Magyarul akkor az a megoldás, h 8 éven belül szét kell pukkasztani a motort, el kell szakadjon a szíj, és akkor cserélik a komplett motort? Mert akkor nem kerül 3-4 kilóba a szíjcsere......
Mert akkor cserélik csak a motort vagy a komponenseket ha már baj van. Az garis.
De amig nincs baj addig nem cserélik gariban.
Mint a bűnüldőzés...amig nincs bűncselekmény addig nem tesznek semmit...
5 éves, 60Ekm körül van benne, teljesen hibamentes. De Szolnokon azt javasolták, h hamarabb cseréljen szíjat rajta, ne várja ki az előírtat.
Mondjuk azt nem értem, h ez miért nem tartozik bele a 3+5 éves gariba, hisz a +5 év pont a fődarab meghibásodásra szólna, nem? A motor meg fődarab.......
Az a titka hogy itthon az ecu figyeli a használat módját és variálja a szervíz idejét, nyugaton meg fix km van megadva. Így ott sűrűbben megy tönkre a motor.
@Rikk_ Grat az eredményhez! Szép kört mentek a fiúk. Mondjuk a fehér felni, fehér hátsó szárny és a svájcból jött az autóról nem volt nehéz azonosítani.
Akinek esetleg nem lenne meg: Laptiming mai adás: Laptiming FL5
Hadd kérdezzem, a tesód 1.0 Civicje továbbra is gondmentes? Mer most máshol is azt olvastam, h a Honda kereskedések ennek a javításából élnek, van, amelyik még a második olajcseréig se bírta..
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki ismeri (vagy itt van közöttünk) a CAR-35* rendszámú sötét szürke 5gen Civic Eg6 tulaját?
Aki tud bármilyen infót róla, kérem írjon privátban.
Köszönöm
értem, köszi a segítséget, igen tényleg inkább az lehet. Gondolom így 280e km felett ez normálisnak számít, úgy értem ennyi km-nél nem meglepő ha bármilyen csapágy kezd elkopni... bár persze ettől még nem vagyok annyira boldog, bár kerékcsapágy lenne inkább...
Ha a kinyomó lenne a baja akkor benyomott kuplungnál lenne hangja és felengedettnél nem lenne hangja.
Amit leírtál az a nyelestengely csapágy hangja a váltóban.
Sziasztok, üdv Mindenkinek!
Véleményt/tanácsot szeretnék kérni:
jól gondolom hogy ha járó motornál üresben kinyomott kuplungnál nincs semmi zaj, felengedett kuplungnál viszont megjelenik egy halkabb susogó-súrlódó hang,
az a kuplung kinyomócsapágy elhasználódását kezdi jelenteni? Rezonancia és egyéb kuplungra vagy kettőstömegű lendkerékre utaló észlelhető/érzékelhető hiba semmi nincs.
Mivel ha jól sejtem ezt ugyanúgy nagy meló cserélni, a szétszedésnél derül majd ki a kuplung/kettőstömegű állapotáról, hogy azokat is kell-e cserélni vele együtt.
Autó: Honda Civic Tourer IX gen. 1.6 i-dtec, 280e km
A munkára ha nem szakszervízt választanék a költségek miatt, ennél a típusnál-feladatnál kit ajánlanátok? Tóth Imiről hallottam jókat, de még nem jártam nála.
Köszi szépen, üdv tabasco
Szomorú az ilyen, bárhol történik is, de ha itthon, akkor egyenesen megrázó. A benn ülők rendben vannak? A másodiknál gondolom enyhe sérülésekkel megúszhatták, de amelyik fejre állt, az nagyon rosszul néz ki.
Mentünk egy kört egy CVT executive-val azóta. A bőr a szokásos helyen ki volt kopva ebben is, 120.000 km-nél. Összességében inkább Accordos, mint a hatchback. A CVT viszont meglepő volt, én rosszabbra számítottam
De hűtőbilincs le szokott a réginél is rohadni, de nem 10 év után hanem már inkább 20. Mondjuk régen ugye amikor minden is jobb volt télen a hó kevesebb sót tartalmazott ami azért sokat ártott a korroziónak, így tovább bírta. Ellenben a karosszéria egy komolyabb eső után is elkezdett rohadni.
Hát ez már 10-15 évvel ezelőtt is így volt.
Made in Japan csavar rohad egy 9 gen civic-ben kb. 2 év után. Egy 6 genben meg miért nem rohad ennyire 20 év után sem?
Hűtővíz bilincs rendszeresen lerohad a hűtő alján a 9 genen, régen nem is hallottunk még hasonlóról se.
A csavarok szilárdsága nem lehet gyengébb, de a felületvédelme az gagyi. Ezért tűnik gyengébbnek mert hamarabb rohad és a mikrorepedések miatt törik el könnyebben mikor hozzányúlsz
Annyi helyről hallani és vagy akár tapasztalja is az ember, hogy az új autók műszakilag gyengébbek, mint a régiek. Többek között, hogy nincsenek olyan hosszú távra tervezve. Illetve hogy maga az anyagminőség gyengébb, pl. egy csavar szakítószilárdsága sokkal gyengébb egy új autóban, mint ugyanolyan erősségű csavar régi autóban (például Toyota esetén). Én is gondolkoztam újabb autón, mint a mostani Bubu, de valahogy az is visszatart, hogy az újabb autókban aztán már minden bimbammol, meg mit tudom én milyen hülyeségeket követel meg az EU a forgalombahelyezéshez, ami biztonságtechnikailag elismerem adott esetben remek rendszerek, de amúgy meg idegesítőek.
Miért cserélnéd le? Mert újabb? Mert jobban tetszik? Mert műszakilag jobb? Mert nagyobb? Mert garanciális? Csak kíváncsiság, hogy mi az oka, hogy cserélnéd?