LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Sajnálom, ha úgy gondolod, hogy ökörséget írtam, nem szokásom, de kicsit hadd részletezzem, mire gondoltam. Egy új motornál valószínűleg nincs érezhető különbség a prémium és a normál üzemanyag közt. De egy 100-200-300.000-et futott motornál elképzelhető, hogy van olyan tisztító/javító hatása a drága üzemanyagnak, ami miatt megéri időnként használni. De hogy ez a tisztító/javító hatás mikor lesz kimutatható, nem tudom.
Ezt tesztekkel csak úgy lehetne vizsgálni, ha több teljesen megegyezően kopott (sajnos ilyet nem fog senki találni), ugyanolyan lerakódásokkal teli motorba egyszerre más-más üzemanyagot töltenek, és úgy vizsgálják a teljesítményüket, a fogyasztást sok km-re vagy üzemórára nézve.
A kérdezőnek úgy látom Accordja van, így bátran ajánlottam és ajánlom is neki azt a topikot. Illetve ha kipróbálja, akkor legrosszabb esetben kidob pár ezrest az ablakon.
Amúgy én is jártam már a BME-n néhány előadáson, más suliban pedig még többen.
Arra, hogy voltam egyszer egy előadáson ebben a témában a BME-n, és ez a mondat egyenesen egy MOL-os fickó szájából hangzott el, miután valaki konkrétan rákérdezett.
Nagy képzelőerő egyébként nem kell ezen kijelentés igazságtartalmának belátáshoz, mivel a "sima" üzemanyagtól sincs az ég egy adta világon semmi baja az autónak sok-sok százezer km-en keresztül, sőt, megy is vele, tehát a funkcióját 100%-ig ellátja. Akkor a prémium mégis mivel tudhatna többet?
Az oktánszámot meg hagyjuk, egy eleve RON95-re tervezett motor nem tud mit kezdeni a RON100(+) üzemanyaggal.
2018. július 19. 10:35:36: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #17816
Na most itt akkora ökörséget és igazságot írtál le egyben, hogy muszáj vagyok kiemelni:
Ha kíváncsi rá a srác, hogy jobb-e, rosszabb-e, próbálja ki, vagy kérdezzen rá az Accord topicban.
A direkt erre irányuló teszteknek te nem hiszel, mert azok nem laboratóriumi körülmények között zajlanak.
A többit hagyjuk is. A prémium üzemanyag azért létezik, mert van rá kereslet, és nem azért, mert olyan sok haszna van.
2018. július 19. 15:39:55: megválaszolva CharlesPhilip + által,
→ #17820 2018. július 19. 10:07:41: megválaszolva Adameus + által,
→ #17815 2018. július 19. 08:39:30: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #17813
Tudomásom szerint a drágább üzemanyagokba több jótékony adalék kerül, ami rosszat semmiképp nem tesz az autóval. Ki kell próbálni - vagy az Accord topikban rákérdezni a tapasztalatokra. Van olyan autó/motor, ami kevesebbet fogyaszt a magasabb oktánszámúval, így akár a felár is megtérülhet. Eddig minden autómba tankoltam legalább néha 100-ast, de pl. a mostaniba még csak az jutott.
Időnként lehet találkozni tesztekkel is, de azok sajnos többnyire nem laboratóriumi körülmények között zajlanak, így nem tudok igazat adni nekik. (Pl. egy adott motort hajtanak lezárt reptéren 5-10 liternyi ilyen, majd olyan üzemanyaggal, némi hőmérséklet ingadozás és szélerősség változás is belefér, aztán valahogy nincs lényegi különbség a fogyasztások, benyomások között. Ugyanakkor a 100-asoknak általában van tisztító funkciója is, ami lehet, hogy nem néhány km alatt fejti ki a hatását.)
Nekem volt olyan ismerősöm aki meg volt győződve arról,hogy a nagypapi accordja jobban megy tőle! (miközben életében egyszer ment 110-el 90-nél ahol le is fotózták )
Nem bírta megérteni,hogy a 100-as benzint az ő motorja baromira nem igényli,de még az enyém sem.Sőt ,az 5 gen 14 bar végnyomással sem csörgött be 95-össel.Ja... de,de akkor nem volt beállítva a gyújtás sem és nem volt programozva sem Utána már jó volt.
A benzinkutas viszont hatalmas cimborája lett
Én a részemről azt öntök bele ami a tankfedélen lévő matrica szerint bele való!Drágábbat nem,mert semmivel sem megyek messzebb a magasabb oktánszámúval,mint a simával! (kipróbáltam,mert engem is érdekelt)
Azt hiszem az 5. fokozat nevű műsorban is megcsinálták a tesztet és ott az jött ki,hogy amelyik motor különbséget tud tenni a szar és a "jobb" benzin között abba érdemes.
Sziasztok! A premium uzemanyagok tekinteteben az egyes toltoallomasokon a 100 es 100+ oktanszamu benzinnel kapcsolatban milyen tapasztalataitok vannak?! Jo-e (szabad-e), erdemes-e, motorhang, teljesitmeny, tisztabb jaras stb.?!
nos röviden..
valahol az egyik ott dolgozó ember írt egy fórumon hozzászólást ugy leltem a cikket
a lényege hogy ő walmart (tehát effektiv tescos) olajat tesz a kocsijaiba..
az ok egyszerű.
A blackstone pont az a cég, aki usaban a legtöbb olajat vizsgálja be, a használt olaj elemzéssel megmondja hogy pl kopik a vezérműlánc vagy a feszítő, kopik a motor, melyik része, van e benne hűtővíz etc, illetve sűrűbb vagy ritkább olajcsere kell. Profi elemzések millióival van a cég a háta mögött..
Ezekből csináltak egy statisztikát amiből pár válogatást kapunk itt.
a lényege:
Tulajdonképpen mindegy az olaj márkája, tudja ami rá van írva.. eltérés van olajok között, de nincs konkrét eredmény hogy pl X motorba Y olaj jó akkor az Z motorba is az lesz a legjobb.
a legjobb és legrosszabb olaj között az eltérés kb annyi hogy egyik rosszabb olajjal 500e km után hal meg a motor, akkor a másik véglet a legjobbal 500ezer 1 km-t megy el, ergo mindegyik ugyanazt tudja.
Kb ennyit tudtak mérni statisztikai alapon, nincs kimondottan kedvenc olajtipus az amerikai piacon ami jobb lenne a többinél érdemes lenne beletenni, vagy érdemben akár egy ezrelékkel jobb lenne a többinél.
Röviden ennyi, ezért is írtam hogy a "legjobb motorolaj" mert tökéletesen teljesítenek abban az esetben ha megvan a specifikációjuk, legalábbis a gépjármű motorjának az élettartamára nem hat ki.
Ettől még nem fog hamarabb tönkremenni mert ehhez az olajhoz van kitalálva a motor, hidd el. Azért az nagyon ritka, hogy egy B16 vagy egy K20A elmenjen 500-600 ezret minden gond nélkül, pedig abba is a belevaló olajat tették annó bele (5W30, 10W40, stb).
Semmi nem garantálja azt, ha te más olajat teszel bele, akkor 100% hogy sose lesz semmi gondja és elmegy 600 ezret.
Ha a mezei júzer a Start Stop-ot használja és sose kapcsolja ki (márpedig sokan használják), akkor végképp csak árt a motornak ha nem a gyári ajánlásnak (netán 0W20-at) megfelelő löttyöt teszi bele.
Szerencsére nem a weboldalt töltöm a motoba
Az 5.genbe ami át lett építve,abba pl. eneost raktam,amit itt ajánlott valaki.Mások azt mondták az a motor 50 000km-t se fog elmenni,én belerúgtam több mint 100 000-et,eladtam,aki megvette még mindig hajtja,gondolom hasonlóképp mint én.
A mostani motorom biztos,hogy nem az olaj miatt fog széthullani ,ha pedig igen akkor egy nap alatt bedobok egy másikat.Ha a szükség idekint hozná akkor szólok ismerősnek akinek van egy helyi szerelő haverja,műhellyel és ketten fél nap alatt,csáposon.
Túl van ez az olaj téma lihegve... Főleg,mert itt senki nem fogja 500 000km vagy 800 000km futásteljesítményig használni a kocsiját.Kivéve ha valaki taxizik.
Azért itt is kihangsúlyozza azt hogy a 0W-20 rendeltetése, hogy javítsa az üzemanyag takarékosságot.
Egyáltalán nem vagyok meggyőződve, hogy a 0W-20 ideális ezekbe a motorokba, csakhát a Hondának sem érdeke, hogy az autóik elmenjenek 5-600.000 km-t.
Első szempont megfelelni az egyre szigorúbb környezetvédelmi normáknak.
Ha a táblázatot nézem: első helyen csakis GYÁRI 0W20 és abból is a Type 2.0, második helyen ACEA A3/B3, hamradik helyen ACEA A5/B5. De ez mind 0W20 kell legyen.
Ha a diagramot nézem: csakis 0W20, tök mindegy mi van.
Ha a szöveget nézem: Csak akkor lehet opció 0W30 vagy 5W30 ha nem kapható 0W20 olaj. Ugyanakkor az "ideiglenes" szó szerintem kimaradt. De mivel kapható gyári és nem gyári 0W20 ezért ez a kitétel semmis.
Azt látom, hogy a Honda szervízkönyve is egy ezer éve használt szövegkörnyezetbe rakja bele a legújabb előírásokat, így aztán lehet némi kavarodás.
Most már végignéztem kb tíz olajgyártó ajánlóját és sehol nem ír semmilyen motorolajat az autódhoz.
Egyébként hülyeség, mert nehogy már a 8 és 10 gen Type-R-hez is tudnak ajánlani, csak éppen a 9 gen motor lenne ennyire speciális.
Egyértelműen az a cég hibázott, aki csinálja ezeket az ajánlókat, és ez a hiba végigfut az összes gyártó honlapján.
A kézikönyv kizárólag 0W-20-at ír, vagy van más opció is?
Az a baj vele, hogy a Honda váltóolaj 75W-80-as, és azon belül is eléggé speciálisan adalékolt, úgynevezett MTF folyadék.
Létezik pár olaj gyártó, akinek van ilyen, de a 75W-90 finoman szólva sem ideális Honda váltóba
75w90 mi a baj vele? (ne tévesszenek meg a számok hidegben ill. üzemi hőmérsékleten viszkozitása megegyezik a 0w40 motorolajéval) -ez kell a váltóba.
kizárólag 0w40 x-maxot használok én is igaz ez egy halálba húzott 1.5 turbó
annak idején mikor olajat kerestem az 1.5-be(mivel állatmódon használom) a legfontosabb cél az volt hogy a legjobb legyen a nyírás stabilítása de szemelőtt tartottam
a max 40-es melegoldalt az eredmény motul 8100x-max lett. A versenyolajakat leszámítva jobbat nem találtam.32.000km eddig tökéletes.
Már egymilliószor leírtam, hogy hogy kell (motor)olajat választani az autóhoz. A webes olajválasztók már ennél a az alapfeladatnál is gyakran elvéreznek. De ha csak ritkán, nekem az is elég ahhoz, hogy ne bízzak bennük.
...és nem kémikusok meg vegyészek fejlesztik, hanem informatikusok (jobb esetben).
Ok, de azért ez elég égő az olajcégekre nézve. Mert akkor most lehet komolyan venni ezeket a választókat vagy sem? Ha ennyire nincs kontrol akkor ez nagyon bizonytalan...
Ez nem feltétlenül így van. Mint mondtam, a legtöbb gyártónak ugyanaz az (informatikai?) cég csinálja az olajválasztót, simán tévedhettek és ez mindenhol jelentkezik.
Most már álmos vagyok, de holnap megnézem még pár helyen, mert most már kíváncsi vagyok.
Sajnos nem találtunk az Ön járművének megfelelő terméket. Lehetséges, hogy nem rendelkezünk a megadott műszaki adatoknak megfelelő termékkel, vagy további járműadatokra van szükségünk. Javasoljuk, hogy lépjen kapcsolatba helyi Castrol kereskedőjével vagy disztribútorával. A helyi disztribútorok kereséséhez kattintson az alábbi hivatkozásra.
Pedig annak is 0W20 a gyári ajánlása. Ugyanaz a motor. Akkor leszögezhetjük, hogy a gyári olaj kell bele, mert szinte senki nem mer ajánlani hozzá olajat
A Te autód egy fekete bárány, a Mobil1-nél egyáltalán egyáltalán nem találom.
Kíváncsiságból megnéztem, 2017 utáni Type-R-nek Fuel Economy 0W-30-at ír.
Sőt, megnéztem a Ravenol-nál is ( csak mert én most ilyent használok) és ott sem ad meg motorolaj típust.
Egyébként sem bíztam soha vakon az ilyen olajválasztókban, de ez tényleg érdekes...
Ja, ja, nekem sem ad ki motorolajat.
Ezeket az olajválasztókat külsős cégek csinálják az olajgyártóknak, sokszor többnek is ugyanaz a cég, sok a hiba és hiányosság.
Megtennéd hogy megnézed mit hoz ki a 2015-ös Civic Type-R-re? Mert nekem pl. motorolajat nem is hoz hozzá, csak váltó olaj, meg fékfolyadék, meg hűtőfolyadék.
Ha már a Motul olajválasztót hozod fel példaként, ők is ajánlják R18-ba az X-max 0w-40-et. Csak mert kiborultál a 40-es olajon...
Ami az olajválasztókat illeti, nekem az a tapasztalatom, hogy 70-80%-ban jókat írnak, de előfordulnak nagy baromságok is a tanácsaik között: pl. dízelbe való olaj a benzines civicbe vagy 75W-90-es váltóolaj stb.
Audi hisztizett egy asszem lizingelt vagy visszavett autónál hogy azért eszik sok olajat a kocsi mert szerintük mi szar olajat öntöttünk bele és nem adja meg a teljes árat érte, meg nem fogadja el a szervízkönyvet sem. Továbbítottuk a levelet a liquimoly-nak akik írtak egy hivatalos választ hogy mi az audi előírása az olaj tulajdonságára, és hogy az ő olajuk amit ajánlanak az bőven megfelel annak. Ezt továbbítottuk az audinak vagyis az ügyfélnek aki továbbadta az audi felé és ott ezt elfogadták. Persze ez csak akkor működik ha van számla is a szervizelésekről.
Eddig csak ez az egy eset volt, de az üzletkötő minden alkalommal mondja hogy ha a rendszerük azt mondja akkor mehet bele. Mondjuk a nem európai autóknál azért én óvatos vagyok ezzel, mert oda általában mindent felhoz.
Mi is az alapján választunk olajat a kocsikhoz, de az üzletkötő havonta jön, és ha valami gond lenne valamelyik gyártónál az általunk betöltött olaj miatt akkor az olajos cég mindenben a segítségünkre van, sőt néha helyettünk intézi a problémákat és eddig mindig sikerrel jártak.
motul olajválasztó oldalán az EU-ba 0w30-at hoz a 8gen 1.8-ba de az usába,kanadába már 5w20-at
vagy másik példa a jazz ennél az ajánlás usa,can,jap 5w20,0w20 az eu 5w30,5w40.
Arra vajon mi a magyarázat, hogy a kézikönyv szerint, amint az a fotón is látható európai modellekbe ajánlja a 0W-20-at is, viszont Európán kívüli Hondákba már nem?
Vajon köze van ennek a környezetvédelmi normákhoz? Európában köztudottan szigorúbbak mint máshol.
Tényleg nem tudom, csak kérdezem...