LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
De ha el akarod mondani magadról, hogy hiper-szuper valamit tettél bele, akkor rakjál bele mondjuk Eneos Sustina-t, szintén 5w30-ast. (az tudja a 0w-s olaj tulajdonságait IS.)
Az 5w50 totál marhaság és felesleges. Leírtad, hogy normál használatban van az autó, egyszer-kétszer ellövöd VTEC fölé és kész. Mi ez, konkrétan versenyautó vagy arra használod? Nem. Mert akkor kéne bele az 5w50 meg az észter baromság.
Jó persze az észter, de mondom, nem versenyautó meg azt cserélheted párezer km után, mert többet nem bírnak, szóval én sem értem ezt.......
Full szintetikus 5w30 BÁRMIBŐL, az kell bele, azzal is túlteljesítetted a tervet, sosem volt olyan jó olaj, amikor az a blokk kijött. (egy kis költői túlzással persze, de igaz)
Hát nem tudom.
5w50? Egy kicsit sokallom, mármint az szerintem nem elég híg a normális kenéshez, napi utcai használatra legjobb ha minél hígabb az olaj. Egy 0W30-at simán beletennék. De ez én vagyok.
Meg mi az hogy csak észter alapú? Ha jól tudom azok tök hamar szétesnek idővel.
Szóval érdekes kérdések ezek
Hali. Erdeklődnék ,hogy ki milyen olajst használ? B20vtecbe lenne. Normál használat évi max 3000km néhány vtec tehát nem pályázásra. Hhc Gyuri azt tanácsolta csak is észter olaj mehet csak bele. Eddig motul 5w50 sport volt benne. Ki mit használ? Olajfogyasztasom 0.
És rögtön 2 tartalék motort is vegyél, ha kapsz. Utána nyugodtan mehetsz vele bárhova is, de max 500km-es körzetben, onnan még megéri trélerrel hazahozatni az autót.
Ennek azért ellentmond az, hogy semelyik másik kúttal nem volt baj sosem akkoriban. De akkor ott azzal az Esso-val ami ráadásul nem egy félreeső helyen van (M1-M7 közös kivezetőn) elég nagy baj volt.
De a 90-es években örülhettél ha találtál olyan kutat, amiben nem pancsolták az üzemanyagot, és annak külön örülhettél, ha nem ment tőle tönkre az autó! Benzinkút tulaj volt a főnököm akkoriban, és igen, itt lennt az aranyháromszögben.
Ha nem szoktad az ilyesfajta csótányokat, bizony elég nehéz tud lenni. Nem a kuplungolás maga, hanem míg kitapasztalod, hogy a talicskát miként lehet aránylag normálisan hajtani.
Na igen, de az alkoholnak azért más tulajdonságai vannak a benzinhez képest. Égés tekintetében is.
Ezek a motorok benzinre vannak kitalálva. Benzinnel használva optimális a működésük.
Engem inkább az érdekel, hogy hogyan változott a sima 95-ös benzin oktánszáma.
Mire gondolok:
Régen mikor még alig vagy nem volt benne Etanol akkor volt a benzin 95-ös oktánszámú ezeket adalékokkal is be lehet állítani. Azt is tudjuk, hogy az etanol oktánszáma 105 körül van. Na most ha egy 95-ös benzinbe keverek 105-ös etanolt akkor nyilván megemeli a keverék oktánszámát a keverékek arányában. Ha 10% etanol van benne akkor vajon a sima benzin rész adalékolásával mi lesz. Kiveszik? Nem teszik bele hiszen maga az etanol már eleve beállítja a 95-ös oktánszámot?
Vagy sokkal szarabb alapbenzint állítanak elő és annak az oktánszámát állítja be 95-re a 10% etanol?
Ennek az alkohol mumusnak az eredete is érdekes lenne, mert sok szempontból még jobb, mint a benzin.
Nem véletlen, hogy a"tuning" - vagy versenyautókat gyakran E85-tel hajtják.
Azért lehet van valami eltérés, mert nálam 100-assal ment a K24, de a vevője egyszer tankolt bele 95-öst, azonnal dobta is neki a map sensor hibát! Azt kihajtva teletolta 100-assal, megszűnt a hiba. Shell-nél tankolta.
Hát... nem tudom. A cikk eléggé marketing szagú (lehet, hogy ha napjainkban íródik, akkor a végén ott lenne, hogy támogatott tartalom), ez alapján én nem merném kijelenteni kategórikusan, hogy jobb, de még azt sem feltétlenül, hogy minden Accordnál jobb.
Valamivel reprezentatívabb lenne a végeredmény, ha valamit tudunk az autó előéletől, uram bocsá' egy tank prémium üzemanyag elhasználását követően megmérik újra az autót a sima benzinnel, vagy megnérnek ugyan abból a típusból több példányt (egy mérés meg amúgy sem mérés). Aztán még az sem kizárt, hogy a K24, illetve annak vezérlése pont tud kezdeni valami a magasabb oktánszámú üzemanyaggal.
Egyébként meg a net meg tele van ellenkező példákkal is, bár nyilván mindig meg kell vizsgálni a forrást.
Pl.:
Én személy soha semmit nem vettem észre sem benzinesnél, sem dízelnél semmit attól függően, hogy hol, mikor és mit tankoltam. A BMW-be többnyire prémium van, mert rendszerint az ősszel beletankolttal járok még következő év nyarán is, az Audiba meg megy mindenféle gázolaj: sima, prémuim (ha molnál van rá valami kupon), külföldi, belfőldi.
Most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit csinál automatával..
Illetve a tiédre is nagyon kíváncsi lennék, hogy nálam mit művelne (hozzászoktam az kis köbcentis turbósokhoz), szívesen gurulnék vele, ha megengeded. A Rapidok pont ezt csinálták/csinálják meg az 1.4 Octaviak is. Csomószor rá kell kuplungolni ée újra belőni a gázadást menet közben.
Azt a problémát már feladtam, elhiszem neki, hogy már nem tudok vezetni.
Ez az újabb akciója, ami egyenletes haladásnál jelentkezik kisebb fordulaton, 1500 és 2000 között folyamatosan rángat, ez városi tempónál pont ideális...
Na ez szűnt meg teljesen annál a tanknál, aztán visszajött újra.