Azt hogyan oldjátok meg, hogy ne szívjon a légtelenítő csavar meneténél külső levegőt?
Nemrég cseréltem féknyerget, először használtam volna a vákuumos légtelenítőm, de ha kicsit nyitottam a légtelenítő csavaron, akkor nem jött még a folyadék, ha annál csak egy kicsivel többet is, akkor már láthatóan falsot szívott. Így inkább hagyományos módon lett légtelenítve. Láttam olyat, hogy bezsírozzák a légtelenítő csavar menetét, de attól idegenkedtem első körben.
Akkor az kaki volt, gondolom valami kínai hulladék műanyagból.
Nekem FESTO a vákumgenerátor, a többi minden homemade, mint írtam kuplung folyadék 2perc.
Tartályból kiszívatom, öntök bele újat és a rendszeren átszívatom a tartály tartalmát, mielőtt kiürülne pedig újra feltöltöm és kész is.
ez nálam szart sem ért!Nem a kompresszorral volt a baj 2 henger 50l tartály a légkulcs vígan megy róla.Nekem volt hozzá tartály is meg szívó cső,meg a féktartályra után adagoló tartály is,hogy ne kelljen nézni,mikor ürül ki.
Közben sikerült!tegnap vagy egy órán keresztül pumpálgattuk és semmi.Valószínűleg,mert mikor az összes folyadék alul távozott asszony meg kinyomta a maradékot is a dugattyúból.Hiába öntöttem felülre az az istenért sem akart tegnap lecsurogni.Feltöltöttem a kis tartályt éjszakára,aztán ott hagytuk,persze a légtelenítőt alul kinyitottam.Aztán ma reggel egy 7-8mm-rel lejjebb volt a szint és már működött a pumpálás is!
A "B" terv az volt,hogy egy vákuumos kaja dobozra ragasztottam egy IKEA-s csavart aminek az oldala sima,belső menetes és kereszthornyos,van egy talpa.Csináltam rá egy átmenő furatot és beragasztottam a doboz tetejébe.Amire a csövet rá lehet dugni a másik felét meg a légtelenítőre.Elég hülye ötletnek tűnik ahoz,hogy működjön is .De,majd ha egyszer haza jutok akkor a vákuum mérővel megmérem,hogy mennyire lett volna hatékony.
De,hogy ne pimpósodjon meg ez a fél liter fékfolyadék,így az ufoban is lecserélem és majd ott tesztelem .
Akkor most már foshatok ez miatt "is".
Ami félelmem van ezzel a kocsival kapcsolatban az az,hogy menet közben elmegy a töltés és valami hasonló kuplung probléma.
Az ünnepek alatt szétszedem az eltört szelepet és ha tiszta alu nem spiáter,és ha belső kialakítása is engedi,akkor meghegesztem és még a két kocsi a családban van addig a polcon fog pihenni.
Pedig a kuplungnál csak így működik. A vákuumossal az lesz a gond hogy az alsó légtelenítőcsavarnál a menet ha nem zár rendesen akkor ott fogod átszívni a levegőt és állandóan levegős lesz a folyadék ami kifolyik, már ha egyáltalán sikerült annyi vákuumot csinálni hogy a folyadék is átjöjjön.
Eddig az összes kuplung légtelenítésnél így csináltuk és mindig működött. Esetleg annyit tudtok még csinálni hogy amikor visszahúzod a pedált akkor párszor pumpáljátok fel. A levegőt is össze tudod nyomni és ki is tágul tehát a pedált visszanyomja. Aztán működnie kell annak.
Tudom hogy kell légteleníteni!Amit írtál azt játszottuk elég sokáig és a kuplungnál nem működik...féknél igen.
Nem emlékszem pontosan,de azt hiszem az ufo-nál működött,de a jazz-nél nem.Legutóbb mikor cseréltem folyadékot benne a vákuumos szívókával csináltam,még az a 2. használat után tönkre nem ment én meg úgy basztam az akna oldalához,hogy ripityára tört .
Az ufo-ban ha jól emlékszem nincs ilyen buzi szelep sem.
Az itthon fellelhető dolgokból fabrikáltam egy légtelenítőt...holnap kiderül működik e élesben.Vagy is,hogy elég vákuumot tudok e csinálni?!
Asszonyt beülteted a kocsiba és megmondod neki hogy amikor szólsz akkor lépjen rá a kuplungra, majd amikor megint akkor húzza vissza kézzel. Te meg a légtelenítőnél nyitod zárod a csavart a légtelenítőre ráraksz egy átlátszó csövet, amit vagy egy flakonba vezetsz vagy paraszt módjára a földre engeded. Szóval kb így néz majd ki:
1 mehet, ekkor rálép és te kinyitod a légtelenítőt majd ha már nem folyik akkor elzárod.
2 vissza ekkor visszahúzza a pedált.
3 goto 1.
Egészen amíg nem jön már levegő. Közben néha ránézel a tartályban a szintre és feltöltöd.
Meg lett a hiba oka,de a miért és hogyanra nincs válasz...
Jazz kuplung munkahengerek közötti -értelmetlen- szelep.
Az új
Mivel eleredt az eső így holnapig agyalhatok,hogyan csinálok vákuum pumpát amivel ki lehet szívni a bubikat...Mulatságos eszköz lesz abban már biztos vagyok.
Nem hiszem hogy van köze a csapágyakhoz. A 9 gen CTR-en pl. hátul sincs mert felesleges, a hátsó tengely csapágyazása teljesen más mint a sima Civic-é, ezért nincs ott csavar amit védeni kéne.
Nem kötözködésből, csak tényleg érdekel, de mi az oka ennek?
Az első kerekek nem pont ugyanannyira kapják a mocskot meg a dzsuvát mint a hátsók?
Így a csapágyak esetében ugyanannyi az esély a berágódásra..
A gyakoribb tárcsa vagy féltengely csere miatt lehet?
Most ahogy cseréltem a téli kerekeket láttam, hogy az első kerekeknél a csapágyak porvédő kupakja hiányzik.
Hátul megvan mindkettő.
Amúgy is aktuális az olajcsere, úgyhogy rendeléskor ezekre is rákérdeztem, de elvileg a robbantott ábrán nincs ilyen alkatrész..
Létezik, hogy gyárilag nem volt, és nem is rendelhető? Én azért azt gondolnám ennyi védelem azért nem árthat..
Hátsók stimmelnek méretben, ha azokból rendelek?
Futóműves vagy szerelő? Mert ugye a szerelő meg tudná úgy is nézni hogy felemeli és alámegy miközben jár a motor és sebességben van az autó és forognak a kerekek. Úgy sokkal egyszerűbb meghallgatni hogy honnan jön a hang. Vagy lehet hogy akkor meg nem is hallod és rögtön adott hogy a hátsó kerékcsapágyak szarok
Eszemben sem volt egyedül nekiállni, Frv-s csoportból megnézik szerdán, most beszéltem a sráccal, van komplett váltója is olyan kocsiból amivel járt, tehát elvileg rendben lesz.
Ha nem vagy szerelgetős akkor inkább ne fogj neki átcsapágyazni!Én megcsináltam a jazz-en,hát az finom mikor a zsák fészekben a csapágyat nem tudod kiemelni .De a kiszedés az egy dolog,visszarakni érdemes ki órázni a csapágyat,mert ha ferde akkor az hamar gatya lesz.
Kb 200-240 € körül van egy angol ebayes cég ami amúgy a gyári csapágyakat adja készletben,tehát márkára ugyanaz mint a Honda zacsis.
Az ufo-nál már a márkaszerviz garanciálisan átcsapágyazta a váltóm...garancia idő után vettem észre,hogy szar.Szóval az,hogy szerelő vagy szaki csinálja csak akkor nem mindegy,ha a csapágyazó ember odafigyel a munkájára nem csak össze bassza!
Én a helyedben egy bontott váltót néznék.Annál is van rizikó,de ha szar akkor az elsőt még mindig meg lehet csapágyazni és addig nem áll a kocsi ha nem tudod nélkülözni.Ha sokat állt a bontott váltó előfordulhat,hogy nem veszi a fokozatokat.Az enyém se vette,kicsit megerőszakoltam és utána már jó,nincs vele gond.Gondolom ahonnan lefolyt az olaj ott a rozsda kicsit dolgozott az állás alatt.Természetesen ilyenkor pár 100 vagy 1000 km után kötelező még egyszer olajat cserélni .
Itta a fórumon volt egy váltó guru,de nem emlékszem a nevére,nem tudom csinál e még ilyesmit?!Úgy emlékszem nem volt panasz a munkájára...
Igen, sajnos valami ilyesmi lesz.
Ebben a témában vakon vagyok, ha ez van, azt a csapágyat kell cserélni a váltóban?
“Sima” szerelő vagy váltó specialista kell ilyenkor?
Esetleg jobban járok 60ért egy komplett váltó cserével?
Elég tanácstalan vagyok, persze január előtt senki nem tud vele foglalkozni.
Kuplungot kinyomva is búg?
Anno kerékcsapágy úgy szívatott meg, h ott terhelésre változott a hang, csak nem azt kellett kicserélni, amelyikre ráterhelt, hanem a másik, elsőt..
Sziasztok!
Frv 2.2 ctdi az alany, búg előlről, ahogy nő a tempó egyre jobban, terhelésváltásra vagy kanyarba is ugyanúgy búg, ha kiveszem üresbe gurulok akkor is ugyan úgy búg.
Kerékcsapágy volt elsőre a gondolatom (bár az kanyarba meg terhelésváltásra változni szokott), meg lett emelve futóművesnél, nem lóg nem ad hangot megpörgetve, ő szerinte a segédféltengely csapágya vagy a váltó.
Ezeknél váltó gond nagyon ritka állítólag, könnyen puhán vált érzésre tökéletes.
Tanácstalan vagyok, nyílván a váltóolajat ellenőrizni fogom.
Volt valakinek hasonló gondja esetleg?
Nekem csak a kép jelent meg ,mindegy.Tovább kutattam és csak gyári vagy bontott létezik.az új ára 120€ .Neten nem találtam bontottat,bontó ahol van egy db jazz az meg bő 100km,de ők is akkor vannak nyitva amikor én is dolgozok .Kihagyni sem lehet azt a szart,mert az egyik csatlakozó kúpos,a gumicsőé meg szemes .
Köszi szépen a segítséget!legalább tudom,mire jó.
Sziasztok!
A jazz kuplungja megadta magát,szerencsére asszony a parkolóból nem jutott ki a főútra.
Tudja valaki,hogy a képen a 35-ös szar az micsoda?A fő munkahengernél sem láttam folyásra utaló jelet,meg a váltón lévőn sem.Csövek sincsenek kirepedezve,kiszakadva,csak a képen látható alkatrész gyanús és persze kizárásos alapon csak az marad.Jó lenne tudni,hogy amúgy az mi célt szolgál?
Tudna valaki segíteni nekem a következőben:
az autó:2007 Accord 2.2i-cdti
i gombbal a kormánoin vagy másvalamivel hogyan lehet elővenni a beállítások menüt
pl sebesség figyelmeztetést
köszi előre is
Igen, itt valami nem kerek. Alvázszám alapján tudják, hogy volt-e légzsák cserélve vagy sem. Ha volt be se hivják újra, ha nem volt, akkor meg ki kell cserélni. Olyan nincs, hogy légzsák miatt behívják, majd közlik hogy minden ok.
Ha légzsák miatt hívtak be akkor a patront cserélni is kellett. Nekik kötelező új alkatreszt rendelni(hetekbe gondolkodj), időpont és a kiszedettet elküldeni japóba. Ha ez nem volt akkor vagy nem azért hívtak, vagy átb@sztak amit nem értek ők hogy számolnak el vele a központ felé.
Vannak olyan visszahívások amikor több lehetőség közül kell választani, pl accord csomagtartó kábelköteg, ha kiégett az rendszámizzó akkor cserélni kellett a kábelköteget (igaz az izzó volt szar), ha nem akkor csak be kellett rakni műanyag csőbe, ha meg már megvolt akkor nem kellett csinálni semmit sem. És utána egy pontot kellett rakni az adattáblán az alvázszám bizonyos betűje mellé. Aztán innen lehetett tudni hogy már átesett-e a visszahíváson vagy sem.
Volt másik behívásom is ugyanezzel az autóval, egy olyan hibaleírás, hogy az indexnél az érintkező felmelegedhetett és amiatt lettem behívva. Ott is ellenőrizték, de csere nem volt, mert nálam rendben volt. Gondolom ott valami előforduló összeszerelési hiba miatt volt ez, de az enyémet pont jól rakták össze.
A légzsáknál is ilyesmi lehetett csak szerintem, de magát a légzsákot tuti nem cserélték. De az mondjuk lehet, hogy egy csatlakozót vagy vezérlőt cseréltek és/vagy szintén ellenőriztek csak, de semmi komoly. Hipp-hopp megvoltak vele, az biztos.
Sima 1.4-es EP-nél (2001-es 5 ajtós) engem behívtak, de EP3-nál sajnos konkrétan nem tudom, hogy volt-e visszahívás, mert ugyan 3 megfordult nálam, de addigra gondolom megvolt a visszahívás vagy nem is volt.
De amúgy az 1.4-esnél sem volt kb. semmi, csak ránéztek és megállapították, hogy nincsen gond.
Elvileg igen, de mivel alvázszám alapján van visszahívás, ezért nem fogják kicserélni neked a vti-be az ep3 légzsákot lévén nem is tudnának elszámolni vele.