A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Még amikor újra lehetett gyártatni a magyar zászlós rendszámokat, én gyorsan elintéztem 3 autóra is. Nekem mind a kettőt cserélték egyszerre rongálódás miatt (szokásos kopás).
Ugyanakkor egy másik kormányablakban nem akarták egyszerre cserélni, "egyszerre csak egyet lehet" kifogással.
Szóval igen, ezt megint valaki vagy jól értelmezi vagy nem.
Jó kérdés. Nem tudom, de inkább azt mondanám hogy nem.
Elvileg lehet, de nyíilván csak akkor adják ki ha még sose volt autón előtte, ennek az esélye meg hát nem nagy.
Nem ez lenne az első eset, hogy egy kormányablak ügyintéző rosszul értelmezi a jogszabályt.
"Nem engedélyezhető az elveszett, eltulajdonított, megsemmisült hatósági jelzés utángyártása, ha egy hatósági jelzés másodízben, illetve ha a két hatósági jelzés egyszerre, vagy szóló motorkerékpár, pótkocsi hatósági jelzés tűnik el."
"A megrongálódott, elhasználódott - de még azonosítható- rendszámtábla ismételt legyártása bármelyik kormányablaknál megrendelhető. A sérült táblát az új rendszám átvételével egyidejűleg le kell adni. A rendszám sérülése esetén annak újragyártása több alkalommal is lehetséges, amennyiben a sérült tábla leadására sor kerül. Amennyiben Önnek nemzeti színeket és H jelzést tartalmazó „D” típusú (öntapadó fólia) rendszáma van, és annak sérülése miatt újat rendel, akkor azt már csak a 326/2011. (XII.28.) számú Kormány rendeletben előírt méretben (520 mm x 110 mm) kaphatja meg."
"Amennyiben a két rendszámtáblával rendelkező gépjárműről az egyik tábla elveszett, vagy ellopták, úgy az bármelyik kormányablaknál igényelhető.
A rendszámot csak egyszeri alkalommal lehet pótoltatni elveszettként, újabb elvesztésnél átrendszámozzák a gépjárművet. Ez a jogszabály minden rendszámfajtára érvényes. Elveszett vagy ellopott rendszámtábla pótlásához rendőrségi engedély nem szükséges."
Hát ez valóban így lenne logikus, de sajnos láttam gyakorlati példát, amikor az okmányiroda hajthatatlan volt és azt mondta, hogy egy rendszámból háromnál többet tilos legyártani, mert akkor két autó is felrendszámozható vele. Az nem izgatta őket, hogy ebből egy sérült náluk volt.
Ez két külön eset. 1) Eladod az autót a rendszámoddal, akkor normállá válik. Nincs költségvonzat. 2) Ha eladod csak a rendszámodat akárkinek, mindegy, hogy az autóval együtt, vagy csak úgy a rendszámot, akkor az új tulajjal kifizettetik a 112500-at. Ezzel veszi meg ő a rendszám használati jogát.
Akkor ezek szerint átírás után tudom lecserélni, ha elkészül a rendelt rendszám. Ez gondolom új forgalmi és törzskönyv.
Azt olvastam többek között a linkelt cikkben is, hogy az egyénileg választott rendszám (ami tehát megfelel a standard formai követelményeknek, csak nem a következőt kapom, hanem az általam választottat) esetén lemondhatok az egyéni rendszámról, és akkor "normál" rendszám lesz belőle, ami az autóhoz kötődik onnantól. Viszont később meg azt írják, amit Te is írtál, hogy az új tulajnak újra ki kell fizetnie az egyéni rendszám díját. Most nem tudom melyik igaz!
Autó nélkül is birtokolhatod. Kifizeted, olyan két hét egy hónap alatt elkészül és hazaviheted, felteszed a polcra. Aztán arra az autóra teszik fel, amire kéred (majd ha veszel). Akár évek múlva. Eladásánál: ez a rendszám típus a tiéd. Ha át szeretnéd iratni, újra kifizettetik az új tulajjal és átírják az ő nevére, az övé lesz. Nem autóhoz kötődik. Érdemes átrendszámozni az autót eladáskor, új tulajra iratáskor, mert akkor csak 1x új forgalmi+törzskönyv. Egyébkén bármely autóhoz kapcoslódó rendszám is egyéni rendszámosítható. Ott azt a rendszámú autót meg kell venned, és a nevdre kell iratni, utána lehet tulajdonba venni. Zöldíthető is, lehet eleve abban kérni. Buktató, mint más rendszámnál: ha sérül, ellopják csak egyet pótolnak, utána kuka.
Van valakinek tapasztalata "egyénileg kiválasztott" (tehát nem EGYEDI) rendszámmal kapcsolatban?
Annak már utána olvastam, hogy 112 450 Ft a díja. Jelenleg a tervezett rendszám még szabad is.
Ami érdekelne: autó vásárláskor már rögtön lehet igényelni, és az egyénileg kiválasztott rendszámra kérni a forgalmit, törzskönyvet? Vagy előbb át kell íratni, és utána lehet az új rendszámot intézni (kifizetve újra a forgalmit és a törzskönyvet)?
A másik kérdés: Mi a helyzet az eladásnál? Azt olvastam, hogy ez inkább a tulajdonoshoz kötődik, mint az autóhoz (cikk). Én olyat tervezek, ami az autóhoz tartozna, tehát eladáskor adnám a rendszámot is, de nem egyértelmű, hogyha lemondok az egyéni rendszám jellegről, akkor "normál" rendszám lesz belőle, vagy átíráskor a vevőnek ismét ki kell fizetnie az egyéni rendszám igénylés díját. A fenti cikkben ez nem egyértelmű nekem.
Esetleg van más buktatója is az egyéni rendszámnak?
Már jó ideje nézhetjük ezeket a grafikonokat és lehet valakinek egyértelmű, mert mondjuk ismer téged, de én csak mostanában kezdtem el gyanakodni, hogy ezeket lehet Te magad csinálod, azért pakolod mindig fel ide? Vagy ilyen szférában dolgozol?
Hadd legyek már egy kicsit okosabb, oszlasd el kérlek ebben a témakörben a fejemben felgyülemlett ködöt!
BMW-t tudom, azon belül is a négyes kategóriát (a hármas is hasonló). Ott van a Sensatec ami műbőr. Az az egyik legkényelmesebb és a legtartósabb. A következő szint a Vernasca bőrkárpit. Ez enyhén sprőd és viszonylag vastagabb bőr. Ezután van a Merino, ami sokkal puhább mint az első de sokkal kényesebb is. Ez könnyebben szakad is mivel vékonyabb. Az árban is ez a sorrend. Illetve van még az M csomaghoz rendelhető performtext ami ilyen szövet alcantara (ami ugyancsak szövet) páros. Még régebben volt egy műbőr szövet kombináció de kiszedték a kínálatból az LCI-vel. A legjobb ülés a bőr/szövet kombó volt, csak azt már vagy 6 éve megszüntették. Az előző hármasomban az volt, az tényleg fasza és tartós ülés volt. 77e kilométerrel amikor eladtam az autót semmi nyoma nem volt a használatnak.
Részben igen, részben nem. Ott vannak példáiul a Volvok vagy a Renault-k, mindig is rondán öregedett a belsejük.
Az elmúlt 15-20 évből pedig ez a Mazda az első bőrüléses japán autó a környezetemben, úgyhogy ezeket nem ismerem.
Ez szerintem inkább újabb autó VS régebbi gyártás téma, mint Japán autó VS Német autó.
Ahogy egyik kolléga is írja az újabb autójában már nem ennyire jó a minőség, hogy xy évesen is szép az ülés. Legyen az német vagy japán.
Nekem volt egy '92-es Legend coupe-m. Annak nem mondom, hogy tökéletes volt a bőrülése, de a hátsó üléssor pl. tökéletes volt a kora ellenére, az első ülés, főleg a vezető oldali, ugyan meg volt repedve, de még simán használható állapotban volt a 30x éves kora ellenére is. Akkor még rendes anyagokat használtak, ma meg mindenhol spórolnak, beleteszik (esetünkben varrják) amin tudnak költséget fogni, aztán jól van az úgy.
Mivel a Bmw (pl.) csak-csak prémium kéne hogy legyen, így valószínű talán kicsit jobban figyelnek erre, de az sem a régi minőség, ami az új autóikat illeti, ez majdnem biztos.
Erről sajnos nem tudok semmit. Ülésből biztosan volt több féle, bőr ülésen belül színben is, de hogy bőrtípusból lett volna más is... passz. Alkantarát lehetett választani még, de az teljesen más.
Nem csak a bőrökkel van baj. Nem volt 100 Ekm a fordban, amikor már szarrá volt szakadva a szövetülés mindkét oldalon. Ketten vezetjük, én 77 kg, a haverom 85. Szóval nem a súlyunk miatt kukák.....
Én pár éve vettem a 2017-es 530d-t 93e km-el, és már az előző (első) tulajdonosnak cserélnie kellett a vezetőülésen a "bőrt"... Nyilván az újabb autókon már csak szintetikus bőr kapható 'bőr' címszó alatt. A 2011-es hármasom bőrülésének semmi baja 280e km-el.
Még ehhez a témához egy kis saját tapasztalat: jobb oldalon 2016-os Mazda 6 bőrülés 100e km-rel, bal oldalon 2010-es Audi A6 300e km-rel. Nyilván nem is teljesen egy kategória a két autó - bár elég vastagon szerelt mindkettő -, valamint az évjárat miatt is van differencia. A Mazda ülése egyébként már több helyen ki is repedt, tartása semmi, kis túlzással már ki van ülve.
Bocsánat, köszönöm a válaszokat, csak egész héten dolgoztam...
Igen, a gép kábelen csatlakozik a TP routerre és azon sincs net, tehát a fő TP router szakad le.
Nem tudom kipróbálni, hogy a digin van-e ilyenkor, mert csak egy portra lehet csatlakozni, azon a router van. Ha újra csatlakozom (vagy mással), akkor meg már működik.
Viszont amikor a TP leszakad a digiről, akkor a TP-re már kábellel sem lehet csatlakozni! (ott lenne a baj??)
Ja, amúgy még mindig megy az USA behozatal, csak elég drága :-(
Hát igen a CP elég sokáig megvolt majdnem 20 évesen adtuk el Nekünk 4 volt, az utolsó volt 1.1-es VW motoros. Az egy rakéra volt a többihez képest Állandóan 80-90nel mentem a városban mert kb ott éreztem ugyanazt amit a régiben 50-60-nál.
Figyeld már, CP? Kicsi a világ!
Nekünk is volt különben 5 trabink, az utolsó már a VW motoros volt. Az első az még a 600-as volt, de arra már én sem emlékszem csak amikor elvitték, kicsi voltam.
Ez mondjuk érdekes, mert nálam meg a Macan volt és az nagyon egyben volt. Semmi panaszom nem volt rá, és a BP-i utakat is szépen kultiválta. A fogyasztást és a kötelező szervizeket meg nem szabad nézni, vagy csak fél szemmel