Számszerűsítettem az Accord vezérléscsere projektet, hátha valakinek érdekes lehet. Megadtam az akkori árakat és forrásokat, de ez azóta változhatott. A kiszállítás többnyire ingyen volt, de párezer forint azért ebből is összejött a végére. A cserét úgy csináltam, hogy a motort kiszedtem a helyéről, így volt pár olyan költségem, amit a nőgyógyász kézügyességgel rendelkező társak elengedhetnek (például váltóolaj, szimmering a wandlerhez), illetve akadtak olyan dolgok is, amiket „ha már ennyire szét van szedve és hozzáférek” alapon kicseréltem, hogy a későbbiekben ne legyen vele szívás, meg persze összevontam az aktuális időszaki szervizzel is.
A folyamatokat nagyon jól végig viszi a gyári szerelési útmutató, ezért én mindenképpen ajánlom, hogy ha valaki ilyesmibe vág, szerezze be előtte, én utólag nem tudnám kellő részletességgel feleleveníteni. Ha jól emlékszem, én az emanualon keresztül jutottam hozzá, de kb egy-két oldallal visszább be is van linkelve. Nekem egy bakim volt közben, ezt szerencsére időben észrevettem: a főtengelyre nem toltam be teljesen a fogaskereket először, nem pattant a helyére, de átforgatásnál kibukott a dolog. Nagyon amatőr hiba, de benne volt a pakliban, mindent kétszer ellenőriztem, így nem lett gebasz.
A szereléshez nem kell vezérlésrögzítő, mert nagyon praktikusan van kialakítva minden, célszerszámok közül egy hosszbordásszíj feszítőgörgő lazítót használtam, gömbfej kinyomót, illetve egy főtengely szíjtárcsa lefogatót. Utóbbi erősen ajánlott, mert kb. kétméteres erőkar kellett a lazításhoz. Volt kölcsön zsiráfom, vettem hozzá balanszírozót és egy motorforgatót, a kettőre együtt kb. 30 ezer forintot költöttem (áfa nélkül). Ha a féltengelycsukló porvédő is cserére szorul, akkor ahhoz is meg kell venni a célszerszámokat. Nekem a feszítős-hajtogatós nem jött be, inkább a CLIC-R-re szavaznék.
A be nem tervezett alkatrészek nálam a stab.pálcák, féltengely gumiharangok voltak, de érdemes készülni VTEC szelep tömítésekkel, leömlő tömítéssel, mert kiszedve sokkal egyszerűbb cserélni. Emellett volt pár olyan alkatrész is, ami az én kocsimon megadta magát, például a szelepfedélre illeszkedő kartergázcső már viseltes volt, rendeltem újat, az alsó fém vákuumcső kezdett korrodálni, a gumi szívócső megrepedt, és csak szétszedésnél derült ki. Volt még pár apróság (bilincsek leginkább), amik kezdenek korrodálni, műszakilag rendben vannak, esztétikai szempontból nekem már szúrja a szemem, de több, mint egy hónap a szállítási ideje, ezért végül nem rendeltem meg.
A bruttó ráfordított idő nálam nagyon sok volt, de ebben közrejátszott az, hogy már nem ott élek, ahol szerelek, nagyon limitált a szabadidőm, és elég sokat elvett az időközben felbukkanó újabb cserélendő alkatrészek begyűjtése különböző helyekről, kijárkálás, átöltözés, szerelés után kimosakodás, ismét átöltözés, visszaút stb. A tényleges szereléssel eltöltött idő alapján szerintem nagy rutin nélkül is belefér egy hosszúhétvégébe, ha valakinek minden alkatrész és szerszám rendelkezésére áll. Nekivágnék másodjára is, de csak úgy, ha sokkal több időm van. Vagy ha egy K24-et kéne beswappolni.
A kiadások:
Vezérműlánc készlet (FAI TCK189NG, 55.542 Ft, eBay)
Vezérműházfedélben lévő tömítések (Ajusa, 77005400, 3.865 Ft, Kovács Autó)
(Főtengely szimmeringből vettem külön Reinzet, 81-40028-00, 4.794 Ft, Kovács Autó)
Hosszbordásszíj (Gates 7PK1760, 7.671 Ft, Kovács Autó)
Hosszbordásszíj feszítőegység (INA 534 0261, 24.958 Ft, Kovács Autó)
Első stabilizátorpálcák (Nipparts J4974024, J4964024, 2.839 Ft, Kovács Autó)
Olajteknő (Polcar, 3833MO-1, 8.220 Ft, Kovács Autó)
Wandlernél lévő tömítés (ha forgatóra szeretnéd tenni a motort, és automata váltós, összeszerelés előtt le kell cserélni) (gyári Honda, 91302-P7A-003, kb. 1.700 Ft)
Automata váltó olaj (4 l, gyári Honda, 34.892 Ft, Zsemito/Kovács Autó)
Motorolaj (Motul 8100 X-Cess 5W40, 10.210 Ft, Kovács Autó)
Hűtőfolyadék (5+1 l, gyári Honda, 12.018 Ft, Zsemito)
O-gyűrű a hűtővízcső gyorscsatlakozójához (gyári Honda, 19507-RAA-A01, 1.698 Ft)
Olajszűrő (Hengst H97W05, 1.345 Ft, Kovács Autó)
Pollenszűrő (MANN FP 2358, 7.094 Ft, Kovács Autó)
Levegőszűrő (MANN C 3434, 4.183 Ft, Kovács Autó)
Tömítőpaszta az olajteknőhöz és vezérlésfedélhez (Reinz 70-31414-10, 1.899 Ft, Kovács Autó)
VTEC szelep tömítések (Elring 651.300, 652.440, 4.246 Ft, Kovács Autó)
Leömlő tömítés (Corteco 460129, 3.077 Ft, Kovács Autó)
Kartergázcső (gyári Honda, 17153-RAA-A00, vagy A01, 5.390 Ft)
Gumi szívócső (gyári Honda, 06172-RBA-305, kb. 26.000 Ft)
Váltótartó bak (Febest HM-063, 10.869 Ft, Autodoc – manuálisé más!)
Vákuumcső (gyári Honda, 50942-SEA-E00, 4.605 Ft)
Üzemanyagszűrőt (kombihoz 15010-SED-003, anno 12.198 Ft, most 26.536 Ft) én nem sokkal előtte cseréltem, ahogyan az automataváltó-szűrőt (Nipparts N1364000, 5.988 Ft) is, így ezekhez most nem nyúltam.
Mindent összevetve nekem kb 240.000 Ft-ban álltak meg az alkatrészek, de ez lehet ettől kevesebb, vagy több is, váltó típusától és komplikációktól függően.
De, látszik is, az aksi negatívja leszedve, csomagolva, pozitív csak csomagolva.
Nem lett áztatva, generátorra sem köpettük, ez a lényeg, nem szoktam így kimosni, ez a kocsi most volt először.
Ja és utána ki lett fújva levegővel, kis várás utána indítás, pöccröff.
Anno a civicnél gyertyáknál itattam a vizet.
Semmi baj nem lett, mindenki nyugodjon le a ....
Én sem rúgom neki nyáron.
2021.09.05. Hungaroring autós nyílt nap
Időkép 23fokot mutat jelenleg, nagyon ideálisnak tűnik.
Végre fent vannak a R888R-ek, ha többre nem is de egy karikára felnézek.
Kakucs egyáltalán nem vonzz, nagyon kicsike.
Nem vettem észre, hogy folyna, de vagy képzelődök csak,de valami hangot hallok (mintha "sírna" valami ,de nem a szervóból jön) . Ezért kérdeztem tapasztalatból esetleg valakiknek kellett e már cserélni?
a hrv volt ilyen, hogy visszakaptam fatertól és gondoltam használom míg szét nem esik (stressz teszt).
Nyár volt 37 fok, el kellett rohannom majd egy nagy német autópályás emelkedőn ment a klíma maxon, emellett padlógázzal mentem fel 170et még az 1.6os motor vitte, a fordulatszámmérrő nyugodt 6000-6200on pihent, és a víz mutató ment fel.
Gondoltam kipróbálom a javítást 7000 ft ért egyik webshopban volt hűtő megvettem, és egyedül kicseréltem.
A hűtőt kiszedve amikor ledöntöttem a lamellák kihullottak, szó szerint seprűvel szedtem össze.. Utána újra teszt, a vízhőfok mutató meg se mozdult.
nem hiszem hogy az accordban nagy tétel lenne, lesd meg hogy nem hiányoznak e lamellák, ha igen mozgasd meg kézzel. Ha porlik akkor csereérett, mivel az alu és a só nem barátok, megeszi a só azt annyi. AZ accord nem az az autó aminek elmelegedne a vize, sőt nekem amikor tönkrement az egyik ventilátor (kettő van rajta, és csak az egyik ment) az se tudta megzavarni.
Nem rossz ötlet, tekintve hogy 320e km van már benne
Pályán 4 mért kör után kezdett feljebb kúszni a víz, utcán még nem tapasztaltam soha hogy melegedne.
cseréld ki a hűtőt talán ugyanaz van ami nálam volt (nem accordnál) hogy porlad a hűtő és már nincs annyi lamella mert a fele kihullott
Filléres dolog, azt nem szaladgál a vízhőfok mutató.
Pedig voltam már. Posztom is volt, igaz már több mint három éve
2:32-t mentem azt hiszem, utcai gumi, eibach rugo meg reflash volt, ebc fékkel, bár akkor még csak sárgáztam. De azóta se mentem mert öreg autó már ez. Melegedés, a forróság megölné csak. Vizem már függőlegesen állt, akkor az olaj mennyi lehetett. Nem kisérletezek vele meddig bírná. Pedig kurvára mennék. De majd ősz fele max egy Kakucsringre kinézek, ott talán nem tud felforrni semmi.
Olyan messzire elmennél?
Bogyiszló különben. Én nem nagyon merek ajánlani ilyen dolgokat, mert ha véletlenül nem úgy sikerül ahogy elképzeled, engem ne szidjon senki. Én csak a saját munkámért tartozok felelősséggel. A fórumról ajánlották nekem is különben, és bejött.Kis falusi háznál dolgozik a srác, nem egy 10 beállós ipari komplexum. Ha gondolod, nincs feléd senki, akkor szólj, elküldöm a számát.
Én nem is mondtam, h olcsók. Az teljesen természetes, h az állapotot meg kell fizetni. Apám toyotája 19 éves, van benne vagy 50 Ekm, full gyári mindenütt. De az öcsém toyotája is szintúgy, 18 éves hibátlan, de legalább abban van km, már 100 fölött van valahol, azt pontosan nem tudom, de nem is lényeg.Szóval vannak ilyenek, és én általában az ilyet szoktam megvenni.
Semmi bajom sincs azzal ha sérült volt, és valaki ilyet vesz, csak legyen joga arról is tudni, h milyen szinten van az autó helyreállítva. Sajnos botrányos dolgok vannak a használtautó piacon, nagyon -nagyon meg kell nézni mindent.
Különben az accordom kb. 10 lehetett, amikor oldalról megnyomta egy 83 éves mama, mert nem "látta" a stoptáblát, 100 méterre attól a helytől, ahol lakott már vagy 50 éve.Addig full teljes törés és karcmentes volt minden lemez rajta. De megcsinálta egy srác Szekszárd mellett úgy, h egyetlen e,ber sem mondta meg, h mi és hol volt rajta javítva. Még janati sem látta meg rajta,pedig végigbogarászta, de rétegmérő kimutatta volna. Nagyon profi volt a srác, le a kalappal előtte.A vevő sem vette észre, én meséltem el neki.....
Jó, kicsit túlzó voltam, de egy átlag autónál, átlag áron azért na.
Rétegmérő nélkül is látni ha törött volt, olyat senki nem fúj, hogy ne látszódjon a szín eltérés vagy hiba. Hézagok is árulkodnak, az aljáról meg senki nem szokta/tudja eltüntetni a húzatópad nyomait.
Nyugaton egy 10 éves autónak már nincs értéke, ez csak otthon megy, hogy 15-20 éves autókat akarnak venni az emberek gyári állapotban. Persze van olyan állapotú, de az annyiba is kerül, azt már nem akarják megfizetni.
Egy 4-5 éves, ezáltal nagyobb értékű autónál adom a mérőt.
A mostani 15 éves Accordomon csak 1 elem volt fényezve, mert meghúzta az előző tulaj.
A 8. gen Accordomon csak a lakkozást javították, de még így is gyári értéken belül volt a rétegvastagság.
Vannak azért "csodák", csak kitartóan kell keresni.
Ettől függetlenül én sem szoktam kardomba dőlni használt autó vásárláskor, amikor kiderül, hogy javítva volt, csak nem mindegy milyen állapotról volt javítva.
Be is baszna, ha nem mérnék rétegvastagságot azért, mert 10 éves az autó.Nehogy már ne tudjam, h mi a kocsi előélete, és nem kókány módon van összegányolva.
(Attól eltekintve, h az én autóim teljesen sérülés és karcmentesek is voltak 10 évesen, és ilyeneket is szoktam venni. Ja, és még a jazzünk is teljes gyári festésű volt , pedig volt vagy 12-13 éves amikor vettük. Azóta is csak az ajtók alján kellett javítani.)
Az a te dolgod, ha nem érdekel az autó állapota, de sztem nem kellene így hozzáállni, h elhajtanád a vevőt, ha ránézne erre is.
Ne viccelj már, lassan 10 éves autónál ami nem Ferrari és hasonló, nehogy már valaki rétegvastagságot mérjen, az olyat el is hajtanám onnan. Csodák nincsenek, egy ilyen korú autónál amiben ennyi km van és nem vitrinben tartott, ott már van rozsda, karc, horpadás, kőpötty, kopások, stb.
Ezek természetes dolgok, de aki 10-15 éves autónál szalon állapotút keres ingyen vagy kevesebbért, az keresgéljen csak.
A problémád kapcsán meg egyszerűen le kell fotózni előtte az autót, hogy emiatt lett javítva. Ha jön valaki rétegvastagság mérővel, csak meg kell neki mutatni, hogy milyen hiba lett javítva, nem törve volt az autót, meg rongyosra rohadva.
Az én Accordomnál is így volt: javítva volt egy elem, de fotókon megmutatta, hogy egy felszíni horzsolás volt a baja, ez lett javítva. Engem túlzottan nem izgatott innentől. Aki meg 10-en éves autót szeretne, mindenféle javítás nélkül, az keresgéljen kitartóan, mert nem lesz egyszerű dolga.
Az elmult idoben eljatszottam a gondolattal, hogy lecserelem az Accordot valami fiatalabb kocsira...
Az enyem egy 2012-es darab, 2.4-es, 217k km van benne es meg nagyon jo allapotban van...
Kb 4-5M-at tudnek radobni az Accordra. Gyakorlatilag alig van auto, ami beleferne nekem a keretbe es legalabb annyira tetszene mint az Accord.
- nem kell nemet kocsi
- nem kell SUV
- nem kell dizel
Ugyhogy az lett a vege, h eldontottem, h maradunk meg egyutt par evig, es inkabb veszek egy Africa Twint
Szoval ha mar egyutt maradunk, ki kellene javitani ezt a bibit (mindket oldalon ugyanilyen):
Kerdeseim a kovetkezok:
Mit kell ezzel pontosan csinalni ?
Le kell venni a sarvedot a javitashoz ?
Ha igen, akkor az Accord-okon vissza lehet tenni a sarvedot szepen ?
Ugyanis ettol felek a legjobban. A kocsi meg nem volt torve sosem... Kar lenne, ha egy ilyen javitas utan allna osszevissza a sarvedo...
Van valakinek valami NAGYONJO embere, aki full korrekt es nagyonnagyon szepen es alaposan dolgozik ?
Ilyet
Néztem gyári láncot, horror áron van és a kis lánc és feszítői nincsenek a szettben.
Azért a kis lánc is nyúlt 3mm t és annak csak laprugós feszítője van, az még belefér, de az olajpumpa ballansza miatt azt sem árt cserélni. Nem könnyű a kis lánc cseréje, sokkal nagyobb szívás mint a vezérműlánc cseréje.