Ausztriában már ki is van táblázva az autópályákon, bár kicsit béna módon. Jobb ha mindenki az eszébe vési, főleg Bécs környékén nem ritkák a dugók...
Mentősáv
A magyar KRESZ idénre – meglepő módon – nem változott, Ausztriában azonban az odautazó magyarok számára fontos újdonság, hogy torlódás esetén a két-, vagy többsávos utakon úgynevezett „mentősávot” kell kialakítaniuk az autósoknak, hogy baleset esetén a mentőautók gyorsabban célhoz érjenek. Ilyen esetekben a kétsávos utakon a belső sávból balra, a külsőből jobbra kell lehúzódni, szükség esetén a leállósávot is igénybe véve. Három-, vagy többsávos úton a mentősávot a legbelső és az attól jobbra eső sáv között kell kialakítani. Érdemes ezt a szabályt észben tartani az oda utazóknak, hiszen akár 2200 eurós bírsággal is díjazhatják az új szabály megsértőit.
Aki nem értené, de tud németül vagy nem érti és nem tud németül annak videóval illusztrálva
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 1000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg.
Ne konkrét hamisításra gondolj, én sem azt tettem.
Pusztán annyi, hogy szólhat bármiféle statisztika egyik vagy másik mellett, ha az illető fél tőle, akkor az úgy is fog maradni. És igen, még mindig azt vallom, hogy egy esetleges durva karambol ellen tudok valamit tenni, amivel túlélhetem/túlélem a bajságot. Odafent, ennek az esélye erősen a nullához konvergál!
Szintén nem. Tudom hogy behozhatatlan az előnyöd, de nekem ez saját zsebből 2009 óta, nem céges út és finanszírozás:
163 flights
35 domestic
128 international
Én egyszer utaztam eddig életemben repülővel, (na jó kétszer, mert haza is kellett valahogy jönni ) a felszállással nagy bajom nem volt, na de a leszállás.... Kb. egyfolytában az ereszkedés közben a számban volt a gyomrom, na az nekem kellemetlen egy fura érzés volt. Liftekben is azt utálom, amikor megy a lift felfelé, majd az adott emeleten ha durván áll meg, (liftje válogatja) akkor ugyanúgy egy pillanatra ez az érzésem van, hogy a számban a gyomrom. Na, ezt utálom és a leszállás közben ez folyamatos volt míg le nem cuppant a gép a földre.
Amúgy meg a statisztika. Relatíve családtag dolgozott (anyám párja) sokáig Ferihegyen, a gépeket ellenőrizték, karbantartották a repülések között. Amilyen előírások vannak ott és amit megcsináltak a repülések között, hát nem csoda, hogy azért a legbiztonságosabb közlekedési mód, mert tényleg komolyan veszik a dolgot.
Csak ugye azért tartanak az emberek ettől főleg, mert ott a magasság, ha ott elszáll valami, akkor nehéz puhán érkezni ugye.
De tény, ha mondjuk egy busszal utazol, pláne külföldre hosszabb útra, kb. 1000x előbb halhatsz meg, mintha repülővel utaznál.
A napi 750 km egy sporttúra motoron teljesen ok. A keményebb inkább az Alpok hajtűkanyarjaiban volt, fullra pakolva (a hátsó doboz tetején is volt egy nagy csomag), utassal.
A KIA-ban sem volt vészes!
Pláne a mindenféle rendszer végett, amik helyettem vezették az autót, mert semmit sem láttam a ködben. Ha végig bazsalnom kellett volna, biztosan belehülyülök!
A 7 órást én is letolom, csak kávéért meg egy huggyantásért álltam meg akkor este. 14 sok lenne szerintemy de még nem próbáltam! No, majd ha megyem a Nürbugringre, akkor kipróbálom! Az sincs túl közel!
Én öcsémet vittem munkamegbeszélésre dájcslándba, még jó jó régen, reggel 4kor indultunk 1400km egy kb 20 perces szünettel és este már otthon is voltunk. De legalább nem vették fel.
Egynek elmegy, de azzal is ugyanaz a bajom. Nem a tengert nézed, hanem szemben a kontinenst. Olyan, mintha a Balcsin lennél, ott van szemben a túlpart! Le kellett volna menni délre. De jó lesz az, gyönyörű sziget, csak menni kell, keresni a szép helyeket! Majd küldök 1-2 képet......Ha már arrafelé mentetek, akkor ki ne hagyjátok a Seaside éttermet!!!!! Szuper!!!
Én a hosszú utat úgy szoktam megoldani, h oda is meg vissza is beiktatok egy látványosságot, ahol eltöltünk egy napot, és ott is megnézzük a vidéket kicsit.
A 7 órást letolom egy seggel, addig még tankolni sem kell megállni. Nálunk is a lány volt a nyűglődőd, de főleg ezért mentünk éjszaka, így szépen alvás az úton, és tök nyugodtan vezettem végig. A lefkadát viszont én sem bírom egyben letolni, az azért messze van nekem is, öregszem. Remélem nem Nidribe mentek, mint minden tucatmagyar!!!!
Anno motorral gurultam le a Francia Riviérára, 2 etapban, első nap felvettem a benzintyúkom Innsbruck-ban, majd go. 1500km volt a táv. Így ugye 2 nap oda, 2 vissza, 2 keréken nem vállaltam volna be máshogy.
*dugóban a tűző napon, amikor árnyékban is negyven fok van .
Franciaroszág sajnos túl messze van (nettó 14 óra Budapestről, és ez csak kb. az olasz-francia határ), ezt vagy két részletben vezeted le, vagy muszáj vagy valamennyit éjjel is menni, nincs mese. Már 2023-ban tervben volt, de végül nem volt kedvünk ilyen sokat autózni.
Visszafelé megálltunk kb. félúton, mert egyrészt sokkal fáradtabb az ember (9 napot bringáztunk), másrészt messzebb is mentünk, ~1600-at, ami b*szott sok egyben még akkor is, ha pihenten indulsz.
Egyébként szuper környék, az aktív pihenést kedvelőknek nagyon tudom ajánlani, bár a príma időjárás közel sem annyira garantált, mint a tengerpartokon.
Utálok éjszaka vezetni, meg alapban ragaszkodom a 8 óra alváshoz, de dugóban állni a kölkökkel nem szeretnék.. Az meg tapasztalat, h ha ilyen 2-3 körül kell kelni, akkor már 10-kor leragad a szemem, szal tudok aludni addig, s nem leszek mosott szar.
Mi tavaly mentünk éjszaka Franciaországba autóval. Este kilenckor indultunk, másnap délben "már" állta sátor a kempingben. Mondjuk gyerekek nélkül...
Autóval szerintem sokkal jobb éjszaka utazni, főleg nyáron és délre.
Este 8-tól 10-ig kínlódtam, de nem tudtam aludni, szóval nem pihentem semmit. Nem a vezetéssel van bajom, hanem a gyerekek nyűglődésével. Ők aludtak, nem volt gond. Arra készülj, hogy nagyon durva köd lehet az autópályán odaát! Konkrétan semmit sem látsz!
No, ott minden szart aktiváltam, aztán a kocsira bíztam magunkat, jó döntés volt.
Mikor megérkeztünk, a tengerparton elnyúltam egy törőlközőn és ott aludtam, míg a család rákokat meg kagylókat keresett; várni kellett, hogy a szállást átvehessük.
Dehogy kicsik, csak bebeszéled magadnak mint a repülést! Két- három évesen már tengereztünk velük gond nélkül, pedig nálunk 1,5 év sincs közöttük...
Ha platamonas tetszett, akkor ezt isteníteni fogod!
A határokon nincs szinte várakozás, csak tudni kell jókor indulni.
Még kicsik hozzá! Tavaly a 7 órást letoltuk éjszaka, 23:00-kor indultunk, addigra kidőltek és aludtak végig. Majd ha nagyobbak lesznek, jobban merek velük akkorát autózni. Nagyon nem hiányozna a határokon való szopacs.
Mindenáron repülni akarnak! Megőrülök az ötlettől, de nincs választásom.
Szerintem szarrá iszom magam felszállás előtt...
Aztán majd a bérelt kocsit vezeti az asszony!
Nem félek a tömegtől, elvileg nagyon nyugodt szállásunk lesz, aminek van saját strandja. Kíváncsi leszek. 2010-ben voltunk Platamonason, az tetszett. Oda busszal mentünk, na azzal soha többet. 23 órás út volt...
Ráadásul azt mondtad, h 29 órát is levezetsz, Lefkada fele sem lenne. Este 6-kor indulás, a kölykök éjszaka alszanak, és délelőtt már ott is lennél!
Nagyon szép hely Lefkada, de mivel közel van, és ráadásul "félsziget", könnyen megközelíthető, így nagy lesz a tömeg.
Idézetek tőled:
-"Nincs annyi pénzed!
Jövőre megyünk Göröghonba, szigorúan autóval. A többiek már hápognak a repülőért, de nem tudnak érdekelni, ők sem ülhetnek fel rá, semmi kedvem egyedül maradni... "
-"biztosqrvaisten, hogy èn soha, de a családomból sem fog felülni senki repülőre, amíg èlek!"
-"repülőre nincs az az Isten , hogy felüljek"
-"Ott hulljon darabjaira az összes repülő ahol van, én bizony még 29 órát is levezetnék ha a szükség úgy hozná! "
Óh, köszi szépen! Te is repültél már, hogy ennyire jártas vagy a témában?
Tesóimra íratom, az egész család repülni fog, szóval ha beüt a szar, akkor beüt rendesen!
A végrendeletet ha géppel írod, akkor az aláírásod és két tanú kell. Ha kézzel írod, akkor tudomásom szerint még tanúzni sem kell. Ügyvéd-közjegyző nem szükséges. De nyugodtan kérdezz utána, mert változhatott a dolog. BTW azt érdemes tudni, hogy közeli rokont, ha nem akarsz rá semmit hagyni, akkor kifejezetten bele kell írni, hogy kizárod a végrendeletből, mert megtámadhatja annak a tartalmát. Tudni kell, ha valami oknál fogva az öröklő nem örökölhet valamit, pl. földterületet ha 1,5HA felett már van a nevén, de pl. nem egyenesági rokonod és nem is aranykalászos gazda (vagy mi a tököm), akkor azt a "normális" úton öröklődés szabályai szerint fogják örököltetni és ő attól elesik.
Jó repülést
Részemről Montenegro, Macedónia, Albánia...és egyéb ilyen finom helyek, kilőve. Be nem tenném oda a lábam! Félcigány (cigány), kecskepásztor népek. Mindent ellopnának még a gyereket is...
Lefkada. Repülővel, baszki!!!!! Annyit kell még kiderítenem, hogy közjegyzőnek kell-e hitelesítenie végrendeletet vagy sem. Előtte megírom, aztán lesz ami lesz.
Mi Crikvenicából mentünk át 2 évben is, olyan 4-5 alkalommal, egyszer sem volt akkora tömeg, hogy ne jutottunk volna be. Menjetek 4 körül. Stara Baska elég frankó!