Sziatok srácok, ismét jelentkeznék egy kérdéssel felétek!
A féktárcsához a felni amit vettem, túl közel van, és zavar a tudat. Nincs probléma egyébként a kerekekkel normálisan megy, csendes.
Utána érdeklődtem, hogy van ez a " nyomtáv szélesítő ".
A felni mérete R14/ET33
Milyen méretű szélesítőt tegyek rá, vagy mit kell nézni, milyen infóra van még szükségetek hogy pontos adatokat írjak?
Ha teljesen szabályos akarsz lenni akkor úgyis csak olyan alufelnit veszel aminek van papírja arról, hogy a felni megfelelő a te autódra. Ha viszont már megy a variálás az ET szám miatt és ott is 2mm-ről van szó akkor igazából mindegy hogy 33 vagy 35. Amúgy a 7gen-re ET45 kell, tehát a 35 is már más lesz mint a gyári érték. Az ET szám meg annyit jelent hogy a felfekvő felület mennyire van a felni közepétől. Minél nagyobb annál beljebb lesz a felni.
2024. május 5. 09:21:54: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #42887
Plusz az ET szám is 33. Az előírt pedig 35-től.
Azért nem értem ezt az egészet, mert az illető akivel beszéltem azt mondta, hogy egy Mazda Demio-ról lett leszedve. A Mazdának pedig kizárólag 45-ös az ET száma. Na most akkor hogy van ez? Az előírt 45ET-re felmegy a 33-as? Vagy ne is vegyem figyelembe amit az alucenteren írnak?
Elnézést a kérdésekért, de már tényleg megkavar teljesen + nem akarok feleslegesen kidobni X összeget.
Mivan, ha 56,1-es agyméret helyett pl. 57,6-os agyméretű felnit vásárolnék. Rámegy?
Alucenter.hu-n szoktam nézni, de az előírt mérete a 2001 7gennek 4x100 - ET35-45 - agyméret: 56,1.
Gondolom, ha ezektől a számoktól egy kicsit is eltér a méret akkor az már nem jó. Nem találok egyszerűen olyan felnit aminek 56,1-es lenne az agymérete. Tudom tehermentesítővel megoldható.
Mert amikor vettük a 9gen-t a 17" nyári gumik szarak voltak de még annyira nem, hogy ne tudjam rövid távon a másik autón használni, viszont a 7gen-en a 16" gyári méret meg szinte új volt így azokat raktam fel a 9gen-re és a 7gen-re ment a 17-es.
A 205/55R16-ot én is "támogatom", teljes mértékben elég a 7gen-re, kényelmes is, nem is néz ki szarul, legalábbis jobban mint egy 195/60-as méret.
Nem utolsó sorban már az számít az egyik "alapméretnek", így nem is egy drága méret, sőt.
És ja, gyári méret is egyben.
szerk: az azért durva, hogy a 225/45R17 is elfért még. Te keményebben tolod mint én.
Ha jól tudom a 195/60R15 a gyári méret a dizel esetében és a 205/55R16 volt váltómérete. Szóval inkább azt és a méretbeli különbség is még megfelelő. A legnagyobb amit én használtam 7gen esetén a 225/45R17 ami még elfért. A mostani 7gen-nek is a gyári mérete 205/55R16.
Amit én felraktam, annak az átmérője 637mm.
Amit te fel akarsz most, annak pedig 640mm.
Ez átmérő különbség, azaz a magasságod 1,5 mm-rel növekszik csak, ami lófasz. Viszont nem mindegy a felni szélessége és az ET szám. Ha a szélesség 7 vagy alatta lesz és az ET pedig legalább 40-45, akkor be kell, hogy férjen.
De azért kimaxolod rendesen, úgyhogy én csak valami előzetes próbával tenném fel ezt a méretet a helyedben. Ha persze van rá lehetőséged, ha nincs, vagy kockáztatsz vagy keress alacsonyabb méretet egy kicsivel, mondjuk /55 és akkor tuti OK.
Nekem 205/50R17 is volt fent 7gen-en, az is elfért, sosem ért bele, de az a legteteje volt, ott már milliméterek voltak. (és az ET szám 45 volt)
Ehhez képest csekkold le, hogy a te általad kérdezett méret hogy áll átmérőben és ha kisebb, akkor be fog férni.
(azért az ET-re is figyelj, ne legyen mondjuk 20-30 körül, mert akkor a külső perem már esetleg karcos lehet (szó szerint) és akkor vagy ledarálod a gumidat vagy peremeztetsz VAGY jobb ha fel se rakod)
Ja, szerk: a felni szélessége se mindegy azért, nekem 7x17 volt a felni ezen belül, amiket leírtam.
7gen civic 5 ajtósra 195/60/r16-os gumi méret mennyire ajánlott? 16-os a felnim, le is mértem a gumi méretet, de nagyon határ eset, lehet beleülök és már faragom is a gumit. Szerintetek?
Szerencsére majdnem semmit nem fog napon állni. Fedett, elől ugyan nyitott garázs, de a lemenő nap pont nem tudja nagyon érni. Szóval emiatt biztos nem fog elöregedni. (max. csak úgy magától simán, minden lehetséges )
Nekem volt csájníz gumim. Nyári.
Már nem is tudom melyik márka.
Annyit vettem észre,h. nedves aszfalton kicsit jobban csúszott mint egy márkás, illetve hamarabb kezdett öregedni és amikor már kezdett megkopni (de még bőven használható profilmélységnél) elkezdett kicsit csúszni. De akkor már 5 éves volt (utcán állt a kocsi mindig) és volt benne vagy 35e km.
Szóval nem bántam meg, fele annyiba került mint egy márkás. Nyilván nem egy pályára való kanyarvadász de hétköznapi felhasználásra olyannak aki nem 20e/év futással számol, szerintem nem gáz.
A gyári Sachs hátsó gátlók postával 43 ropiba kerültek.
Nem nagyon lenne értelme a régieket felújíttatni. Elküldöm, megcsinálja, visszaküldi, postázással együtt lenne a 2 gátló felújítása vagy 30 ropi.....
Sailun Atrezzo 4Seasons 185/60 R14 (82 H BSW M+S) gumi eddigi tapasztalatok:
Mint már volt szó róla kínai fos, de mivel évi kemény futásom 500-1000km, így ez lett egyelőre.
Miután a paszta megszáradt, kipróbáltam. Bele estem körforgalomba, ott is nyomtam míg nem csúszott, fékeztem nem kicsit, stb. Azt kell mondjam, hogy nagy szégyellnivalója nincsen a guminak. Mert alapvetően tapad, működik.
Egyik reggel még igencsak hidegben mentünk, akkor érezhetően puha volt, (ez volt kb. az első út vele) mondtam magamban, ha ez így marad, akkor ez érdekes lesz. Szóval olyan igazi téli gumi feeling.
Amíg a fogorvosnál rohadtunk, délutánra bőven 20fok felé emelkedett a hőmérséklet hazafelé. Legőszintébb meglepetésemre, érezhetően "felkeményedett", inkább nyári gumi érzését adta, eltűnt a téli gumi feeling.
Ennyi tehát biztos, hogy kínai barátaink nem csak kifröccsöntöttek egy abroncs alakú gumit, hanem valósan tettek bele 4 évszakos tartalmat, tehát adaptálódik a gumikeverék. Ez már nem nulla.
Szóval eddig OK.
Amikre persze még rettentően kíváncsi leszek, hogy hogyan viselkedik majd:
-igazi mínuszban télen
-általánosan esőben (a kínai gumik legnagyobb gyengéje általában)
-forró aszfalton
Ha ezek is megvannak, (legalább kettő) ismét írok ezekről is.
(ha úgy kb. fél-1 éven belül mégsem írnék, akkor meghaltam, mert az egyik nagyon nem jött be )
Nekem kurva nagy macera lenne kiszedni a garázsban, meg szerszámokat kellene kölcsön kérnem stb....
Lerendeltem egy Sachs-ot. Vagy is kettőt.
Max ami kijön belőle azt lehet felújíttatom tarcsinak vagy nem tudom...
Bp-en. Egy kérdést megér, hogy mennyiért csinálja most.
Én kiszedtem az elsőt, rugóval együtt postáztam neki, 2-3 nap múlva jött a felújított, szépen lefestve, stb. Azóta kb. 30.000 ment bele, vizsgán 60%-osnak írta a gép most.
Jót akarok. Ne kelljen már 2 évente cserélgetni a tutifaszányoskurvajó (hogy rohadnának meg) magyar utak miatt....
Németbe' a fos is elmenne 5 -6 évet.... de itthon...
Sajna már nem gyári van benne, így vettem, valami TRW fosom van benne..... el is fosta magát...
Megnéztem a doksikat, kemény 2.5 évet bírt 20.000km....... kurva anyjukat! Ilyen fosokat nem is szabadna forgalmazni...
Olcsó kell,vagy jó?
Sachs a gyárija, ha jól emlékszem.
Autodoc, Bárdi ahol lehet kapni aftermarket gyártásút, vagy Honda szervíz/márkakereskedés ahol gyári új van.
Direkt nem írtam még, mert ugyan megjött és mondtam kipróbálom, de utána beugrott, hogy tök újonnan kerül fel a verdára, így be lesz pasztázva. Na, ha annak teljes száradás előtt odavágok, abból ugye lehetnek problémáim.
Szóval jelenleg várok^^
De előzetes érzések, ilyesmik: Amikor megjött, fogásra az anyaga teljesen normálisnak tűnik, a "vegyes" mintázata pedig nekem vásárláskor is szimpi volt. Ami jó pont, hogy 205/55R16 méretben volt szerencsém Linglong-hoz, hát az, amikor lekerült az autóról és akarta az ember gurítani, a saját súlyától majdnem összerogyott, olyan szar volt az oldalfalának a tartása.
Ennél ez nincsen, az amúgy kissé lufi(bb) méret ellenére sem. (185/60R14)
Szóval annál jóval bizalomgerjesztőbb.
Amikor meg a gumistól gurultam vele hazafelé, akkor rögtön egyértelmű volt, hogy a nyári 175/65R14-es keskenyebb mérete ellenére ezen sokkal finomabban gurul a verda.
Mondjuk ez nem olyan nagy csoda, mivel szegény Toyo már igencsak ősöreg állapotban volt. Jó gumi, profilmélység is volt még, csak hát öreg volt már, mint az országút.... (a téli szettel egyetemben)
A pasztára mondanak pár napot, míg véglegesen megköt, jövő hét szombaton ki lesz próbálva, mert megyek anyósékhoz, de addig nem, mert a munka is a nyakamon ezerrel, időm sem lesz addig.
Holnap vagy holnapután gyün, ha holnap, akkor holnapután ki is tudom próbálni, na persze csak szárazon egyelőre, bár tököm se tudja milyen idő lesz pénteken, de elvileg jó.
Mindenhol azt olvastam, h ebből jót kell venni, szal anno úgy kockáztattam meg (ill. volt felnire szerelt téli, meg nyári grt is azért, ha nem jönne be). Úgyhogy itt a márkát is teszteled, nem csak a típust. :-)
Jó is a te taktikád, én amúgy is kétkedve fordulok jelenleg is a 4 évszakos gumik felé, így normál esetben én sem kockáztattam volna, de mivel a használat a zéróhoz konvergál, így most mégis ez lett.
De ki fogom próbálni (hideg-meleg-eső) és maximum elrettentésnek felírom ide, hogy ilyet tuti ne vegyen senki, még álló autó alá se.
Meglátjuk....
Nem volt hozzá szerencsém. Nekem az volt a stratégiám, hogy 4 évszakos guminál nem kockáztatok, jót kell venni mert itt kritikusabb, hogy egész évben használható legyen. Aztán tulajdonképpen a Sava tök jó. 7gen Accordon (Ennél azt néztem, hogy a Sava Goodyear termék és a Goodyear Vector jól szerepelt a tesztekben)
Szerdán jön elvileg, felrakom, oszt rögtön megégetem az 5gen-en, mit nekem 60ezer.......
(Nem. De azért majd persze kipróbálom mit bír kanyarban pl, meg ha leesik az eső, akkor külön is, mert azért tudnom kell mi a helyzet. Egyszer volt nálunk egy Linglong szett, öcsémék azzal kapták a Toyotát, na kb. 1 hétig volt fent, mert szárazon még közlekedésre alkalmas volt, de amikor leesett az eső...... Apám, halál és a veszély, amit az produkált, pedig vadiúj volt baszki... Szóval azért be lesz vizsgálva ez a Sailun is, tényleg kíváncsi leszek, pláne, hogy 4 évszak.)