Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Jó színész. Én is kereskedő (is) vagyok 50%-ban, de a pofám leszakad, hogy mit meg tudnak csinálni.
99% hogy tudott a dologról, majd pont ő ne tudott volna róla.... persze.
A legtöbb kereskedő gyökér, mint ahogy a legtöbb ember is az, ez van.
A lámpa csak egy dolog. Ott állítólag más a vetítési fény, más szabványnak felel meg. De pl. a biztonsági övek vagy akár a szélvédők esetén is lehet gond, mert USA-ban mások a szabványok, amik nem felelnek meg az EU-snak. A lámpát még csak-csak kicseréled, de ezeket már nehezebb.
Az index lámpák sem felelnek meg, nálunk csak narancssárga lehet, USA-ban fehér vagy akár piros is tudtommal.
Ezen felül a környezetvédelmi besorolások is eltérnek.
Szóval a lámpa csere csak egy lépés, az a legfeltűnőbb, és azt lehet a legkönnyebben kiszúrni, de ha belemennek, sok mindenbe beleköthetnek. Lehet még egy darabig meg lehet oldani, de hosszú távon gond lesz.
Ha én újra Jaguart veszek, azt hosszú távra tervezem, és nem szeretnék milliókat bukni rajta egy ilyen miatt, így inkább keresek Európait. Egyébként gyanítom ezért ilyen olcsó, bár nagyon úgy csinált a kereskedő, mintha most hallana erről először. Vagy tényleg így volt, vagy jó színész.
Második rész is tiszta, biztosan lesz ilyen, de azt se lehet úgy csinálni, hogy mondjuk nekem azt mondják, hogy holnaptól nem ülhetsz bele a 6gen-edbe és nem dolgozhatsz vele, mert most betiltottuk. Ezt nem lehet megcsinálni, mert akkor Molotov koktélokat kezdek dobálni a parlamentre. (és nem leszek ezzel egyedül)
Nálam jó példák pl. az IFA-k, amiket már az EU csatlakozásnál ki akartak tiltani, de máig mennek.
Azt, hogy eljön az idő, amikor egyszerűen nem vehetsz majd benzines vagy dízel autót, az sima. De hogy bárki alól kiveszik az autóját, az nem. Ahhoz azért nem keltek elég korán.
(Mert akkor a munkaautóm helyett mondjuk adnak egy másikat? Kétlem.)
Az így akkor mindjárt más. Én arra gondoltam itt a gondolatmenetnél, hogy eddig minden probléma (vagy simli) nélkül levizsgázott egy amerikai modell (vagy más) és egyszer csak kitalálják, hogy most már nem és kész.
Ami eddig is simli volt, ott úgymond önkéntes volt a kockázatvállalás és most a "türelmi idő" lejárt.
De ha jól értem, akkor pl. Kawa kamionjánál, ha lennének benne E jeles lámpák, akkor nem nagyon kötnének bele. Lehet ahhoz mondjuk ilyet szerezni? Mert ha igen, akkor meg van oldva a dolog és annyit talán meg is ér, hogy továbbra is furikázhasson vele.
Szerintem nem minden esetben erről van szó, DE ha már akkor cirka szabálytalanul lett forgalomba helyezve egy adott autó avagy vizsgáztatva, akkor az azért tényleg más tészta kicsit. Ezt aláírom.
A témát szerintem árnyalja, hogy hivatalosan amikor az autót forgalombahelyezték itthon, már akkor meg kellett például felelni az olyan jogszabálynak, hogy E jelzés a lámpában stb. Az egy másik dolog, hogy vannak tök fasza autók, amiket ha hivatalosan szeretnéd, akkor valószínűleg nem lehetne/nem lehetett volna itthon elsőre sem forgalomba helyezni, mert nincs hozzájuk E-s lámpa, vagy akármi, de valószínű egy kis anyagi támogatás fejében eltekintettek bizonyos dolgok hiánya fölött a vizsgáztatók. Szóval annak ellenére, hogy tényleg kapják be, ez sem csak fekete vagy fehér történet.
Pedig nagyon úgy fest, hogy efelé megy a dolog, és már most is gond egy amerikai piacos autó vizsgáztatása, függetlenül attól, hogy korábban már levizsgázott. Én is azzal érveltem, hogy már több magyar vizsgája volt, erre az volt a válasz, hogy korábban még átmentek, most már necces, 2 év múlva meg nagy eséllyel nem vagy csak nagyon kevés helyen lehet majd megoldani. Folyamatosan szigorítják a vizsgafeltételeket.
Így van már vagy 2-3 éve. Euro5-től elég az obd teszt. De még ha jól tudom választható hogy kipuf vagy obd. De a lényege hogy idővel nem variálhatsz ha euro5 akkor csak obd és elég egy szar elektromos vízpumpa már bukta van. Ja és ha törlöd a hibakódot akkor még pár km-ig nem is fogja kiolvasni az összes szükséges adatot így továbbdob kipufmérésre.
CO mérésre reflektálva. Legutóbb már úgy vizsgázott az FK2-m, hogy nem dugtak a kipufogóba semmit, hanem egy spéci OBD olvasón keresztül csekkolták a CO-t. Ha az a kütyü nem jelzett hibát a kocsiban akkor mehetett tovább az autó.
Magam is csodálkoztam de már ez van.
Folyamatosan megy a szigorítás ahogy megyünk előre az időben.
Eljön még a nap amikor már a benzines szarjainkkal se lehet majd kimenni az utcára és az nem olyan sokára lesz.
És ez EU szinten megy amúgy.
Szerintem így ebben a formában leszophatnak egy vagon f*szt, mert ezt így hirtelen kitalálni, főleg ha nincs rá megoldásod, (nem lehet mondjuk hozzá E jeles lámpát szerezni, stb.) színtiszta gyökérség.
Ha egyszer csak a jövőben nem fogod tudni majd levizsgáztatni, biztos te sem leszel elragadtatva, mert konkrétan nem lesz hirtelen autód. Eladni se nagyon tudod majd, stb. Erre ki kéne találniuk valami rendeletet, hogy ami eddig forgalomban volt, azok mehetnek, maximum kell valami külön rendszám vagy bejegyzés a forgalmiba vagy mittudomén, de hogy egyik napról a másikra nem engedik majd át, hát az szimplán vérlázító lenne és ezt úgy írom, hogy nincsen nekem ilyen verdám és nem is volt.
Csak megjegyzés, de ha ez tényleg így van vagy lesz, akkor az elég nagy gyökérség, hogy előzőleg x számú vizsgán átment az autód, aztán egyszer csak nem fog átmenni a vizsgán és kidobhatod?
Hogy behozni és úgy vizsgáztatni nem lehet, azt elhiszem és elfogadom, de ilyen módon nem lehet csak úgy kirántani senki alól a kocsiját. Szerény véleményem szerint.
Elengedtem már.
Hidd el olyan vizsgahelyekkel beszéltem, ahol azért sok mindent meg lehet oldani, nem kis protekcióm van náluk. Azt mondták most még meg lehet oldani, de nem tudják garantálni, hogy ez 2 év múlva is így lesz.
Időközben kiderült, hogy még a lámpái se lettek kicserélve, ráadásul hátul kis rendszám van rajta, tehát messziről lehet tudni, hogy amerikai.
Lesz ebből jobb vétel, nem kell kapkodnom...
Látom hogy már elengedted a témát, de azért a saját tapasztalatom és véleményem leírom. Bizonyos helyek már attól beszarnak, ha egy szárny van az autón, még akkor is, ha az gyári. Van egy hely, ahová integrát vittem a múltkor, el akarták küldeni, hogy ezzel a szárnnyal ők nem engedik be a sorra, mert pár héttel előtte megbüntették őket milliós nagyságrendre, mert valami astrán volt egy hátsó szárny, ami nem gyári volt, buktatni kellett volna, ők átengedték, de leállították a vizsgát a központból és kijöttek és megbüntették őket. Az integránál a netes EPC katalógusból meg gyári brossúrákból mutattam meg nekik, hogy ez gyári szárny, nem kell fosni, és akkor így nagy nehezen beengedtek, de csak úgy, hogy délidőre essen az autó. Adott helyen van egy autó ami reggeltől estig jár, és a CO méréshez az értéket szolgáltatja minden autónak. Nem dugdossák ide-oda a szondát, mindig a jól bevált autó szolgáltatja a mérési adatokat. De ha valami külsőleg feltűnő az autón, akkor elkezdenek félni. Persze jó kérdés, ha nincs semmi ráutaló az autón külsőleg, hogy ez amerikából jött, akkor vajon miből derül ki? Ha nem kicsi a rendszám, ha van valamiféle típustáblája, ha nem egy F150-es vagy valami amerikai márka, illetve ha nem csupa piros a hátsó lámpa, akkor szerintem nincs mitől félni. BTW az, hogy milyen a légzsák azt hogy állapítja meg egy OBD2 előtti autónál a vizsgaállomáson? Az, hogy milyen az üveg, ezt sem értem. A lámpákban mondjuk elég könnyű megnézni, hogy van-e E beleöntve, de ja. Szóval van benne rizikó, amit írsz, de biztos hogy lesznek helyek a jövőben is, ahol az ilyenek át tudnak menni, a kérdés, hogy akar-e az ember a nyakába venni egy ilyen autót, amivel aztán később esetleg a szívás van, hogy Miskolcra vagy Kaposvárra kell vinned vizsgáztatni, mert majd csak ott megy át egy kis nokiával... Én egy olyan autó esetében, amit ide belinkeltél, inkább elfelejteném. Ha egy Corvettere vágynál, vagy ilyesmire, akkor meg azt mondanám, hogy hajrá, azért megéri a rizikó De persze ez szubjektív
Kinéztem egy kocsit, de a JSZP és a hátsó rendszám alapján az USA-ból származik. 2009-ben lett behozva Magyarországra. Nagyon jó áron van (vannak bajai is, ezeket tudom).
Bátyám azt mondja, aki amúgy műszaki vizsga állomáson dolgozik, hogy az amerikai piacos kocsikat egyre nehezebb, vagy szinte lehetetlen lesz levizsgáztatni, úgyhogy szerinte felejtsem el. Ez nekem azért furcsa, mert a napokban voltam nála, és pont akkor vizsgáztattak le egy Amerikából származó kocsit.
Állítólag a lámpák, a légzsákok, az üvegek nem felelnek meg az Európai szabványoknak, és nem fogják átengedni a következő vizsgán, annak ellenére, hogy már többször volt magyar vizsgája.
Néha olyan romok vizsgáznak le, hogy én szégyellem magam. Lehetséges, hogy egy ilyennel mégis meg lehetne szívni?
Van valakinek tapasztalata ezen a téren? Mit tanácsoltok? Bele merjek vágni, vagy felejtsem el tényleg?
Tesla szervízt felejsd el . Nekem hónapokig nem tudtak nemhogy időpontot adni, de még eldönteni sem, hogy az első futómű probléma az most garanciális gond ( amúgy az lenne és valami visszahívás lenne rá) vagy fizetnem kellene érte ( be is baszna új autónál ) azt addig baszakodtak hogy sokmindenből elegem lett és lepasszoltam jópár hónap után.
Youtube: Common Sense Sceptic, esetleg a Last week tonight with John Oliver Muskról szóló epizódja... Nem hinném, hogy meg fogod bánni, ha most nem veszel Teslát.
Olvastam. Ami igazából egy ok hogy ne vegyek az a szervizháttér. Oké hogy onlány megy minden de valahogy hiányzik a személyes kapcsolat. De nekem csak 70km lenne a tesla szervíz. Dehát valamit valamiért. Aztán lehet nem veszek semmit sem és majd évekkel később is szidom magam hogy mekkora fax voltam.
Figyelj már te lókolbász!
Legalább akkora részem van a cégben, mint anyának, nem csak papíron.
A másik meg az, hogy azt az összeget, amivel beszálltunk a lízingbe, költhettük volna másra is, ami jó lett volna, de tudjuk még húzni, és szintén el tudtunk volna költségelni.
Szóval néokoskoggyonmánbele a dógokba, pláne ha nem is lát beléjük! Ögyem mög a tökeit!
Vazz azért az nagyon nem ugyanaz a szitu! Ha jól értem, topiktársunknak ott van a kp a zsebében, amit sok mindenre el tudna költeni (én pl tuti befektetném, sajnálok ennyit használós autóra, max a tizedét :-), s vakarózik, h új autó legyen e. Nálatok meg a kocsit bérelitek (lizingelitek) a zasszony cégének nevére, s mivel a háziorvosi praxis számlás, ezért garantáltan keletkezik hivatalos bevétel, aminek terhére érdemesebb minél több mindent elköltségelni, ez esetben autót is. Ja, s a dolog természetéből következik, h itt nem kell tartani piaci turbulenciától, tehát h biztos h menni fog a cég több év múlva is, s tudja e fizeti a lizingdíjat, mert ugye a beteg nem lesz kevesebb, sőt, inkább több.. Szal nálatok nagyon is racionális választás volt az új kocsi lízing, te meg örülj, h azasszony megengedi, h néha vezesd..
Mi is így voltunk vele, de kellett egy másik a Jazz mellé. Meg kellett lépni, sokkal több örömöt hozott mint bármi, amit csinálhattunk volna az árából.
Hát ezaz. Egyszer élünk szlogen alapján most mennék érte, de ha jobban belegondolok hogy még mennyi mindent lehetne csinálni az árából akkor meg nem. Szóval nehéz ügy.
Na megnéztünk pár teslát és ki is próbáltunk egy újat. Árban még úgyahogy határeset, a használt meg jó is lenne viszont valahol nem bírom rávenni magam, hogy most vegyek egyet. Viszont hétfőn rákérdezek hogy mennyi az a határ ahol még elvileg gyorsan lehet honosítani az autót és nem kell hónapokat várni. Aztán utána megnézem hogy mégis akarom-e. Márpedig jó volt vezetni és tetszett a kocsi. De sajnos az AWD-t próbáltuk ami 400Le feletti viszont a kinézett csak a gyenge változat. De új gumikkal új fékekkel új műszakival szóval elvileg csak beülni és vezetni.
Nehéz döntés lesz ez úgy látom.
Nem hiszem, hogy sokkal kisebb lenne mint az Optima. (kieg.: megnéztem: 24 cm.rel hosszabb az Optima)
Szerintem nagyon jól néz ki, mondjuk nekem az Optima is tetszik.