Update - Iminél megvolt a műtét (vezérlés+vízpumpa+gyertyák), az olajszűrő meg volt roppantva, szerinte az terített. Utána elmentem egy alvázmosásra, majd mentem ~600-800km-t azóta és úgy látom semmi, szóval tényleg lentről verte a menetszél az olajat (kopp-kopp-kopp)
Viszont a jelek szerint szerint a kormánymű mint típushiba előjött itt is, van most (2024-ben) javasolt megoldás? A fórumon visszakeresve 6 éve nem jött elő asszem a téma, akkor kb a kabai bontó (mint aki meg is csinálta 1.4-en meg CTR-en is) meg kormanymu.hu jött elő mint opciók. Tudom hogy csak 80% az esély de azért nem űrtechnika egy fogasléces kormánymű, csak meg lehetne jól csinálni.... Minden ötlet érdekel, előre is köszi
Életemben nem hallottam még a nevet..
Az ok, h a japók ritkábban romlanak el, de nem ilyen éles a különbség, h ennek alap a tréler, az meg furcsa rajta..
Lufi Úrhoz került, kiderült, hogy nagy Honda szaki, itt a fórumon is volt többször említve. Bátyám is ismeri.
Ezek szerint jó kezekben van az autó.
Furcsa volt tréleren látni. Jaguar-nál elfogadtam, de egy Hondánál?
Ezzel ebben a formában nem értek egyet. Ha hagyományos automata, és időben van cserélve váltófolyadék és szűrő, akkor nem fog 200e km könryékén tönkre menni. Annyi, hogy a folyadékcsere intervalluma erősen függ a használattól, ha állandóan városban vagy emelkedőn, stb volt használva, akkor illik gyakran cserélni.
Hívtam, Ő nem vállal Hondát, adott egy számot, valami budaörsi cég (Honauto Kft.), de az ürge ma szabadságon van, holnap tudok majd csak vele beszélni.
Most próbálok a szerelőmön keresztül is keresni valakit.
Ha bárki tud Honda automata váltó szerelőt, Bp-en vagy Pest megyében, megköszönöm, ha megadja az elérhetőségét.
Valószínűleg nem ő a hibás, elvileg elmondtam neki hogyan kell használni az automata váltót, ha betartotta, nem okozhatott bajt. Ha nem tartotta be (pl. nem álló helyzetben kapcsolt át D-ből R-be), azt sose fogom megtudni...
Viszont 160e km van benne, azért szerintem ennél többet kellene kihúznia hiba mentesen.
Mondtam már, nem tud miatta tönkremenni. A hagyományos aut. váltó önmagát vezérli, te nyomod a gázt, s az meg eldönti, mit akar. Kétlem, h pl tiptronicba, s össze vissza rángatta volna végig..
Ha nagyon nem tudjuk megoldani, apám kölcsönadja a kocsiját.
Csak utálok kölcsön kérni autót, és kölcsön adni is. Az enyémet is a párom használja egy hete, le nem mossa magáról, hogy miatta ment tönkre...
Nekem lenne rögtön autóm ami vihető, de az nem tetszik neki. Igaz még egy kört mennem kell vele mert a csomagtartó tele van és ki kellene üríteni, plusz egy takarítás is ráférne. Természetesen egy kötelező szervizt még megcsinálnék rajta Így kedd este lenne vihető.
Tehát a check engine kódját ki tudom olvasni. De ha a váltó a hibás, akkor csak annyit, hogy ott a gond, de azt már nem, h pl melyik részegység melyik vezérlője.
Köszi, az a baj, hogy most nagyon kellene a kocsi. A másik még mindig szervizben van, ez maradt, de most ez is kiesett. A lányomnak nem találunk épkézláb autót, pedig most marha jól jönne.
Jövő hétvége már elég késő lenne, remélem, addigra már rendbe lesz téve, de így is bajban leszek a héten, kölcsön kell kérnem valakitől kocsit lehet.
Amikor újra beindítottam, a check engine világított. nem vagyok ilyenhez szokva Hondánál, nem tudom mivel lehet kiolvasni. Azért lenne jó tudni mi van vele, hogy most lehet-e vele járni, elvihetem-e lábon a szerelőhöz, vagy trélert kellene hívnom.
Hazáig végül is eljutottunk vele...
Nagyon ránk jár a rúd mostanában:
7. gen Accord, 2006-os automata
A pólusnál kivillant a check engine, de még indult, meg úgy nézett ki megy attól még. Hazaindultunk, de az M0-on egyszer csak összeomlott:
Egyszer csak gyorsításkor "kivette" sebességből, "D"-ben volt a váltókar, de üresen pörgött a motor, kivillant a VSA lámpa is. Elkezdtem lassítani, visszatette sebességbe, hazaevickéltünk vele, de világított a fél műszerfal. Otthon leállítottam, újra beindítva "csak" a check engine világított továbbra is.
Van tippetek így látatlanban, hogy mi lehet, és főleg, hogy lehet-e mozogni vele. Vagy inkább hívjak trélert?
Nincs esetleg valakinek Nagytarcsa környékén computere, amivel ki lehetne olvasni?
Hát így jobban látszik és ránézésre olyan mintha a főtengely szíjtárcsa csapná szét az olajat. A féltengely is azon a részen olajos meg a többi is. De lehet hogy csak simán a menetszél viszi hátra a kartertől az olajat a többi részre. Hogy mennyire lesz SOS attól függ hogy mennyi olaj tűnik el. De ez minimális lehet szóval ha hetente rápillantasz a szintre pl minden szombat reggel 8.27 perckor (de lehet 8.30 is vagy 7 csak kb ugyanakkor legyen) miután az autó már legalább egy éjszakát állt majdnem ugyanazon a helyen (egyik héten orral lefelé a dombnak másik héten orral felfelé ilyent ne) akkor látni fogod hogy változik-e a szint, és meglátod mennyi a fogyás.
Szia - köszi a választ!
Hogyan tudnám kicsit jobban behatárolni - a fék és a kuplung érzésre üzemszerűen működik (féktartályt néztem, nem fogy); a motorteret felülről nézve nemigen látok semmit de pl. fékfolyadék szivárgással nem mennék igazából semennyit.
Tudsz mondani tippet hol nézzem meg alaposabban? Ezen látszik talán a karter (ez lett csak vakus sajnos):
Köszönöm!
2024. szeptember 18. 20:44:10: megválaszolva Tonx + által,
→ #125402
Hát ott az vagy fékfolyadék vagy a kuplungfolyadék ha felülről jönne. Ha a lengőkar előtt is olajos akkor viszont valószínű motorolaj. Ahogy elnézem a kartert eléggé rozsdásnak tűnik de lehet hogy csak a kép csalóka és sok rajta az alvázvédő.
Sziasztok!
A kocsim egy 7G 5D Civic, D14Z6 motorkód.
Pár olajcsepp megjelent a kocsi alatt, megpróbáltam megkeresni honnét jöhet (aknám nincs), az alábbi két képet a bal első kerékjáratból lőttem, bekarikáztam ahol eredhet (az az olajteknő akar lenn?) illetve ahol gyűlik de majdnem biztos ott nem eredhet (lengőkar?). Van valami tipp hogy hol "szokott" ez eredni? Felül akárhogyan nézem minden porszáraz amennyire lelátok a motor mellett. Ez a tünet:
Illetve így talán jobban látszik hogy a lengőkaron gyűlik:
Minden tippet megköszönök (elvileg megyek Imihez vezérléscserére csak nem biztos hogy beférek a szabadsága előtt, és érdekel mennyire akut ez ha várnom kell októberig)
2024. szeptember 15. 20:28:00: megválaszolva Tonx + által,
→ #125400
Jah, a pckupban már kétszer cseréltem, de lassan harmadszor is fogok. Nem egy nagy kaland, le kell venni a fedelet az alján, s ott alatta a szűrő. Azt mondjuk nem cserélgetek, csak egyszer.
Szerelőt nem tudok ajánlani, ahhoz túl messze vagy.
De a kérdésedre tudok egy teoretikus választ adni. Senki nem tudja neked biztonsággal azt megmondani, hogy tönkremegy-e a váltód, vagy sem. Van róla papír, hogy cseréltek az autódban váltófolyadékot, vagy a kereskedő bemondására hagyatkozol? Megvan az esélye, hogy sosem cseréltek benne még váltófolyadékot, azért csinálja azt amit. Ha nem cserélsz benne váltóolajat, akkor azért fog tönkremenni, ha meg cserélsz benne, és nincs szerencséd, akkor meg lehet, hogy azért fogod beszívni, mert olyan saras már belülről, hogy a friss olaj szépen leold valami megkövült régi folyadékot, ami dugulást okoz.
Mivel a két lehetőség közül a másodikban benne van az esélye, hogy jó lesz az autód, én azt választanám, de olyan formában, hogy természetesen szűrőt is cserélni kell benne, nem csak folyadékot. Továbbá ha hagyományos módszerrel csinálják, és nem a teljes töltetet cserélik, akkor az első csere után (mivel akkor úgysem lehet lecserélni a teljes folyadékmennyiséget), akkor egy jó 5-10e KM után újra vinném hogy újra csere. Így csináltuk az én régi lexusomon, ha jól emlékszem abban 10 liter körüli váltóolaj volt, amiből a szűrőcserekor le tudtunk cserélni 6 litert, mert a többi az benne van a váltóban, a citromban, stb, és pár ezer km múlva lecseréltük ismét a következő 6 litert, amikor az már összekeveredett a régivel, és így felfrissült az olaj. Remélem érthetően írtam. Nálam a Lexusnál bevállt. Ott is már érezni lehetett, hogy alacsony fokozatokban rántott a váltáskor az autó, de a csere után teljesen jó lett, ismét vajpuha volt. BTW arra készülj, hogy bár egy aránylag megbízható autót vettél, de már 20 éves, hibák előjöhetnek, és nem feltétlenül lesz olcsó a javítás.
Sok sikert.
Nemrég vettem egy 2004 es 7. generációs használt Honda accordot egy 2.0 benzin motorral és automata váltós. Mikor még vettem a kocsit akkor az autó kereskedő mondta nekem hogy mindenképp cseréljem ki a váltó olajat mert már régen lett cserélve és ez érezhető is mikor vált a kocsi, az olaj szint is már alacsony. 210.000km van most a kocsiban és 100.000km körül lett utoljára cserélve. Azt szeretném tudni hogy itt Pécsett helyileg van olyan Autószerviz akik Honda szakértők és megtudják normálisan csinálni, és most nem a Honda szervizről(Márka szerviz) beszélek és meg azt hogy ha kicserélem, akkor remélhetőleg nem megy tönkre a váltó, vagy mégis? Azért kérdem mert nem akarok 600-700ezer vagy akár 1 millió forintot költeni váltó javításra és kérnék tanácsot hogy itt Pécsen hol találok Honda szakértőket akik megcsinálják. Előre is köszönöm a válaszadást
További segítséget kérnék - ami telefonszám nekem el van tárolva a nevéhez (20/357-xxxx) az nem cseng ki, a neten talált vezetékes szám (1/363-4419) nem tartozik előfizetőhöz... Akár privátban el tudom kérni valakitől? Korábban is benne bíztam, logisztikailag is tökéletes lenne, ha tud vállalni
Előre is köszönöm szépen!
7gen 5D 1.4 vezérlés (+sallangok) cseréje meg valszeg kuplungot is kellene. Semmi extra úgymond, de őt ismertem korábban és bíztam benne, logisztikailag is közelebb mint a Jászberényi. A száma ugyanaz maradt mint ~10 éve? Mailcímet nem találtam hozzá...
És köszönöm!