Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Így van. És mivel a magyar oldalon korlátozott a parkolóhelyek száma és én érek oda utoljára ezért kell a smart. 8kor nyit a határ és fél 8 után érek oda. Utánam már aki jön azok megvárják a 8-at és átmennek. De 16.00kor újra lezárják és én 16.30-ig dolgozok tehát marad a séta.
2 okból:
1 - túl hosszú. Csütörtökön csinálok képet hogy hova kell parkolni és akkor érthető lesz a dolog.
2 - a préri szélén nem szeretném otthagyni. Mert ugye az osztrákok szeretik a magyarokat és ezért nem engednek át azon a határon autóval senkit sem. Így vagy kerülök és akkor 27km vagy sétálok és akkor 4+1km.
Nekem sajnos a meglévő parkoló mérete miatt jó a smart. Normál méretű autóval minden reggel keresni kell a parkolót. A smarttal meg bárhol is van parkoló.
Huh.. sztem jobban járnál egy Pug106 1.5D-vel. Volt olyanom 1.0i motorral, kategórijában sztem korrekt kis gép. Olyan Smarttal én nem tudnék járni.. :-)
2023. február 14. 17:31:07: megválaszolva Tonx + által,
→ #31887
Az évi 10E km az sztem pont átlag, ennyit megy kb a feleségem Bravoja, vagy anyám Jazz-e. Persze függ a kocsi jellegétől is, a pickupomban nincs az éves átlag futás 10E km, haszonjárműként ez alacsonynak számít.
2023. február 14. 16:24:15: megválaszolva Tonx + által,
→ #31885
De a legrövidebb táv motornál 1.5km volt. Haza és vissza. A 4km-es autó egy fiat 500 volt és a 4km és 1 év után a hátsó fém fékcső elfosta magát a fékpadon. Amúgy az autóban volt 120e km volt.
Pedig van bőven ilyen futásteljesítményű autó. Az ügyfeleink közt is bőven vannak, sőt volt olyan is aki évente 700km-t ment. De láttam olyan autót is ahol 1 év alatt 4km ment bele. Gyakorlatilag hazamentek vele műszakiról és 1 évvel később visszahozták műszakira.
Akkor a mi Kia-nk 7 évesen, 40e km-rel egy lestrapált szar. A 140e Km-es 16 éves Accordom is már bontóba való.
Persze vannak ilyenek, de ez a Mazda tényleg extrém. 10 év alatt 19e km? Ez szinte egy normál használatnál az éves mennyiség. Ezért kár venni autót, szerintem sokkal olcsóbb ilyen paraméterek mellet akár taxizni, vagy bérelni autót.
Lehet.. Nem mondom, hogy nem gondolkodtam el rajta. Én inkább fizetek többet, de legyen jó az autó, de a legtöbben nem így gondolkodnak.
De szerencsére épp most sikerült befektetnem a pénzem, így az autó vásárlás storno...
Nekem a színe tetszik, az automata nálam külön előny. Én is sokáig az mondtam, amit Te, Aztán kipróbáltam egy automatát. Azóta nem is nagyon vennék mást. Tény, hogy az automata váltóhoz kell egy megfelelően erős motor is. A Jag-et el nem tudtam volna képzelni mással (azt a szériát nem is gyártották kézi váltóval). A 8. gen Accord is jó volt, bár azt kicsit lomhának tartottam, annak ellenére, hogy 2.4-es volt. De a 7. gen Accordban is jó szerintem az automata, szépen váltogat, és ha kell, igenis visszavált, akár drasztikusabban, mint amit kézivel tennék, így pörgősebbnek is tűnik. Nem hiszem, hogy kevesebb idő kellene egy visszaváltáshoz, mint kézi váltóval. Mentem egyszer egy automata XF-fel egy tesztkört. Na az szinte tudta mit szeretnék. A legtöbb automata váltó tanul, és alkalmazkodik a vezetőhöz.
Szóval próbálj ki egyszer egy jó automatát, valószínűleg neked is fog változni a véleményed.
A Mazda ára meg szerintem nem annyira jó. Közel 7 millió egy 10 éves autóért? Engem csak az extrém kevés km lepett meg.
Hát, a meghatalmazást megírjátok, iratai megvannak, letanúzzátok, ennyi. A műszaki vizsgán csak a meghatalmazás szabályszerű kitöltését ellenőrzik. Az, hogy ki írta alá... Hááát. Pont az öreg aláírta...
Eladni viszont tényleg nem tudod, mert az adásvételit nem tudja aláírni.
Maximum ha cselekvőképtelennek nyilvánítják, vagy ilyesmi.
Akkor gondolom lesz egy gyámja, aki intézkedhet majd a nevében. Például eladhatja az autót, vagy ilyesmi..
"csak ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy minek vesz valaki új autót, ha nem is használja???"
Sok oka lehet. Pl. most olyan problémahalomba futottunk bele, hogy édesanyám élettársa olyan beteg lett, hogy tuti nem fog már autót vezetni, sőt ügyet se nagyon fog tudni intézni, agyvérzés.
Most megy az agyalás, hogy az autójával mi lesz. Még a biztosítást csak-csak be lehet fizetni rá, na de műszakiztatni el sem lehet vinni meghatalmazás nélkül...
Dehogy, kedvező árú, megfelelő kidolgozású, tartós autó. Kiváló ár-érték arány. Az 1.4T BoosterJet motor meg tudja dolgát rendesen.
Az autógyártás szégyene ott kezdődik amikor sokkal drágábban adják el a hulladék problémahalon szart, csodaszép körítésben, hogy a paraszt azt hihesse komoly dolgot vásárolt.
Ezt a hajtásmódot a Toyota csiszolgatja már 20+ éve, úgyhogy ha ilyenben gondolkodnék, alapban azt néznék, ill. olyat, ahol az ő rendszerük használatos (Ford). Újban viszont, mióta a tesztek szerint a Civicbe élvezetet is sikerült a fillérb.szás mellé préselni, csak az kéne. :-)
Ha egyszer vezetsz egy jót, akkor majd látod, h alád dolgozik, s pont úgy vált, ahogy te szeretnéd. Nagyon jó pl a BMW-kben levő 8 gangos hagyományos, vagy a Porke PDK. Ilyet próbálj. :-)
Az automata alá (ha hagyományos) nyomatékos, alul erős motor kell. A Vitara ha 1.6i, akkor az nem ilyen.. A Navarához már illenie kéne, ha csak pont az a váltó nem egy szar konstrukció. A DSG viszont, ami szerkezetileg egy robotizált kézi váltó, már más tészta, az, ha jó a szerkezet, jobban vált, mint az átlag user, jobban megy vele a kocsi, s kevesebbet fogyaszt. De ezt is el lehet baszni, mint pl a Kia-ban levőt, amit árultam.. időnként tetű lassú volt. De pl Ferrarié viszont hibátlan. :-)
Cégnél van automata Nissan Navara és egy Suzuki Vitara. Igazi szomorú, beteg fájdalom mindkettő! Ha egy fityinget nem ér ez a két típus. Ipari hulladékok.