Vajúdok is rendesen, hogy mi legyen, bár nekem van alternatívám, fk2.
De pl múlt héten is írtam egy lengyel fk2-re, 2x válaszolt, teljesen korrektül, de aztán eltűnt . . . és egy hét alatt eltűnt a grafit fk2 is ami jónak tűnt. Namindegy. Sajnálom is meg nem is.
Beülök az accord-ba és még mindig jó, szeretem.
. . . és remélem hamarosan lesz még egy lehúzás a bakancslistáról.
..."úgy tűnik az ráadásul nem csak elöl fog kapargatni..." --> ezt miből gondolod? abból az 1 lemaszkolt tesztautóból amin talán hátsó difiház látszott volna 3 pixelben? v lemaradtam vmiről? minek a hajtását kapná meg? sztem 99,99% h FWD lesz ez is mint eddig az összes CTR. és a "muszáj" miatt erősebb lesz kb 2 lóerővel az elődjénél
Én meg hálát adok az égnek, hogy ilyen jó autó és semmi kényszer nincs rajtam, hogy elengedjem. Amíg ilyen állat ronda autókat gyárt a Honda addig nem késztet semmi ,hogy átüljek egy újabba. CTR-nél gondolkodtam már a 10 genen de bazmeg... egyszerűen nem fogok olyan autót venni ami nem tetszik. Ez van. Lehet überjó autó meg minden de nem lennék én ha megvenném.Ha esetleg mégis vennék annak nyomós oka lesz pl mittomén átkerül egy másik dimenzióba az ATS és hirtelen kell egy vas. Remélem a 11 gen CTR számomra emészthetőbb lesz és úgy tűnik az ráadásul nem csak elöl fog kapargatni. De most hirtelen más terveim is lettek szóval ... lehet el se adom az ATS-t hanem mellé jön majd valami. Jó autót ami szinte új korától nálam van minek adjam el? Nem is értem.... Ára már nem csökken... szép, megnézik az utcán a mai napig. Nem tűnik avittnak.
A reflash meg a leömlő az muszáj bele, úgy már teljesen fasza!
Illetve látjuk hogy még pályán (H.ring) is megállja a helyét mindenféle komolyabb beavatkozás/módosítás nélkül.
Lásd Zolynet példája.
Egy Yatour-ral elvoltam én is, SD kártyáról ment a jó kis zene, az pont elég volt nekem.
A műszaki megbízhatósága legendás, ezért cserébe elnéztük a retro belsőt is.
De sajnos az idő eljár felette is... ez ellen nem lehet mit tenni
Már nem hiszem hogy lesz.
A legfiatalabb is 14 éves és elég sok bennük már a méter is. (ráadásul a fl. hajlamosabb is a korrodálásra tehát ebből a szempontból a non fl. "jobb" de azok meg ugye16-18 évesek...)
8 évig hűen szolgált. Szép volt, jó volt ennyi.
Tudni kell(ett) elengedni.
Egy letűnt kor autóját mutogatod, az, hogy most, hogy néz ki csak egy dolog, biztos vagyok benne, hogy fog ez még a régi fényében ragyogni mikor már csak 10-20db lesz az egész országban!
A reflash kb felét adja . Szabb elmondta és igaza van ,hogy egy jó leömlő az még egy reflash. Pl a Weapon R leömlő kerek 20 lovat hoz a 2.4-esen. Szergej-féle leömlő ennek a másolata tehát hozza és plusz akinek jól szellőző kipuffja van (mint pl nekem) az meg aztán nagyon jó. Nem egy amerikai fórumon olvastam, hogy ez a motor kipuff oldalon van lefojtva de rendesen. Na az enyém már nincs....
Pedig már 14 óta megvan!
Már kevesebbet is járok ide, nem is Hondával járok, és maximalizáltam a fényképek számát is évi 2-3 darabra, 'mert van akit zavar a fehér szín" ezért nem teszek ki képeket, viszont a Laciét szívesen nézegetem amikor idetévedek!
Ki kéne próbálnom egy reflashelt verziót, h értsem a rajongást.. Anno, amikor kijött a modell, egy ügyfelem vett egy 2.4i Type-S-t újan. Kipróbáltam, kellemes volt, de különösképp nem fogott meg, sztem a típusjelzés miatt type-r-es jellemzőt vártam, ami nem volt, hanem kényelmes utazó autó benyomását keltette. Na majd lenyúlom JF-ét egy telitalpas körre. :-)
Nagyon nehéz accordról a váltás... 2012-ben vettem az elsőt, és 2022-ben még mindig accordba fogok üldögélni.
Többed magammal erős 1, 1,5 éve agyalunk a 300+ lovas liga megnyergelésén, de aztán végül mind rájövünk arra, milyen jó autó is ez az accord, és 2-3x annyit nem ér a választott esélyes modell.
Ahogy mondtam is, ha lehetett volna újonnan kapni, csak ezt vettem volna meg. Nekem továbbra is a 7. gen. FL type-s kinézet volt a csúcs. Meg annak idején a 4. gen. accord.
Én még a telót se párosítottam az autóhoz, pont leszarom ezeket a dolgokat.Sokkal többet jelent a műszaki megbízhatóság nekem, mint ez a sok szar kütyü bennük.
Egyébként a rozsda gáz. Múltkor néztem yt-on videót egy Integráról, alapvetően egyben volt az autó, de amikor kiszedték a szőnyeget, voltak bajok, na. Restaurálás volt rendesen.
Más... most jött ki egy japán tanulmány, környezetszennyezés szempontjából a tanulmány szerint jobban járnánk, ha ezeket az öreg, benzines vackokat tartanánk életben, mint egy új gyártottat venni.
Na ezért nem veszek új autót.
Ennyi szép 4 gen fotó után jövök tömegoszlatni a roncsommal
(melók miatt lassan halad a project... )
Megvan 12 éve, állt most sokat, gyakorlatilag mindig meglepődök rajta, milyen alacsony, egyebek, mai napig rácsodálkozok a formájára. És ez még bokorugró, na meg rakéta. Meg hogy stílusa van ennek a formának, nem a giccses - mai divatos. Meg hogy az összes 30 éves kezelőszerv mint a műszer. Meg a váltó... meg a stb...
És még ebben az állapotában is, megállok valahol, körbenézik, meg kérdezik.
Nem tudom miért, de eddig bennem valahogy nem "ült le" az info, hogy neked is ilyen f*sza Accord-od van.
Bár tuti nem mutogattad annyit mint SzabóL kolléga. Pedig jó lenne
Voltam műszaki vizsga előtti felmérésen, mondom megnézzük úgyis régen volt hasonló vizsgapadon. Nehogy meglepi érjen. Fékpad, lengéscsillapító, futóműfeszegető, alsó kukkolás. Íme a lista, amit felírtak, hogy cserélni kell.
Jó, mondjuk van egy lyukas kipufogódobom is, de azt sikerült valami spéci ragasztóval beragasztani (ideiglenesen, míg nem találok valami csendes morgót) így hangja sem volt, nem is szóltak rá semmit. Bár szerintem csendes hangja miatt észre sem vették
Egy oldtimer korú kocsinál a rozsda és fényezés hiányossága nem szégyen, nem is rozsdának nevezik, inkább patinának! A rozsdát szégyelljék a húsz évnél fiatalabb kocsi tulajdonok!
Szóval ívek, szélvédő tetején kasztnismunka, motorcsere, lökösök, szinte minden elemen fényezés... jól áll neki a távolság, maradjunk annyiban.
mi változott? régen ment a képlinkelés.
Úgy legyen...
Amúgy... feltettem végre a gyári toldatot. Mindig eszembejut, hogy került hozzám, azért nem semmi a fórum.... Ha jól rémlik, pont Szabó Laci intézte, de ez non-fl, az övé meg fl. Tőle valahogy Misi84-hez került, ő meg "hozzámvágta" M5 Auchan parkolóban... nem fogadott el érte pénzt. Köszi mégegyszer!
Sziasztok! Mai naptól egy Accord-al több vannaz utakon, tegnap sikeresen levizsgázott, ma pedig forgalombahelyezve; több év állás után. Zűrös két èv van mögöttem, nekem ez most nagy szó.
Ami meglepő volt, a hosszú àllás után majdnem símán ment át a műszakin, fékek, futómű full rendben, mondjuk jobb első kerékcsapágy kuka. Nem is értem, műszakin miért nem nézik. Kipura azt mondták, nagy (badarság...), meg kifúj. Javítva, szóval gurulunk. A java még most jön, de jó lesz!
Számszerűsítettem az Accord vezérléscsere projektet, hátha valakinek érdekes lehet. Megadtam az akkori árakat és forrásokat, de ez azóta változhatott. A kiszállítás többnyire ingyen volt, de párezer forint azért ebből is összejött a végére. A cserét úgy csináltam, hogy a motort kiszedtem a helyéről, így volt pár olyan költségem, amit a nőgyógyász kézügyességgel rendelkező társak elengedhetnek (például váltóolaj, szimmering a wandlerhez), illetve akadtak olyan dolgok is, amiket „ha már ennyire szét van szedve és hozzáférek” alapon kicseréltem, hogy a későbbiekben ne legyen vele szívás, meg persze összevontam az aktuális időszaki szervizzel is.
A folyamatokat nagyon jól végig viszi a gyári szerelési útmutató, ezért én mindenképpen ajánlom, hogy ha valaki ilyesmibe vág, szerezze be előtte, én utólag nem tudnám kellő részletességgel feleleveníteni. Ha jól emlékszem, én az emanualon keresztül jutottam hozzá, de kb egy-két oldallal visszább be is van linkelve. Nekem egy bakim volt közben, ezt szerencsére időben észrevettem: a főtengelyre nem toltam be teljesen a fogaskereket először, nem pattant a helyére, de átforgatásnál kibukott a dolog. Nagyon amatőr hiba, de benne volt a pakliban, mindent kétszer ellenőriztem, így nem lett gebasz.
A szereléshez nem kell vezérlésrögzítő, mert nagyon praktikusan van kialakítva minden, célszerszámok közül egy hosszbordásszíj feszítőgörgő lazítót használtam, gömbfej kinyomót, illetve egy főtengely szíjtárcsa lefogatót. Utóbbi erősen ajánlott, mert kb. kétméteres erőkar kellett a lazításhoz. Volt kölcsön zsiráfom, vettem hozzá balanszírozót és egy motorforgatót, a kettőre együtt kb. 30 ezer forintot költöttem (áfa nélkül). Ha a féltengelycsukló porvédő is cserére szorul, akkor ahhoz is meg kell venni a célszerszámokat. Nekem a feszítős-hajtogatós nem jött be, inkább a CLIC-R-re szavaznék.
A be nem tervezett alkatrészek nálam a stab.pálcák, féltengely gumiharangok voltak, de érdemes készülni VTEC szelep tömítésekkel, leömlő tömítéssel, mert kiszedve sokkal egyszerűbb cserélni. Emellett volt pár olyan alkatrész is, ami az én kocsimon megadta magát, például a szelepfedélre illeszkedő kartergázcső már viseltes volt, rendeltem újat, az alsó fém vákuumcső kezdett korrodálni, a gumi szívócső megrepedt, és csak szétszedésnél derült ki. Volt még pár apróság (bilincsek leginkább), amik kezdenek korrodálni, műszakilag rendben vannak, esztétikai szempontból nekem már szúrja a szemem, de több, mint egy hónap a szállítási ideje, ezért végül nem rendeltem meg.
A bruttó ráfordított idő nálam nagyon sok volt, de ebben közrejátszott az, hogy már nem ott élek, ahol szerelek, nagyon limitált a szabadidőm, és elég sokat elvett az időközben felbukkanó újabb cserélendő alkatrészek begyűjtése különböző helyekről, kijárkálás, átöltözés, szerelés után kimosakodás, ismét átöltözés, visszaút stb. A tényleges szereléssel eltöltött idő alapján szerintem nagy rutin nélkül is belefér egy hosszúhétvégébe, ha valakinek minden alkatrész és szerszám rendelkezésére áll. Nekivágnék másodjára is, de csak úgy, ha sokkal több időm van. Vagy ha egy K24-et kéne beswappolni.
A kiadások:
Vezérműlánc készlet (FAI TCK189NG, 55.542 Ft, eBay)
Vezérműházfedélben lévő tömítések (Ajusa, 77005400, 3.865 Ft, Kovács Autó)
(Főtengely szimmeringből vettem külön Reinzet, 81-40028-00, 4.794 Ft, Kovács Autó)
Hosszbordásszíj (Gates 7PK1760, 7.671 Ft, Kovács Autó)
Hosszbordásszíj feszítőegység (INA 534 0261, 24.958 Ft, Kovács Autó)
Első stabilizátorpálcák (Nipparts J4974024, J4964024, 2.839 Ft, Kovács Autó)
Olajteknő (Polcar, 3833MO-1, 8.220 Ft, Kovács Autó)
Wandlernél lévő tömítés (ha forgatóra szeretnéd tenni a motort, és automata váltós, összeszerelés előtt le kell cserélni) (gyári Honda, 91302-P7A-003, kb. 1.700 Ft)
Automata váltó olaj (4 l, gyári Honda, 34.892 Ft, Zsemito/Kovács Autó)
Motorolaj (Motul 8100 X-Cess 5W40, 10.210 Ft, Kovács Autó)
Hűtőfolyadék (5+1 l, gyári Honda, 12.018 Ft, Zsemito)
O-gyűrű a hűtővízcső gyorscsatlakozójához (gyári Honda, 19507-RAA-A01, 1.698 Ft)
Olajszűrő (Hengst H97W05, 1.345 Ft, Kovács Autó)
Pollenszűrő (MANN FP 2358, 7.094 Ft, Kovács Autó)
Levegőszűrő (MANN C 3434, 4.183 Ft, Kovács Autó)
Tömítőpaszta az olajteknőhöz és vezérlésfedélhez (Reinz 70-31414-10, 1.899 Ft, Kovács Autó)
VTEC szelep tömítések (Elring 651.300, 652.440, 4.246 Ft, Kovács Autó)
Leömlő tömítés (Corteco 460129, 3.077 Ft, Kovács Autó)
Kartergázcső (gyári Honda, 17153-RAA-A00, vagy A01, 5.390 Ft)
Gumi szívócső (gyári Honda, 06172-RBA-305, kb. 26.000 Ft)
Váltótartó bak (Febest HM-063, 10.869 Ft, Autodoc – manuálisé más!)
Vákuumcső (gyári Honda, 50942-SEA-E00, 4.605 Ft)
Üzemanyagszűrőt (kombihoz 15010-SED-003, anno 12.198 Ft, most 26.536 Ft) én nem sokkal előtte cseréltem, ahogyan az automataváltó-szűrőt (Nipparts N1364000, 5.988 Ft) is, így ezekhez most nem nyúltam.
Mindent összevetve nekem kb 240.000 Ft-ban álltak meg az alkatrészek, de ez lehet ettől kevesebb, vagy több is, váltó típusától és komplikációktól függően.