Az ECU változtat a turbonyomáson ha nagyban változik a külső nyomás. De ahhoz elég nagy változásnak kell lennie szerintem, hogy igazán észrevedd.
Pl van "Turbo Ratio Limit" tábla ami rpm vs PA alapján változtat. Ez az egyik alap a kb 20ezer paraméter közül
Ha megnézed ugyanezt a "Turbo Ratio Limitet" csak ami IAT alapján változtatja akkor láthatod , hogy nagyobb a különbség.
a barometrikus nyomás változásától mennyire függ a leadott teljesítmény, az fk8-nál...
mert folyamatosan látom a LogR-ben az adatot, de érezhető konkrét összefüggést nem "éreztem" a teljesítménnynel...(nem úgy mint a külső hőmérsékletnél, ott 10-15 foknál érezhető különbségek lehetnek...)
pedig nyilván van...
Totál természetes dolog. A héten is volt FK8, 30+ fokban teszteltük, majd másnap rám írt a srác, hogy este kiment egy körre és jóval erősebbnek érződik.
Jó de hidegben is van ez a jelenség. Nem full padlón jobban megy mint padlón.
Amúgy ma eltoltuk neki pár Lexus-al egyetemben
30 km 10 liter benzin Lexus kollága meg 23 liter
Az kicsit más dolog, a tied Torque Request alapján működik és télen kisebb nyomás kell ugyanakkora nyomaték eléréséhez mint nyáron. Amit te mondasz ott egy halom factor és limit pofázik bele pl Turbo Overspeed limitek IAT alapján …stb. De ismerős 5G D16 turboját is mertük pár napja. Novemberben 290LE volt, most ebben a melegben már 270 se.
Bizony! Ma is a nagy melegben nagyon érződött, hogy a kocsi jobban ment 0.8-1.2 bár töltéssel mint 1.6-al. Tudod beszéltük, hogy miért van az, hogy padlógázon nem megy olyan jól a kocsi mint akkor amikor kicsit visszaveszed a gázt. És ezt ugye sok FK2, FK8 tulaj érzi és tapasztalja.
Program biztos jó?
Az a 3-4deci víz merre tűnt el? Kifelé vagy befelé?
Ha a jó a programod és még csak nem is hengerfejes akkor nem lenne szabad neki ennyitől melegedni. Nyílván a cooler kitakarja a hűtőt, de azért folyamatos menetszél mellett nem kellene melegedni.
Vastag alu hűtő félmegoldás. Nem a legjobb a hatásfoka. Legjobb egy integra vagy CRV hűtő lenne ami lámpától lámpáig ér, de gondolom a turbo nem engedi.
Kitámaszthatod a mocitetőt, vagy vághatsz plusz lyukakat a lökösre...esetleg bandázs de nem tartom valószínűnek, hogy esetedben javulást hoz.
Tanácsot kérnék.
Vettem egy B18 T Coupet, 0.5bar, gyári belső.
Autópályán 120 km/h-nál megindult felfelé a vízhőfok, majd el is tűnt úgy 3-4 deci hűtővíz. Onnantól félreállást követően 110 km/h-al folytattam utam.
Nem tervezek hasonló nagy utazásokat az autóval, de ez megijesztett, M0-on néha közlekedem azért.
Aluhűtőt tervezek venni, mivel lehetne még javítani a hűtés hatásfokon? Turbó kabát, bandázs esetleg?
Köszi!
Gyári légszűrő és légszűrő ház, nem nagyon akarok feltűnést a motortérbe. Kipufogó 50-es átmenő 4-2-1 leömlő paragi hátsódob, ami nem teljes átmenő. Szerlepeket, meghagynám a gyáriakat. Esetleg a mostani d16y8 folytószelep helyére, valami nagyobbat tenni. Egy nagyon minimálisan érezni a vtec váltást, de csak ha nagyon figyelem a fordulatot. Aztán már a konfortzónám részévé vált a mostani teljesítmény a töltőnyomáson tudnék még változtatni a jelenlegi 0,4bar helyett szíjtárcsa cserével, de akkor szinte biztos kelle dugattyút csere, (p29). A jrsc is max az a 0,7bar, ami még egészséges lehet. Egyébként d15-re van átfűzve.
Én azt gondolnám, hogy inkább szivó tengelyt a karakterisztikából adódóan plusz a magasabb fordulat miatt is.
Vtec nyitás szerintem meg pont akkor van ideális helyen ha nem érzed.
Milyen szűrőd és kipuffod van?
Nyár végefelé terveznék egy a gyáritól nagyobb tengelyt betenni a d16z7 henerfejbe rugókkal együtt. A kérdés az lenne, hogy mvel nekem jrsc van, turbós tengely, vagy a karakterisztika miatt, inkább szívót kellene nézni? Amit szeretnék, hogy a d-s motor kényelmesen forogjon bele a 8000-be és a vtec nyitás érezhetőbb legyen. Milyen gyártók tengelyét érdemes és utcai használatban melyik az a tengely, amit még érdemes megvenni.
Ezt az irányt nem szeretném követni kinyírja a támcsapágyakat gyorsan volt példa rá.ha már barkácsolás akkor inkább egy vti szerkezetet probálnék ráilleszteni.de a tuti egy minőségi rávaló lenne...ezt szeretném
Én csináltattam vele dupla tányérrugós szerkezetet. kell hozzá 2 olyan szerkezet amire szegecselve van a tányérrugó, és kettőből csinál egyet. bőven dupla annyit fog bírni
Stefan zorsthoz vittem xtd szerkezetet, lemértük kiváncsiságból. ugyan annyit nyomott a szerekezet mint a huszonéves gyári amit vittem.. 220nm ig elég,ki lett számolva. (D-s motorhoz)
Ha én egyszer hozzányúlnék egy EP3-hoz, akkor maximum a kompresszor (aka supercharger) jönne szóba nálam.
Az is rohadt drága, de legalább konkrétan K20A2-höz gyártottat is lehet kapni és azzal jobban megőrizné a szívó mivoltát.
De leginkább nem nyúlnék hozzá, mert kb. majdnem minden szerintem csak "elrontaná". Ha turbós kell, akkor tényleg inkább vennék egyet.
csinalj vele valamit, hogy legyen indokod hozzanyulni es voa'la'
K20at mondjuk en sem turboznek, 2x annyiba kerul hozza minden, mint a Bhez nah meg kevesebb tapasztalat is van vele, itthon szerintem legalabbis. D/B turboba mar mindenhol belebotlik az ember es alkatreszeket is viszonylag konnyen szerez hozza, K turbot (K20C nem szamit ) szerintem egy kezemen meg tudom szamolni mennyit lattam.
Igen, 0.4 bar, az amivel ha még megfújod, akkor sok bajod nem lehet. (pontosabban az autónak nem, az általános szopások így is rád várnak majd szeretettel)
De, és most figyelj jól: NE legyél hülye! Ne rontsd el azt a jó autót.
Nekem a vizsga a kati miatt így is szopó, de nem is ettől tartok, hanem hogy:
1, tönkreteszem a bontatlan, porszáraz, füstmentes motort
2, látva hogy az összes ismerősöm egytől egyig szív vele, állandóan szereli, állandóan folyik belőle valami, nem túl bizalomgerjesztő
Félek, hogy azután már csak egy megbízhatatlan autóm lenne, az 5-7 ezer fontos kitet meg nem is fizetném ki ilyen + 40-60 lóért, amivel ez többet hozna a mostani szívó felállástól.
Valahol az is volt bennem, hogy ráköltök 4-5 millát, mert szart én bele nem tettem volna, meg fék is kell meg futómű is akkor már. Aztán van egy autóm ami ma 15 éves lenne, már jönne rajta a rozsda, és semmivel nem érne többet mint egy másik, ami nem turbós. Vagy kevsebbet. Visszalakítani meg aztán végképp semmi kedvem nem lett volna.
ez az utólagos turbósítás dupla lábon lövés...
egyrészt az autód értékcsökkenését is exponenciális pályára teszed...
másrészt sokba kerül és garantált a szopás vele...
Nem volt kedvem szopni vele, rákölteni egy halom pénzt majd 2 évente vizsgán meg rettegni hogy hogyan tolom át. Csak nyűg nekem ez a csigásítás, lett belőle gyári csigás.
Gyári blokkos és fejes k20a2-őt meg lehet úgy fújni biztonsággal, hogy ne érjünk a motorhoz, vagy felejtős?
Mindenhol a komoly 5-7 ezer fontos kitet látom, de nem jó egy random kínai csiga leömlővel? kprom van és szívó, kipu oldali tuningom.
Nem kellenek ilyen 400 lovak FWD-re még véletlenül sem. Vagy ilyen 200ló végével alacsony nyomáson is könnyen tönkrebaszhatom ezt a motort, és inkább hagyjam a francba?
Egy lightosabb turboval is erősen fennállna, hogy ugyanúgy szívnék vele mint a legtöbb ember, és soha nem lenne már rendes autóm?
Légyi beszéljetek le róla
Igazából nagyon élvezem, hogy szívóban meg van piszkálva, de fordulat nélkül elég ingerszegény meg nem bánnám ha nem lenne ennyire hangos