Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Én a villanymotorok és az egész elektromos hajtáslánc sebesség/fordulatszám - nyomaték/vonóerő görbén keresném a magyarázatot. Egész más mint az ICE hajtáslánc. Jellegüknél fogva mind nagyon húz kis sebességnél, de nagy sebességnél elfogy a vonóerő - ahol az ICE hajtás meg erős. Itt is az ördög a részletekben rejlik. De a marketing az úr!
nem feltétlen...
de a hülyéket meg kell védeni maguktól...
a k20c is korlátozza magát a hülyéktől...
szóval nincs új a nap alatt, csak a technológia más...
az oké, az csak egy szám a papír alján...
de kérdés, hogy a rendszer mennyire engedi terhelni az akksit töltöttségtől függően...
100 fölött azért kezd dominálni a menetellenállás...
ergo az akksi védelem miatt csökkentheti a kivett teljesítményt...
ebben azért lehet gyártói megközelítésben jelentős különbség...
"A study by Recurrent of about 15,000 vehicles from model years 2011 to 2023 showed that plug-in electric vehicle (PEV) battery replacements due to failure have been rare, at 1.5%, outside of recalls. For PEVs from model years 2016 to 2023 battery replacement rates due to failure were well under 1% and most of those would have been covered by the manufacturer's warranty. EV batteries have continued to improve with technologies such as active liquid cooling and other strategies that optimize thermal battery management, as well as new and improved chemistries. With greater numbers of PEVs and more years of data, a clearer picture should emerge on the longevity of these newer battery packs which will be critical for long-term owners and the used PEV market."
Múlt héten kipróbáltam az MG4 XPower-t. 0-100 között jót lép, 4 sec alatt mert ugye összkerék meg minden is.
De 100 felett valahogy elfogy, hiába 435 ló...valahogy nem tom.
Ebben nem lennék biztos. Szinte mindegyik autóm pár napig húú de erős aztán miért nem megy. Így most már olyant keresek ami normális használat mellett nem fogyaszt de ha nyomom neki akkor azért menjen.
Fene sem tudja.
Mihez képest magas. Most egy Cayenne-m van, eddig nem durván vészesebb mint előtte bármelyik BMW-m
De mindig bele lehet futni drágább dolgokba.
Igen. Jelenleg én is a LR-t ajánlom. A sima SR-ben a hifi se olyan jó, csak egy motor van benne (bár így is rohadt erős). Én techbuzi vagyok, nekem jöhetne a legújabb is, minden újításért odavagyok. Ennél szebb nem is lehetne, hogy eltűnnek a bajuszkapcsolók Javaslom, hogy próbálj ki egyet mindenképp. Engem az győzött meg.
Azt néztem hogy a long range használtan már nem annyival drágább mint egy sima, és ugye dual motoros és erősebb is plusz messzebb mész vele. FL változatot nem akarok az már nagyon megszokás kérdése nincs egy sima index vagy ablaktörlő kapcsoló sem benne. De ahogy ismerem magam addig variálok míg valami más lesz belőle.
Dettó. Annyi különbséggel, hogy 1 autónk van, indokolatlan 2 kocsi, nem is tudom hova rakni. Feleségem visszaállt dolgozni, indult a bölcsijárat, mondom olyan autót nézek, ami pakolható, de nem marom meg magam, ha összebassza. Így lett egy Sport Jazz. Legelső útján Debrecenben nem vette észre, hogy a lökös felakadt a padkára. Kitolatott, a komplett eleje meg a földön maradt. Pedig eleinte Civicen meg Accordon gondolkoztam. De hálisten az észérvekre hallgattam, nem a szívemre.
Feleségemből kiindulva: vegyél egy kompakt méretű tömegautót aminek a motorja golyóálló (hülyebiztos/tökegyszerű), legyen rajta körbe ablak, két irányba elforgatható kormánykerék és ülések, ezen tanuljon meg vezetni aztán ha már letekert x kilométert lehet venni neki egy normálisat. Tuti össze fogja baszni, feleségem is összebaszta a Yarist (tolatás közben leugrott a lába a kuplungról és telibeverte a garázsomat, még szerencse hogy a pillérnek ment és nem a Hörmannak), inkább gyalázzon egy Yarist mint egy Fiat 500-at. Szerintem.
Én ezt annyiban egészíteném ki, hogy a japánok mellé nyugodtan be lehet tenni az európai kisautókat is, fiat punto, VW polo, opel corsa, renault clio, etc. Persze alapfelszereltséggel, mert akkor kevésbé romlanak el, viszont ha meghúzza az ajtót, vagy a lököst, akkor nem vadásznod kell az alkatrészt hozzájuk, hanem bőven van a bontókban akár színhelyes. Egy japán autóhoz drágább és ritkább az alkatrész, még ezekhez a "tömeg" japánokhoz is.
Viszont én meg azt mondom, hogy ha Gergice szeretné, hogy a lányát kicsit megfertőzze az autószeretet, akkor vegyen neki Hondát vagy Alfa Romeot már most.
-műszaki megbízhatóság, sztem mindennél fontosabb, hogy mindig abban a tudatban tudj lenni, hogy a gyerekkel nem történhet semmi, mert az autó ha esik ha fúj mindig megy és egyfajta (műszaki) biztonságban van, akár 800km-re is....nem túl nagy fun az éjszaka közepén a világ végéről trailerezni az autót...illetve új jogsisként műszakilag azért elég sok user error van kódolva, nem hátrány, ha bírja a technika, meg a te életed is fényévekkel könnyebb...(hidd el, ennek a fontosságát nem érdemes alulbecsülni...mert pokollá tudja tenni az életed...)
-alacsony fenntartási ktg, első autóként nem a vezetési élmény a legfontosabb (és nem is gondolnám hogy ennél lenne) de az első pár évet, amíg látszanak az irányok (mennyire szereti, ügyes, stb) érdemes lehozni minél egyszerűbb "bulletproof" technikával...
sztem inkább honda jazz, toyota yaris, corolla, auris, prius....stb, stb...
ezek az öreg "prémiumok" mind betegágy kivétel nélkül...
"nőből" van, tehát elsődleges a kinézet, de szerencsére a kommerszebb autók is tetszenek neki (én vagyok inkább aki szeretem a ritkaságokat). De mellette a megbízhatóság is fontos, ez az én feladatom.
Akkor fiat 500 kabrió bár az inkább 2millió mint az általatok kinézett ár.
Az 1.3-as swiftben a váltó tud megdögleni (csapágyas lesz) esetleg az ABS egység adja meg magát. Ha nem cserélik időben a fékfolyadékot.
Aygo szerintem már túl kicsi, a ceed-ben a motor nem igazán bírja a hosszú olajcseréket. Mini-t meg semmi kép sem. Főleg a fasza 1.6 pözsó motorost.
Dehogy veszek neki 1.6 Sport Swiftet. Ha Swift, akkor a sima 1.3 benzines. Neki tökéletesen elég lesz, nagyobb a választék, talán nincsenek is annyira lelakva. Legalábbis könnyebb olyat találni.
A BMW-ben is pont az tetszett, hogy kis motoros.
Első, tanuló autónak bőven jó lesz valami hasonló. Egyébként pont az áltaéad javasolt típusokat nézem, néhány további opcióval: Swift, Corsa, Yaris, Aygo, Jazz, Civic, esetleg Astra, Corolla, Ceed, ha kicsit nagyobbat szeretne. Ja, meg a Fiat 500 nagyon tetszik neki, de az szerintem nem fog beleférni a keretbe. Nekem a Mini One is bejön, de arról igyekeznek lebeszélni nálam hozzáértőbbek.
Kb. 1m, max 1,5m, amit szánunk rá.
Még nagyon nem döntötte el mit szeretne, csak, ha látok valamit megmutatom neki, hogy felmérjem, mi tetszik neki.
Vegyél neki swift sportot. Az is csak 1.6 viszont első kerekes De ha nem a legnagyobb autóval akar kezdeni akkor esetleg Jazz, Corsa, Yaris vonal is kedvező lehet. Ha lehet inkább 1.4 vagy felette. Azzal is tud majd lassan menni de ha előzni kell akkor esetleg menni fog az is.
A lányom viszont lefoglalta magának a smart-ot, mert az cuki és kicsi a városba tökéletes. Igaz már csak 2 év de akkoris.
Hát, megnéztem a kínálatot, kupéban elég nehéz találni normálisat, 2 M alatt. Kicsit kijöttem már az e46-ozásból. Viszont a marketplacen találtam egy kabriót, fészliftes, 20i (2,2-es motor, mint a lányomé) elég normálisnak tűnik, és az valóban jól felszerelt, NEW872 a rendszáma, na azt az egyet mennék el megnézni, DE 318 CI, mit keres benne a 20i motor?
Na meg a JSZP letölthető képek magukért beszélnak... Ki kell várni egy jóra.
Ha kellően fegyelmezett a lányod, akkor nem lenne gond a sorhattal. Egyetértek, hogy komolyabb kocsi egy swifthez képest, és tényleg maga, ahogy beülsz egy ilyenbe, kicsit más érzés, különösen kupéban, mint egy "kommersz" autóban. Egy hathengeres ára már nem fog lefelé menni.
Én lányomnak első autója és jópár éve használ egy e46 20i kabriót, a 2,2-es motorral, az is 2004-es. Azzal is kellett foglalkozni már, de a lányom műszaki érzékének köszönhetően telefonos segítségre is oldott már meg problémát, apa irányításával.
Szóval, nem lebeszélni szeretnélek az e46 kupéról, mert nem rossz széria, és értékálló, kellemes karakter, ha normálisat fogsz ki, nem lesz (sokkal) több baj vele, mint egy "kommersz" márkával.
Ha van ötleted, küldd át privátban, levéleményezem szívesen. vagy ha lesz időm, látok valamit, akkor azt jelzem neked szívesen.
Ha a keretet tudod emelni, érdemesebb lehet +50 - 70%-ot hozzárendelni a vételárhoz, de néha nem rosszabb az olcsóbb sem.
A jól felszerelt alatt azt értettem, hogy pl. egy Swifthez, vagy Corsa-hoz képest, jól fel van szerelve.
A motorokat nem ismerem, azért kérdeztem rá.
Neki tök felesleges egy sor6, de ha ez a motor ilyen gáz, lehet nem erőltetem.
Bár neki nem napi használatra, meg munkába járásra kellene, hanem kb, majd hetente egyszer-kétszer fogja használni a kocsit, ha mondjuk hétvégén megy valahova. 17 éves lesz októberben a lányom, nem létszükség neki a kocsi, csak szeretne vezetni. Azért tetszett meg, mert talán kicsit komolyabb kocsi, mint amikben első körben gondolkodtam.
Ja! fb-on 900-ért hirdeti ugyanezt, csak a használtautós hirdetés könnyebb linkelni, meg részletesebb a leírás.
oSzerintem mások is megerősítik majd, hogy ebből a korszakból nem nagyon szabad 4 hengeres benzines bmw-t venni Pláne nem az N-es kódokkal, Az N42-N46 motorok a legszarabbak közé tartoznak. Ez N40, de nem szabad sok jóra számolni.
Láncosak mind, de lánc és vezérlés problémák vannak, sok-sok a gond velük.
Én, mint nagy bmw-s azt mondom, NE! Ezt legalábbis. N-es motorkód, problémás. A jól felszerelt az kicsit távolabb van.
Amúgy az E46 nem rossz autó, a kupé az tetszetős is, meg fíling beleülni, vezetni, de csak sorhat benzinnel merném ajánlani. Ezek közül kb bármelyik, csak jó állapotú legyen.
Én egy milla körül nem adnék a legkisebb motoros e46-ért, az biztos.
A sorhatosok M52TU, vagy M54 motorkódúak, mint konstrukció jók, a korai m54b22 (2001 körüli 20i) motorok jobban hajlamosak olajfogyasztásra.
Amúgy ha ilyennel kezd, biztos jól megtanul majd vezetni, nem gáz a hátsókerék hajtás, és megtanulja szerelni, vagy megismerkedik bmw-s baráti körrel, aki tudja majd, hogy hol-mit kell nézni, szerelni, beszerezni, stb
És a sorhat benzin városban garantáltan minimum 12 literes fogyasztással kezd, még normális hajtás mellett is. Ellenben hosszabb úton nem fog rosszul fogyasztani.
Nekem a 2,5 motorosok 8 körül ettek 140 autópályán, illetve a mnostani e93 3 literes benzines 130-nál képes volt 7,5-ből kijönni. Városban meg nem érdemes nézegetni a fogyasztást.
Lányom lassan elkezdni a jogsi megszerzését, és elkezdtem neki nézegetni autót. Alapvetően Suzuki, Toyota, Kia, Opel, Honda vonalon nézelődök, de ma facebookon szembe jött velem ez:
Mekkora szívás egy ilyen kocsi?
Nem vagyok jártas BMW-kben.
Az 1.6-os motor neki bővel elég lenne, elég jól felszereltnek tűnik, bár a JSZP alapján volt sok tulajdonosa, sőt nem rég volt egy sérülése (korábban is volt). A km lehet, hogy reális benne.
Első autó lenne.
Mondjuk a hátsó kerék meghajtástól tartok kicsit...
Viszont vagányul néz ki, tetszik is neki, mégse egy standard Swift, Yaris.
Mi a véleményetek róla?
Köszi az infókat mindenkinek!
Akkor nem szabad teljesen elzárkózni az M&M-től,
de nagyon meg kell nézni az autót, és fenntartásokkal kezelni amiket mondanak/igérnek.