Az új TC Égéstérben nagyon dicsérik az új Type-R-t, gondolom teszt is lesz. Grego, a te turbósod is ilyen karakterisztikájú, mint amit erre mondtak, h alul langyos, s 3500-tól jön a tűz?
Még Hondában volt olyan új autó, aminél átadás közben derült ki hogy ha lehajtjuk a napellenzőt kibassza a biztosítékot. Aztán szétszedtük és kiderült hogy összeszerelés közben becsípték az egyik mazzagot
Kisgyerek voltam, amikor megvettünk egy CR-V-t. (az első Honda volt a családban)
Mentünk próbakörre, minden fasza volt, menet közben próbálgattuk a dolgokat, egyszer csak menet közben leállt az autó. Gurul, újraindít, megy tovább. Megyünk tovább, egyszer csak megint leállt. Másodszorra azért rájöttünk, hogy ahogy benyomtuk a légkondit, az valamiért leállította a motort.
Kiderült az utólagos riasztó beszerelést kúrták el, de rendesen. (hogy ezt hogyan sikerült összehozni, ne kérdezd)
Nem mondom meg melyik kereskedésben volt. (De a Szallerbeck volt. )
Vette fater az első corolláját. Mondja neki a márkakereskedő, h biztos lehet benne fater, h ez a kocsi sosem fog elromlani, csak az romlik el, amihez magyar ember hozzányúl.
Adják át neki az autót, jön a szokásos mindent megmutatunk téma. Erre nem működik az elektromos ablak, valami világítás, meg még 1-2 elektromos dolog. A fickó lesápadt, h pont most mondta, h ezen nem fog elromlani semmi.
Erre kiderült, h ülésfűtéssel kértük, azt meg itt szerelték bele a márkaszervízben, és ott elkötöttek valamit! Tényleg bejött neki, h csak az romlik el, amit nem a toyotánál szerelnek bele!
Spoonnàl mindent elrontanak
Enyém ugy àll mint a cövek
Majd az ülés nem fog màr ma jött a visszahivàs a vezetö ülésre (hegesztés miatt). Cserélik az ülés belsejét
Eddig az tűnt fel, hogy alapjáraton 91 fokos olajjal 1.25 bar a nyomás, miközben FK2 nél ez 1 bar. Ott meg magasabb.
Fk2-nél 5.2 körül van a max nyomás de még 125 fokos olajjal se megy le 4.6-ra az tuti...
Szóval itt valami fennforgás van.
Amúgy a gyári olajnyomás speckó szerint 1 bara alapjáration 80 fokos olajjal. Ehhez képest FL5 nél ez magasabb jóval.
3000 rpm-nél 4 bar kell legyen.
Ennyi, sok tényezős dolog ez. Vicces, de ha nem 100% nyomod a gázt már akkor se fogja a 100% power kihasználni. És ehhez elég ha a szőnyeg alácsúszik a pedálnak, de több ember is járt már nálam aki nem is nyomja teljesen padlóig a gázt, mert már a 80%-os pedálnál leadott power is elég neki.
Egy ausztràl sràc irta be ,hogy ö nem autovesrenyzö stock a fl5 és simàn 1,75ös nyomàst ir neki, miért ne lehetne 1,8 a nürburgringen egy profi autoversenyzönek.
Nyílván. De még az is lehet, hogy frissített szoftver van rajta, amit a többinél is frissíteni fognak. Így nem lehet tudni. Ehhez össze kéne hasonlítani annak az autónak a szoftverét meg a gyárit amire 0 az esély
Attól függetlenül a programmal tudnak csalni. Elég ha csak pár limitet kivesznek, már kevésbé fogja az autó visszavenni a power-t pl magasabb IAT-nál, vagy vagy változó légnyomásnál.
Ami még nekem érdekes, hogy Ali-ék videójának a leírásában olvasható, hogy ők például nem tudták használni az R+ módot, mert túlzottan pattogott az autó a ringen. Nyilvánvalóan ők nem egy Misha kategóriát képviselnek, de így is érdekes a kör. Akkor gyári állapotban jó eséllyel nem ideális az autó az N-ringre? A Suzukai pálya meg sokkal símább, kevésbé huplis ezért veri simán a trophy-t a kőkemény futóművel? https://youtu.be/twUyG7AQ9_g
Ez viszont másik videóból származik és csak mint érdekesség tetem ide, hogy rugalmasságban viszont megeszi az FK8 az FL5-t. https://youtu.be/EoQHeiR8Or0?t=329 Most akkor mi van??
Én amugy elöre azt gondoltam ,hogy a 265ös gumi a Nürburgringen màr nem elöny ,hanem hàtràny, föleg ilyen "kevés " le-vel. Ha lenne a FL5 360 le ,ott màr talàn kiis jönne a 265-ös gumi elönye a nürburgringen,amit 150 km/h ora alatt van szerintem ,felette csak hàtràny egy relativ gyenge auton.
Màs igy ugy szàmolta lenni kell benne 6 màsodpercnek a Nürburgringen,a suzukai meg egyéb rövidebb ,lassabb körök àlltal.
Igen pattog is ,én is észrevettem ,hogy keményebb mint az fk8 és race mod felesleges kb. De a japànok is panaszkodtak ,hogy nagyon pattog race-ban.
A vezetöi hibàk igen, akik elemezték azt irtàk 2 sec van 4-5 hibàban benne.
a gumi publikus lesz, mert lehet majd rendelni...
de meglepne, ha más lenne mint a gyári méret, persze összetételben lehet más lesz...
van még egy érdekesség...
az FK8 LE suzukában gyorsabb volt mint az trophy-r...
az FL5 (pre production) még az FK8 LE-nél is gyorsabb volt suzukában...
akkor vajon az FL5 miért nem volt gyorsabb a nürburgringen...?
ráadásul úgy, hogy egy speciális "könnyített" modellt használtak...
a suzukai idő alapján legalább 3-4 mp-el "kellett" volna gyorsabbnak lennie...egy 4x hosszabb pályán...
miért kellett egyáltalán egy könnyített modell...?
vagy ha könnyítettek, akkor miért nem nyúltak bele jobban...? (-24 kg?)
technikailag már akkor mindegy volt...főleg, hogy a fél mp-es különbség nagyon jelképes...
vélhetően voltak vezetői hibák is a mért körben...nem is egy...
másrészt zavaróan pattog az autó állandóan, ami miatt folyamatosan korrigálni kellett...
a trophy ehhez képest egy sokkal kiegyensúlyozottan vezethető autó...
Nem. 245/25R19-el számítás szerint 238.8 km/h valós lenne.
265/25R19-el 242.7 km/h lenne valós.
DE ha a 237 az nem a valós hanem a csalt érték, akkor az kb 230 km/h valós lenne.
230 km/h valóshoz meg 245/20R19 kéne
Mondjuk nekem az a nagy kérdőjel, hogy hogy a tökömbe tud 275 km/h-t (valós) végsebességet ha eleve:
1. Egy az egyben az FK2 váltója van fent.
2. Ugyanúgy 6500 rpm-nél adja le a max power-t felette már csökken.
3. Ha a motor 6500 rpm-el forog, akkor a gyári 265/30R19-es gumival 267 km/h-val megy a kocsi (valós).
Szóval ahhoz hogy 275-el tudjon menni, akkor 6700-at kell a motornak forognia ahol gyengébb.
Persze, az lehet hogy a 329 ló helyett van még 320 ló de az elég a 275 km/h-hoz?