A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Öö.. nem akarlak elkeseríteni, de perpill egy évben több kilométert teszek meg bringával, mint a kocsimmal.. Sőt, sztem ha összeadom az ATS meg a pickup futását, akkor is.. :-) Sz'al ez mellément, testtömeg index versenyre is bármikor kiállok. A magokat kapják rendszeresen a csivitelők, ha ne adj isten üres az etető, kopognak az ablakon.. :-)
Üdvözöllek az egy főre legtöbb ér- és szívbetegségben elhunytak és szenvedők országában
Tulajdonképpen nem magával az étellel van baj hanem ha nem mozogsz utána. Régen szépen lemozogták a földeken meg mindenhol a szalonnát stb. de ma csak esznek és esznek és esznek az emberek...semmi mozgás. Persze ettől még nem kell mindennap ilyeneket enni , én a változatos étrendben hiszek. A magokat meg add a kanáriknak ha meg nem sértődnek
Számszerűen nem tudom, az útiköltség nyilván nem jön ki 0-ra még 100 Ft-os benzinár-különbségnél sem, de mindig jól kitömik a kocsit, mosó- és tisztítószer, élelmiszer, minden szar, így azért spórolnak állításuk szerint. Vagy csak sose számolták még ki, és ez csak az érzésük
Ilyen bőrös kacsahájat én is veszek időnként, felkockázom, s csinálok belőle töpörtyűt (meg ugye zsírt), hamar elfogy.. Aszonta a zasszony, h legközelebb süssek bele egy májat a zsír közepébe, de úgy még nem próbáltam..
Kedves egészségére!
Kacsamájról megmaradt fokhajmás zsírral megkenem a kenyérkémet, némi sóval és lilahajmával elfogyasztom, utána edzésen szinte akárkit bedarálok, annyira betölt.
Ha nem elég a fizikum és a rutin, jöhet némi böfi! Annyi időre pont megzavarja a másikat, hogy fordíthassak!
cégeknek igen, no de nem ők veszik meg, hanem a végfogyasztók.
Vagyis kint többet keres a bolt, mert kevesebb az adó rajta és mégis a vevők járnak jobban, mert kevesebb az adó rajta...
Ami a cikkben szerepel, mint nettó átlag jövedelem Ausztriában, azt nem akartam elhinni, pedig az eurostat oldalán tényleg azt írják. Az érdekes, hogy az osztrák statisztikai hivatal oldalán viszont ehhez az összeghez nagyon hasonlító nem nettóként, hanem bruttó mediánként van megadva. Na nem mintha ez az egész szituáció keserúségén sokat változtatna.
Így van, ismerősök Balatonról járnak ki Szlovéniába nagybevásárolni. A gázolaj is annyival olcsóbb, hogy az útiköltséget kb ki is nullázza nekik. Elmondásuk szerint egymást érik a magyar autók a bevásárlóközpontban.
F.szomat van ingyen!
Eddig, a majd 40 évem alatt 2-szer vettem.... Abból kétszer az elmúlt 3 évben. Először kíváncsiságból, mert még előtte sosem kóstoltam, másodjára a fiamnak mert nagyon könyörgött, de utána abba is maradt az érdeklődése.
Persze. Tuti nem 9000 ért adja el a Pick a szalámit hanem mondjuk 6000-ért.
Aztán jönnek a kis- és nagykereskedők rárakódásai stb. A szállítás nem tétel az kb. olyan 20-50 forint között lehet / kg.
Szóval ja, mindenki keres rajta csak itthon az állam többet keres rajta
Azt számold hozzá hogy kinn sem 10% a haszon. Sőt inkább 30-40% mert sokszor van hogy péntek-szombat 25%-ot adnak kiválasztott termékcsoportokra. És akkor a 25% a meglévő kedvezményre is jár. Így van amikor az 1 eurós sör hirtelen féláras lesz és vehetsz belőle amennyit ki tudsz fizetni.
Én vagy 5x olvastam el a cikket és egyértelműen Ausztriába sokkal drágábban adja el a Pick a cuccot.
Bruttó árban 3.6% a különbség (ez a cikk szerint bődületes), miközben az ÁFÁ-ban meg 17% pont a különbség. Vagyis Ausztriában 10 810 forint a nettó ára, itthon meg 9 733 HUF.
És ugye tudjuk hogy a cégeknek a nettó számít...
Jó lenne tudni külföldre mennyiért exportálja a cég, illetve itthon mennyiért értékesíti a cég.
Vagy meg kell érdeklődni a Csányitól, övé az egész lófasz
Nagyon sok minden mással is így van.
Anno mikor építkezésbe kezdtünk sok felé néztük az építőanyag árakat.
Pl. szabadkai tüzépen fele árán voltak azok a magyar cserepek, téglák , elemes kémények mint nálunk Magyarországon.
gyümölcsök a piacon sokszor sokkal szebbek és szintén jóval olcsóbbak. De lehetne sorolni a magyar cukrot, olajat, tejet amit itthon korlátozva és méreg drágán lehet csak venni.... kint meg korlátlan mennyiségben, szintén olcsóbban.
Haveromék Szegedről Romániába járnak át nagy bevásárolni. Egy egy ilyen úton több 10 ezer Ft ot spórolnak.
Vhol azt olvastam, h ez a beton vágás jól fizetett, keresett meló. Monnyuk lehet emelni sokat, meg nem is túl tiszta.. Fel kellett vágnom, s elhordanom az egyik ügyfelem kapu bejárójánál a betont (felfagyott), majd be is tojtam.
Bontottunk, véstünk. Az addig volt, ameddig a Covid alatt nem tudtam a munkámat csinálni rendesen ÉS a rendezvényes árusítás teljesen beleállt a földbe ugye, így nem tudtam megélni, ezért kerültem összeütközésbe az építőiparral. Ami nem volt rossz, de azért jó se és 2 év pont elég volt belőle, pláne amilyen lendülettel nyomtuk.
Öcsém is, én is kiszálltunk belőle, kb. egyszerre. Ő, ha minden jól megy (vizsgák, amik még hátra vannak) márciusban már kék buszon nyomja utasokkal élesben, én meg nyomom a gázmesterit, plusz a kis dolgaimat mellette.
Amúgy igen, csak ezt nem fejtettem ki. (forgalom)
Ha azt vesszük, hogy amennyi gyökér megoldás született Budapest forgalmának változásában, (ezt zártuk le, azt zártuk le, erre-arra nem kanyarodhatsz, stb-stb.) a régi autó mennyiséget egyáltalán nem is tudná lekezelni és megállna az élet. Így is szar, de kb. olyan szar mint eddig, szóval törvényszerűen kevesebb autónak kell lennie.
Az is igaz, ha nekem nem kellene a városban címről címre furikáznom a munkám miatt, be se tenném a városba a lábamat, ha mégis, akkor tuti lenne bérletem (vagy vennék jegyet) és inkább úgy mint hogy a parkolás miatt idegeskedjek, azért is fizessek, fenntartsak rá egy autót, stb. Boltba se mennék be nagyon, bármennyire is van számomra esetleg érdekes, jöjjön házhoz és kész, le a gond.
De sajna muszáj, ez hozzátartozik a munkámhoz, enélkül én nem tudom végezni. Bárcsak.
Remélem hamarosan rám verik (és sok másra is persze) a régóta esedékes dugódíjat is, hadd dráguljon még tovább a kiszállításos/ kiszállásos szolgáltatások díja.... (meg az összes többi is, mert az mindenkit érinteni fog kb.)
Nyilván nem látom mennyit vásárol (mennyi van a bevásárló kosarában) mert nem nézegetem.
Nyilván nem látom,h. szegényebb régióban mennyivel kevesebbet autóznak az emberek.
Én annyit látok,h. mindig tele a LIDL meg a többi, nincs parkolóhely az utakon rengeteg autó, nulláson stb. Én ezt látom.
Valószínű Pesten és pestmegyében a kisebb vásárlóerő nem érződik annyira, mint mondjuk hevesben vagy máshol.
Persze, ez jogos. Nyilván az sem mindegy hol lakik az ember. Pesten, pestmegyében vagy szegényebb régióban.
Talán azért nem lehetett ennyire még észrevenni, mert most jön majd csak igazán a spórolás.
Lehet akár volt még tartalék is és az emberek felélték.
"Átlag' emberekre gondolok, nem a milliárdosokra vagy az oylanokra akiknek 100 milla csücsül a számlájukon...
Pedig kisebb a forgalom az utakon, kevesebb dolgot vásárolnak az emberek. 2023-ban 17%-kal esett vissza az üzemanyagok eladása 2022-höz képest. Nyilván az is benne volt, hogy megszűnt a 480-as benzin. Viszont én azt érzem nem mozog annyi autó mint mondjuk pár éve.
akinek kevesebb a pénze az szerinted nem is jár boltba? vagy nem értem mire akarsz kilyukadni. nem az a lényeg, hogy te épp hány autót látsz egy Auchan parkolóban, és a te megítélésed szerint az sok, vagy kevés, hanem az, hogy mennyit vásárolnak az emberek, és az bizony rohadtul földbe állt 2023-ban.
az ami a te szemedben VÁLSÁG, amire számítasz, hogy alig van autó az utakon meg ember a boltokban az egy olyanfajta gazdasági visszaesést és politikai állapotot jelentene, amiben nagyjából a jelenlegi világrend is teljesen felborul.
Én is ezt látom az utakon, Auchan parkolókban, stb., hogy mindig tele.
De ez azért nem minden ember, ezt meg kéne érteni végre, mert mindig ezzel jönnek emberek, hogy mit látnak. Amit látsz, az csak a felszín.
Ha akarsz hallani egy átlagos embert, mint én, (annak tartom magamat, pedig több szinten vagyok pl. vállalkozó, de kicsiben) akkor ezek a drágulások nincsenek minden következmény nélkül.
Személy szerint én sosem járok fodrászhoz, de ha jártam volna, akkor azt biztosan az elmúlt pár évben megszüntetem, mert az árak röhejek.
Nem veszek pl. nagyon régóta téliszalámit, se Rákóczit, mert legtöbbször nekem már túl drága. (10.000Ft/kg vagy felette? Ne vicceljünk már) Most vettem egy 750g-os Rákóczit karácsonyra, mert 5.000Ft volt az Auchan-ban. Ez nálam a határeset, így egy rudat vettem, ennyi. Most megint pár évig nem veszek, de 1 évig biztosan.
Kocsiba csak akkor ülök, ha munkába megyek vagy ha nagyon célzottan látogatjuk anyóst (1-2 hónapban 1x) vagy anyámat, őt se gyakrabban, ráadásul ő egy köpés. (Ecser-Mende távolság, lóf*sz)
Az 5gen-t is csak akkor gurítom meg, (hobby autó) ha Érdre megyünk az említett anyósékhoz.
Étterembe régen azért gyakrabban jártunk, (havonta egyszer biztos) most csak kiemelt alkalmakkor, mondjuk most majd Valentin napkor, ami nálunk hagyomány, ezért azt nem adom fel, amúgy lóf*sz.
A családban a szülinapokat már összevonjuk. Az enyémet pl. anyám pasijával, (december 1. és dec. 15.) feleségemét öcsémmel, (febr. 17. és márc. 3.) mert egy k*rva torta sem annyi, mint pár éve. Rohadt drága. Így egy torta, két számgyertya, kész.
Ezen felül bármilyen eddigi hobby szintű dolog a minimumra van véve jó pár éve. Lego, figurák, ilyesmi, de még ruha szinten sem veszünk magunknak semmi újat, csak ha már nagyon muszáj. Cipő ugyanez. Van egy állandó melós cipőm, ez ha szétmegy vagy annak határára ér, rögtön veszek újat, de ennyi. Most halt meg az Adidas 2 év után pl., vettem egy Dorko-t most, abban nyomom, mindkettő erősen 20 alatti cipő.
Amúgy van egy normálisabb cipőm, amit felveszek ha megyek valahova (az is innen a fórumról van White-tól és igen nyomott áron vettem tőle) és egy "félbakancs", ami vízhatlan (Gore-Tex) hogy tudjak pl. havat lapátolni meg ilyenek. Pont, ennyi.
Csak azon gondolkodom, hogyan lehet még pénzt szerezni, ezért ebben az évben indítunk egy csomagküldéses édesség webshopot meg elkezdek felsőmarózni a saját kezemmel, (ez is kap egy külön weboldalt majd) mert a rendezvény ahol eladunk, kezd behalni, (ott sincs már az a vásárlóerő mint 5-6 éve) így ott is újítani kell, profilt (is) kell váltanunk.
Szerintem nem kell folytatnom, a lényeg, hogy hidd el, a legtöbb ember sok mindent változtat a jelenlegi helyzet miatt és nem dúskál, mint "amit látsz".
Így van, itthon nagyon szarul lehet keresni általánosságban.
Én még mindig azt nem értem,h. a jelenlegi élelmiszer és benzin és minden árak mellett, miért látom még is azt,h. az utak tele vannak autóval, a boltok parkolói szintén tele stb. És ugyanúgy megfizetik a nálunk is drága szolgáltatásokat.
Pedig felénk sem mindenki szoftverfejlesztő meg orvos meg ügyvéd....
Meg kurva sokat drágultak a gyógyszerek..
3 év alatt brutális drágulás volt.
20-án már nem tudok gyógyszert rendelni, mert elfogyott a havi keretünk....
Nem csak a gyógyszerek drágultak folyamatosan, hanem minden, EÜ szakanyagok, orvostechnikai eszközök, implantátumok.
Használunk pl. olyan érprotézist, ami 700.000 ft....... 1db.....
"Egyre gyakoribb a gyógyszerhiány az Egyesült Királyságban, fontos, életmentő, életminőségjavító gyógyszerekből is akadozik az ellátás - a hiány olyan fogalom, ami tervutasításos, állam által irányított, hatósági áras gazdaságra jellemző. A létező szocializmus egykor másról se szólt: nincs, nincs, nincs. De hol van ilyen a briteknél?
Van: a Brexit hatására, amitől meggyengült a font, és megdrágultak egyes külföldi gyógyszerek, az állam kvázi hatósági árat vezetett be azzal, hogy előírta az NHS-nek, hogy évente csak 2%-kal költhet többet gyógyszerre. Következmény? Azok a gyógyszerek, melyek ennél jobban drágultak, elkezdtek eltünedezni, a cégeknek nem volt ide érdemes eladni, ahol keveset/kevesebbet fizetnek érte és gyógyszeripari beruházások is visszaestek. Tehát csökkent a gyógyszerkínálat. Magyarul a hatósági ár hiányt eredményezett.
Ahogy mindenhol, mindig. Egy olyan pofonegyszerű összefüggés, mint az egyszeregy. A kérdés csak az, hogy ha ezt egy kisiskolásnak is illene tudni, akkor miért próbálják meg újra és újra a politikusok az árszabályozást, hátha mégse működik a kőkemény évezredes ökölszabály, hogy hatósági ár=hiány?
A Brexit is csak egy állomás a sorban, amikor a többségi akarat ütközik az elemi logikával és a józan ésszel - és aztán mindig kiderül, hogy azt nem lehet leszavazni. És pontosan ezt lehet nagyon szeretni a piacban és a piaci logikában, hogy azt a tömeg akarata nem befolyásolja, nem tudja felülírni akár a 99%-os többség se."
"A bizalom olyan, mint a levegő. Nem látod, mindenhol körbevesz, és a hiánya azonnal észrevehető.
A napi létezéshez kell, ott érzi jól magát az ember, ahol bizalommal van körbevéve, ahol bízhat másokban, és benne is bíznak, nem véletlen, hogy a másokba vetett bizalom afféle társadalmi tőke, ha az magas szintű, roppant mód le tudja csökkenteni az egymással való interakció költségét, ha tudom, hogy bízhatok a másikban, bízhatok akár az idegenben, bízhatok az adott szóban. Jó olyan közegben élni, ahol sok a bizalom, ott bezáratlanul hagyhatod a kocsit, lelakatolatlanul a bringát, ott felejtheted a padon a laptopot, a hátizsákot, kirakhatod a becsületkasszát, tudod, hogy nem fogják elvinni, mert alapvetően megbízható és tisztességes emberek vesznek körül. Elengedheted a gyereket egyedül a suliba. Ha segítségre szorulsz, ha bajba kerülsz, segíteni fognak. Ha elesel, felemelnek. Ha megígérnek valamit, betartják. Nem vernek át. Szerződéskötéskor sem kell aggódni, hogy átdobnak a palánkon. Nem ebben utaznak.
Nos, az európai városokról készült friss felmérésben erre az egyszerű, de igen fontos dologra is rákérdeztek: mennyire lehet bízni a többi emberben ott, ahol élsz?
Dánia különösen kiemelkedő ebben, nagyon sokan bíznak a másikban, és az összes skandináv, svájci, holland, spanyol és német városra is a bizalom magas foka jellemző. A bizalomhiányos városok főleg a Balkánon vannak. Ultrarossz bizalomhiányos közegben élni. Ezen lehet változtatni, alapvetően olyan kampányokkal és események sorával, melyek a bizalmat fokozzák, persze rontani sokkal könnyebb rajta, például állandó félelemkeltéssel az emberek különböző csoportjai között, a hétköznapi agressziószint tudatos fokozásával. Magyarországon pontosan ez történik immár két évtizede, és ez a legnehezebben elviselhető, ez az állandó riogatás, és ijesztgetés és félelemkeltés, csoportok kipécézése és szembeállítása, ez az ipari szinten űzött állami gyűlöletpropaganda.
Hogy legyen jó példa is a közelből, Kolozsváron kiemelkedő mértékű a polgárok másokba vetett bizalma, Malaga, Graz, Hamburg szintjén van. A kisebb lengyel városok is egészen jól állnak ebben. Tehát errefelé sem lehetetlen a bizalom magas szintje, és az alapvetően nem az anyagiakban gyökerezik, nem attól bíznak a kolozsvári vagy gdanski polgárok közül többen a másikban, mert gazdagabbak. Viszont a gazdagodás irányába jó alapot teremt a sok bizalom, például vállalkozni, üzletet indítani és bonyolítani is csak olyan emberekkel érdemes, akikben maximálisan meg lehet bízni, akik nem a károdon akarnak hasznot húzni, hanem az együttműködés kölcsönös előnyeiből.
Summa summarum, igazi tőkévé is tehető a bizalom, ha van."