A vízfelvétel akkor is megvan ha csak áll az autó. Ezért nem szeretem a műanyag flakonos fékfolyadékot, ott álló helyben is "felvizesedik". A fémdobozos jobb és tovább jó benne a fékfolyadék.
ez a fékfolyadék csere a tipikus alibi szervíz minden elektromos autónál...
a regen fék miatt nincs is használva...
tehát igénybevétel meg felforrás, vízfelvétel kb. zeró...
a gyártók csak azért írják elő, hogy valamiből a szervíz bevétel meglegyen szolgáltatói oldalon...
(ok, a honda is használja, hogy az átmenet folyamatos legyen, ill. hogy ne rohadjon be...de a fék igénybevétele csak jelképes...)
Mert a fékfolyadékcsere is csak 60e volt. 1,5 óra munkadíj 30e, 1 liter fékfolyadék 10e és egy diagnosztika 20e plusz pollenszűrő amit én vittem. És elég erősen kétlem hogy megcsinálták-e egyáltalán mivel a folyadék színe és szintje is szinte változatlan maradt. Plusz amikor én voltam ott télen a CSP miatt hogy állítsák át magyarra az E-sim-et akkor egy hétig kibaszott cigiszag volt az autóban mert mindenki cigizett zárt műhelyben. Így inkább kiviszem az ismerőshöz akinél ott állhatok akitől kérdezhetek akit bármikor felhívhatok ha kell valami, plusz garázdálkodhatok az EPC-ben és a service manualokban is
Semmire sem. Mivel az esetek 99%-ban ismert úton megyünk így csak van, viszont frissítem mert nemsokára lejár az ingyenes és legalább a legutolsó állapot legyen meg. Ha én megyek akkor néha a gugli maps megy, mert a hülye android auto most már kábel nélkül is bekapcsolja magát, így viszont nem tudok a winamp-on keresztül zenét hallgatni És nem is tudom feltelepíteni a kocsiba a winamp-ot. Akkor tudná használni a beépített netet és mindig lenne zeném.
mire használod a gyári navit...?
sztem használhatatlan...(csak a waze-t használom...)
én letiltottam a teljes navigációt a hidden android menu-ből...
ne is indítsa el és töltse be induláskor...
maga az infotainment rendszer is gyorsabb, fluidabb lett...
ha fut, az összes android alapú rendszert brutálisan belassítja...
még a legújabb 11gen. FL5 rendszerét is...
2024. június 21. 19:49:35: megválaszolva Tonx + által,
→ #798
Én mindig 100-ra töltöm. Elvileg a legutolsó pár %-nál egyenlíti ki az egyes cellákat az elektronika. Főleg hogy 98%-tól még majdnem 40 percet ír mire tele a hagyományos 230-as töltővel.
Nekem pl a navi frissítés után kell komplett szoftver resetet csinálni, minden alkalommal de ugye a frissítést valahol 170% nem 100%-nál hanem 170% körül fejezi be. Sőt nemrég úgy baszott egyéni háttérképet elmenteni, és egy szoftver reset után már működött.
8 év és 160ekm a gari, tehát addig biztosan nem kell aggódni...
bár a gyártók érthető okokból nem publikálják, de normál körülmények között olyan 300ekm magasságában szokták az akku élettartam ciklusát meghatározni...
egyébként az akku NCM622-es a kémia és a panasonic csinálta, 241kg az akksi tömege...
az akksi ára 7,5 millió Ft+Áfa körül van/volt...
a korai 2020-as használt autók ára már ennél is alacsonyabb...
így ha bármi van vele (mivel nem javítható) az gyakorlatilag gazdasági totálkár...
2024. június 20. 16:52:56: megválaszolva grego + által,
→ #795
nyugodtan töltheted 100%-ra is...
a 20%-os pufferből (35,5/28,5) a BMS kezelni fogja a degradációt...
tehát amikor te azt látod, hogy 100%-ra töltött, a puffer miatt sem feltétlenül 100%-a valódi töltöttsége az akkumlátornak...(ezt a BMS kezeli...meg még sok mást is....)
a honda annyira konzervatív volt, hogy kvázi az örökkévalóságnak csinálta meg az e-t...
Hát egyszerűen azért, mert nem akarom, hogy 90 fölé töltsön. Igen, frissítve lett, feleségem azt mondja, azóta nem működik, az előtt igen.
köszi a tippet!
mióta nem működik...?
frissítetted az OTA frissítéssel ami novemberben jött ki...?
egy app ki belépés és egy fejegység factory reset segíthet...(viszont az törli az akváriumot is...de vissza tudod rakni...)
A hibára közben jött javítás. Nemrég írta ismerős hogy garanciában frissítik szoftvert, mert túl szűk a határérték a vízpumpa fordulatszámánál. Így már csak el kellene jutni szervízbe oszt megcsináltatni.
2024. május 21. 14:31:21: megválaszolva grego + által,
→ #784
Manufacturer: Panasonic
Capacity: 51 Ah
Nominal voltage: 3,7 V
Energy: 188,7 Wh
Form factor: PHEV2
Chemistry: NCM 622
The new battery cell is currently used by Japanese automakers. Toyota seems to be following Volkswagen’s old strategy and will use the same battery cell for BEVs and PHEVs to achieve economy of scale.
Examples:
Toyota C-HR EV with 288 cells (96s3p): 288 x 51 Ah x 3,7 V = 54,3 kWh
Lexus UX 300e with 288 cells (96s3p): 288 x 51 Ah x 3,7 V = 54,3 kWh
Toyota RAV4 PHEV with 96 cells (96s1p): 96 x 51 Ah x 3,7 V = 18,1 kWh
Suzuki Across with 96 cells (96s1p): 96 x 51 Ah x 3,7 V = 18,1 kWh
The Lexus UX 300e comes with a 10-year or 1 million km battery warranty, which only says good things about this new prismatic battery cell from Panasonic.
Not surprisingly, the Honda e and Mazda CX-30 Electric also use this battery cell, I just don’t know if in a 94s2p (35,5 kWh) or 96s2p (36,2 kWh) configuration. Nonetheless, the official specs say 35,5 kWh."
Nagyon kéne már nekik egy olyan arculat, amit nem lehet mással összekeverni. (és nem azért mert giccsparádé)
A Honda E-vel azt hittem jó irányba indulnak el, de azóta is csak ez az izzadtságszagú szenvedés megy.
"Az elektromos autók nyilvános töltőállomásait 16 és 21 óra között le kell kapcsolni – mondja Stedin regionális hálózatüzemeltető. Stedin szerint erre azért van szükség, mert ezekben az órákban "a hálózat szétszakad".
Számos helyen már folynak kísérletek úgynevezett "okos" vagy "hálózat-tudatos töltéssel". Ez azt jelenti, hogy délután végén és este elején kevesebb áram áll rendelkezésre a nyilvános töltőállomásokon. Az elektromos autók ilyenkor kevésbé gyorsan töltődnek fel.
Stedin Rotterdamban is részt vesz egy ilyen kísérletben, de a cég szerint a hálózattudatos töltés nem elegendő. A hálózat üzemeltetője arra számít, hogy a következő években a nagyvárosok villamos hálózatának kapacitásának 20 százalékát a nyilvános töltőállomások fogják használni. Stedin szerint minden esti csúcsidőben kikapcsolt töltőállomáshoz új otthon csatlakozhat az elektromos hálózatra.
Minden harmadik utca felújításra szorul
Hollandia legtöbb lakóövezetében a kisfeszültségű elektromos hálózat abból az időből származik, amikor minden házat gázzal fűtöttek. A kályha és a melegvízellátás is gázzal működött. Az autók mind benzinnel vagy gázolajjal működtek.
Sokan most váltanak át (hibrid) hőszivattyúkra és indukciós tűzhelyekre. Emiatt a tápkábelek a délután végétől nagyon elfoglaltak. Ide tartoznak az elektromos autók is.
Ez sok helyen csúcsidőben nyomás alá helyezi a hálózatot. Mintegy másfél millió háztartásban fordulhat elő áramkimaradás emiatt."
A Speedzone-osok utálják az elektromos autókat, talán ennek is köszönhető az, hogy teljesen false az egész cikk és csak egy EV lejáratás / hangulatkeltés akar lenni az egész cikk.
Az eredeti cikk - ami alapján ezt írták - úgy tudom arról szól, hogy lesz valamilyen hálózatfejlesztés valamikor a nyár környékén valahol egy bizonyos időszakban és ekkora kérik azt, hogy ne legyen töltés addig, abban az időben.
2024. március 15. 15:52:49: megválaszolva czizs + által,
→ #770 2024. március 15. 15:30:33: megválaszolva grego + által,
→ #768