P29 dugó jó választás tud lenni. Hengerfej portolás, az ami szívóban tud hozni, egy rendes kipufogó rendszer, 50-es átmenő, 4-2-1 leömlővel. Esetleg még hengerenkénti gyújtás. Szívósor, ha más nem, akkor a D16Y8-as szívósora, H22 pillangó. És keress valakit, aki felprogizza az egészet.
Hogy mi az ideális konfig az rajtad múlik! neked mi az?
Kérdés mennyire akarsz szívóban bele nyúlni? ha veztengelyt is szeretnél cserélni akkor az von maga után sok mindent, rugók, szelepek, szívósor, portolás....
Ha nem, akkor én esetleg tennék egy H profilos hajtórudat, meg vagy PM7-es dugattyút (D15B2-nek a gyária) ezzel igen megnőhet a CR-ed, függ attól, h mennyire pontos a dugattyú megmunkálása, de sanszos, hogy 100-as benya kéne, h ne csörögjön be, vagy P29 (D15Z1-nek a gyária) ez pupos dugó, viszont kisebb a kompresszió magassága a gyárihoz képest, ezzel is lenne CR növekedés, de nem olyan drasztikus mint PM7-el, viszont lehet ide is kéne a 100-as.
Egy hideg levegős szívórendszer meg egy leömlő és mellé egy jól méretezett és kivitelezett kipu rendszer biztos hozni fog némi lovat programozva.
Importuningon vagy RMS motorsport oldalán szerintem találsz már sok mindent.
Mi lenne a cél teljesítményben?
Sziasztok. D16Z6 motort tervezem a télen szétborítani és akkor már egy kicsit szeretném a teljesítményt növelni.
Mindenképp maradnék a szívó motornál.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy mi az ideális konfig ennek a motornak.
Illetve hol tudom beszerezni ezeket a cuccokat ?
Ha esetleg valakinek van polcon és tervezi eladni akkor privátban várom az üzeneteket.
Előre is köszi.
Anno csináltam, gsr tengelyek voltak benne, majd itr szívósor, itr rugó+tányér, itr tengelyek, érezhetően jobban ment, ami számokban nem mutatkozott meg. 158le -> 166le
Volt alatta nekem is kipuff rendszer.
Maradtál a 2 literes főtengelynél? Mennyivel jobb az eredeti gyári konfignál?
Engem a 2,3-as hosszú lökete nem zavar, szeretem a nyomatékot. Bmw-s haverok úgyis szekálják mindig a hondásokat, a mi az a forgatónyomaték viccel....
Nah, erre a válaszra vártam!
Akkor keresek mást, mint a Szakálékat.... Nekem megérné az eredeti blokk maradhat (motorszám miatt is) a F23 belet átrakni meg én megcsinálom magamnak, a költsége nem érdekel.
Így lesz akkor az igazi! Köszi!!!
Már megbontottam az F23 blokkot, - a hengerfejet levettem, meg az alját is. Nem igazán olajsáros, látszik, hogy normálisan karbantartották. Tényleg szép a hengerfurat is, nem elszíneződött, hónolás szép, válla nincs. Mérni még nem mértük az ovalitást, kopottságot.
Így, mivel lejött az F23-ról az SOHC Vtec hengerfej, mindenképp a már portolgatott H23 hengerfej megy fel (az nagyon makulátlan, gyönyörű állapot, újra szimmeringeztem), az nemsokára elkészül a síkolással. Így DOHC lesz legalább. H23 saválló vadiúj leömlő már van, még egy H23 szívósor kell. Alja tömítések, szimmeringek cseréjével megy be szerintem.
Így kíváncsi leszek mit fog majd tudni, a Vtec DOHC hengerfejjel szokták összerkani, nálam nem lesz vtec, ha már ilyen fej van
Sztem a F23-as Frankenstein, programozva biztos, hogy 160+ LE lesz a fenti konfiggal, ha már az F20A4-ből is ki lehet hozni.
Sajnos az F20A4-et szétbontás nélkül is a menthetetlennek gondolom, miután a múltkori hegyi csapatós (min 90% padlógáz) üzemódban 110 km-en bő egy liter motorolajat megevett, és sajnos ez jól látható a kipufogón is....
Utábna normál üzemmódban mentem vele kb 500 km-en szintén több, mint egy l olaj elment.
Dugók elkezdtek csattogni, sejtem milyen belülről. Csak, ha fúrni lehetne, akkor menne bele az F23 stroker bél.
Ha nincs a motornak semmi komolyabb gondja, akkor inkább ne bontsd meg, amennyi pluszt ki tudnál csavarni belőle, nem éri meg.
A H23 leömlőt és szívósort rá tudod tenni a mostani blokkra is, egy másik ECU kell még + programozás és így is lesz 160Le körüli teljesítmény. Amit még érdemes csinálni, az , hogy RuleZ átalakítja hengerenkénti trafósra a gyújtást.
F20a4 motorra azt mondta a Szakál-Metál, nem lehet fúrni. Igaz ez?
Amúgy tuningra vettem egy F23Z5 blokkot, lehet hülyeség, de jó lenne az F20 blokkba átrakni a belét (had maradna az eredeti motorsszám), az F23 bele annyira szép, és e-bayen van vai új F23 dugó, ha már preverzkedni akarnék. Persze láttam a G23 projektekről is már ezt-azt, de nekem egy H23 nonvtec hengerfejem lenne tuningnak, leömlővel. Ezek adottak. Úgyhogy majdnem G23 projekt lehetne.
Gyari 6g vti milyen valtozast hoz ek9 vezermutengely?
Jelenleg itr szivosor fojtosz. es komplett legszuro van a motoron es egy Skunk 2 kipuf. rendszer itr leomlovel meg egy p28 ecu.
Csinalt mar valaki hasonlo konfigot?
Beszerzésben ha úgy van tudok segíteni, beszerelésre pedig "van emberem".
Ha horror összeget nem akarsz költeni akkor itt az egyik legutóbbi. Szimpla Japspeed leömlő, RRC szívósor és Injen CAI: http://linszter.net/2022/02/20/civic-fn2-type-r/
Tovább építjük a kis 20 szelepest !
Kipuff témában beszéltem egy utcai és verseny rendszereket építő emberrel!
Azt mondta a leömlő tudhat érdekes dolgokat produkálni, de maga a 60 as rendszer fojtás nélkül kell egy 160le feletti autónak... ezért visszakerült a régi 4-1 es leömlő, mert azzal volt eddig a legerősebb és most bekerültek a nagyobb tengelyek is!
Mérés még hátra van .....
Szivó tuningnál 5le nak is tudunk örülni, egy kicsi itt egy kicsi ott
Amúgy nekem most levegő kellene nagyon, benzint tudunk adni , de levegőt jelenleg nem .....
Tegnap voltam programozni, és 7-8 ezernél már elfogy a levegő, dús a keverék!
Valami jó torló levegős rendszert kellene kiépíteni neki..... bár még 1000 más dolgon lehetne picit reszelni
Pára is beleszól picit ja. A párás levegő ritkább mint a száraz levegő azaz a párás levegőben kevesebb az O2. Viszont a vízgőz esetén egységnyi tömegből nagyobb expanziós munkát lehet kivenni ugyanannyi hőenergia felhasználásával. Szóval éppen ahogy állnak a csillagok
Igen a szivó motor szív ez tiszta sor, de van olyan hogy torló nyomás .... és ha ez jól ki van építve az tud több levegőt bejuttatni , de akkor sem mindegy, hogy 20 fokos menetszél vagy 40 fokos jut be.
Lehet hogy hülye kérdést teszek fel páratartalom nem befolyásolja a teljesítményt mert úgy vettem észre esős időszakban mintha erősebb lenne vagy csak azért van ha az aszfalt vizes kisebb a tapadás, surlódás?
Nem jól tudod. Ugyanazon töltőnyomáson gyengébb lesz egy turbós melegben mint hidegben. Egy 9-10G Type-R nyáron 1.6+bar-t tölt és gyengébben megy mint télen amikor meg csak 1.2-t.
Szívónál meg nem a menetszél tolja be a levegőt, hanem a motor szívja.
Én úgy tudom, pont a turbos motorok kevésbé érzékenyek a hőmérsékletre, mert ott annyi levegőt lapátol be amit állítasz neki, ha kell kis nyomást adsz még neki és akkor is meglesz a megfelelő levegőmennyiség !
Szívónál meg épp ami van, amit menetszél tól befelé ..... meleg levegőből kevesebbet tud benyelni
Pad és pad, mérés és mérés között is lehet óriási különbség. Kérdés milyen korrekciókat alkalmaztak, hol van az érzékelő...stb. Azért az se mindegy, hogy 20fokban vagy 40fokban méred, bár szívó autónál kevésbé számít, de ott is számít valamit. Turbósná meg drasztikusan tud csökkenni a teljesítmény nagy melegben.
Én is kíváncsi vagyok, ilyen tengelyekkel , ilyen leömlővel hasonló 4age 175 lovat tudott egyik youtube videóban.... de ugye kérdéses az a motor milyen állapotban volt, milyen tüték voltak rajta, meg gyári vagy írható ecu volt e benne.
Holnap megnézzük tudunk e több benyát adni neki, egyáltalán szükséges e... vagy túl dús lesz a keverék, valamint a gyújtással ha lehetne játszani, ott pár lovat hozhatnánk még !
Leömlő mindkét esetben OBX márka, USA ból rendelve... kint is sokan használják meg itthon is pár Hachin fent van, ezért nem gondolnám hogy ott megy el!
Érzésre nem mondanám amúgy gyengébbnek, bár olyan hangos lett, hogy lehet a hangokba is lovakat érzek
Pad egy friss építés, tavaly októberben készült el , elvileg a két mérés körülményei között csak a hőmérséklet más!
Youtubon van fent egy 4age tuninggal foglalkozó srác, ott is több féle kipuff méretet kipróbált, de nagyobb átmérővel nőtt a lovak száma is , de próbálok minél több infót, tapasztalatot begyűjteni !
Én a rendszert nem okolnám. Vti-n anno mérte csoki (vissza kellene nézni) ha jól emlékszem 45-50-60-as üres csővel és végig emelkedett a teljesítmény. Leömlő után az már csak folytás. Ha számítana akkor versenysportban is lenne rendes rendszer a gépeken.
Esetleg a leömlő okozhat teljesítmény csökkenést ha nincs összhangban a motorral. A leömlő mérete nem túlzottan nagy, mert egy B16-ra pl. a TODA-nál 45ről startol és ott is 60as a kilépő. Esetleg a kialakítása lehet rosszabb.
Én inkább a padot mondanám. Nem értek a padokhoz, de ma oly divatos, hogy mindenki padot üzemeltet csak a kérdés ezek közül ki az aki ért is hozzá?
Írható Ecu és szélessávú lambdaszonda is van benne, volt frissítve az új kipuff rendszerhez !
Teljesítmény és nyomaték görbén is végig arányosan kisebb értékeket hozott....
Nem VTI, de hasonló kaliberű motor.... 4age 20V
Volt rajta egy 4-1 es leömlő mely 35 mm es méretről indul és 50 es rendszerhez igazodik , rendes gyári jellegű fojtott középdobbal és egy átmenő sportdobbal!
Kapott egy másik leömlőt, mely 4-2-1 es és 40 mmről indul, és 60 as rendszerre bővül egy átmenő középdob és átmenő végdobbal!
Az új rendszernél eltűnt 14le, igaz a két mérés hőmérséklete között is van eltérés, mert az első mérésnél 20 fok volt és 163le a második mérésnél meg 36 fok és 149 le, de a pad elvileg tudja kompenzálni a hőmérséklet különbséget !
Túl nyitott lehet a rendszer , kellene valami fojtás bele ?
Most kapott a motor nagyobb vezérműtengelyeket is, újra lesz mérve mind a régi mind az új kipuffrendszerrel is!
Van e valakinek ilyen irányú tapasztalata ? Köszi!
Nem tudom, valószínűleg rámegy, de a d15z1 szívósor az ilyen kis pöcsköszörű, szóval én biztos nem szórakoznék vele. Visszavinném a szerelőnek, hogy küldje vissza a bontóba, vagy csináljon vele, amit akar, aztán vennék egy rávaló szívósort, bár fogalmam sincs, hogy azon mit lehet tönkretenni
A régi szivosor eltört talán,ki tudja merre van,a szerelő eltüntette,ami biztosnak látszik,d15z1 es szivosort rakott fel a szerelő! Hogy miért? Mert az eredeti d16z6 Esi szivosor eltört! Legalább is ezt mondta! Szoval jo a kocsi de még se,alapjárat se akar normálisan beálni,kuplungolásnál a fordulat vagy 100 épp le nem fullad,a pillangoszelep szorul a házban,de már befujkáltam,valamint a jellegzetes gázadásra elö jövö szivohang oda van! Alapjáraton meg nagyon sziszeg,szoval ezt nehéz igy elmagyarázni,csak az tudja milyen a kocsi aki elötte is veuette,de nem jo ez a lényeg!rendelek most hozzá egy normális esi szivosort d16z6 ost és felrakatom azt.
Direktszürő van rajta! Van fütyülös hang is meg szivo hang is alapjáraton gázadásra és kb ennyi! Eddig pont forditva volt mikor nyomtam a gázt bármeik sebességbe voltam szépen fütyült menet közben is,volt szivo hangja is,most meg semmi csak alapjáraton,nemtudom a szerelő milyen szivosort rendelt mert kinézetre ugyan az mint ami volt is rajta,de lehet még se d16z6 é.
Direktszűrő vagy sport szűrő betét? Ha dircsiszürcsi akkor kell legyen hang mert kell mert az úgy van hogy van hang. Ami esetleg változott hogy nem ESi szívósort kaptál hanem D15Z1-et ami sokkal vékonyabb, de akkor is kellene lennie hangnak.