Az autó indítás után is furán jár, ha felengedem a kuplung pedált kisimul az alapjárat.
Ha ismét benyomom a kuplungot elkezd össze-vissza járni majd lefullad.
A váltó üresben van természetesen.
Amikor benyomom a pedált fura surlódó hangot is lehet hallani, mintha a kuplungban valami nem lenne okés.
Köszi, ezt jó tudni!
Én csak abból gondoltam, hogy ez nem feltétlen jó így, hogy sem az ezzel kb egyidős angol Civic, sem más off autóim nem emelik meg ennyire a fordulatot (1-2-300-al talán, de nem 7-800-al).
CR-X Del Sol ABS-el kapcsolatos kérdésem lenne, nem tudom, hogy itt van e ennek a helye, vagy a fék-futómű topicban, ha inkább ott, akkor kérem valamelyik admin tegye át oda.
A történet a következő:
A kocsiban (1998-as 1.6-os D16Y8) nem működött az ABS, de a hibalámpa nem világított. A fékek körben fel lettek újítva (új nyergek, tárcsák, betétek mindenhol), az ABS "kocka" pedig ki lett cserélve egy bontottra.
Ezután az ABS lámpa már világítani kezdett, a szervizcsati rövidre zárására az 1-es hibakódot dobta (legalább is szerintem 1-es a kód, 1 villanás, 4-5 másodperc szünet, megint 1 villanás, megint 4-5 másodperc szünet, még egy villanás, aztán semmi). Netes keresés alapján a jobb első ABS jeladó hibájára gyanakodtam, multiméterrel mérve a csatlakozójánál az tényleg szakadásban volt.
(Fék többször is légtelenítve lett, az első 1-2 alkalommal még nem volt jó, de mostmár a pedál érzetre rendben van, a kerekek blokkolna nagyobb fékezésnél.)
Egy MB1-es angol Civic-ből átraktam egy másikat, ami műszerrel mérve jó, és abban az autóban nem is volt baja az ABS-nek, ezután a hibalámpa továbbra is világít, de ha rövidre zárom a szervizcsatit, akkor az ABS lámpa már nem villog semmit, gyújtás ráadása után 2 másodperccel elalszik, ha kiveszem a rövidzárat, akkor azonnal visszakapcsol.
Amit néztem, mértem: az ABS pumpa reléje nem kapcsol, a vezérlő lába megkapja a 12V-ot gyújtás ráadásakor, de a negatív lába nincs összekötve az akku negatív sarujával, ez nem tudom, hogy normális e, valami ezt vezérelné e vagy valahol szakadás van.
Ha az ABS pumpa motorjának a kiszedett relé helyén adok 12V-ot, akkor hallani, hogy elindul.
Az ABS modulnak 3 csatlakozója van, elvileg ebből a háromból az a kétlábú, amiből a 2db sárga vezeték megy a nyomáskapcsoló csatlakozója. Ezen csak szakadást tudok mérni, mindegy, hogy járatom e a pumpát vagy sem.
Próbáltam azt is, hogy a relé vezérlő lábának adtam testet, hogy tudja a pumpát indítani, és rövidre zártam a nyomásszenzor csatlakozóját kézzel, a pumpa akkor sem állt meg.
Valakinek lenne valami ötlete, hogy mit kellene még nézni, tesztelni, cserélni?
Plusz infó, szerintem nem érinti az ABS működését, de hátha fontos lehet, a vákuumdob valószínűleg ereszt egy kicsit, ha folyamatosan pumpáljuk a féket járó motornál, akkor a fordulatszám alapjáratról felmegy kicsit 1500 fölé, illetve álló motornál is hallani, ha a fékpedált nyomkodjuk, hogy "szuszog".
Ezek a gyártó által használt kódok nem Honda alkatrész számok.
Más alkatrészeken is vannak gyártói számok a Honda part number mellett. Pl. ABS kockán is más a gyártói szám de ettől még kompatibilis a kocsiba ha a Honda part number ugyanaz és azt kell nézni.
De ha mindkettő RBA akkor ugyanannak kell lennie.
Sziasztok! 7gen Accord 2.0-ra az autómon lévő RBA, 418157 E számú szervoszivattyú helyett a RBA, 404610 F számú feltehető? Mit kell néznem hogy biztosra menjek?
hurrá! Akkor ha veszek négy lemezfelnit, rárakatom a téli gumit azt követően rárakom az autóra, és ezt követöen kalibrálom a TPMS rendszert, akkor jól fog működni?
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a 2018. 12.hó HR-V-n a guminyomás ellenőrző rendszer TPMS , hogy működik? Minden kerékben van egy jeladó? Vagy az ABS rendszer segítségével működik? ( van négy db. téli gumim, felnit keresek hozzá, ezért szeretném tudni) Üdv Tibi
Köszönöm a választ, de inkább elmentem a mai napon egy gumishoz és mondta, hogy nem ajánlja a nyomtávszélesítőt. Igazából nem ér a felni semmihez, kicsit közel van a fékhez, de ennyi. Mint ahogy írtam az előbbi hozzászólásnál is, az ajánlott minimális ET a 35, és én 33-sat tettem rá.
A féktárcsához nem lehet túl közel mert a féknyereg a féktárcsán kívül van. Jó lenne valami képet mutatni aztán meglátjuk mi van mihez közel. Amúgy ha a féknyeregre gondoltál akkor lehet hogy új betéttel gond lehet, mert akkor tényleg még kijjebb lesz és akkor a 1.5mm lehet túl kevés lesz. Biztos hogy jó felnit vettél?
A féktárcsához a felni, túl közel van, (kb.1,5mm) és zavar a tudat. Nincs probléma egyébként a kerekekkel normálisan megy, csendes.
Utána érdeklődtem, hogy van ez a " nyomtáv szélesítő ".
A felni mérete R14/ET33
Az autóm 7gen civic 2001-es 5ajtós.
Az előírt méret ET35-45ig
Milyen méretű szélesítőt tegyek rá, vagy mit kell nézni, milyen infóra van még szükségetek hogy pontos adatokat írjak?
Láttam, hogy van 4x100-as 10mm-es nyomtávszélesítő, de mit kell még nézni, közép furat? Le kell mérni és úgy utána járni? Vagy hogy van ez?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Ez a kis vasdarab szorult be a szenzor és a tárcsa közé, és ez hozott 2 ABS hibakódot.
Valószínűleg a porvédő pereméből való, elég minimális eséllyel kerülhet oda.
Nálam ha már egyszer megnyílt onnantól jó, de ne mindíg megy elsőre.
Most csinálok egy Win7-es gépet a garázsba pont az ilyen régebbi diag és manualok miatt.
Igen, így kellene mennie, de legtöbbször simán bezárja az ablakot mielőtt bármit is ki tudnék választani. Ha a html-ben kitörlöm a figyelő részt akkor nem reklamál, de megzavarodik utána. Így inkább használom a régi gépet ahol jól megy. Mondjuk az ie11-nél is reklamál de simán tovább kell nyomni oszt megy
HONDAESM.HTML jobb klikk, társítás explorer
Megnyílik az EDGE, ott jobb felül a ... , megnyitás internet explorer módban.
Van amikor nem sikerül elsőre, de amikor már igen feldob egy ablakot két csúszkával és kiválasztható, hogy legközelebb alapból explorer módban nyíljon meg.
Viszont nincs semmi leírás hogy mennyi lenne. Pontosabban nincs benne sehol sem a magyar kiadásban. De holnap majd ránézek a másik dvd-re hátha ángélus nyelven megvan.
Ja most látom ez egy 2003-as kocsi...na azokhoz tartozó lapok megnyitásához csoda kell mert ezek még csak IE-ben nyíltak csak meg ami meg már ugye nincs
Megoldódott. Több szerviz sem válaszolt, a NET-en talált kulcs újratanítási módszer (négyszer gyújtásra kapcsol, kulcs gombjának nyomogtása) nem működött. Váratlan ötlettel a zárban a kulccsal való zárás közben nyomva tartottam a záró gombot a kulcs elektronikáján, és működik. Lehet, hogy egy egyszerűbb kulcs újratanítási módszer is? Hátha valkinek hasznos lehet...
Szia 7gen Civic 2001-es, csak kiváncsi vagyok, hogy mire kell figyelni ami esetleg befolyásolhatja a teljesítményt, vagy a működést. Ezen a 2 helyen van elvileg ilyen doboz vagy nem?
Csak én tartom faszságnak,h. az 1.4 FK1-ben hátul vannak a gyertyák?
Jó kis tornamutatvány volt cserélni
De legalább kész van és kipróbálhattam az új NEO nyomatékkulcsomat is
Apró kérdésem lenne.
Van ugye a "biztosítékos doboz" egyszer egy a kormány alatt, és egy a motortérben helyezkedik el.
Kérdés, ha valami ki ég benne, mennyire van hatással a motor teljesítményére vagy az autó működésére.
Olvastam a neten ezekről, de annyira részletesen leírnak mindent, hogy már sok volt nekem. Elég egy VAN/NINCS válasz is. Előre is köszi!
Köszönöm a hozzászólásod. Igazad lehet, hogy nem sokan csinálhattak hasonlót, de ez a szakmám, és nekem egyszerűbbnek tünt, mint kárpitokat és múszerfal elemeket leszedni, igaz, kiderült nem nagy ügy ez sem. Bér ezzel kezdtem volna. Székesfehárvári szevíz nem reagál a kérésemre, nekem ez a legközelebbi. Az lenne a logikus, hogy ezt a jelenséget ki lehetne olvasni, és korrigálni a computerben.
Sziasztok!
Honda Civic FK2 autómba saját kezüleg tolatóradart szereltem. Hogy ne kelljen a kárpitokat leszedni egy 433Mhz-es adó vevő párral általam kitalált kódolással küldtem a jeleket a műszerfali kijelzőre. Nem hittem volna, de ez azt ookzta, hogy a rádiós kulcsos nyitás megszünt. Kétszer engedte újra tanítani a kulcsokat, de tübbé a hivatalos módszerrel sem.
Letiltott a rendszer, mert lopási kísérletnek érzékelte? Hallottatok már ilyenről? Márkaszervízet e-mailben megkerestem, azóta is hallgat. Azóta bevezetékeztem inkább...
Sziasztok!
2005-ös 7gen. Civicem EPS, ill. a légzsák visszajelző visszajelzőim menet közben rendszertelenül felvillannak. Az EPS visszajelző felvillanásakor a kormány mintha nehézzé válna ( friss a hiba jelenség, még nem tudtam pontosan megfigyelni ). Ebben az ügyben szeretnék tőletek segítséget kérni. üdv. Tibi
Ui: ( ugyan itt egy 2003-as 1.4-es 4ajtós, ill. egy 2005-ös 1.6-os 5 ajtós Civic eladó )
Sziasztok! A mostani (hengerfejes) D15Z6 EK civic motoromat szeretném egy bontott D15Z8ra cserélni MB civicből. Tudtommal más az ECU, kivitelezhető ez a swap egyáltalán? Köszi a segítséget!