LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Nem érdekel ki milyen olajat használ, de ezt azért nem értem, amit írsz: Miért kéne elfelejteni a 0W20-as olajat, maga a Honda is olyat ajánl a 2 literes Accord-ba, (K20A6, nekem is olyan van) sőt a gyári olaja is olyan hozzá, ha megveszed azt szép Honda címkével.
olajfelelős mode on
most van időm írni egy picit.. leírtam ezerszer de ismétlek ha nagyon kell.
infok: Blackstone labs olaj analizisek és riportok meg cikkel.
blackstone: Usa legnagyobb cége használt olajokat analizálnak mi kopott el a motorban megmondják ha láncot kell cserélni az olajból meg a motor állapotát illetve hogy az olajjal mehet e többet vagy se. több millió mérést csináltak.
eredmények:
0w20 = nem nagyobb a motor kopása mint az 5w30al, semmi negatívum nincs, használhatod bátran.
(megjegyzés.. fater hrvje évi 3000km-t megy annak nagyrészét én pakolom bele télen. volt benne d16 motorban 5w30 is mert az volt itthon, most 10w40 figyel benne.. 10w40el az alapjárat alacsonyabb, fogja a motort. menet közben semmit se érzek, de feltűnően alacsonyabb az alapjárat. Ez biztos kihatással van a fogyasztásra, de ennyi.
na és a márkák:
Van egy tán 2015ös cikk, ami arról szól hogy a blackstone labs emberei walmart olajjal járnak és miért (walmart = tesco )
Mérték, tesztelték SEMMI eltérést nem leltek motor kopásban a márkák közt.. Minimális volt, de pár ezrelék, gyakorlatlag hogy elmegy a kocsi motorja 500e vagy 500ezer 30 km-t effektív lényegtelen.
Így azt raksz bele ami megnyugtat, ha 0w20al jársz nem fogja kinyírni a kocsidat, a márkából is azt ami tetszik, a liqui moly akkor azt, ha mást akkor azt. Ha az olaj nem hamis, akkor tudja azt ami rá van írva, innentől szimpátia alapon megy az olajválasztás.
Remélem segíthettem. A publikációkra a google segítségével kereshetsz rá, azt úgy döntesz ahogy akarsz.
Nem tudom,hogy rossz-e,de arra gondoltam ez talán jobb mint a sustina,mert állítólag az ajánlás 0W20-as.Idáig a Liquiról azt mondták remek olaj,és ez kimondottan ajánlott a Hondához.
Szerintetek ez az olaj: Liqui Moly Special Tec AA 0w-20, egy 2003-as 2.0 benzines Accordba jó lenne?Most Eneos Sustina 5W30-as van benne,olajat nem eszi.
a Millers, most akcioban adott hozza gyari olajszurot es pollenszurot, ennyi volt az ossz oka, amugy is kap melle metabondot, amugy mar megvettem a MIllerst.
Amugy a Castrollal nincs semmi baj, csak ki akarom probalni ezt is, hatha meg jo is lesz...
sziasztok, csak erdeklodes keppen kerdeznem a jelenlevo olaj guruktol,
hogy erdemes-e megprobalni a Millers Nanodrive Longlife 5w30 olajat vagy maradjak a Castrolnal?
a delikvensem egy 2.2 i-ctdi Civic 303 ezer kilometrrel es stage1 remap-el.
valaszaitokat elore is koszonom, johet privatba is.
Bocsi ha volt már, csak még nem találkoztam a témával.
A gyári Honda olajat melyik olajcég gyártja, mert gondolom nem a Honda ? Csak mert jelentősen drágább mint a többi prémium motorolaj, vagy csak én néztem rossz helyen?
Köszi, és bocsi ha volt már vagy rajtam kívül mindenki tudja
"Az olaj komplexitása és a betöltött szerepének sokoldalúsága miatt nagyon fontos, hogy olyan kenőolajat használjunk, amit a gyártó az adott motorhoz vagy váltóhoz előírt. Ne próbáljunk okosabbak lenni, sűrűbb vagy hígabb olajat használni, mert mindennek megvan az oka."
Sziasztok!
Gyári Honda szervoolajat és váltóolajat keresek.
Foglalkozik valaki a fórumon velük vagy tudtok megbízható forrást ajánlani?
A helyi Honda szalonban nem adnak el...
Mindkettő jó bele, mondjuk én személyesen kissé óvakodom a 0w-20-tól (olvastam és hallottam ezt-azt ami elbizonytalanított), de ez az én magán véleményem.
Tulajdonképpen a szervizkönyv megenged 0W-20-tól 10W-40-ig mindent.
Még megfontolnám helyedbe a 0W-30 vagy 0W-40-et, én az utóbbit használom.
Első sorban A5-B5 vagy A3-B4-et válassz.
hivatalosan a wltp ciklus 2017. szeptembere óta elérhető...
és 2018. szeptemberéig mindenkinek meg kell csinálnia...
de 2018. szeptembere után a 2017. szeptember előtt bemutatott és forgalmazásban lévő autókra is...(2017. június 11. a fk8 hivatalos bemutatási dátuma)
a most hirdetettek viszont már a szabályozás hatálya alá esnek mert szeptember után kerülnek forgalomba (gondolom nincs meg a rendszámuk), így amíg nincs meg a wltp minősítés és típusbizonyítvány nem lehet forgalomba helyezni...
Dízelbotrány miatt nem lehet forgalomba helyezni új autókat, pontosítok a típusengedélyt nem kapják meg. És a legjobb hogy a fele benzines Éljenek a benzinesek link
2018. szeptember 10. 11:47:06: megválaszolva grego + által,
→ #17838
Nem. Volt egy idő, amikor reggel indultam melóba, mikor beindítottam 3-4 másodperc volt mire elaludt az olajlámpa és addig kopogott a motor. Gyári szűrő+Motul olaj. Aztán máshonnan vettem gyári szűrőt és áttértem Eneos-ra, aztán ez eltűnt.
Csak érdekességképpen írom: az 1984-es 1. gen CRX-em tanksapkájának belső felén min. RON 97 (!) volt írva. A motor kompresszió viszonya meg 8.7:1.
Mindig 95-el mentem vele, de volt hogy RON91-es is belecsúszott, mert akkor még volt
Az USA PON 91 az pont egyenlő a RON 95-el.
Önmagában a kompresszió viszony még nem determinálja a benzin oktánszámát.
K20A2-be is gyárilag RON 95-öst írnak pedig annak 11:1-hez a komp viszonya. Sőt a K20C1-be is a RON95 az alap.
B16A motorba, tehát nem B16A2 (VTI), hanem, ami pl. az SiR-ben volt, milyen oktánszámú üzemanyag a megfelelő. Kell bele a magasabb kompresszióviszony (10.4:1) miatt a 100-as, vagy elég a 95? Csak amerikai fórumot találtam a témában, de ott a 87-91-es benzin a vita tárgya.
Koszonom a valaszokat! Elso korben megprobaltam nyilvan a megfelelo topikban, megerdeklodom az accord csoportban is azert. Ez is egy amolyan orok vitanak tunim, mint a fekbetet-tarcsa markaja Tisztelet es koszonet Mindenkinek
Én azért megosztom a különböző autókkal tett tapasztalataimat
no1. 2004-es 1.2-es 64 lovas 3 hengeres Fabia, 0km-vel vásárolva. Sima 95-tel használva normál körülmények között járva, szép hang, normál fogyasztás, max 160Km/h végsebesség. Prémiumüzemenyaggal: 170 olt a max, kesevebbet nem evett.
no2. 1997-es BMW 323iA (M52B25), vagyis 6 hengeres, benzines, 2,5 literes 170 lovas gépjármű: mindegy mit tankoltam bele semmi változás, vagyis a lukoilt kevésbé szerette.
no3. 2006 Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI (a fosdízel), prémium gázolajra úgy 4 hónap meglét után tértem át, 0.5-1 literrel kevesebbet evett, jót tett neki.
Ezek után az összes autómba csak prémiumot tankoltam (ez OMV MaxxMotion), igazából a jelenlegi BMW 2 (e91, M47TU20D2, 150 le) nem szereti annyi a Shell-t, de lehet nem volt tökéletes szegény, mással nem próbáltam.
illetve van még egy Fiat 500 0.9 turbó 86 ló, bele többnyire 95-ös MaxxMotion kerül, de ha kimegyek pályára kap százast, hátha segít neki. Igazából picit jobban fogyaszt tőle (0.3-1 liter, felhasznástól függően).
Ezek 90% ugyanazon az úton mért fogyasztási, rugalmassági összehasonlításból vannak, természetesen nem egzakt és tudományos mérés.
Én senkit semmiről nem akarok meggyőzni, inkább csak gondolatot ébreszteni.
A pénzét meg mindenki arra szórja el, amire szeretné. Valaki dohányzik, valaki makettezik, valaki meg prémium üzemanyagot (vagy kenőanyagot) vásárol.
Tőlem mindkét autóm az előírásnak megfelelő és előírás szerint szükséges anyagokat, karbantartásokat kapja meg, nem többet, nem kevesebbet. Az egyikben 350+ ezer és majdnem 20 éves, a másikban 260+ ezer és 23 éves, és egyiknek sem mocskos az üzemanyagrendszere, a motor belseje tiszta, jól mennek, megbízhatóak, blabla. Tehát ilyen szempontból kvázi tökéletesek, nincs az az adalék, kenőanyag vagy üzemanyag, ami ezen javítani tudna.
Mivel maga (illetve a saját cége által gyártott termék) ellen beszélt, ezért hitelesebbnek tartom, mint a nicknév mögül irkáló fórumozók "tapasztalatait".
2018. július 19. 13:37:44: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #17818