állítólag voltak már olyanok akik ilyen japanparts, ashika meg társait raktak be aztán 50-60ezer kmnél még nincs baj. de persze kérdés meddig marad hibátlan
én csak érdeklődöm, mert az enyémben is gyűlnek a km-ek aztán kitudja mikor kezdi el hallatni magát a dolog.
Tapasztalati tanulság a témában, ez minden autóra igaz: 200+ ezer km es használt autónál ahol nem követhető az autó előélete és olajcseréi km re pontosan, ott cserélni kell a vezérlést ha szíjas ha láncos.
Tudom van autó ami 1 millió km t. is elmegy a gyári lánccal, meg az Accordnál nem nyúlik a lánc és hasonlók, de csodák nincsenek, aki nem küldte neki és szigorúan 10 ezrenként cserélt belevaló olajat, ott lehetségesek a fentiek.
Cseréljetek láncot időben, nem vicces mikor egyszercsak nem indul a készülék...
Alakul a vezérléscsere szép lassan, az alsó láncot is cserélem, nem kis szopka levenni az olajdeklit, le kellett lazítani és engedni a váznyúlványt, és megemelni a motort...
A lánc egy jó centit van nyúlva, nézzétek a képeket. lánc1 lánc2 lánc3 lánc4
Amúgy kérdés, a vezérlés cserénél a leírásoknál és a videókon is a youtube on, a vezérműláncot, a vezető sineket és a feszítőt cserélik csak, de a kit ben benne van a kis lánc is és a fogaskerekek is, azokat miért nem cseréli senki? Tudom olajdeklit le kell venni hozzá, de ha már szét van borítva... Azt soha nem cserélik?
Az Accord vezérléscsere 10. képhez megadott link hibás, a https után hiányzik egy kettőspont. Egy admin akár kijavíthatná. Amúgy sikerült letölteni az egészet, ha később kellene még valakinek.
Sziasztok
Egy kis segítséget kérnék. Az elmúlt napokban nagy esőzések voltak és a kis kombim beázott.
A hátsó ajtónál a tetőkárpit és az oszlop tiszta víz volt ill. a pótkeréknél elég rendesen állt a víz.
Esetleg járt már valaki így. Köszönöm előre is a válaszokat.
Ha a láncot akarod ellenőrizni akkor pár hozzászólással lejjebb látod a helyzetét a vezérműtengelynek amikor a főtengely felső holtponton van. Elég levenni a szelepfedelet, megszámolod a láncszemeket aztán látod az eredményt, egyszerű gyors olcsó. Max egy szelepfedéltömítés kell. De ezt te is le tudod ellenőrizni nem kell hozzá szerelő. Persze első körben a felső holtpontra kell tekerni a motort.
Igen, mindkét szenzort kivettem a szívó oldalit amit jelzett és a kipuf oldalit is, mindkettő olajos volt, csatik tiszták, nem rozsdás egyik sem. Holnap érkezik mindkét szenzor elvileg.
Ez a jelenség
Csak gázfröccsel indul és pár mp múlva lefullad.
Egyre inkább láncnak tűnik elmászott vezérléssel, de amíg nem állítottam le a hiba előtt, semmi baja nem volt, az erejével sem...
Szenzort azért kicserélem, de nem az lesz a baja sztem...
Persze, manuál nem írja, ellenőrizni kell, de ha szar akkor csere, különben minek kéne ellenőrizni
Amúgy meg felhasználás és alkalmazott olaj függő is a dolog. Sok K20-ban EP3 és társaiban azért 200k felett cserés, de nem mindegyik, mint ahogy nem a világ összes Accordjában érintetlen a lánc.
Nem tudom. Pár éve itt linkelgettük az amerikai fórumokról a TSX-eket egymillió mérföldel bontatlan k24-es motorral… Amúgy sehol nem írja az user manual hogy mondjuk 300 ezernél lánccsere csak ellenőrzést kér
Értem én, hogy nem volt cserélve, de nem azért mert a lánc nem nyúlik, hanem mert valamennyi nyúlást még simán lekezel a láncfeszítő és maga a VTC is.
Egy bizonyos nyúlás felett azért itt is csere van.
Ha az 1-2-es jár szarul akkor cseréld ki a 3-4-re a trafókat és nézd meg újra. Ha akkor a 3-4 jár szarul akkor trafó, de fülre gép nélkül nem lesz egyszerű megállapítani hogy mi szar.
Kicserélem a jeladót, ha nem jó megnézem a jeleket, más nem marad. Gyújtásra tényleg nincs hibakód, az 1-2 henger jár össze-vissza miatt gondoltam rá, és nem tudom mennyi lehet a trafókban, biztos sok, az autóban 295 ezer van, az nem kevés.
Holnap cserélem a jeladót, de olyat nem találtam, hogy ettől ne indulna, de nyílván lehetséges. Olvastam már, hogy ebben kb örökéletű a lánc, de szerelők szerint olyan nincs, 250 ezer km után már nyúlhat annyit, hogy cserélni kell. Volt akinek 500 ezer van benne és gyári a lánc szerinte, nem tudom, de ha előző tulaj nem cserélt olajat, illetve olaj nélkül járt és eszi az olajat, nem zárhatom ki ezt sem sajnos...
Ha gyújtáskimaradás lenne akkor arról is lenne hibakód. Ha nincs akkor nem bántanám a drága trafókat. És inkább a lánc irányába nézelődnék. Esetleg átugrott lánc és máris jeladós hibakód van sőt nehezen is indulhat. Vedd le a szelepfedelet és nézd meg hogy a jelek jól állnak-e. Nehéz lesz pontosan meghatározni, de a főtengely jel az adott a másik kettő meg kis kutatással megtalálható. Ugyanis a láncon lévő sötét láncszemek a jelek a vezérlésnél. De az csak akkor van jó helyen ha felrakod, utána már elmászik.
Ilyet nem de elmondom mit gondolok.
Sokan úgy hiszik a K-s szériában nyúlós lánc van de ez nem igaz. Elvileg nem is kellene cserélni. Tehát én a láncit kapásból kizárnám. Aztán ha pedig meg van a hibakód akkor cseréld a szenzort első körben mert biztos az van meghülyülve. Csodák nincsenek.
Biztos szar/fals jeleket ad emiatt van az egész tünetegyüttes. Ha cseréled szerintem megoldódik. Ez nem az a technika amiben csak úgy elmegy a lánc meg ilyenek.
Tapasztalt már valaki ilyet?
Honda Accord 2.4 2004 es
Előzmények: egy ideje hideg indítás után közvetlenül és kb 2mp ig elég zajos volt a motor mintha csattogna szelep vagy ilyesmi(lánc?), de utána csendesen járt, mintha elért volna az olaj mindenhová. olajat rendesen cserélem kb 10 ezrenként.
Aznap autópályára érve kicsit 3-4-5 ben kihúzattam az autót olyan 150 ig úgy 2 percig mert letértem országútra és 60-80 as tempó volt.
Megérkeztem ahová indultam, leállítottam, 10 percel később már nem indult, illetve gáz adásra indult 1-2 henger össze vissza járva és lefulladt P0341 hibakóddal ami vezérműtengely helyzet jeladót jelent az olvasó szerint.
Utána néztem, kis eséllyel jeladó gond, inkább megnyúlt láncot jelent és azért dobja a szenzor hibát. De ettől még másnak indult az autó, némi teljesítmény vesztéssel járt.
Másnap töröltem a kódot, gyertyákat kicseréltem mert gatyák voltak, de semmi változás, trafókat is cseréljem? Olyan mintha nem lenne szikra mert benzinszag van indítózás és gázadásra.
Holnap kicserélem a veztengely jeladót, utána rendelek trafókat, ha semmi akkor szerelő lesz ebből...
Van tapasztalata valakinek?