélném 16osra ha belefér.
Konkrétan erről lenne szó: http://www.xmaxaudio.hu/vibe-slick-6c-v7-581
Köszi előre is!